Pagina 85 van 150 EersteEerste ... 357581828384858687888995135 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.101 tot 2.125 van 3740 worden weergegeven.
  1. #2101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tolpol
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Nou, ik heb er de laatste tijd wel veel aan gedacht om daar terug te keren. Maar willen jullie me nog hebben dan? :wink:
    Volgens mij ben je bij cinemavanti nooit 'buitengeschopt' en ging het gewoon om een nacht met teveel alcohol, en de reacties daarop.
    Klopt. Maar ik had het gevoel dat mijn algehele werkwijze daar niet bijzonder gewaardeerd werd zeg maar.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #2102

    Standaard

    De sfeer is er alleszins anders dan hier - en soms droeg je de sfeer van elders er naar toe. Daarmee viel je dan weleens uit de gezapige toon die er veeleer heerst. De inhoud van je posts daarentegen werd zeker gewaardeerd, hoor.

    Ik spreek ik natuurlijk voor mezelf.

  3. #2103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tolpol
    De sfeer is er alleszins anders dan hier - en soms droeg je de sfeer van elders er naar toe. Daarmee viel je dan weleens uit de gezapige toon die er veeleer heerst. De inhoud van je posts daarentegen werd zeker gewaardeerd, hoor.

    Ik spreek ik natuurlijk voor mezelf.
    Dank je. Misschien dat ik me er binnenkort maar weer eens tegenaan ga bemoeien dan, om de politieke correctheid wat op te schudden :wink:
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  4. #2104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tolpol
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Nou, ik heb er de laatste tijd wel veel aan gedacht om daar terug te keren. Maar willen jullie me nog hebben dan? :wink:
    Volgens mij ben je bij cinemavanti nooit 'buitengeschopt' en ging het gewoon om een nacht met teveel alcohol, en de reacties daarop.
    Klopt. Maar ik had het gevoel dat mijn algehele werkwijze daar niet bijzonder gewaardeerd werd zeg maar.
    Ach, dat was gewoon een meningsverschil over 1 geval, dat ging eigenlijk nergens over. Met je algehele werkwijze is niets mis dus kom gerust weer eens langs.

  5. #2105

  6. #2106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tolpol
    Dit lijkt haast een voorjaars-promotour :wink:


    Mijn terugkeerpost is inmiddels een feit, ik heb er meteen maar een topic voor geopend 8)

    Kom mensen, allemaal naar CinemAvanti!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #2107

    Standaard

    Intresse in een terugkeer bij C.E Maikel? Dan kan ik eens een balletje opgooien

  8. #2108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tolpol
    Dit lijkt haast een voorjaars-promotour :wink:


    Mijn terugkeerpost is inmiddels een feit, ik heb er meteen maar een topic voor geopend 8)

    Kom mensen, allemaal naar CinemAvanti!
    Whaha, heeft mijn MSNgespam toch (mee)geholpen

  9. #2109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kinky queen
    Intresse in een terugkeer bij C.E Maikel? Dan kan ik eens een balletje opgooien
    Hmmm, daar moet ik nog even over nadenken. Ik geloof dat ik daar nogal extreem (haha, woordgrapje) uit de toon val en ik heb het gevoel dat veel lui me daar nooit meer gaan mogen en ieder woord wat ik schrijf gaan aanvallen. Ik zou sowieso nog wel eens willen weten wat nu de exacte aanleiding van mijn ban geweest is.

    Nu hoorde ik een paar dagen terug trouwens dat ik op FOK bijna ben uitgeroepen tot filmsnob van het jaar, terwijl ik er maar een maand gepost heb of zo
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  10. #2110

    Standaard

    V for Vendetta

    Leuk vermaak voor op de zondagmiddag. Het ziet er allemeel lekker gelikt uit, wat actie hier en daar....nix mis mee. Toch doet dit me allemaal niet zoveel. Maar het is een zeer vermakelijke comicverfilming....niets meer en niets minder eigenlijk...

  11. #2111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tolpol
    Dit lijkt haast een voorjaars-promotour :wink:


    Mijn terugkeerpost is inmiddels een feit, ik heb er meteen maar een topic voor geopend 8)

    Kom mensen, allemaal naar CinemAvanti!
    Ik ben ook lid van dat forum en kijk er nog regelmatig....maar het nadeel is dat er soms dagen niets gepost wordt. Je vraagt iets of geeft een reactie op iets en dan bloed het een beetje dood daar.... Dat weerhoud me een beetje om daar regelmatig te posten...

  12. #2112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kinky queen
    Hahaha, ik wist dat al vóórdat ik deze film ging kijken, wees maar blij dat je niet meer op www.cinema-extreme.com/forum kijkt, daar worden veel meer van die buiten-hollywood films gepost en de een is nog interessanter dan de ander

    :wink:
    Zeer cool forum waar ik veel informatie vandaan haal....er is net een mooie restyling geweest van de site... Ik heb me (nog) niet aangemeld...ik ben meer een voyeur daar.... :wink:

  13. #2113

    Standaard

    ga je gvd aanmelden man! Je wéét dat jij daar als geen ander tussen past!


  14. #2114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kinky queen
    ga je gvd aanmelden man! Je wéét dat jij daar als geen ander tussen past!

    Dat wordt misschien wel eens tijd inderdaad....even het gore en sleaze daar een tandje hoger opschroeven.... :wink:

  15. #2115

    Standaard

    Faces (1968)



    Een typisch verhaal van een getrouwde man die zijn heil zoekt in een jongere vrouw en waar zij zich vergeeft aan een andere man. Een film die erg sterk overkomt door de realistische personages en het fantastische camerawerk, en Gena mag daar ook niet aan ontbreken he O+

    Cijfer: 7,9

    El Laberinto del Fauno (2006)



    Wat een prachtig staaltje film is dit, wonderschone setting en mooi sprookjesachtig gecreëerde sfeer. Het verhaal blijft je van begin tot eind boeien.

    Cijfer: 8,4

  16. #2116

    Standaard

    STRANGER THAN FICTION

    Zo, deze kwam aan als een fragmentatiebom met een plot wat nogal lijkt op dat uit mijn favoriete horrorfilm

    8,5


  17. #2117

  18. #2118

    Standaard

    War of the Worlds..

    Heerlijke DTS track!!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  19. #2119

    Standaard

    DRIVE-THRU

    Een heel stuk beter dan de recente films waarin clowns aan het moorden slaan, waarschijnlijk omdat deze zo vreselijk dom is en zo chokvol cliché's. De domme agenten, de geile tieners de knipoogjes naar jaren '80 slashers (waaronder een hele vette naar HAPPY BIRTHDAY TO ME) etc etc

    btw die wiggers in het begin zijn zelfs voor wiggerbegrippen behoorlijk fout

    Beslist niet ieders smaak maar als je in de stemming bent voor een vreselijk foute maar goedgemaakte slasher is dit je film voor vanavond


  20. #2120

    Standaard

    Lekker, klein, Hitchcock weekend gehad. Gisteren en vandaag gezien:

    Spellbound
    Ingrid Bergman en Gregory Peck vormen een fantastisch duo in dit pareltje van Hitch, waarin uitermate sterk wordt geacteerd. Beide zijn perfect gecast, waarbij vooral Peck grote indruk maakt. Ook de bijrollen zijn erg sterk. Het verhaal zit goed in elkaar, al zie je sommige dingen wel al van te voren aan komen. Toch blijft de film tot het einde boeien. De prachtige, sfeervolle soundtrack past eindstekend bij de prachtig gefilmde beelden zorgt voor meer sfeer. De kern van de film, de door Dali ontworpen droomscene, is ronduit fascinerend, ziet er geweldig uit maar duurt eigenlijk te kort. Had graag de complete scene wel eens willen zien, zoals Dali `m oorspronkelijk bedoeld had.
    Desondanks is Spellbound een top film waar ik volop van heb genoten.

    8,5/10

    North by Northwest
    Reclame man Cary Grant komt terecht in een web van achtervolging, spionage en moord nadat ie door een groep gangsters aan is gezien voor iemand anders.
    Ook hier zit het verhaal weer goed in elkaar waarbij dit keer de twists achterwege blijven. De film duurt met z`n 130 minuten eigenlijk iets te lang om de hele tijd te blijven boeien. Op een gegeven moment zakt de film wat in, om vervolgens te eindigen met een spannende laatste act. Cary Grant is perfect voor de rol, de meeste van de effecten blijven nog steeds overeind en ook hier is de muziek weer een duidelijke meerwaarde.
    Zeker spannend, maar niet de beste van Hitchcock die ik heb gezien

    8,0/10

    Strangers On A Train
    Fantastische film van Hitchcock met een heel simpel maar geweldig uitgevoed en uitgewerkt verhaal: 2 vreemden raken in de trein met elkaar aan de praat, waarbij 1 van de 2 verteld over hoe hij wel eens heeft nagedacht hoe 2 totaal vreemden elkaar kunnen "helpen" door bij elkaar iemand te vermoorden, zodat ze beiden niet aan de moord gelinkt kunnen worden. Ze zijn namelijk niet te linken aan het slachtoffer omdat ze die niet kennen. Wat begint als een gedachtengang loopt al snel uit de hand...
    Ongeveer alles aan Stangers On A Train klopt: het sterke verhaal, een geweldig acterende cast (waarbij vooral Robert Walker sterk is), het camera werk, de belichting: alles.
    Het is genot om naar te kijken, zelfs al zou het verhaal je niet interesseren. De manier waarop het geheel in beeld wordt is om van te smullen. Het spelen met licht en donker en vooral schaduwen is fantastisch en doet wat denken aan The Third Man.
    Ook duurt de film niet te lang (96 minuten) waardoor hij spannend blijft tot het einde en voorbij is voor je het weet.
    Wederom een klein meesterwerk van Hitchcock.

    8,3/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #2121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel
    Babel (2006)

    Alle ogen zijn nu op Guillermo Arriaga gericht en dat hij de trilogie sterk mag afsluiten!
    Dat heeft ie al gedaan, Babel was de laatste van 3 films uit deze "trilogie"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage

    Nu hoorde ik een paar dagen terug trouwens dat ik op FOK bijna ben uitgeroepen tot filmsnob van het jaar, terwijl ik er maar een maand gepost heb of zo
    Ja, waarom ben je daar nooit meer? we kunnen wel wat kwaliteit gebruiken :P :wink:
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #2122
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Recentelijk gekeken:

    Twin Peaks
    Ik ben in afwachting op seizoen twee weer een van meest bijzondere serie's ooit gaan herkijken en het bevalt nog steeds zeer goed. Ook na talloze keren kijken blijft de serie overeind staan, het eerste seizoen althans. Het tweede seizoen begon al vrij snel dood te bloeden kan ik me herinneren. Hier is de hand van David Lynch nog volop aanwezig en is hij nog niet bezig met het uitmelken van een gouden formule. Behalve de vele verwijzingen naar (klassieke) films, blijft de combinatie van soap, who-done-it, mystery, drama, comedy etc boeiend door de geweldige personages.

    Fanny Och Alexander
    Alweer een serie en nu eentje van de Zweedse meester Ingmar Bergman. Het acteerwerk is, zoals verwacht, uitstekend en de genuanceerde visie van cinematograaf Sven Nykvist weet het verhaal meer dan fascinerend in beeld te brengen. Sommigen menen dat dit het magnum opus is van Bergman. Voor mezelf blijft Bergman een zeer persoonlijke filmmaker en afhankelijk van mijn stemming heb ik wisselende favorieten. Dat wil niet zeggen dat dit werk zeker tot zijn hoogtepunten mag worden gerekend. Natuurlijk betreft het hier de tv-serie en niet de vreselijk ingekorte filmversie.

    By Brakhage
    Het blijft fascinerend hoe iemand met abstracte beelden zoveel emotie weet op te roepen. Er is al veel gezegd over het verschil tussen homecinema en bioscoop op dit forum. Wat ik nog niet ben tegengekomen is de technische benadering van de verschillen daartussen (al heb ik er misschien overheen gelezen).

    In de bioscoop heb je te maken met 24 beeldjes per seconde met daartussen steeds een heel kort stukje zwart. De projector moet immers doordraaien naar het volgende beeldje.

    Een tv heeft 25 frames (PAL) of 29,97 frames (NTSC) en die frames bestaan ieder uit twee fields, de even en oneven lijnen. Op een tv zijn daarmee geen zwarte beelden tussen de echte frames, maar is het een doorgaande voorstelling van daadwerkelijke filmbeelden.

    Op zich lijkt er wellicht weinig verschil tussen, maar de hersenen verwerken dit compleet anders. Zo worden subliminal frames in de bioscoop nauwelijks bewust waargenomen. Onbewust echter neemt men ze wel degelijk op. Denk aan de subliminal reclame die in de jaren vijftig (?) werd toegevoegd aan de film vlak voor de pauze van de film. De verkoopcijfers van frisdrank en popcorn steeg opzienbarend.

    Als men kijkt via een tv, dan is het anders. De subliminal frames worden veel meer bewust waargenomen. Denk bijvoorbeeld aan Fightclub waar Brad Pitt aan het begin van de film drie keer te zien is in een subliminal frame. De dvd-bezitter ziet ze direct, maar de bioscoopbezoeker had ze destijds nauwelijks door.

    Om terug te komen bij Brakhage, als er één filmkunstenaar is die werkt met subliminal frames dan is het deze pionier wel. Puur vanuit dit technisch standpunt MOET het wel een totaal andere ervaring zijn. Op basis van de vreugde die ik nu al heb met deze juweeltjes, hoop ik ooit zijn werk in een bioscoop te mogen aanschouwen. Subliem!
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  23. #2123

    Standaard

    North Country. Aangrijpend, realistisch, misschien iets té melodramatisch naar het einde toe (Sammy en zijn moeke), maar toch zeker waard om bekeken te worden. Schitterende Frances McDormand!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #2124

    Standaard

    SPEAKING OF SEX

    Veruit overbodige klucht. De enige reden waarom ik deze film wilde zien is door de aanwezigheid van Bill Murray. Dat is tevens ook het enige wat leuk is aan deze film

  25. #2125

    Standaard

    24 S1 laatste 4 afleveringen.

    Leuke serie, redelijk einde.

    Wel erg goed vermaak in ieder geval.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 85 van 150 EersteEerste ... 357581828384858687888995135 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •