Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 134 worden weergegeven.

Discussie: Spanningsfilter

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Ik ben vandaag even langs Snijders in Rotterdam gelopen en zij vertelde dat een scheidingsfilter vaak wel effectief was. Ze hebben er zelf ook goede ervaringen mee. Het geluid wordt er in de meeste gevallen rustiger van en de scherpe kantjes worden er vanaf gehaald.

    Ze lieten er een zien van het merk Pure AV. Hier is een link naar de website: http://catalog.belkin.com/PureAV_det...duct_Id=178925 De prijs van het filter is 549 euro.

    Stekkerblokken waren ook niet goedkoop en kwam je in de buurt van de 3 a 400 euro.
    gezien de prijs zal het een passief filter zijn. Wil je een goede actieve filter zit je al gauw op 2000 euro of meer. Met deze filters moet je goed oppassen daar vaak bij versterkers van 100 watt of meer snel de dynamiek weg is omdat de filter niet snel genoeg de pieken kan regeneren! passieve filters hebben dan ook vaker een positief resultaat dan een actieve filter al filteren ze wel minder. Omdat passieve filters zelf geen niewue stroom aanmaken hebben ze niet het probleem van snel genoeg grote reserver te kunnen leveren maar laten gewoon de stroom door van je stopcontact, licht gefilterd vanaf 1khz!

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Ik ben vandaag even langs Snijders in Rotterdam gelopen en zij vertelde dat een scheidingsfilter vaak wel effectief was. Ze hebben er zelf ook goede ervaringen mee. Het geluid wordt er in de meeste gevallen rustiger van en de scherpe kantjes worden er vanaf gehaald.

    Ze lieten er een zien van het merk Pure AV. Hier is een link naar de website: http://catalog.belkin.com/PureAV_det...duct_Id=178925 De prijs van het filter is 549 euro.

    Stekkerblokken waren ook niet goedkoop en kwam je in de buurt van de 3 a 400 euro.
    Vraag of je een demo exemplaar een weekend thuis mag uitproberen!
    iereeene rkend nu het belang van goede stroomtoeveor daar er steeds meer merken komen die passieve en actieve filters bouwen!

  3. #53
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Ik ben vandaag even langs Snijders in Rotterdam gelopen en zij vertelde dat een scheidingsfilter vaak wel effectief was. Ze hebben er zelf ook goede ervaringen mee. .
    Uiteraard, ze moeten die dingen nu eenmaal verkopen.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Ik ben vandaag even langs Snijders in Rotterdam gelopen en zij vertelde dat een scheidingsfilter vaak wel effectief was. Ze hebben er zelf ook goede ervaringen mee. .
    Uiteraard, ze moeten die dingen nu eenmaal verkopen.
    Ik moet heel eerlijk zijn dat ik het geluid op mijn relatief eenvoudige set toch wel iets rustiger en gedetailleerder vond na gebruik van het G&W powerfilter. En dit terwijl de set op een aparte groep zit aangesloten.

  5. #55
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Maar ik zeg dan ook niet dat er geen resultaat is waar te nemen, ik zeg alleen dat je een verkoper niet zomaar voor de volle 100% moet geloven als het om zijn eigen producten gaat en dat zo,n verkoper (98% van de verkopers teminste) zijn product altijd als positief zal aanprijzen ook al is ie hier zelf niet zeker van.

    Maargoed, vandaar ook het advies wat al diversen keren is gegeven, gewoon proberen.
    Sterker nog, ik ga er zelf ook proberen aankomend jaar. :wink:

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Maar ik zeg dan ook niet dat er geen resultaat is waar te nemen, ik zeg alleen dat je een verkoper niet zomaar voor de volle 100% moet geloven als het om zijn eigen producten gaat en dat zo,n verkoper (98% van de verkopers teminste) zijn product altijd als positief zal aanprijzen ook al is ie hier zelf niet zeker van.

    Maargoed, vandaar ook het advies wat al diversen keren is gegeven, gewoon proberen.
    Sterker nog, ik ga er zelf ook proberen aankomend jaar. :wink:
    ben ik gedeeltelijk met je eens Johan; er zijn verkopers die willen pushen en zeggen dat het het beste is wat je is overkomen en er zijn verkopers/ audiohandelaren die zeggen dat je wel eens zo'n filter kan proberen en het wellicht verbetering kan geven. twee verschillende invalshoeken, de een probeert te verkopen, de ander laat je vrij en laat je eventueel meer genieten van de muziek en denkt dat een goed product zichzelf wel verkoopt. :wink:


    Een audiohandelaar die zelf passioneel is van muziek of audio zal vaker optie 2 toepassen. :wink:

    Edgar,
    mooi om te horen dat je positieve ervaringen hebt met je G&W filter! :wink: Is de powerbuy toch niet voor niets geweest! :wink:

  7. #57
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    ben ik gedeeltelijk met je eens Johan; er zijn verkopers die willen pushen en zeggen dat het het beste is wat je is overkomen en er zijn verkopers/ audiohandelaren die zeggen dat je wel eens zo'n filter kan proberen en het wellicht verbetering kan geven. twee verschillende invalshoeken, de een probeert te verkopen, de ander laat je vrij en laat je eventueel meer genieten van de muziek en denkt dat een goed product zichzelf wel verkoopt. :wink:


    Een audiohandelaar die zelf passioneel is van muziek of audio zal vaker optie 2 toepassen. :wink:
    Dus eigenlijk ben je het gewoon helemaal met mee eens.

  8. #58

    Standaard

    Zijn die G&W's uit de powerbuy bij Ornec besteld ofzo? Ik zit ff te kijken, maar dat zijn echt gunstige prijzen. Misschien waag ik me ook aan zo'n powerplant.
    Marantz SR7500 | Marantz DV6600 | Marantz CD5001 OSE | Elac FS207.2 | Elac CC201.2 | Elac CL82 | REL Stampede

  9. #59

    Standaard

    Yep inderdaad bij ornec.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Romius
    Zijn die G&W's uit de powerbuy bij Ornec besteld ofzo? Ik zit ff te kijken, maar dat zijn echt gunstige prijzen. Misschien waag ik me ook aan zo'n powerplant.
    Waarschijnlijk weet je het al maar de prijs die daar staat is niet de uiteindelijke prijs die je gaat betalen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Romius
    Zijn die G&W's uit de powerbuy bij Ornec besteld ofzo? Ik zit ff te kijken, maar dat zijn echt gunstige prijzen. Misschien waag ik me ook aan zo'n powerplant.
    Waarschijnlijk weet je het al maar de prijs die daar staat is niet de uiteindelijke prijs die je gaat betalen. :wink:
    Ja, zo'n vermoeden had ik al, waarschijnlijk komt de helft aan verzendkosten erbij ofzo :P
    Marantz SR7500 | Marantz DV6600 | Marantz CD5001 OSE | Elac FS207.2 | Elac CC201.2 | Elac CL82 | REL Stampede

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Romius
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Romius
    Zijn die G&W's uit de powerbuy bij Ornec besteld ofzo? Ik zit ff te kijken, maar dat zijn echt gunstige prijzen. Misschien waag ik me ook aan zo'n powerplant.
    Waarschijnlijk weet je het al maar de prijs die daar staat is niet de uiteindelijke prijs die je gaat betalen. :wink:
    Ja, zo'n vermoeden had ik al, waarschijnlijk komt de helft aan verzendkosten erbij ofzo :P
    Verzendkosten is iets in de 40 euro. :wink:

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Romius
    Zijn die G&W's uit de powerbuy bij Ornec besteld ofzo? Ik zit ff te kijken, maar dat zijn echt gunstige prijzen. Misschien waag ik me ook aan zo'n powerplant.
    Ik zit ook te denken aan een filter. Als je er een wilt kopen kan je altijd even een pm sturen :wink:.

  14. #64

    Standaard

    Ik lees veel over die G&W powerfilters. Deze waren volgens mij niet zo duur als de filters die ik in de winkels zag van 549 euro. Wat is die G&W nu precies? Alleen een stekkerblok of ook een filter?
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  15. #65

    Standaard

    Het is ook een filter.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Ik lees veel over die G&W powerfilters. Deze waren volgens mij niet zo duur als de filters die ik in de winkels zag van 549 euro. Wat is die G&W nu precies? Alleen een stekkerblok of ook een filter?
    Het is een passief filter die vanaf 1 khz licht filterd. :wink:

  17. #67

    Standaard

    Waar is dit filter te krijgen? Ik heb begrepen via de powerbuy maar die is afgelopen. Ik vind de prijs van zo'n filter een stuk aantrekkelijker dan een filter van 549 euro.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Waar is dit filter te krijgen? Ik heb begrepen via de powerbuy maar die is afgelopen. Ik vind de prijs van zo'n filter een stuk aantrekkelijker dan een filter van 549 euro.
    www.ornec.com
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #69

    Standaard

    Ik heb ook interesse in dat filter, dus dat zijn er al 3 dan. Misschien moeten we ff een mini-buy opstarten ofzo
    Dat scheelt natuurlijk al weer, want de verzendkosten zijn iets van 40 euro.
    Marantz SR7500 | Marantz DV6600 | Marantz CD5001 OSE | Elac FS207.2 | Elac CC201.2 | Elac CL82 | REL Stampede

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Romius
    Ik heb ook interesse in dat filter, dus dat zijn er al 3 dan. Misschien moeten we ff een mini-buy opstarten ofzo
    Dat scheelt natuurlijk al weer, want de verzendkosten zijn iets van 40 euro.
    gewoon contact opnemen met Ornec via de email. Ze reageren soms wat traag, maar niet geschoten is altijd mis, nee heb je en ja kun je krijgen en wie niet waagt die niet wint :wink: .

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Waar is dit filter te krijgen? Ik heb begrepen via de powerbuy maar die is afgelopen. Ik vind de prijs van zo'n filter een stuk aantrekkelijker dan een filter van 549 euro.
    www.ornec.com
    Als ik het mag geloven doet dit filter zijn werk net zo goed als die van 549 euro!

    Iemand heeft een filter van 800 euro vergeleken met de G&W en constateerde dat het G*W filter zijn werk net zo goed deed voor een heel stuk minder. :wink:

    Let er wel op ddat je de SE besteld, dus die met zwarte contactdozen...soms krijg je gewoon de witte teogestuurd...zoals we vernomen hebben bij de powerbuy.

    Wil je echt beter, zul je naar de actieve powerplants moeten kijken en dan zit je echt snel op 2000 euro of meer! Dan moet je ook kijken hoe zwaar je versterker is want ik hoor vaak dat vanaf 100 watt of meer er problemen met de dynamiek kunnen ontstaan. Vaak sluiten ze ook alleen digitale bronnen op het filter aan en de versterker niet.

  22. #72

    Standaard

    Ik begrijp ook dat dit filter niet de in de winkel te koop is, of vergis ik me? Klopt het ook dat we het hier hebben over de:
    G&W TW-03E power filter plant (EU Special Edition) De prijs is 62 euro zag ik.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Ik begrijp ook dat dit filter niet de in de winkel te koop is, of vergis ik me? Klopt het ook dat we het hier hebben over de:
    G&W TW-03E power filter plant (EU Special Edition) De prijs is 62 euro zag ik.
    Yup, dat is hem...nee, alleen via ornec of andere chinese bronnen.

  24. #74
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Als ik het mag geloven doet dit filter zijn werk net zo goed als die van 549 euro!
    Hier heb ik toch mijn bedenkingen bij Harry maargoed, heb er zelf nog geen ervaring mee dus kan geen oordeel geven verders.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Als ik het mag geloven doet dit filter zijn werk net zo goed als die van 549 euro!
    Hier heb ik toch mijn bedenkingen bij Harry maargoed, heb er zelf nog geen ervaring mee dus kan geen oordeel geven verders.
    Wat ik waarschijnlijk wel kan zeggen is dat de actieve powwerplants beter zullen zijn dan de G&W filters. Passieve filters verwschillen weinig van elkaar johan, er zijn niet zoveel manieren om zo'n filter te bouwen! Wel kwa onderdelen e.d. zit er verschil in, wat wel enig effect zal hebben, uiteraard. Voor het geld, is de G&W beslist niet slecht johan maar ik zal zeker niet ontkennen dat er wellict betere zijn, met name in de actieve sectie. neemt nietweg dat voor deze prijs het een mooie kennismaking kan zijn met een filter. Niet iedereen kan of wil meteen 800 euro of anders minimaal 2000 euro voor actieve filters uitgeven. :wink:

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •