Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 134 worden weergegeven.

Discussie: Spanningsfilter

  1. #1

    Standaard Spanningsfilter

    Na veel gelezen te hebben over spanningfilters ben ik er toch wel erg benieuwd naar geworden. Ik heb namelijk last van een klein beetje ruis. Opzich heel normaal maar bij mijn sub merkte ik bijvoorbeeld dat als ik de kabel in een ander stopkontact stopte de ruis minder werd.

    Wie heeft er hier ervaring met zulke filters. Je hebt ze ook in allerlei prijzen en soorten. Ik heb zelf het ene en ander gelezen over de Monster en over een wat duurder merk, Isotek. Zeker de Isotek producten worden zeer goed gewaardeerd. Hebben er hier mensen een filter staan en ben je er tevreden over?

    Alles staat nu aangesloten via een Yap Yun merk stekkerdoos ala Blokker
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  2. #2

    Standaard

    Oei, da's jammer, we hebben net een powerbuy ervan gehad.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...asc&highlight=
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Scheld, vloek %@$!#

    En hoe zijn de ervaringen hiermee?
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  4. #4

    Standaard

    Mooi, minder ruis op tv, geluidstechnisch iets meer details, maar niet een wereld van verschil op míjn set.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #5

    Standaard

    Een goed stekkerblok zou ook al wat kunnen helpen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Ja maar ik wil toch een keer kijken voor een goed filter maar welke merken maken nog meer goede blokken?
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Voor de betere merken kom je inderdaad uit bij Isotek, Isol-8, PS Audio en dat soort merken.
    Ook Monster heeft leuke modellen in het programma.

    Maar naast de vele positieven ervaringen zijn er zeker ook vele met een negatieve ervaring met dergelijke filters, met name het dynamische zal het het geluid verdwijnen en dat is juist iets wat de echte liefhebber het gevoel van wowww kan leveren.
    Maargoed, in de meeste gevallen zal het wel een positieve invloed moeten hebben.

  8. #8

    Standaard

    Monster heeft voor rond de 80 euro (en hoger) bij de BCC hele leuke stekkerblokken met filters, die voor het geld het aardig doen.
    Ik heb zelf zo'n powerbuy blok en vond de detaillering wat meer naar voren komen. Die staan zo af en toe ook nog te koop in de hardware sectie zowel hier als op het HT forum trouwens.

  9. #9
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Edgar, die wij verkopen (BCC) van 80 euro is alleen een netspanningsbeveiliging, hier zit geen filter in.

    De HTS800 en de HTS1000 is beter en hier zit een netfilter in. Ruis etc wordt op een zo groot mogelijke schaal weggefilterd.

    De HTS1000 van monstercable schijnt goed te werken. Op lookenlisten.nl staat een review en daar zijn ze erg te spreken over de werking ervan voor de prijs!

  10. #10

    Standaard

    Het ligt eraan: heb je vaak dat de lampen gaan "flikkeren" dan heb je wellicht wat slechte stroom toevoer en wil een netfilter nog wel eens flink helpen. Heb je dit niet, zou het effect minder kunnen zijn.

    Je hebt globaal 2 soorten; de lichte passieve filters en de actieve powerplants. De actieve powerplants "regenereren" compleet schone stroom. Probleem met deze filters is dat ze de dynamiek kunnen aantasten omdat ze dus zelf stroom maken en als de reserve te krap is, wat bij erg zware versterkers nog wel eens voorkomt, dan is je dynamiek weg en klinkt het nogal tam! De prijs is een ander nadeel. De lichte filters filteren heel licht boven de 1khz en kun je allicht eens proberen. De powerbuy is helaas voorbij en het type is/was van het lichte passieve type.
    Voor het geld is de G&W powerplant een goede passieve filter.

    Zoals alexander al terecht opmerkt; als je goede stroom hebt, de lampen "flikkeren" niet s' avonds, kun je allicht eerst een goede stekkerdoos uitproberen/ zelf construeren!

    Het effect van een actief filter kan groter zijn dan van een passieve filter, echter is het meer uitkijken wat betreft power/dynamiek!(uitproberen is zeker hier een goed advies).

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Edgar, die wij verkopen (BCC) van 80 euro is alleen een netspanningsbeveiliging, hier zit geen filter in.

    De HTS800 en de HTS1000 is beter en hier zit een netfilter in. Ruis etc wordt op een zo groot mogelijke schaal weggefilterd.

    De HTS1000 van monstercable schijnt goed te werken. Op lookenlisten.nl staat een review en daar zijn ze erg te spreken over de werking ervan voor de prijs!
    Ik dacht dat al die modellen een filter hadden, althans volgens de monster site wel. Wellicht hebben ze daar die modellen zonder filter niet op staan.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Edgar, die wij verkopen (BCC) van 80 euro is alleen een netspanningsbeveiliging, hier zit geen filter in.

    De HTS800 en de HTS1000 is beter en hier zit een netfilter in. Ruis etc wordt op een zo groot mogelijke schaal weggefilterd.

    De HTS1000 van monstercable schijnt goed te werken. Op lookenlisten.nl staat een review en daar zijn ze erg te spreken over de werking ervan voor de prijs!
    Ik dacht dat al die modellen een filter hadden, althans volgens de monster site wel. Wellicht hebben ze daar die modellen zonder filter niet op staan.
    Edgar, volgens mij niet! Niet alle monster contactdozen hebben een filter!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Edgar, die wij verkopen (BCC) van 80 euro is alleen een netspanningsbeveiliging, hier zit geen filter in.

    De HTS800 en de HTS1000 is beter en hier zit een netfilter in. Ruis etc wordt op een zo groot mogelijke schaal weggefilterd.

    De HTS1000 van monstercable schijnt goed te werken. Op lookenlisten.nl staat een review en daar zijn ze erg te spreken over de werking ervan voor de prijs!
    Ik dacht dat al die modellen een filter hadden, althans volgens de monster site wel. Wellicht hebben ze daar die modellen zonder filter niet op staan.
    Edgar, volgens mij niet! Niet alle monster contactdozen hebben een filter!
    Nee, daar ben ik inmiddels ook al achter :wink:

  14. #14
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Alleen de HTS modellen hebben een filter. de AV800 is het enige model wat geen filter heeft.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Voor de betere merken kom je inderdaad uit bij Isotek, Isol-8, PS Audio en dat soort merken.
    Ook Monster heeft leuke modellen in het programma.

    Maar naast de vele positieven ervaringen zijn er zeker ook vele met een negatieve ervaring met dergelijke filters, met name het dynamische zal het het geluid verdwijnen en dat is juist iets wat de echte liefhebber het gevoel van wowww kan leveren.
    Maargoed, in de meeste gevallen zal het wel een positieve invloed moeten hebben.
    Klopt Johan,
    in mijn geval moet ik iets van de "sparkle" in het extreem hoog missen maar de voordelen wegen op tegen een klein verlies. Het is meestal toch uitproberen wat het beste is. In mijn geval levert het nogal wat op, voor een ander hoeft dat zeker niet zo te zijn, of een stuk minder. Veel is afhankelijk van gebruikte apparatuur (met name versterker) en je stroom toevoer! Ik heb toch sterk het gevoel dat met name buizenversterkers "veel" winst halen uit "lichte" filtering.

    Veel versterkers hebben zelf al een soort van voedingsfiltering ingebouwd! Vandaar dat bij die versterkers het juist averrechts werkt en eerder een groot nadeel is dan voordeel!

  16. #16
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    De HTS1000 van monstercable schijnt goed te werken. Op lookenlisten.nl staat een review en daar zijn ze erg te spreken over de werking ervan voor de prijs!
    Lookenlisten (Penhold) is de importeur. Niet de meest onpartijdige bron voor een review .
    Een review is een review. Dat doet verder geen afbreuk aan de objectiviteit van de review. Dat doen wel meer importeurs

  17. #17

    Standaard

    Om even in te haken op dat licht flikkeren. Als ik miijn versterker of reciever aanzet gaan inderdaad de llichten even flikkeren. Ook als de tv aangaat treed dit effect op. Ik denk ook dat de spanning hier in huis niet echt schoon te noemen is. Dit door apparaten als magnetrom elektrische oven, cv en ga zo maar door.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Om even in te haken op dat licht flikkeren. Als ik miijn versterker of reciever aanzet gaan inderdaad de llichten even flikkeren. Ook als de tv aangaat treed dit effect op. Ik denk ook dat de spanning hier in huis niet echt schoon te noemen is. Dit door apparaten als magnetrom elektrische oven, cv en ga zo maar door.
    Het "flikkeren" gaat er met name om als je gewoon tv zit te kijken of wat anders doet en plotseling gaan de lampen harder en zachter branden, dan heb je echt veel last van slechte stroomtoevoer. dan zit je met een grote groep erop en heb je veel last van vervuiling!

  19. #19
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Een review is een review. Dat doet verder geen afbreuk aan de objectiviteit van de review. Dat doen wel meer importeurs
    Een importeur zal anders nooit een kritische review aanhalen (en dat is hun goed recht hoor, daar niet van, maar daarmee is de site van de importeur niet de meest objectieve plek voor reviews).

    "Are you calling my kids a pain in the ass?" -- "Why, no, sir, not the kids. It's the situation that is a pain in the ass." -- Tim Roth, Four Rooms
    Het was maar een tip!

    Kijk maar rond op internet. veel positieve verhalen.

  20. #20

    Standaard

    Belkin heeft ook filters die onder de naam PureAV op de markt worden gebracht. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

    http://www.pureav.nl/power/
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K
    Belkin heeft ook filters die onder de naam PureAV op de markt worden gebracht. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

    http://www.pureav.nl/power/
    Op het HTForum zijn er met een PureAV, hier naar mijn weten niet.
    Kwa design zijn ze wel super. :wink:

  22. #22
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Wauw! die van Belkin heb ik nog nooit gezien!

    Wat zien die er gelikt uit zeg! 8)

    ps; Ik zit nu even op de site te kijken! Wat ik enorm jammer vindt, is dat je geen powercord kan verwisselen bij dit apparaat Ik zit hier met hetzelfde probleem als bij de monstercable box, Ik heb minimaal 3.5 a 4 meter snoer nodig naar mijn stopcontact.
    Dat halen de snoeren die erbij zitten nooit!

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Even op HTForum zoeken via zoekfunctie Robbert en je komt het tegen van vrij recentelijk.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Wauw! die van Belkin heb ik nog nooit gezien!

    Wat zien die er gelikt uit zeg! 8)

    ps; Ik zit nu even op de site te kijken! Wat ik enorm jammer vindt, is dat je geen powercord kan verwisselen bij dit apparaat Ik zit hier met hetzelfde probleem als bij de monstercable box, Ik heb minimaal 3.5 a 4 meter snoer nodig naar mijn stopcontact.
    Dat halen de snoeren die erbij zitten nooit!
    Kan er zo een nieuwe voor je opzetten hoor! of een contact inbouwen! :wink:

  25. #25

    Standaard

    Elke powercable is toch gewoon te vervangen...

    Nou ja, als je handig bent bedoel ik dan. Niet door mij dus.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •