Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 96 worden weergegeven.

Discussie: [Slotje]

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Ik had Madeleine Peyroux op staan toen je binnenkwam, maar daarna is het er inderdaad niet meer van gekomen helaas.
    En klinkt ze nu beter met je nieuwe kabel..... :wink:
    Ze klinkt heerlijk 8) ... maar dat deed ze toch al .
    Hmm, wil je ons iets vertellen..... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #27

    Standaard

    We adviseren de SB12 voor ruimtes tot ongeveer 25m2
    Natuurlijk ook rekening houdend dat er dan nog voldoende slam en power aanwezig is op de SVS manier !
    Natuurlijk stelt iedereen zijn eigen eisen aan wat een sub moet kunnen......

  3. #28

    Standaard

    25m2 is niet heel erg groot.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  4. #29

    Standaard

    Maar wij stellen wel erg hoge eisen aan de subs

    Echter persoonlijk als powerfreak en aan mensen met mijn smaak, dus broekengefladder enz adviseer ik 25m2 ( full power ) voor de SB12.
    Dan heb je een ultieme prestatie............

    Zijn je eisen nu niet zo hoog als die van mij nou dan kan ie makkelijk misschien nog wel 40 of 50 m2 vullen

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darkraver
    Maar wij stellen wel erg hoge eisen aan de subs

    Echter persoonlijk als powerfreak en aan mensen met mijn smaak, dus broekengefladder enz adviseer ik 25m2 ( full power ) voor de SB12.
    Dan heb je een ultieme prestatie............

    Zijn je eisen nu niet zo hoog als die van mij nou dan kan ie makkelijk misschien nog wel 40 of 50 m2 vullen
    Zo blijkt ook uit de test bij Rob.

    Muziek gaat makkelijker in die ruimte dan HT maar dat gaat nog steeds in die ruimte veel beter dan heel wat andere subs. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #31

    Standaard

    PB12 voor 25m2? Lol weet je het zeker? Volgens de SVS website in VS kan het veel makkelijker grotere ruimtes aan datn dat.Zeker op volle kracht.

    Anyway als de SVS voor maximaal 25m2 is...dan gebruik je zeker de Rel Quakes voor de toilet?LOL
    Er zijn mensen onwel geworden bij het afspelen van U571 en mijn SVS is nooit boven 1/3 geweest. Sub is zo zuiver...mijn buren denken dat er in het verte aan het donderen is. LOL.

    Btw als je echt de subwoofer in zijn volle glorie wil testen...dan moet je de laatste gevechtsscene van SPR afspelen.Er wordt allerlei soorten sublaag gebruikt en de SVS is instaat om het allemaal aftespelen.Van zacht in het verte gerommel totdat de tank bovenop je komt.
    a.k.a. tan1415

  7. #32

    Standaard SB12

    tand,

    we hebben het over de SB12plus :P en niet over de PB12plus

  8. #33

    Standaard

    Ach de PB12-plus doet het ook prima in een 25m2.....hehehe

    Nee inderdaad het betrefd hier het advies voor de SB12-plus
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #34

    Standaard

    Ja, Na het lezen van al deze reviews is het duidelijk voor me..
    Ik zat eerst te denken aan de REL QUAKE 2, en wilde altijd dan eens een SVS of Velodyne luisteren..
    Maar na dit alles. Neig ik zeer sterk naar de SVS. Het is in een kamer van 12m2, budget is goed!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  10. #35

    Standaard

    Ja ga gewoon eens van alles luisteren, ik ben gewoon heel erg lui, 1 sub geluisterd, gelijk gekocht.

    Liefde op het eerste gezicht.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  11. #36

    Standaard

    saampjes,

    areadvd.de heeft de SB12 onderhanden genomen !!

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door darkraver
    Maar wij stellen wel erg hoge eisen aan de subs

    Echter persoonlijk als powerfreak en aan mensen met mijn smaak, dus broekengefladder enz adviseer ik 25m2 ( full power ) voor de SB12.
    Dan heb je een ultieme prestatie............

    Zijn je eisen nu niet zo hoog als die van mij nou dan kan ie makkelijk misschien nog wel 40 of 50 m2 vullen
    Zo blijkt ook uit de test bij Rob.

    Muziek gaat makkelijker in die ruimte dan HT maar dat gaat nog steeds in die ruimte veel beter dan heel wat andere subs. :wink:
    Geen wonder..dts is in vergelijking met een cd veel zachter opgenomen..zeker nu de laatste cd's erg hard worden opgenomen, tegen clipping aan...dus voor ht moet je je versterker verder opendraaien voor hetzelfde volume.

    nog even voor de duidelijkheid:

    tot 25m2 de sb12...daarboven de pb12..die groter is... :wink:

  13. #38

    Standaard

    25 / 30 M2 is absoluut geen probleem voor de SB12 !!

    Iemand die niet extreem luid draait kan hem ook op 50 of 60 m2 inzetten.
    Audioholics heeft 116 DB gehaald met de SB12.......dus het is geen slap kastje. Veel gebruikers van de SB12 hebben grotere ruimtes dan 25 / 30 m2 en niemand klaagt in welk opzicht dan ook.

    Is maar net welk volume en hoe luid in het sublaag je het wilt hebben.
    Het SVS advies van 25/30 m2 is bedoeld om zelfs de meest doorgewinterde bassfreak niet teleur te stellen met de SB12.


    Een plus / +2 doet grote ruimtes natuurlijk veel gemakkelijker maar dat is een ander verhaal

  14. #39

    Standaard

    mijn ruimte met 5 x 7 open keuken staat inderdaad lekker te trillen hoor op zijn grondvesten.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  15. #40

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    mijn ruimte met 5 x 7 open keuken staat inderdaad lekker te trillen hoor op zijn grondvesten.
    Jij bent een paar keer bij mij geweest. Is mijn huiskamer vergelijkbaar met de jouwe? Met andere woorden: is de SB goed genoeg voor mij?

  17. #42

    Standaard

    Hoi Rob,

    Klein en mini formaat subs hebben zeerzeker natuurkundige beperkingen.
    Kastformaat enz "seriously does matter".
    Andere fabrikanten zullen dit officieel niet toegeven maar het is en blijft een feit.

    Zou je de SB12 absurde diepgang willen laten halen dan zou je nodig hebben iets in de geest van:
    -woofer excursie van 8 cm
    -3000 watt rms
    -Passieve radiator

    Sunfire True subs hebben deze insteek, 30x30x30 cm groot, 2700 watt, 7.6 cm excursie 12 inch woofer en 12 inch passief chassis en nog lukt het niet (vaak kapot, subs die zo staan te rammelen dat ze vanzelf weglopen ) en komt men nog niet eens in de buurt van een SVS Plus serie wat betreft power en diepgang. Size does matter..........

    Rekening houdend met het formaat en de scherpe prijs is de SB12 een knaller.
    SB presteerd buitengewoon in deze subklasse (formaat) en is hoogst betaalbaar gebleven.

    Denk dat de concurrentie hem als een serieus geduchte tegenstander ziet in deze subklasse :wink:

  18. #43
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darkraver

    Denk dat de concurrentie hem als een serieus geduchte tegenstander ziet in deze subklasse :wink:
    Dat is een feit inderdaad en terecht denk ik dan ook.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Geen wonder..dts is in vergelijking met een cd veel zachter opgenomen..zeker nu de laatste cd's erg hard worden opgenomen, tegen clipping aan...dus voor ht moet je je versterker verder opendraaien voor hetzelfde volume.
    Okay, maar dat verschil vang je dus op door de versterker harder te zetten. De sub krijgt netto evenveel signaal. Alleen voor LFE is meestal wat meer dynamiek vereist dan sub-bas bij muziek (LFE wordt daarom ook 10dB zachter opgenomen en door de versterker weer 10dB extra versterkt).

    Op wat hoger volume kwam de SB12 met films in mijn woonkamer duidelijk tegen zijn grenzen aan, terwijl de PB12 de indruk geeft het allemaal nog zogezegd met twee vingers in de neus aan te kunnen. Maar goed, de PB12 zit dan ook een (prijs)klasse hoger al is die ruimte dan wel gecreeerd door de prijs van de PB12 met ruim 20% te verhogen .
    Die € 1.599,- is 20% hoger bedoel je?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #45
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Die € 1.599,- is 20% hoger bedoel je?
    Yep. De PB12-Plus was voorheen € 1.299,-.
    Dat zijn slechte zaken waar svs toch voorzichte mee moet zijn om zichzelf niet buiten spel te zetten.
    Ze leveren immers super prestaties maar ze zijn niet de enigen en het groote voordeel dat ze hadden t.o.v de andere was/is hun prijs.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Dat zijn slechte zaken waar svs toch voorzichte mee moet zijn om zichzelf niet buiten spel te zetten.
    Ze leveren immers super prestaties maar ze zijn niet de enigen en het groote voordeel dat ze hadden t.o.v de andere was/is hun prijs.
    E.e.a. is overigens al langer bekend. De prijzen zijn in de VS overigens ook omhoog gegaan, en bovendien heeft men hier inmiddels een retailer netwerk opgezet. Neemt niet weg dat m.n. in het geval van de PB12 de prijsstijging wel erg fors is. Ik vermoed dat dit vooral is omdat er anders te weinig prijsdifferentiatie mogelijk was met de PB12-NSD en SB12.
    Er is natuurlijk ook een stuk differentiatie naar omvang van de sub.

    Ik kan met niet voorstellen dat iemand twijfelt tussen PB12plus en een SB12. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #47

    Standaard

    Vergeet niet dat winkels kortingen kunnen en mogen geven.
    Je moet het zien als een adviesprijs.

    Verder vergeet niet dat andere merken waar we sterk mee concurreren in de VS ook flink goedkoper zijn.

    Dat is iets wat men snel vergeet of NIET wil horen.

    Surf gewoon eens op het internet op bepaalde zoektermen en je staat verbaasd !!!!!

  23. #48
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Hoe dan ook, een verhoging van 1299 naar 1599 is niet goed te praten en blijft een extreme verhoging helaas.
    Dit staat verders los van de goede kwaliteiten van svs.

  24. #49

    Standaard

    vindt de uitspraak : "niet goed te praten" helaas een beetje te ver gaan eerlijk gezegd

    In de praktijk komt het erop neer dat de prijzen haast gelijk gebleven zijn dus ga luisteren en informeer.

  25. #50

    Standaard

    Wat vinden jullie dan van de prijsverhogingen van andere merken ?
    ook niet goed te praten ?

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •