Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 103 worden weergegeven.

Discussie: Moulin Rouge! [DVD]

  1. #51

    Standaard

    Na eindeloos aandringen van mijn videoboer eindelijk deze film eens gehuurd. Op uiterst subjectieve gronden cq. vooroordelen had ik dat nog steeds niet gedaan: de verkrachting van "Lady Marmalade", de aanwezigheid van Ewan McGregor, de enorme kitsch op de doos/poster én het feit dat ik niet dol ben op musicals (jeugdtrauma ).

    .....oké, daar komt 'ie:

    BEN IK EFFE GRANDIOOS OP MIJN BEK GEGAAN MET MIJN VOOROORDELEN!!!!

    Wat is dit een ongelooflijk spektakelstuk! Zowel visueel als muzikaal. En wat een voorbeeld van hoe je met een minimaal gegeven ("This story is about love.") een maximaal resultaat kunt behalen als je maar VISIE hebt. En dat Bazzie-boy visie heeft, dat mag na deze film wel duidelijk zijn. Boeiend op alle fronten, intrigerend in alle facetten. Is dit daarmee de beste film aller tijden? Verre van dat, maar wat betreft pure entertainment laat deze film een groot aantal zeer gerespecteerde collega's ver achter zich.

    Ewan McGregor kan mij ook dit keer weer niet overtuigen, hoewel hij het er echt niet beroerd vanaf brengt. Nicole Kidman bewijst weer een keer dat ze niet alleen bloedmooi is, maar ook dat ze nog steeds véél te weinig respect als actrice krijgt. Jim Broadbent is ijzersterk in zijn rol en John Leguizamo herkende ik pas bij de aftiteling: complimenten.

    De muziek is prachtig gekozen. De nieuwe arrangementen geven sommige niemandalletjes een volledig andere dimensie. De wijze waarop Jim Broadbent citeert uit 'Like a virgin' is gewoonweg hilarisch. En een nummer als 'Your Song' dat tekstueel een juweeltje is, maar uit de strot van Elton John alleen maar als liftmuziek kan boeien, wordt hier een katalisator voor pure liefde.

    Woorden schieten tekort. Dit is een film die je gezien moet hebben. En ja, ik kan me ook best voorstellen dat er kijkers zijn die er niets van moeten hebben. Maar ondervind dat in ieder geval zelf en laat je niet (mis)leiden door je vooroordelen.

    Maz

  2. #52
    Dane
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mazdalfa
    Na eindeloos aandringen van mijn videoboer eindelijk deze film eens gehuurd. Op uiterst subjectieve gronden cq. vooroordelen had ik dat nog steeds niet gedaan: de verkrachting van "Lady Marmalade", de aanwezigheid van Ewan McGregor, de enorme kitsch op de doos/poster én het feit dat ik niet dol ben op musicals (jeugdtrauma ).

    .....oké, daar komt 'ie:

    BEN IK EFFE GRANDIOOS OP MIJN BEK GEGAAN MET MIJN VOOROORDELEN!!!!

    Wat is dit een ongelooflijk spektakelstuk! Zowel visueel als muzikaal. En wat een voorbeeld van hoe je met een minimaal gegeven ("This story is about love.") een maximaal resultaat kunt behalen als je maar VISIE hebt. En dat Bazzie-boy visie heeft, dat mag na deze film wel duidelijk zijn. Boeiend op alle fronten, intrigerend in alle facetten. Is dit daarmee de beste film aller tijden? Verre van dat, maar wat betreft pure entertainment laat deze film een groot aantal zeer gerespecteerde collega's ver achter zich.

    Ewan McGregor kan mij ook dit keer weer niet overtuigen, hoewel hij het er echt niet beroerd vanaf brengt. Nicole Kidman bewijst weer een keer dat ze niet alleen bloedmooi is, maar ook dat ze nog steeds véél te weinig respect als actrice krijgt. Jim Broadbent is ijzersterk in zijn rol en John Leguizamo herkende ik pas bij de aftiteling: complimenten.

    De muziek is prachtig gekozen. De nieuwe arrangementen geven sommige niemandalletjes een volledig andere dimensie. De wijze waarop Jim Broadbent citeert uit 'Like a virgin' is gewoonweg hilarisch. En een nummer als 'Your Song' dat tekstueel een juweeltje is, maar uit de strot van Elton John alleen maar als liftmuziek kan boeien, wordt hier een katalisator voor pure liefde.

    Woorden schieten tekort. Dit is een film die je gezien moet hebben. En ja, ik kan me ook best voorstellen dat er kijkers zijn die er niets van moeten hebben. Maar ondervind dat in ieder geval zelf en laat je niet (mis)leiden door je vooroordelen.

    Maz
    Heb jij ff de minimale twijfels die ik nog had om deze dvd aan te schaffen eventjes helemaal weggewerkt! Je bent er wel heel erg positief over , ik ga de dvd zeker kopen binnenkort, Van Leest heeft weer die €5 kortingsbonnen, dus dan haal ik m daar wel.

    Elwood.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mazdalfa


    Woorden schieten tekort. Dit is een film die je gezien moet hebben. En ja, ik kan me ook best voorstellen dat er kijkers zijn die er niets van moeten hebben. Maar ondervind dat in ieder geval zelf en laat je niet (mis)leiden door je vooroordelen.

    Maz
    Je hebt me (als eerste) kunnen overtuigen!

    Morgen ga ik em huren!


  4. #54

    Standaard

    Ik heb Moulin Rouge! gehuurd en gezien Het is een aangename film om te kijken en zeker qua dans en zang is het een geslaagde film. Perfect verzorgd. Maar om deze DVD aan mijn collectie toe te voegen zeg ik op dit moment: Nee. Misschien moet ik hem een tweede keer gaan bekijken en dan bedenk ik me wel. Maar ik geef hem toch een dikke voldoende als is het alleen maar om de vorm van de film zelf. Want dat is gewoon adembenemend Het enige minpuntje is het verhaal zelf. Een standaardverhaal vind ik zelf. De DVD zelf is zeker goed met al die extra's Ik kan deze film zeker aanbevelen en hij krijgt van mij nog is een tweede kans om me helemaal te overtuigen
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art
    Ik heb Moulin Rouge! gehuurd en gezien :an mij nog is een tweede kans om me helemaal te overtuigen
    Hoi, Art.
    Bekijk hem eens in de trilogie:
    1. Strictly Ballroom (de dans)
    2. Romeo and Juliet (de letteren)
    3. Moulin Rouge (de muziek)
    Het zijn inderdaad uitgekauwde standaardverhalen, vooral ook Romeo en Julia. Maar dan is het juist razend knap dit op zo'n bijzondere wijze nieuw leven in te blazen. Vooral bij Romeo en Julia is dat ongelooflijk origineel gedaan.
    Ik zou ze in mijn collectie niet willen missen. Lijkt me een kale plek.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Hoi, Art.
    Bekijk hem eens in de trilogie:
    1. Strictly Ballroom (de dans)
    2. Romeo and Juliet (de letteren)
    3. Moulin Rouge (de muziek)
    Het zijn inderdaad uitgekauwde standaardverhalen, vooral ook Romeo en Julia. Maar dan is het juist razend knap dit op zo'n bijzondere wijze nieuw leven in te blazen. Vooral bij Romeo en Julia is dat ongelooflijk origineel gedaan.
    Ik zou ze in mijn collectie niet willen missen. Lijkt me een kale plek.
    Ik heb Strictly Ballroom nog niet gezien. Wel Romeo + Juliet. Die laatste vond ik zeker wel goed. Ik ga de andere films nog een keer kijken en dan in het perspectief dat jij aangeeft Over één ding zijn we het zeker eens, de films barsten van de orginaliteit
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art

    Ik heb Strictly Ballroom nog niet gezien. Wel Romeo + Juliet. Die laatste vond ik zeker wel goed. Ik ga de andere films nog een keer kijken en dan in het perspectief dat jij aangeeft Over één ding zijn we het zeker eens, de films barsten van de orginaliteit
    Art, Stricltly Ballroom moet je zeker eens een keer huren. Is ook een leuke film En Moulin Rouge nog een keer kijken
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    Art, Stricltly Ballroom moet je zeker eens een keer huren. Is ook een leuke film En Moulin Rouge nog een keer kijken
    Dat gaat ie nou ook doen.
    Dan gaat ie efkens ietsie minder op de amusementswaarde letten, maar op zoek naar de filmkunst.
    Echt, als je dat kunt gaat er (trouwenes bij elke film) een werled voor je open en word je echte filmliefhebber.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Dat gaat ie nou ook doen.
    Dan gaat ie efkens ietsie minder op de amusementswaarde letten, maar op zoek naar de filmkunst.
    Echt, als je dat kunt gaat er (trouwenes bij elke film) een werled voor je open en word je echte filmliefhebber.
    Een filmliefhebber ben ik al Maar dit soort films vraagt nog meer dan de gemiddelde film. De artistieke waarde in deze films is gewoon enorm hoog. Ze geven een schat aan informatie op gebied van dans, muziek en literatuur
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  10. #60
    Dane
    Guest

    Standaard

    Is het al ergens bekend dat Strictly Ballroom ook wordt uitgebracht op een S.E. dvd? Zal ongetwijfeld een goede film zijn, ik heb m helaas nog nioet gezien.

    Elwood.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elwood Blues
    Is het al ergens bekend dat Strictly Ballroom ook wordt uitgebracht op een S.E. dvd? Zal ongetwijfeld een goede film zijn, ik heb m helaas nog nioet gezien.
    Elwood.
    Heb ik ook al eens naar gevraagd. Kwam geen enkel antwoord op. Niemand weet waar en hoe ie momenteel verkrijgbaar is en of er een SE uitkomt?

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Heb ik ook al eens naar gevraagd. Kwam geen enkel antwoord op. Niemand weet waar en hoe ie momenteel verkrijgbaar is en of er een SE uitkomt?
    Volgens mij is Strictly Ballroom niet in Nederland op Regio 2 uitgebracht. Wel in de UK volgens mij.

    Mensen die alle drie de films nog niet hebben vinden het misschien wél leuk om te weten dat er binnenkort een Red-Curtain box uitkomt met de S.E.´s van Strictly Ballroom, Romeo + Juliet en Moulin Rouge in een luxe set. Of deze in Nederland uit gaat komen is bij mij echter niet bekend, maar je kunt de donder op zeggen dat deze box wel te importeren zal zijn uit Engeland.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Volgens mij is Strictly Ballroom niet in Nederland op Regio 2 uitgebracht. Wel in de UK volgens mij.

    Mensen die alle drie de films nog niet hebben vinden het misschien wél leuk om te weten dat er binnenkort een Red-Curtain box uitkomt met de S.E.´s van Strictly Ballroom, Romeo + Juliet en Moulin Rouge in een luxe set. Of deze in Nederland uit gaat komen is bij mij echter niet bekend, maar je kunt de donder op zeggen dat deze box wel te importeren zal zijn uit Engeland.
    Tja, als je twee van de drie al in een SE hebt, ga ik dat toch niet kopen, denk ik.

  14. #64

    Standaard

    Ik vond het een aardige film die de tweede keer wel iets beter werd, maar wat mij betreft nog steeds niet geweldig. Visueel mooi uitgevoerd, een slap verhaal, een goede Ewan McGregor en een niet zo geweldige Nicole Kidman (in The Others vind ik haar véél beter). Ik heb de film aangeschaft omdat ik m voor weinig van iemand kon overnemen. Ik koop eigenlijk nooit 2e hands, maar ik vond dat ik m voor € 5,00 wel aan mn collectie kon toevoegen. Ik had echter nooit € 20,00 voor deze DVD uitgegeven.
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Volgens mij is Strictly Ballroom niet in Nederland op Regio 2 uitgebracht. Wel in de UK volgens mij.

    Mensen die alle drie de films nog niet hebben vinden het misschien wél leuk om te weten dat er binnenkort een Red-Curtain box uitkomt met de S.E.´s van Strictly Ballroom, Romeo + Juliet en Moulin Rouge in een luxe set. Of deze in Nederland uit gaat komen is bij mij echter niet bekend, maar je kunt de donder op zeggen dat deze box wel te importeren zal zijn uit Engeland.
    Wanneer komt ie uit? tell me Nathan, ah toe
    "I like it sideways"

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Danielle Gerards
    Wanneer komt ie uit? tell me Nathan, ah toe
    Weet ik nog niet. Maar de R2 C.E. van Strictly Ballroom vind je HIER.

  17. #67

    Standaard

    gelijk nadat ik em op huurdvd had gezien, had ik em gekocht... AUSSIES RULE!

  18. #68
    Dane
    Guest

    Standaard

    Vanavond dus ook eindelijk voor de eerste keer gezien, ik ben dus echt wel onder de indruk, vond het echt een prachtige film en ben ook zeker blij dat ik 'm eidenlijk in mn collectie heb opgenomen.

    Elwood.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elwood Blues
    Vanavond dus ook eindelijk voor de eerste keer gezien, ik ben dus echt wel onder de indruk, vond het echt een prachtige film en ben ook zeker blij dat ik 'm eidenlijk in mn collectie heb opgenomen.
    Elwood.
    Ja op zo'n ouwehoerenthread zou je bijna vergeten dat er ook nog af en toe heel erg goeie films zijn. Geeft niks, beter laat dan dat je deze film echt gemist had.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Ja op zo'n ouwehoerenthread zou je bijna vergeten dat er ook nog af en toe heel erg goeie films zijn.
    En onze Henk doet druk mee aan het ouwehoeren
    En bij zo'n lauwe opmerking van Henk zou je haast vergeten dat er ook nog af en toe heel erg zinvol over films gediscussieerd wordt in dit forum.

    Maz

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mazdalfa

    En onze Henk doet druk mee aan het ouwehoeren
    En bij zo'n lauwe opmerking van Henk zou je haast vergeten dat er ook nog af en toe heel erg zinvol over films gediscussieerd wordt in dit forum.
    Maz
    IK ben niet anders dan anderen. Op de ouwehoerenthread mag en kan naar hartelust worden ge-o-h-ed. Helaas zet zich het ge-o-h soms ook voort op andere threads.
    Zoals nu, bijvoorbeeld.

  22. #72

    Standaard

    wereld film. kan niets anders zeggen.

    ja, een van de eerste songs (can you can can can) vind ik TE bombasties (veel te druk met al dat geteter van die trompetten en zo) maar meteen daarna slaan ze een andere richting in "my song" en "the love medley" vind ik echte toppertjes. het verhaal zeer onderhoudend, zelfs voor een musical. kortom, een supergave film die je niet mag missen als je van muziek houd, en ook nog eens een vette love story wilt.

    het wachten is nu op een DVD release van grease. NOG zo'n mega musical met top muziek. de film is rete oud, en al vele malen herhaald. maar toch sta ik als eerste in de rij als deze gereleased word.
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  23. #73
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Leuke film. Vorige week gekocht voor maar slechts 22.95 bij FRS
    Vooral de rode kleur steekt er fraai uit. het verhaal in de film doet me een beetje denken aan the West Side Story en de sage van Tristan en Isolde die helaas nog niet is verfilmd. Zo´n verhaal waarin twee geliefden elkaar net niet krjgen.

  24. #74

    Standaard

    Toppie !
    Begin is heel effe wennen, maar voor de rest is het een zeer goede, en vooral bijzondere, film. Denk alleen niet dat iedereen van dit soort films houdt, dus ik zou 'em toch eerst effe huren, mocht je interesse hebben in deze film.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  25. #75

    Standaard

    Gewoon kopen!!

    Geniaal met die muziekdialogen erin.

    Naast of je hem nu wel of niet goed vindt, hij is erg origineel en de versies van bekende popsongs die er in zitten zijn gewoon super!
    Robert.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •