Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 103 worden weergegeven.

Discussie: Moulin Rouge! [DVD]

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cat
    ...Teveel overdreven spektakel, teveel zingen....ik houd niet zo van musicals...
    Tip: als je niet van science-fiction houdt moet je Star Wars eens een keer huren, of Evil Dead als je horror niet kan uitstaan.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  2. #27
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Egelzer (Eygelshoven voor Hollanders)

    Standaard

    Toppertje gewoon. Ik ging hem voor het eerst kijken met zo'n instelling van dat het wel mee zou vallen. Maar ver boven de verwachtingen. Absolute topprestatie van McGregor en Kidman. Een van de beste films van de laatste 10 jaar. Goed tempo, wat precies op het goede moment vertraagt. Ook erg goede rollen van John Leguizamo, Richard Roxburgh en Jim Broadbent. Trouwens, over de ondertiteling: laat die uit, zo vergaat een gedeelte van de kracht van de film...
    It's hard to be modest when you're so fucking big! - Robert Peter Maximiliam Williams

    Mijn DVD's

  3. #28

    Standaard

    Briljante film!
    Niets meer aan toe te voegen..

    alleen irriteert het me mateloos dat de NL vertaler heel vaak Magic Sitar en Penniless Sitarplayer door elkaar haalt...

    oh well..


  4. #29

    Standaard

    Deze film heb ik nog nooit gezien, maar het wordt wel een absolute must have. Ik koop deze blind en laat me verassen.

  5. #30

    Standaard

    Gisteren heb ik hem dan voor het eerst gezien:

    GEWELDIG, GEWELDIG en nog eens GEWELDIG!!!

    Na 10 minuten werd ik al compleet meegezogen door de film.
    Ik heb het eerste half uur met open mond gezeten en een big smile op mijn gezicht, wat is deze film GEWELDIG zeg.

    In tegenstelling tot Romeo en Juliet die ik na een half uur van ellende heb uitgezet.
    Maar ik ga het nog eens een keer proberen.
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MvdS
    In tegenstelling tot Romeo en Juliet die ik na een half uur van ellende heb uitgezet.
    Ik wist niet wat ik las toen ik dit las, want in een andere thread, een ruilthread, zoek je hem juist

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Ik wist niet wat ik las toen ik dit las, want in een andere thread, een ruilthread, zoek je hem juist
    Misschien was het hem al gelukt... je weet wat ze zeggen hè? Van ruilen komt huilen...

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Ik wist niet wat ik las toen ik dit las, want in een andere thread, een ruilthread, zoek je hem juist
    Als je goed leest in mijn post, kan je op de laatste regel zien, dat ik hem nog een kans geef.
    Het is al weer 3 jaar geleden dat ik hem gezien heb (voor een derde deel), dus misschien kan ik hem nu wel waarderen.
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MvdS
    Het is al weer 3 jaar geleden dat ik hem gezien heb (voor een derde deel), dus misschien kan ik hem nu wel waarderen.
    Zeker doen hoor en gewoon tot het eind blijven kijken, want het is voor mij 1 van de beste films.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MvdS
    Gisteren heb ik hem dan voor het eerst gezien:

    GEWELDIG, GEWELDIG en nog eens GEWELDIG!!!

    Na 10 minuten werd ik al compleet meegezogen door de film.
    Ik heb het eerste half uur met open mond gezeten en een big smile op mijn gezicht, wat is deze film GEWELDIG zeg.

    Ik heb hem gisteren ook gezien en kan het zelfde zeggen alleen zat ik er al na het intro vd Dirigent meteen in!!!!!

    Echt een schitterende film die zeker het kopen waard is!!!

    Over dat 38.47 min/sec prob, bij mijn broers philips stopte hij even en ging weer door (leek op een laag overgang) bij mijn Sony bleef ie dus hangen kon hem alleen nog verder krijgen dmv een sec vooruit te spoelen...
    StarTrader

  11. #36

    Standaard

    [i]Originally posted by MvdS
    In tegenstelling tot Romeo en Juliet die ik na een half uur van ellende heb uitgezet.
    Maar ik ga het nog eens een keer proberen.
    Bekijk eerst Ballroom (de dans), dan Romeo en Julia (de literatuur) en tenslotte Moulin Rouge (de zang). Het is een trilogie.
    Het zijn allemaal kunstwerken in plaats van commerciele produkten. Bekijk het eens dor die bril, misschien komt dan de grote waardering die ik er voor heb??

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    misschien komt dan de grote waardering die ik er voor heb??
    En niet alleen jij
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  13. #38

    Standaard

    Ik zal de dvd een keer huren en de film nog een kans geven. Als ik er dan nog steeds geen reet aan vind dan ga ik hem nooit aanschaffen. Ondanks de perfecte score

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Bekijk eerst Ballroom (de dans), dan Romeo en Julia (de literatuur) en tenslotte Moulin Rouge (de zang). Het is een trilogie.
    Het zijn allemaal kunstwerken in plaats van commerciele produkten. Bekijk het eens dor die bril, misschien komt dan de grote waardering die ik er voor heb??
    Je bedoelt waarschijnlijk Strictly Ballroom?

    Valt ie te vergelijken met de andere 2 dan?
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MvdS
    Je bedoelt waarschijnlijk Strictly Ballroom?
    Valt ie te vergelijken met de andere 2 dan?
    Nee, ze zijn moeilijk met elkaar te vergelijken. Romeo en Julia heeft niet de voortgang die Moulin Rouge heeft. Veel minder wervelend. Nee, de uitwerking is drie keer totaal verschillend. Verwacht dus van de eerste niet iets in de sfeer van Moulin Rouge.
    Een dat is ook juist de bedoeliing van de regisseur. Je vergelijkt dus niet 3 schilderijen met elkaar die er verschillend uitzien.
    Je vergelijkt een schilderij met een standbeeld en da's dus moeilijker.
    Het zijn kunstwerken van sterk uiteenlopende aard. Je kunt tenslotte een popconcert ook niet direct vergelijken met een balletuitvoering, alhoewel het beide podiumkunsten zijn. Snap je het vergelijkingsprobleem?
    Kijk, Moulin Rouge, Gladiator of Private Ryan zijn alle drie films. Meer overeenkomst zou ik niet kunnen bedenken.

  16. #41

    Standaard

    Heb hem een tweede kans gegeven en blijf bij mijn eerste conclusie. Wat ik er precies van vind zal ik niet zeggen laten we het er maar op houden dat ik hier niet van hou.

  17. #42

    Standaard Zwart/Wit

    Deze film kent volens mij geen kijkers die de film wel aardig vinden.
    Of je vind het een verschikking, ook na de tweede keer.
    Of je vindt hem helemaal toppie-de-toppie-super-geweldig.
    Ik hoor bij die laatste groep. Ik heb hem al een tijdje liggen vanuit Australie (inderdaad een véééél mooiere doos)En voor mij is dit samen
    met Ben Hur en 'The Godfather' één van de hoogtepunten uit de filmgeschiedenis. 'Your Song' en 'Come what may' gaan echt door merg en been. En dan komt alles ook nog eens op zo'n super DVD te staan.

    Maar respect voor de mensen die het niets vinden. Ik behoor zelf bijvoorbeeld tot de zéér kleine groep die 'The Matrix' helemaal maar dan ook helemaal niets vind.

  18. #43

    Standaard

    Het probleem met Moulin Rouge en de Sony DVD spelers ligt aan het schijfje zelf!!!

    Na de film gehuurd te hebben en er achter te zijn gekomen dat de film bleef hangen rond de 39.42 min/sec twijfelde ik ten zeerste over de aanschaf van dit prachtproduct.

    Maar toen mijn broer vd week met zijn koopversie afkwam en ik deze bekeek merkte ik dat de DVD vrolijk doorspeelde op het o zo cruciale moment (gelukkig)

    Dus maak ik hier uit op dat het gewoon een fout is in de productie die sommige schijfjes wel hebben en sommige niet.

    dus een ieder met problemen, ruilen die hap!
    StarTrader

  19. #44
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard Re: Zwart/Wit

    Citaat Oorspronkelijk gepost door patje
    Deze film kent volens mij geen kijkers die de film wel aardig vinden.
    Wrong ... ik ben een kijker die hem wel aardig vindt.

  20. #45

    Standaard

    Ik heb alle voorgaande veelal lovende kritieken (met een enkele tegenvaller) nog eens nadrukkelijk gelezen. Want ik verbaas me dat dit type kunstwerk zo weinig waardering geniet dat ze niet eens in de top-50 scoort. Ik snap hier dus echt geen bal van. In mijn collectie ligt deze film bepaald niet onderop.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Ik heb alle voorgaande veelal lovende kritieken (met een enkele tegenvaller) nog eens nadrukkelijk gelezen. Want ik verbaas me dat dit type kunstwerk zo weinig waardering geniet dat ze niet eens in de top-50 scoort. Ik snap hier dus echt geen bal van. In mijn collectie ligt deze film bepaald niet onderop.
    Henk, inmiddels heeft iedereen wel begrepen dat je niet blij bent met de manier waarop de huidige top50 gemaakt wordt. Maarja, wat kun je eraan doen? Ik verwacht niet dat bij elke recensie bovenstaande posten zal helpen. Evengoed, veel succes ermee, en ik ben het (misschien niet zo duidelijk) zeker met je eens. Er kunnen velen films op de plek van The Rock staan. En daar laat ik het hierover nu bij.

  22. #47

    Standaard Re: Re: Zwart/Wit

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded

    Wrong ... ik ben een kijker die hem wel aardig vindt.
    Sorry

  23. #48

    Standaard all you need is love!!!

    just one night, just one night,
    there's no way, 'cause you can't pay!!!

    gewéldig! als je naar deze film kijkt heb je zin om al je meubels uit het raam te gooien en de cancan mee te gaan doen. hoppa, rok omhoog en gáán!
    nee zonder gekheid, deze film neemt je mee en laat je de twee uur dat ie duurt niet meer los!
    waar ik vooral van onder de indruk ben is het acteerwerk van nicole kidman. dat zij niet is verkozen tot beste actrice vind ik ronduit belachelijk. maar ja, dat schijnt weer te maken te hebben met hoe oud je bent en wat je oeuvre is, voordat je daartoe verkozen wordt!
    ook ewan mcgregor doet het aardig als geobsedeerde romeo trouwens..
    voor wie deze film nog niet heeft gezien?
    welcome, to the moulin rouge.....
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  24. #49
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard Re: all you need is love!!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hanna
    waar ik vooral van onder de indruk ben is het acteerwerk van nicole kidman. dat zij niet is verkozen tot beste actrice vind ik ronduit belachelijk. maar ja, dat schijnt weer te maken te hebben met hoe oud je bent en wat je oeuvre is, voordat je daartoe verkozen wordt!
    ook ewan mcgregor doet het aardig als geobsedeerde romeo trouwens..
    Ik vind Nicole'ke erg tegenvallen in deze film.
    Ewan daarentegen veraste me des te meer.
    Als ik een oscar (for what's it worth...) moet geven aan één van de twee ... dan gaat hij zonder twijfel naar Ewan.

  25. #50

    Standaard Re: Re: all you need is love!!!

    [i]Originally posted by Jaded Ik vind Nicole'ke erg tegenvallen in deze film.
    Ewan daarentegen veraste me des te meer.
    Als ik een oscar (for what's it worth...) moet geven aan één van de twee ... dan gaat hij zonder twijfel naar Ewan
    Ja, ik vind het op zichzelf ook een prachtige film, maar moet Jaded gelijk geven dat Nicole Kidman nou niet echt boven de andere acteertalenten uittorent. 't Is dat het een hoofdrol is, maar anders zou het niet echt opvallen.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •