De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "Golden Compass" Sequel

    Without releasing the first installment of "His Dark Materials," New Line is movie ahead with the sequel. Having recently hired Hossein Amini to pen "The Subtle Knife," this is becoming contradictory to New Line's president, who has stated that the company will continue the franchise only if the first installment performs well. Recently he has quoted saying that hiring Amini represents a significant commitment toward going ahead with the next film.

    This move comes as the company is in the midst of a five-month shoot on Phillip Pullman's "The Golden Compass" at Shepperton Studios in London. Chris Weitz is directing the $150 million film, to be released late this year, from his own script.

    Brit newcomer Dakota Blue Richards stars in "Compass" as 12-year-old Lyra Belacqua, who travels to a parallel universe to battle the forces of evil and rescue her best friend. Nicole Kidman, Daniel Craig and Eva Green also star.

    In "The Subtle Knife," Pullman introduces the character of a 12-year-old boy who has learned the art of invisibility and is seeking his missing father when he encounters a vanishing cat and joins forces with Lyra Belacqua.

    Pullman's final book in the trilogy, "The Amber Spyglass," won the U.K.'s 2001 Whitbred Prize for children's book, then became the first kids' book to win the Whitbred book of the year award.

    Bron:Worstpreviews
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Nog even naar boven halen. Toekomst van deze trilogie ziet er niet al te positief uit. Als er een vervolg komt moet men ook al andere kindacteurs zien te vinden, aangezien degene uit eerste film al te oud zullen zijn. Andere (kind)acteurs maakt het voor mij al niet meer geloofwaardig. Jammer. Begrijp de commotie tegenover deze film van "conservatief" Amerika niet.

    http://www.sevendays.nl/artikel/178176

  4. #4

    Standaard

    Amerika blijft me verbazen...

  5. #5

    Standaard

    Deze films kunnen gewoon niet op tegen het geweld van Harry Potter en de aankomende Hobbit films. Zeer verstandige keuze dus om geen vervolg te maken (althans nog niet). Het is een te risicovolle investering en dat terwijl deel 1 eigenlijk ook wel wat tegenviel imo.

  6. #6

    Standaard

    toevallig dat ik in het vliegtuig een deel van deze film kon kijken maar ik moet eerlijk zeggen dat het verhaal me niet echt kon boeien .

  7. #7

    Standaard

    moet wel zeggen dat het fantasiegenre een tijd op sterven na dood is geweest maar sinds tlotr en harry potter weer springlevend is en een paar hele mooie films heeft voortgebracht .

  8. #8

    Standaard

    Hmm ik vond het wel een goede film. Verbaasde ook over alle negatieve recensies. Maarja, het is onzinnig eigenlijk om deze film op dvd te kopen nu, omdat het einde zo open is dat het onmogelijk is hem te zien als een gehele film. En er komt dus wrs niks meer...zonde!
    What We Do In Life Echoes In Eternity

  9. #9

    Standaard

    Ik vond de eerste film best leuk en nadat ik de oorspronkelijke laatste scene had gezien op youtube was ik echt benieuwd naar het vervolg. Maar ik denk nu ook dat het er niet meer van gaat komen.

  10. #10

    Standaard

    Ik vind het ook een vermakelijke film, en prachtig op Blu-ray. Hoop eigenlijk wel dat er ooit nog een vervolg komt
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  11. #11

    Standaard

    Dit is echt een film die je moet zijn samen met de 2 andere (als die er ooit komen). Ze hadden beter zoiets gedaan als bij HP: films die je apart makkelijk kan volgen en samen toch ook een mooi geheel vormen...


  12. #12

    Standaard

    Men moet zo'n verfilming van een serie van boeken eigenlijk niet ingaan zonder de garantie dat er meerdere verfilmt kunnen worden. Het is jammer om met zulke films met een open einde te moeten blijven zitten.

    Zijn er eigenlijk nog ontwikkelingen m.b.t. een eventueel vervolg?

  13. #13

    Standaard

    GVD ik zie dit topic staan ik denk he he eindelijk een vervolg haha blijkt het iemand te zijn die het zich afvraagt jammer

    Hopelijk komt hij ooit nog was wel een leuke film, mooi gemaakt ook!

  14. #14

    Standaard

    Deel 1 was mooi, en het is ind jammer dat er op zulke films geen vervolgen worden gemaakt. Waarom is dan ook de reden om een deel 1 te maken..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  15. #15

    Standaard

    Omdat men denkt dat men een succesvolle franchise in handen heeft?

    Maareh, ik hoorde gisteren van een collega dat men toch wel zou werken aan het vervolg. Geen idee waar het vandaan komt, of het misschien gebaseerd is op het verhaal dat dit topic opent enzovoort maar misschien klopt het ook wel en zijn er toch plannen. Wie weet. Al zal het me toch enigszins verbazen. Ten slotte maakt men "normaal" zo ongeveer direct een vervolg ipv jááren later. Dat is nu eenmaal de huidige werkwijze in Hollywood. Anderzijds, Ghost Rider en The Punisher kregen ook minder snel nieuwe kansen dus wie weet.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb Bekijk bericht
    Omdat men denkt dat men een succesvolle franchise in handen heeft?

    Maareh, ik hoorde gisteren van een collega dat men toch wel zou werken aan het vervolg. Geen idee waar het vandaan komt, of het misschien gebaseerd is op het verhaal dat dit topic opent enzovoort maar misschien klopt het ook wel en zijn er toch plannen. Wie weet. Al zal het me toch enigszins verbazen. Ten slotte maakt men "normaal" zo ongeveer direct een vervolg ipv jááren later. Dat is nu eenmaal de huidige werkwijze in Hollywood. Anderzijds, Ghost Rider en The Punisher kregen ook minder snel nieuwe kansen dus wie weet.
    Ja maar dat deze film geen vervolg heeft gekregen had te maken met de staking van de schrijvers en de crisis die daar op volgde

  17. #17

    Standaard

    'Lemony Snicket' is de laatste (nochtans veelbelovende) franchise-start die ik in de bioscoop gezien heb. Tegenwoordig wacht ik steeds af of de sequels er al dan niet daadwerkelijk komen. Sinds (voornamelijk) 'Harry Potter' azen filmstudio's op reeksen die dit succes min of meer moeten evenaren en worden alle plannen meteen ingetrokken wanneer het eerste deel geen monsterscore haalt in de box-office. Enkel 'Twilight' kon die verwachtingen inlossen.

    Er kwam al snel een overaanbod van kandidaten die uiteindelijk geen aansluitende delen kregen, laat staan een eerlijke kans. De producties moesten ook allemaal (relatief) snel gaan, de tijd om een idee te laten rijpen is er niet meer. Het 1ste deel mag niet te duur worden want is in zekere zin een test om te zien of er wat uit te halen valt. Alsof er daadwerkelij iemand zit die dan schreeuwt "Next!". 'The Vampire's Assistant' of 'Percy Jackson' hadden er in andere omstandigheden vast wel anders uitgezien.

  18. #18

    Standaard

    Volgens mij is Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events nooit als franchise bedoeld. De film is een samenvatting van de eerste drie boeken met een zelfbedacht einde. Een afgerond verhaal dus (terwijl er dertien boeken zijn).

  19. #19

    Standaard

    Dat project (Snicket) heb ik destijds op de voet gevolgd. Het was ongetwijfeld de bedoeling dat er meerdere delen zouden komen, het stond zelfs al vast dat ook de tweede film een samenvatting van verschillende delen zou zijn. Carrey wist er zelf aan toe te voegen dat hij z'n "geen sequels"-principe (begonnen na het contractueel verplichte vervolg op 'Ace Ventura') voor deze reeks vanzelfsprekend met veel plezier opzij zou zetten. Helaas, de cijfers waren goed, maar niet goed genoeg volgens de studio om vervolgfilms te overwegen. Er kwam bij het geen-sequel-nieuws zelfs een official statement aan te pas dat ongeveer klonk als volgt : "The world is not ready for the wonderfull but strange universum of Lemony Snicket." Hoewel, er is nog steeds het onbetwiste nieuws dat er stopmotion-project rond deze sequels op tafel ligt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •