Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 33 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard geen Guide Plus signaal

    Ik ben in het bezit van een hard disk recorder met het Guide Plus systeem. Sinds een week wordt dit signaal niet meer ontvangen, waardoor deze tv-gids niet meer werkt. Heb gecontroleerd bij andere recorders en daar hetzelfde probleem. Weet iemand wat er aan de hand is? Ik woon in Roosendaal (Noord Brabant) M.vr.gr.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Allereerst bedankt voor het advies. Ik ben in het bezit van de Philips hard disk HDRW720/00 (overigens zeer tevreden) en de digitale kabelontvanger Panasonic TU-DC40RD. Het spul heeft de hele nacht aangestaan, zoals in andere berichten werd geadviseerd in dit forum, maar helaas nog niks.

    Nog andere tips a.u.b.?

    P.S.: het signaal van de kabelontvanger gaat (alleen ?) via de scart kabel dus niet via het RF signaal (zoals bij =oude= videorecorders). Maakt het hier nog wat uit of je voor RGB of CVBS kiest?

    In afwachting, m.vr.gr.

  4. #4

    Standaard Re:

    Het spul heeft de hele nacht aangestaan, zoals in andere berichten werd geadviseerd in dit forum, maar helaas nog niks.
    Ik neem dat je de HD-recorder op standby hebt gelaten?

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de HD aan laten staan. MOET deze op standby?

  6. #6

    Standaard Re:

    Ik heb de HD aan laten staan. MOET deze op standby?
    Ja, de recorder haalt alleen de data voor de EPG binnen als hij op standby staat. Dat werkt tenminste hier maar neem aan dat het voor elke recorder geldt.

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor de snelle reactie.
    Toch ben ik benieuwd naar info hoe het Guide+ signaal nu naar de HD moet gaan.
    Gaat dit dan via de scart kabel? Is het dan van belang of de kabeldecoder op RGB of CVBS staat. Ik heb het RF-signaal nog nagelopen, maar de kabeldecoder heeft geen RF-signaal als uitgang, zoals bijvoorbeeld kanaal 37 bij videorecorders. Maakt het ook nog uit of de kabeldecoder op Eurosport staat of op Eurosport 1 of 2.
    Afijn, alle aanvullende info is welkom, want mijn tv-gids van Guide+ is nog steeds volledig leeg.... en op sommige bladzijden in dit forum lees ik dat sommigen weer wel signaal hebben.
    In afwachting, m.vr.gr.

  8. #8

    Standaard

    Even resumerend:
    - de recorder moet in de standby stand staan
    - de decoder moet aan staan en wel op Eurosport (zelfde Eurosport als op het analoge signaal zit)

    Tevens dien je er in eerste instantie voor te zorgen dat je recorder het host signaal nog moet 'zoeken'. Staat het host kanaal nl. al fout ingesteld, dan wordt dit niet automatisch verandert (ervaring toen laatst de Guide Plus+ host van TMF naar Eurosport verhuisde). Je kunt dit zien in het info scherm van Guide Plus+. Staat er al een verkeerde host, dan kun je deze 'resetten' door een keer de postcode naar 0000 te zetten en hierna weer terug naar je eigen postcode.

    Nadat alles correct is ingesteld gaat de recorder opnieuw zoeken naar een host kanaal. Als deze niet gevonden wordt op het analoge signaal, dan wordt gezocht via de Scart aansluiting naar je decoder. Omdat deze op Eurosport staat, zal de recorder hier dan het host kanaal vinden en de Guide Plus+ data binnen gaan halen. Na een nachtje standby moet dan alles weer bijgewerkt zijn.

    Heeft je recorder G-link, dan zal ie voortaan automatisch je decoder op Eurosport zetten via de G-link kabel wanneer ie de Guide Plus+ data gaat binnenhalen (3 x per dag, 2 uur lang).

    Dit werkt zo op mijn Pioneer 530H-S recorder. Of het ook zo werkt bij andere merken kan ik niet bevestigen.

  9. #9

    Standaard

    Allereerst veel dank voor het uitgebreide antwoord. Via deze een reactie daarop:
    - de recorder staat nu op standby, de kabelontvanger op Eurosport en aan.
    - mijn HD heeft niet de mogelijkheid om de host te kiezen (Philips HDRW720). Heeft indertijd ook geen problemen gegeven toen het signaal van TMF naar Eurosport ging. Doet dit dus automatisch, denk ik. Ik zou niet weten waar dik dit moet instellen. Vraagt alleen naar land en postcode.
    - Ik heb wel Glink op de recorder, maar deze stuurt de kabelontvanger niet aan. Op het moment dat ik dit wil installeren stuurt de HD diverse infrarood codes, maar op geen van deze reageert de kabelontvanger. Ik heb geprobeerd bij Panasonic op te vragen met welke code de kabelontvanger werkt, maar zij gaven dit niet vrij!!! Was tot nu toe geen probleem, want ik programmeer de HD en bijna op dezelfde manier de kabelontvanger, waardoor beide apparaten zelf aan en uit gaan (tot nu toe dankzij Guide+)

    Misschien moet ik nu weer een nachtje geduld hebben, maar heb sterk het vermoeden dat het niet gaat werken.

    Indien er nog tips zijn, dan hou ik mij aanbevolen. M.vr.gr.

  10. #10

    Standaard guide plus essent

    Ik heb begrepen dat ik lang niet de enige ben die geen guideplus meer heeft, mijn kennisen die afgelopen maanden ook een recorder gekocht hebben omdat ze zo onder de indruk waren van guide plus hebben geen van allen meer updates ontvangen tenminste die essent hebben de rest wel zoals UPC. zijn er nog meer mensen die wel updates ontvangt met essent analoge tv aansluiting?

  11. #11

    Standaard Guide plus

    Ook hier problemen met guide plus. We hebben hier geen digitale ontvanger. Maar gewoon via de kabel. Helaas werkt dit niet meer sinds vorige week maandag. Ik heb de DVD speler al helemaal gereset, en opnieuw ingesteld. Maar dit werkt helaas niet. Bij het guide plus opnieuw instellen heb ik weer gewoon mijn land, taal en postcode ingevoerd. Maar na 2 nachten stond er nog steeds geen programma lijst op. De DVD-speler vindt ook niet het host-kanaal.

    Hoe kun je het host-kanaal instellen op duitse eurosport? ( we hebben geen digitale decoder of satelliet. Gewoon via de kabel zonder externe ontvanger)
    Heeft de video-recorder, die tussen de dvd-speler geschakeld staat hier misschien iets mee te maken?

    Guide plus+ heeft eerst altijd wel gewerkt maar sinds vorige week maandag werd er niets meer binnen gehaald. Er word wel EPG weergeven op de DVD-speler.

  12. #12

    Standaard guide plus

    nee een video zal op zich geen problemen geven,
    maar welke kabel provider heb je?
    eurosport duitsland is beschikbaar via de digitale ontvangers of een satelietontvanger!

  13. #13
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Ik woon in Bergen op Zoom en heb vorige week exact de zelfde problemen gehad.
    Het is volgens mij begonnen met het "uitschakelen" van de ontvangst van analoge zenders via de ether (nacht van 10 op 11 december 2006).

    Ik heb 2 recorders en 2 (verschillende) digitale decoders en beiden haalden het signaal analoog (!) binnen via de tuner van de HDR.

    Toen het na resetten bij mij echter na 24 uur nog niet werkte, heb ik het volgende gedaan:

    1) postcode op 0001AA gezet en bevestigd (doe je dat niet, dsn blijft de oorspronkelijk ingestelde postcode en decoder vermeld), daarna staat er als EPG om 11 of 12 uur in de opchtend gedownload wordt als resultaat 0/0 programma's en heb je helemaal geen programma's meer in Guide+ staan

    2) Nu de postcode weer op de juiste zetten (in mijn geval 4617GE) en de digitale tuners allebei op 131 instellen (is Eurosport). Na de nachtelijk download (ongeveer om 03:00 uur) alles weer normaal (586/586 programma's) en sindsdien geen problemen meer gehad.

    Suc6

  14. #14

    Standaard

    1e; sinds vandaag heb ik weer Guide Plus en zo te zien goed werkend. Of dit signaal via het (normale) RF signaal of via mijn digitale ontvanger komt is me nog niet duidelijk. Dat weet ik morgen, want vannacht zet ik mijn kabelontvanger uit en als er dan niets bijgekomen is zal ik deze dus aan moeten laten staan.

    naast dit forum heb ik ook mails gestuurd naar Philips, @Home en Eurosport. Van hen hen ik diverse reacties gekregen. De beste kwam van Philips. Deze heb ik ook toegepast met goed resultaat. Ook de andere voeg ik hieraan toe. Die van @Home was ??????

    Reactie van Philips:
    U heeft aangegeven dat uw guide pus signaal niet meer correct binnen komt. Dit komt omdat het signaal dat bij de provider doorgegeven wordt gewijzigd is. Wij verzoeken u de volgende stappen op nieuw uit te voeren.
    1. Controleer of het land correct is ingesteld in het Guide Plus menu. Mocht deze automatisch veranderen, dan adviseren wij u om de landinstellingen in de TV te controleren.
    2. Bij het invoeren van de postcode voert u alleen de eerste 2 cijfers van de postcode in (bijvoorbeeld: indien uw postcode 1443 WP is, dan voert u alleen 14 in).
    3. Controleer of alle zenders in het zenderoverzicht staan en of ze aan staan. Verder dienen de zenders op dezelfde plaats te staan als in de tuner van de HD Recorder.
    4. U dient het apparaat 24 uur (in bepaalde gevallen kan het zelfs 48 uur duren) op het kanaal Eurosport aan te laten staan. .
    5. Indien u extra randapparatuur gebruikt (bijvoorbeeld een satellietontvanger), controleert u dan of deze op EXT2 is aangesloten. U dient vervolgens de satellietontvanger af te stemmen op Eurosport om de data binnen te halen.
    Mocht Guide Plus na het volgen van bovengenoemde stappen nog steeds niet correct werken, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen onder vermelding van de volgende gegevens:
    1. Indien u een kabelaansluiting gebruikt, verzoeken wij u de kabelmaatschappij door te geven en eventuele extra diensten via de kabelmaatschappij (zoals bijvoorbeeld Internet)
    2. Indien u een settopbox gebruikt, verzoeken wij u het merk en type door te geven en het type box (kabel, satelliet of terrestrial). Heeft u de settopbox als pakket via de provider verkregen of heeft u deze apart gekocht?
    3. Uw postcode en woonplaats
    4. Modelnummer van de HD Recorder, aankoopdatum en serienummer.
    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Met vriendelijke groet, Diane van der Leelie Philips Consumer Care
    Tel.: 0900-8407 (€ 0.20 per minuut)

    Reactie van @Home:
    Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt. Onze welgemeende excuses voor het ongemak. Probeer graag het volgende: stekker er uit 10 seconden en dan er weer in. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet,
    Afdeling : @Home TV Basis

    Reactie van Eurosport:
    Het Guide Plus signaal wordt nog wel goed doorgegeven. Wij bieden geen technische ondersteuning over het Guide Plus systeem, dat behoort Guide Plus zelf te doen of de fabrikant van uw dvd recorder. Wij adviseren u om de instructies op de website van Guide Plus te volgen. Werkt dit niet, neem dan contact op met de fabrikant van uw dvd recorder. Of je kunt contact opnemen met JF Cremer (Engelstalig) van Gemstar. Zijn emailadres is jf.cremer@europe.tvguide.com.

  15. #15

    Standaard

    Beste Mensen,

    Info van Gemstar (Guide Plus klantenservice:

    zie: http://www.europe.guideplus.com/index.html

    Succes allemaal

  16. #16

    Standaard guide plus

    Ik heb gedaan wat je zei bartoja,

    ik heb alleen de eerste 2 cijfers postcode ingevoerd, en nu zag de guide plus weer het hostkanaal van eurosport via essent kabelkanaal.
    staat nu al eventjes op updaten, wat nu dus ook niet meer is gestopt zoals voorheen het geval was!

    ik hoop dat jouw info de oplossing heeft geboden!
    in ieder geval bedankt.

  17. #17

    Standaard Guide plus

    Het probleem is verholpen!

    Blijkbaar heeft Essent er wat aan gedaan/

  18. #18

    Standaard

    Heb er de laatste tijd regelmatig last van (Essent / @home). Ene dag wel/Andere dag geen update van EPG
    “That's totally inappropriate. It's lewd, lascivious, salacious, outrageous!" (J. Chiles)

  19. #19

    Standaard

    Hmmm... hier heb ik geen last van en ik heb ook TV van Essent / @home. Hoe haal je de data binnen? Via het analoge signaal (Tuner van je recorder) of via een decoder (digitale TV). Sinds de problemen van vorig jaar haal ik de data alleen nog binnen via de decoder en heb geen problemen meer gehad.

  20. #20

    Standaard

    Ik heb hier ook last van. Ik heb de HDR nu 4 weken en al van alles geprobeerd. automatisch, manueel op de tuner van de HDR, manueel op de tuner van de samsung (kastje van at home). Hij haalt de zenders op,vervolgens stel ik ze in op de externe receiver, en dan wordt de programma gids opgehaald. So far so good. Maar een dag later is alles weer verdwenen en kan ik alles weer opnieuw instellen. Kan iemand vertellen wat ik fout doe, of wie ik als schuldige kan aanwijzen athome, sony, samsung??

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcelW Bekijk bericht
    Ik heb hier ook last van. Ik heb de HDR nu 4 weken en al van alles geprobeerd. automatisch, manueel op de tuner van de HDR, manueel op de tuner van de samsung (kastje van at home). Hij haalt de zenders op,vervolgens stel ik ze in op de externe receiver, en dan wordt de programma gids opgehaald. So far so good. Maar een dag later is alles weer verdwenen en kan ik alles weer opnieuw instellen. Kan iemand vertellen wat ik fout doe, of wie ik als schuldige kan aanwijzen athome, sony, samsung??
    Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Gezien je @Home hebt, heb je dus zowel analoog als digitaal. De Guide Plus+ gegevens kun je via beide binnenhalen, maar via analoog is wel het handigste. Voorwaarde is wel dat je de analoge kabel ook op de HDR hebt aangesloten.

    Met het volgende stappenplan zou het moeten werken:
    1. Stel alle analoge zenders in op de tuner van je HDR (desnoods zet 'm eerst even terug naar de fabrieksinstellingen).
    2. Stel Guide Plus+ in (postcode en externe ontvanger voor G-link icm Guide Plus+) Laat het host channel automatisch bepalen door je HDR (gebeurt tijdens de eerste EPG download). De EPG van je recorder bevat hierna geen enkele zender.
    3. Zet de recoder standby. Zorg ervoor dat je Samsung decoder NIET op Eurosport staat (je wilt de EPG data nl. via het analoge signaal ophalen).
    4. Na enkele minuten verschijnt EPG in het display (voor Pioneers en Sony's is dit in ieder geval zo, voor andere merken weet ik het niet)
    5. Na een tijdje (dit kan best wel even duren) verdwijnt EPG uit het display. Je kunt nu de HDR weer aanzetten om te controleren of het host channel goed is bepaald. De lijst met zenders moet in ieder geval zichtbaar zijn in de EPG, maar er zijn nog geen programmagegevens binnengehaald. In het Info scherm van Guide Plus+ kun je nu controleren wat het host channel is geworden. Dit moet op 'Tuner' staan met de kanaalnummer dat Eurosport heeft via de tuner van je HDR.
    6. Als alles klopt, zet dan de HDR weer op standy. Gedurende de eerste nacht worden dan de programmagegevens binnengehaald.
    7. Zet de HDR de volgende dag weer aan. De EPG moet nu geheel gevuld zijn... en blijven.
    Succes!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD Bekijk bericht
    Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Gezien je @Home hebt, heb je dus zowel analoog als digitaal. De Guide Plus+ gegevens kun je via beide binnenhalen, maar via analoog is wel het handigste. Voorwaarde is wel dat je de analoge kabel ook op de HDR hebt aangesloten.

    Met het volgende stappenplan zou het moeten werken:
    1. Stel alle analoge zenders in op de tuner van je HDR (desnoods zet 'm eerst even terug naar de fabrieksinstellingen).
    2. Stel Guide Plus+ in (postcode en externe ontvanger voor G-link icm Guide Plus+) Laat het host channel automatisch bepalen door je HDR (gebeurt tijdens de eerste EPG download). De EPG van je recorder bevat hierna geen enkele zender.
    3. Zet de recoder standby. Zorg ervoor dat je Samsung decoder NIET op Eurosport staat (je wilt de EPG data nl. via het analoge signaal ophalen).
    4. Na enkele minuten verschijnt EPG in het display (voor Pioneers en Sony's is dit in ieder geval zo, voor andere merken weet ik het niet)
    5. Na een tijdje (dit kan best wel even duren) verdwijnt EPG uit het display. Je kunt nu de HDR weer aanzetten om te controleren of het host channel goed is bepaald. De lijst met zenders moet in ieder geval zichtbaar zijn in de EPG, maar er zijn nog geen programmagegevens binnengehaald. In het Info scherm van Guide Plus+ kun je nu controleren wat het host channel is geworden. Dit moet op 'Tuner' staan met de kanaalnummer dat Eurosport heeft via de tuner van je HDR.
    6. Als alles klopt, zet dan de HDR weer op standy. Gedurende de eerste nacht worden dan de programmagegevens binnengehaald.
    7. Zet de HDR de volgende dag weer aan. De EPG moet nu geheel gevuld zijn... en blijven.
    Succes!
    Bedankt voor je reactie. Dit heb ik allemaal al gedaan ende EPG wordt idd. gevuld. Maar het probleem zit hem in het geveuld blijven.

  23. #23

    Standaard

    Het probleem lijkt in je Sony HDR te zitten. Op een of andere manier 'reset' het Guide Plus+ systeem zich steeds. Wat bedoel je precies met opnieuw instellen? Is de HDR ook al z'n zenders kwijt?

    Als het aan @home zou liggen, dan moet het probleem regiogebonden zijn, aangezien ik er geen last van heb. Ken je niemand in je omgeving die ook een HDR met Guide Plus+ gebruikt?

    Aan de Samsung decoder kan het volgens mij nooit liggen in jouw geval, omdat je via het anloge signaal hetzelfde probleem hebt.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD Bekijk bericht
    Het probleem lijkt in je Sony HDR te zitten. Op een of andere manier 'reset' het Guide Plus+ systeem zich steeds. Wat bedoel je precies met opnieuw instellen? Is de HDR ook al z'n zenders kwijt?

    Als het aan @home zou liggen, dan moet het probleem regiogebonden zijn, aangezien ik er geen last van heb. Ken je niemand in je omgeving die ook een HDR met Guide Plus+ gebruikt?

    Aan de Samsung decoder kan het volgens mij nooit liggen in jouw geval, omdat je via het anloge signaal hetzelfde probleem hebt.
    Het lijkt er idd. op dat hij het hele zaakje reset en dan vervolgens niets meer kan ophalen. In elk geval ben ik ook de ingestelde zenders kwijt. Als ik de sony HDR vervolgens weer uitzet dan haalt hij de zenders wel weer op. Maar dan heb ik nog steeds geen programmagids. Tot nu toe heb ikin elk geval nooit langer dan 24 uur de beschikking gehad over de EPG-gids.

    In mijn samsung decoder heb ik trouwens wel de beschikking over de epg. Mijn regio is trouwens limburg.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD Bekijk bericht
    Hmmm... hier heb ik geen last van en ik heb ook TV van Essent / @home. Hoe haal je de data binnen? Via het analoge signaal (Tuner van je recorder) of via een decoder (digitale TV). Sinds de problemen van vorig jaar haal ik de data alleen nog binnen via de decoder en heb geen problemen meer gehad.
    Via de tuner, ik heb een analoog tv abonnement. De ene dag krijg ik wel gegevens binnen, dan weer niet. EPG start wel gewoon op en het host channel heb ik op Eurosport staan. Postcode wijzigen op 0000 en dan weer terugzetten heb ik ook al geprobeerd, maar de updates blijven onregelmatig. Bij @home weten ze van niks.
    “That's totally inappropriate. It's lewd, lascivious, salacious, outrageous!" (J. Chiles)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •