Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 96 worden weergegeven.

Discussie: [Slotje]

  1. #1

    Standaard [Slotje]

    .
    Laatst aangepast door Rob van Hout : 01-06-2008 om 02:01

  2. #2

    Standaard

    Hallo Rob,

    Heerlijk om te lezen hoe je de jongste telg aan de tand voelt.
    Als ik het zo lees is de SB12 net even wat sneller en accurater in muziek dan je PB12-plus.

    Ik ben nu zeer benieuwd hoe deze sub zich gaat profileren in de zwaarste LFE proeven van je :wink: Als de SB12 zich enigzins met je PB12-plus zou kunnen meten, dan denk ik dat SVS wederom een super sub heeft gemaakt. Door de gesloten kast ben ik benieuwd of hij nog wel de echte impact kan produceren die je wilt hebben bij een echte filmervaring (mijn smaak :wink: )
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Hi Rob,

    Dus zeker een sub die muzikaal een stukje mee kan doen. Ik hou je review goed in de gaten, want mogelijk toch een sub upgrade...........

  4. #4

    Standaard

    Leuke review Rob!

    Dit maakt me zeer nieuwsgierig naar zondag. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Waar staat de SB12 nu?

    Aan de voorkant van het huis bij de rechterfront?

    Dat lijkt me namelijk wel de beste plek.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Allereerst nog even mijn complimenten voor je recentie Rob, komt wel heel erg mooi van pas voor me.

    Zeg eens Rob, die PB-12plus van je heb je die nog met de port-plugs getuned? Die PB12plus van je is ook wel echt een monsterlijke sub (in prestaties en ook in omvang en power) dus wel logisch dat deze sub iets inlevert in kracht.

    Ik ga dan ook wanneer mijn Quake 2 is verkocht deze sub beluisteren en ook de andere svs'sen beluiseren. Eens even voelen of deze sub genoeg druk levert die naar mijn smaak is (al denk ik niet dat ik überhaupt het PB12-plus hondenhok in mijn huis krijg...WAF.....had ik zelf wel zien zitten als bijzettafel!)
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  7. #7

    Standaard

    N.a.v. je review is de SB12-plus dus een dijk van een sub.

    Zou de Velodyne spl-1200r er wel eens naast willen horen spelen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  8. #8

    Standaard

    Dank je Rob....voor de moeite en tijd!

    Greetz,
    Mario
    SVSound BeNeLux

  9. #9

    Standaard

    Luitjes,

    Rob zet het er maar even tussen 'neus en lippen door' bij maar vergeet niet dat Rob een redelijk grote woonkamer heeft met een open keuken als ik me dat goed voor de geest haal. Ik weet niet of die opgegeven oppervlakte inclusief die keuken is maar het blijft veel ruimte voor zo'n kleine sub.

    Dat in gedachten houdende zet deze sub naar mijn mening een nog betere prestatie neer (zeker voor film) dan Rob uit de test laat doorschemeren.

    Ik ben dan ook erg nieuwsgierig.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Rob zet het er maar even tussen 'neus en lippen door' bij maar vergeet niet dat Rob een redelijk grote woonkamer heeft met een open keuken als ik me dat goed voor de geest haal. Ik weet niet of die opgegeven oppervlakte inclusief die keuken is maar het blijft veel ruimte voor zo'n kleine sub.
    Ik heb een L-vormige woonkamer met open keuken inderdaad. Die 42m2 is inclusief. (bruto 52m2 minus 7m2 voor de hal en 3m2 voor het keukenblok).
    Okay.

    Het blijft behoorlijk veel ruimte voor zo'n kleine sub en dus een grootse prestatie. 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard

    Interessant dit. Mijn woonkamer is vergelijkbaar geloof ik qua grootte en vorm. Dus deze sub heeft mijn aandacht!

  12. #12

    Standaard

    Rob, heb even je foto's wat aangepast zodat we ook kunnen zien waar we het over hebben. :wink:

    Edit: zo, zonder de foto's blijft het wat overzichtelijker. :wink:

    Ik denk dat veel mensen een klein maar groot presterende subwoofer preferen. Ik denk dat SVS in dat opzicht erg goed op weg is! :wink:

  13. #13

    Standaard

    Hey, licht in de duisternis. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    Is die grille van de sb12plus met normale belichting ook zo doorzichtig? Je ziet de driver zo erg nadrukkelijk zitten.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Is die grille van de sb12plus met normale belichting ook zo doorzichtig? Je ziet de driver zo erg nadrukkelijk zitten.
    Wat je ziet is de contour van de driver maar niet de driver zelf. :wink:

  16. #16

    Standaard

    Aha, het wordt hoog tijd dat ik ook eens de SB12plus (en de PB12plus) ga beluisteren.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Mooi review Rob. :wink:

    Je oordeel dat ie uitstekend presteerd bij muziek en wat minder slam heeft bij films was al te verwachten vanwege de gesloten kast.
    Dit heeft wel als voordeel dat het laag vaak strakker en droger is maar hierdoor zal ook minder druk ervaren worden, iets wat juist bij films een must is eigenlijk.
    Deze sub maar dan wat groter en krachtiger zal inderdaad wel eens een ultieme sub kunnen zijn.

    Mocht je een sub zoeken die voor beide ingezet moet worden ben je met een dergelijke sub als deze toch het beste uit denk ik omdat je dan met name zijn prestaties bij muziek moet beoordelen.
    Is ie alleen voor of muziek of films dan is het weer een geheel ander verhaal.

    Kortom, leuk om te lezen dit en ook het formaat zal velen aanspreken en ik verwacht dan ook dat dit een verkoop topper gaat worden voor SVS.

  18. #18

    Standaard

    Geweldige review, ik was al erg geinteresseerd in deze sub, en die interesse wordt alleen maar groter zo. Als ik genoeg spaarcenten heb wil ik misschien wel overwegen om mijn normale PB12 voor deze in te ruilen!
    Turn around and feel the vibe.....

  19. #19

    Standaard

    Hallo,

    Vanmiddag van de gastvrijheid van Rob mogen genieten om naar de sub te komen luisteren. Waarvoor nogmaals hartelijk dank Rob. :wink:

    De SB12 is in ieder geval een sub met een hoge WAF. Dat is wel even wat anders in vergelijking met het monster dat standaard bij Rob staat. De SB12 past daar ongeveer drie keer in en het was voor mij wederom schrikken hoe groot deze sub toch is.

    Vanmiddag een aantal filmstukken gehoord. En de SB12 maakt indruk, een echte kleine krachtpatser. Zeker bij Finding nemo's 'Tapping the tank' merk je dat de sub bij het hoge volume heel hard moet werken. Er is enorm veel laag maar het is niet meer superstrak. Maar zoals ik al schreef voor ik de sub had gehoord; het blijft een indrukwekkende prestatie als je kijkt naar de ruimte (huiskamer dus) en de omvang van de sub.

    Ik deel zonder meer de (film)conclusies van Rob (geen muziek getest vanmiddag) en kan deze SB12 zeker aanbevelen. Een topper voor de prijs en in vergelijking met een Velodyne SPL moet ik nog zien of bijvoorbeeld een 1200 de meerprijs waard is.

    Absolute aanrader zeg ik als bezitter van een andere concurrent (REL Strata V) 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #20

    Standaard sb12

    Dag Alexander,

    Leuk om te lezen dat de tests en de indrukken positief zijn.
    De SB12 is zeerzekers in het segment van klein formaat (14x14x14inch) subs een serieuze aanvulling aan de Nederlandse subwoofermarkt en staat serieus zijn mannetje 8) verder is de prijs in de praktijk vaak goedkoper dan de officiele verkoopsprijs

    Het is natuurlijk een klein formaat subwoofer en daarbij gesloten en dan is het best een hele opgave om hem serieus te laten functioneren, inderdaad de amp en het chassis moeten hard werken maar dit doet ie graag en ondanks het kleine formaat en het gesloten systeem is het serieus een krachtpatsertje geworden

    SVS heeft hem ontwikkeld om mensen die geen groot formaat SVS sub willen of kunnen plaatsen tegemoet te komem.

    Dank je voor het geven van de indruk....... 8)

    Marcel

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: sb12

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darkraver

    SVS heeft hem ontwikkeld om mensen die geen groot formaat SVS sub willen of kunnen plaatsen tegemoet te komem.
    En dat hebben ze goed gedaan denk ik zo.
    Bij films schiet ie wellicht heel soms tekort maar bij muziek zal ie een perfecte aanvulling kunnen zijn.

    SVS heeft er in ieder geval goed aan gedaan om deze sub op de markt te zetten.

  22. #22

    Standaard SB12

    Dag Vandendool,

    Geef ik je helemaal gelijk in !

    De SB12 als kleinformaat sub, hoe goed ie ook presteerd, zal nooit zijn groot formaat SVS broertjes kunnen bijhouden wat betreft diepgang en bassperfomance.
    Dat is tevens het officiele standpunt van onze collega's in de VS

    Wil je echt een daverende bass performance en je huis op zijn funderingen laten dansen en je huiskat verjagen dan heeft SVS nog sterkere subs in petto.......

    Wil je echter een kleiner subje met power dan zou de SB12 wie weet wel een leuke partner wezen......

    Leuke is dat mensen hem wilden testen ( Rob en vrienden )
    Toekomstig wil ik graag dit thuis organiseren voor de forumliefhebbers vaker gaan doen, vind het wel een leuk idee en het brengt SVS natuurlijk dichter bij de liefhebbers en geinteresseerden.

    Marcel

  23. #23

    Standaard

    Goed initatief hoor!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Ik had Madeleine Peyroux op staan toen je binnenkwam, maar daarna is het er inderdaad niet meer van gekomen helaas.
    En klinkt ze nu beter met je nieuwe kabel..... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #25
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Ach, zelfs de kleine PB10 van SVS presteert bij mij thuis uitstekend, hoewel de woonkamer + open keuken een vrij grote ruimte is (75m2).

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •