Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 134 worden weergegeven.

Discussie: Spanningsfilter

  1. #26
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Nou ja, als je handig bent bedoel ik dan. Niet door mij dus.
    Precies mijn punt!

  2. #27

    Standaard

    En als je het over prijze hebt. Wat kosten die dingen ongeveer. Ik heb wel gezien vanaf 150 tot 6000. In welke prijsklasse koop je een beetje redelijke filter? Ik zag wel iets van Isotek voor ongeveel 350 euro.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  3. #28
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    En als je het over prijze hebt. Wat kosten die dingen ongeveer. Ik heb wel gezien vanaf 150 tot 6000. In welke prijsklasse koop je een beetje redelijke filter? Ik zag wel iets van Isotek voor ongeveel 350 euro.
    het begint vanaf 200 euro (monster hts1000) tot 700 euro. Dan heb je muzikale filters te pakken.

    Of het ook daadwerkelijk bij jou een verbetering oplevert is niet te zeggen! Dat is afhankelijk van variabele factoren.

  4. #29

    Standaard

    Hebben jullie trouwens zelf ook een filter of gewoon een goed stekkerblok?
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  5. #30
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik ben zelf nog rond aan het kijken voor een filter. Ik heb nu een Rittal stekkerblok die ook prima functioneert.

    Echter ik wil eens een aantal filters in bruikleen nemen voordat ik er 1 ga kopen.

    Ook interessante filters zijn de filters van AH! (verkopen ze bij de Hifi Winkel o.a). Deze filters kosten niet zo duur en schijnen best goed te presteren.

  6. #31

    Standaard

    Ik denk zelf dat het vooral zelf uit zal maken met muziek luisteren. Dit ga ik steeds meer doen, vandaar ook een apparte stereo versterker er naast.

    Ik vind de discussies ook erg interressant over de filters en ga er zelf ook eens kijken of ik ergens zo'n ding kan lenen of proberen. Er zit nu een goedkoop stekkerblok tussen die toch al vervangen moet worden.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  7. #32
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Zelf gebruik ik ookl nog een Rittal stekkerblok maar wil op termijn ook kijken wat filtering voor mij kan betekenen.

  8. #33

    Standaard

    Ik heb dat inderdaad ook, dat de lichten gaan flikkeren als ik m'n receiver aan zet. Volgens mij ook nog als het hele spul aan het spelen is. Ben alleen bang dat je dynamiek kwijtraakt. Maar ff kijken of ik zo'n ding kan uitproberen.
    Marantz SR7500 | Marantz DV6600 | Marantz CD5001 OSE | Elac FS207.2 | Elac CC201.2 | Elac CL82 | REL Stampede

  9. #34

    Standaard

    Ik heb ook wat gelezen over het kwijtraken van je dynamiek. Volgens mij komt dat alleen voor als je een hele zware versterker hebt. Het spanningsfilter moet je set wel van genoeg stroom kunnen voorzien.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Ik heb ook wat gelezen over het kwijtraken van je dynamiek. Volgens mij komt dat alleen voor als je een hele zware versterker hebt. Het spanningsfilter moet je set wel van genoeg stroom kunnen voorzien.
    Waarom leg je dat verband? Een filter gaat toch niet minder stroom doorgeven.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #36

    Standaard

    Er zijn ook filters die de stroom opnemen en dan pas doorgeven aan de apparatuur. Er zit een soort buffer tussen. Je apparatuur krijgt dan dus te weinig stroom als het filter te weinig doorlaat.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Er zijn ook filters die de stroom opnemen en dan pas doorgeven aan de apparatuur. Er zit een soort buffer tussen. Je apparatuur krijgt dan dus te weinig stroom als het filter te weinig doorlaat.
    Zo'n filter geeft keurig aan waarvoor het geschikt is, wat het kan doorgeven en welke aansluiting waarvoor geschikt. Wat jij zegt zal dus echt niet snel gebeuren. Tenzij je zelf dingen met opzet fout gaan aansluiten.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #38

    Standaard

    Ja uiteraard moet wel goed kijken naar wat je hebt staan en daar het filter op afstemmen.

    Het valt wel op dat er hier niet echt veel zijn met een filter of vergis ik me nu?
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Ja uiteraard moet wel goed kijken naar wat je hebt staan en daar het filter op afstemmen.

    Het valt wel op dat er hier niet echt veel zijn met een filter of vergis ik me nu?
    Liever een aparte groep en een goed stekkerblok. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Om even in te haken op dat licht flikkeren. Als ik miijn versterker of reciever aanzet gaan inderdaad de llichten even flikkeren. Ook als de tv aangaat treed dit effect op. Ik denk ook dat de spanning hier in huis niet echt schoon te noemen is. Dit door apparaten als magnetrom elektrische oven, cv en ga zo maar door.
    Klinkt alsof je algemene stroomtoevoer te wensen overlaat (eind van de lijn? Buitengebied?). Niet echt leuk.
    Een andere groep kan helpen (dan is alleen die ene groep wat zwaar belast).
    Een andere oplossing is om bij de stroomleverancier (Essent, Noun, die lui) drie-fasen-stroom te vragen (kost je ook waarschijnlijk een nieuwe meterkast).
    De storingen/tekorten die je op de ene fase hebt heb je mogelijk op de andere fase niet (de derde fase is de nul).
    Wel een geprunts met leidingen en het kost al met al wel wat.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  16. #41
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Het valt wel op dat er hier niet echt veel zijn met een filter of vergis ik me nu?
    Klopt.
    Een goed filter kost best de nodige €€ en velen willen/kunnen zo,n bedrag al nauwelijks uitgeven voor wat speakers dus laat staan een filter.
    Dit is denk ik de reden waarom je het relatief weinig tegen komt hier.

  17. #42

    Standaard

    Ik woon nog thuis en heb net even gevraagd aan me ouders of ze morgen een nieuwe groep wilden leggen en dat wilde ze niet eens haha nee maar dit is dus geen optie.

    Een ander stekkerblok zou denk ik ook al een verbetering brengen. Ik ga van de week eens langs Snijders in Rotterdam om is te kijken. Toch gek dat hier mensen zijn met sets van een fortuin maar geen geld over hebben voor een filter. Dit terwijl er toch uit verschillende testen steeds blijkt dat een filter een nuttige bijdrage kan zijn.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Dit terwijl er toch uit verschillende testen steeds blijkt dat een filter een nuttige bijdrage kan zijn.
    Kan zijn inderdaad. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #44
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Dit terwijl er toch uit verschillende testen steeds blijkt dat een filter een nuttige bijdrage kan zijn.
    Kan zijn inderdaad. :wink:
    Hoewel het vaak als een negatieve verandering wordt ervaren.
    Ikzelf heb er helaas nauwelijks ervaring mee (wil het wel aankomend jaar gaan proberen) dus echt in de details kan ik je er weinig over vertellen.

    Ik hoor en lees dus globaal twee dingen.

    1 het effect is positief.
    2 het effect is eerst positief en wordt later als negatief ervaren omdat men dus wat dingen mist in het geluid die je niet wilt missen en er eerst wel waren............
    Kortom, gewoon eens proberen.

  20. #45

    Standaard

    Misschien moet je nog een drie toevoegen:

    3. Het effect wordt regelmatig behoorlijk overdreven.

    Soms lees je zo'n verschillen dat het gewoon ongelooflijk is dat niet iedereen zo'n ding heeft. Mijn ervaringen zijn ook beperkt maar ik zie meer in een aparte groep en een goed blok. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #46

    Standaard

    Ik denk dat ik toch maar is ga kijken of ik ergens en een goed stekkerblok kan regelen en een filter en dan is kijken wat het verschil is.

    Maar ik heb zoals boven beschreven een goedkoop yap yun blok liggen. Maakt het dan ook al uit als je een goed blok neerlegd. Je zou toch zeggen als hij maar stroom doorgeeft. Als er niks gefilterd wordt wat is dan het verschil tussen een goed blok en een goedkoop blok?

    Ik zei dit vroeger ook over speakerkabel totdat ik verschillende draden had geprobeerd. Toen leerde ik het verschil wel herkennen.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  22. #47

    Standaard

    Misschien moet je eens kijken naar Audioplan.

    Die hebben twee series, te weten de G en de S en volgens bestaan van beide 'testkoffers' met alle producten uit die serie zodat je goed kunt testen wat het meeste verschil maakt.

    Importeur www.music-matters.org
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #48

    Standaard

    [quote="A3aan"][quote="Hotsparky"]Een andere oplossing is om bij de stroomleverancier (Essent, Noun, die lui) drie-fasen-stroom te vragen (kost je ook waarschijnlijk een nieuwe meterkast).
    De storingen/tekorten die je op de ene fase hebt heb je mogelijk op de andere fase niet (de derde fase is de nul).
    quote]

    de derde fase is een derde fase, en de nul is de nul :wink:
    5 polige stekker: 3 fase's+nul+aarde,
    4 polige stekker: 3 fase's+aarde
    4 polige stekker kan aan een zware moter zitten, dan wordt de nul niet gebruikt, maar het verschil tussen de meerdere fase's (380 volt)

  24. #49

    Standaard

    Ik ben vandaag even langs Snijders in Rotterdam gelopen en zij vertelde dat een scheidingsfilter vaak wel effectief was. Ze hebben er zelf ook goede ervaringen mee. Het geluid wordt er in de meeste gevallen rustiger van en de scherpe kantjes worden er vanaf gehaald.

    Ze lieten er een zien van het merk Pure AV. Hier is een link naar de website: http://catalog.belkin.com/PureAV_det...duct_Id=178925 De prijs van het filter is 549 euro.

    Stekkerblokken waren ook niet goedkoop en kwam je in de buurt van de 3 a 400 euro.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Misschien moet je nog een drie toevoegen:

    3. Het effect wordt regelmatig behoorlijk overdreven.

    Soms lees je zo'n verschillen dat het gewoon ongelooflijk is dat niet iedereen zo'n ding heeft. Mijn ervaringen zijn ook beperkt maar ik zie meer in een aparte groep en een goed blok. :wink:
    De verschillen zijn met name zo groot omdat met name versterkers allemaal anders zijn gebouwd en allemaal andere filtering in de voeding toepassen. Zo zijn er versterkers die eigenlijk al een lijnfilter ingebouwd hebben(werkt dus averrechts in het algemeen) en je hebt voedingen waar weinig tot niet wordt gefilterd en met name in dit segment kun je nog "veel" winst boeken. Digitale bronnen hebben bijna zonder uitzondering altijd baat bij filtering.

    2de is de aanvoer van je stroom, is dit al redelijk goed zal de uiteindelijk behaalde waarde lager zijn dan bij iemand met slechte stroomtoevoer.

    Een aparte groep helpt zeker, al zie je ook vaak dat de mensen er toch nog een filter op zetten. Er zijn er zelfs die 2 filters achter elkaar zetten!

    Het enige wat een goede uitslag geeft is een luistertest in jouw thuis situatie met je eigen versterker en bronnen, combineer met de versterker op het filter en zonder versterker op het filter. De grootste veranderingen vinden meestal plaats bij de versterking, zij het in positieve of negatieve zin.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •