Pagina 1 van 150 123451151101 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 3740 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke DVD heb je net gekeken? (6)

    We zijn alweer toe aan het 6e deel!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  2. #2

    Standaard

    Eergisteren "City of God" ("Cidade de Deus"; 2002) gezien:



    "Cidade de Deus" is een op waarheid gebaseerde film over het leven in een gelijknamige favela van Rio de Janeiro. In de film zien we deze sloppenwijk ontstaan in de jaren '60 en in de jaren '70 uitgroeien tot de gevaarlijkste buurt ter wereld, waar bendeoorlogen, drugs, overvallen en moord aan de orde van de dag zijn. Regisseurs Fernando Meirelles en Kátia Lund de uitzichtloosheid en de bikkelharde realiteit van dit bestaan op een zeer realistische manier in beeld weten te brengen.

    In "Cidade de Deus" staan twee hoofdpersonen centraal: Raket, die zijn droom om fotograaf te worden koste wat het kost wil verwezenlijken, en Zé'tje, die het pad van de criminaliteit en drugshandel kiest om in leven te blijven. Wat dat betreft is Raket een grote uitzondering in de Stad van God, want er zijn er maar weinig die niet tot criminaliteit vervallen.

    Het verhaal begint vlak voor het einde, wanneer Raket precies tussen een aanvaring tussen de bende van Zé'tje en de politie in komt te staan met zijn fototoestel. Vanaf daar wordt in flashback door Raket de voorgeschiedenis verteld. Normaalgesproken ben ik niet zo'n fan van flashbacks, omdat je dan toch al gauw weet waar een verhaal heen gaat, wie er blijft leven, wie niet... Maar in "Cidade de Deus" heb je pas door dat je weer bij het beginpunt bent aangekomen, vlak voordat dat zover is. Dat komt vooral door de fantastische manier van vertellen; wanneer de flashback begint en Raket drie hoofdpersonen van het eerste deel van zijn verhaal voorstelt, voel je al dat dit een hele goede film gaat worden.

    Naast een erg sterk verhaal, is "Cidade de Deus" vooral keihard en zeer confronterend. Dit is niet alleen vanwege het feit dat je als kijker weet dat de dingen waarnaar je kijkt écht gebeuren, maar ook zeker door het zeer realistische acteer- en camerawerk. Wanneer je deze film kijkt, lijkt het net alsof je zelf door de favela loopt. Daarnaast zullen enkele scènes me altijd bijblijven, vooral [spoiler:59e63a1abc]de scène waarin Zé'tje en zijn bende een groep criminele kinderen te grazen neemt en Zé'tje vervolgens een jongen van hooguit acht jaar dwingt op een kind dood te schieten[/spoiler:59e63a1abc]. De rillingen gingen door mijn lijf, op dat moment...

    Eén van de weinige personen in het verhaal waar je als kijker sympathie voor zal op weten te brengen, is Raket. Toch wordt niemand puur goed of puur slecht neergezet. Zelfs de afstotelijke Zé'tje wil door de absolute macht in de Stad van God naar zich toe te trekken, de sloppenwijk een veiligere buurt maken. En aan de andere kant ziet ook Raket zich op een gegeven moment genoodzaakt om het criminele pad te betreden. Echt mensen, dus, die nergens vervallen in karikaturen.

    Wanneer de film in een gigantische climax eindigt en de aftiteling, met daarin foto's van de echte Raket en de echte Zé'tje en er zelfs een echt interviewtje, dringt het pas werkelijk tot je door dat je niet zozeer naar een film hebt zitten kijken, maar naar gebeurtenissen die werkelijk hebben plaatsgevonden en nog steeds vinden. De uitzichtloosheid van het leven in een favela is verschrikkelijk en het is nog erger dat de Braziliaanse overheid er zelf voor verantwoordelijk is geweest, omdat zij alle kansarme gezinnen naar de Stad van God stuurden, terwijl daar absoluut niet genoeg ruimte, laat staan werkgelegenheid of voedsel was voor zoveel mensen. Niet alleen is "Cidade de Deus" dus een prachtige, choquerende en vooral realistische film, daarnaast is het een duidelijke aanval van kritiek op de Braziliaanse overheid. Een topper, deze film!

    9 / 10
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  3. #3

    Standaard

    @ Erik: als je de filmstijl van cidade de deus kon waardereren, dan raad ik je the constant gardener aan!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #4

    Standaard

    Trust me, I know what I'm doing!

    Last.Fm

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    @ Erik: als je de filmstijl van cidade de deus kon waardereren, dan raad ik je the constant gardener aan!
    *Voegt "The Constant Gardener" toe aan wishlist.* Bedankt, Coen.
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Hagen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    @ Erik: als je de filmstijl van cidade de deus kon waardereren, dan raad ik je the constant gardener aan!
    *Voegt "The Constant Gardener" toe aan wishlist.* Bedankt, Coen.
    heel goed!

    heb de film 2x gezien. 1x in de grote bios van Antwerpen en 1x op dvd en beide keren hielt ik het amper droog

    mocht je een impressie willen opdoen, in mijn filmlijstje van vorig jaar staat een recensietje.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #7

    Standaard

    Spartacus (1960)

    Het mag toch wel bekend zijn dat ik geen liefhebber ben van de films van Stanley Kubrick maar dit gigantische grote epos trok me aandacht. Zo doende heb ik de vernieuwde two disc versie blind gekocht. Waarom? Omdat ik van groot opgezette epen films hou van Troy tot aan Lawrence of Arabia van Ben Hur tot aan Braveheart. Gelukkig is dit de versie die niet onverkort en volledig vernieuwd althans dat zegt de cover van de dvd hoes. En ik moet zeggen de volle 198 minuten blijft de film boeien. Er is geen moment waarbij ik dacht nou trekt de maker het wat lang. Ik ben zelfs zo erg onder de indruk dat ik het enige minpuntje aan de film vond is dat Kubrick op sommige scènes wel wat meer mocht laten zien. Zoals in het derde uur van de film, laat de regisseur één van de grootste veldslagen uit de geschiedenis van film zien. En geloof me dat kon nog langer duren zonder het gevoel te krijgen dat het saai werd. Hier kan ik uren over schrijven maar ik kan ook gewoon zeggen dat op alle fronten deze film goed geslaagd is en dat dit zeer zeker een meesterwerk is. Ik wil meer van Kubrick zien.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Hagen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    @ Erik: als je de filmstijl van cidade de deus kon waardereren, dan raad ik je the constant gardener aan!
    *Voegt "The Constant Gardener" toe aan wishlist.* Bedankt, Coen.
    heel goed!

    heb de film 2x gezien. 1x in de grote bios van Antwerpen en 1x op dvd en beide keren hielt ik het amper droog

    mocht je een impressie willen opdoen, in mijn filmlijstje van vorig jaar staat een recensietje.
    Goede film ja! Ik heb City of God aan mijn wishlist toegevoegd 8)
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  9. #9

    Standaard

    Om nog even terug te komen op La Jetee: het is inderdaad ongeveer zoiets als een diavoorstelling. Je ziet stilstaande beelden en daarmee wordt een verhaal verteld. Gaat dat dus zien allemaal!

    Short Cuts (Altman, 1993). Dit was de laatste Robert Altman film die ik nog in de bioscoop kon zien tijdens het Altman retrospectief in Berlijn en hoewel ik nog dolgraag een van zijn experimentele films als 3 Women (mijn favoriete Altmanfilm) of Quintet op groot scherm gezien had, was ik al lang blij dat ik dit meesterwerk nog kon zien op groot scherm. En het was een overweldigende ervaring.

    Nashville uit 1975 is natuurlijk Altmans magnum opus, een film die zoveel vernieuwingen bracht dat het de filmwereld op zijn grondvesten deed schudden. Maar liefst 24 karakters werden er gevolgd, met verhaallijnen die elkaar allemaal overlapten en raakten. Er is geen groot lineair narratief, enkel een mozaieknarratief waarin verschillende karakters uit andere verhaallijnen vaak in dezelfde scenes te zien zijn, maar dan op nonchalante wijze zoals bijvoorbeeld op de achtergrond. De overlappende geluidsband waarin muziek over dialogen gelegd werd en mensen dwars door elkaar heen praatten, had een ongekende dichtheid. Je wist dus vaak letterlijk niet meer waar je kijken en luisteren moest. Ook visueel lapte Altman alle klassieke Hollywood regels aan zijn laars en liet zijn camera met een tomeloze energie zoeken naar zijn karakters. Vele zooms (wat traditioneel in Hollywood als heel lelijk werd ervaren) en een constant bewegende camera leverde een uiterst rusteloze visuele stijl op, die het geheel van een bewust rommelig filmuniversum compleet maakte.

    Short Cuts is feitelijk een update van deze esthetiek voor de jaren 90, een ontzettend ambitieuze maar glorieus geslaagde update. Regeltjes hoefde Altman nu niet meer te breken, dat had ie reeds gedaan en hij pefectioneerde het genre wat ie zelf uitgevonden heeft in de stijl die hij uitgevonden heeft. Maar liefst drie uur trekt Altman uit om zijn mozaiekverhaal te vertellen, uiteraard weer gesteund door een groots ensemble van acteurs die zoals altijd bij Altman tot grote prestaties aangezet worden. Het verhaal kent heel weinig hoogte- of dieptepunten, het kabbelt zo maar wat voort, net zoals de indrukwekkende jazzmuziek die de soundtrack domineert. Toch is de film nergens saai en geen minuut te lang, het is een van Altmans meest uitgebalanceerde en uitgewerkte films. Alle personages zijn interessant en de wijze waarop hij hun levenswandel met elkaar vervlecht is ronduit indrukwekkend. De film is doorwrochten met levenservaring, het is een film met een lach en een traan, een film met ellende en hoop. Natuurlijk zijn er de nodige cynische grapjes en briljante momenten, maar er is ook hartverscheurend drama. Want ook dat is een van de sterke kanten van Altman: hij doet geen concessies. Als iets gruwelijk moet zijn, is iets gruwelijk; van geforceerde happy endings is bij Altman uiteraard geen sprake.

    Toen ik de film op die glorieuze Criterion DVD zag, vond ik het een indrukwekkende film, maar na het zien van deze film in de bioscoop zag ik pas de echte waarde ervan. Net als bijvoorbeeld de John Cassavetes film Love Streams dienen zulke meanderende films in de bioscoop gezien te worden, omdat je thuis simpelweg teveel afleiding hebt en je nooit echt in het verhaal verloren kunt raken zoals je dat in de bioscoop kunt. Ik begin er dan ook meer en meer een Fred Camper houding op na te houden dat je een film niet ECHT gezien hebt als je hem niet in de bioscoop gezien hebt. Je hebt een film in ieder geval nooit echt ervaren. Robert Altman heeft leukere, grappigere of meer toegankelijke films gemaakt. Maar hij heft bijzonder weinig betere films gemaakt dan Short Cuts, zonder meer zijn allerbeste film van de jaren 90.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  10. #10

    Standaard

    Volgens mij heb jij een geweldige tijd daar in Berlijn, Maikel!
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  11. #11

    Standaard

    Crank

    Heerlijke film, lekker veel actie, uitstekende rol van Jason Statham

    8/10

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Serenity (2005)
    Gezagvoerder Malcolm Reynolds is een verbitterde veteraan(aan de verliezende kant) van de galactische onafhankelijkheidsoorlog. Sinsdien scharrelt hij met een kleine groep vrijgevochten bemanning zijn kostje bij elkaar aan boord van zijn schip 'Serenity'. Waneer Mal een jonge arts en zijn telepathisch begaafde zus aan boord neemt,haalt hij zich meer op de hals dan hem lief is. De twee zijn op de vlucht voor de interplanetaire machtshebbers en Serenity komt terecht in een strijd tegen deze onstuitbare militaire alliantie,de gruwelijke kannibalistische 'Reavers',en een nog groter gevaar dat zich aan boord van het ruimteschip zelf bevindt...

    Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen,ik vond het 3 keer niks. Voor de mensen die de tv-serie Firefly gevolgd hebben zal het allemaal wel geweldig zijn maar ik voel niet de behoefte om die serie te gaan zien na deze film,misschien is het gewoon helemaal m,n ding wel niet. De film moet zover ik weet als afsluiter van de serie gezien worden,alleen dit nekt de film al want er word veelste veel verhaal in een film van 2 uur gepropt waarvan ik het eerste uur vrij saai en weinig boeiend vond. De film voelde erg leeg en zonder enige vorm van charisma aan,en kwam als een bij elkaar geraapt geheel van films als Star wars/The Fifth Element/Minority Report waarin ook nog een vleugje martial arts in verwerkt moest worden. Verder een cast waar ik grotendeels nog nooit van gehoord heb,op zich hoeft dit niet slecht te zijn maar het acteerwerk vond ik ook niet echt van hoog niveau. De effecten konden ermee door maar ik vond het allemaal niet echt van de huidige maatstaven. Ik zal hiermee vast wel wat mensen tegen de schenen schop,want ik zie bergen lovende reviews,maar meer kan ik er voor me zelf niet van maken. Een zwaar overhypte film. 5/10
    De film is de afsluiter van de serie en dat had jij kunnen weten Dennis. Nu jij achteraan bent begonnen kan je natuurlijk niet de film een 5 geven. Dat is hetzelfde als de laatste 10 minuten van Lawrence of Arabia kijken en dan zeggen dat het een slechte film is die niet meer dan 5/10 waard is. Beetje omgekeerde wereld.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Toen ik de film op die glorieuze Criterion DVD zag, vond ik het een indrukwekkende film, maar na het zien van deze film in de bioscoop zag ik pas de echte waarde ervan. Net als bijvoorbeeld de John Cassavetes film Love Streams dienen zulke meanderende films in de bioscoop gezien te worden, omdat je thuis simpelweg teveel afleiding hebt en je nooit echt in het verhaal verloren kunt raken zoals je dat in de bioscoop kunt. Ik begin er dan ook meer en meer een Fred Camper houding op na te houden dat je een film niet ECHT gezien hebt als je hem niet in de bioscoop gezien hebt. Je hebt een film in ieder geval nooit echt ervaren. Robert Altman heeft leukere, grappigere of meer toegankelijke films gemaakt. Maar hij heft bijzonder weinig betere films gemaakt dan Short Cuts, zonder meer zijn allerbeste film van de jaren 90.
    Tja, ik denk dat je tegenwoordig in de bioscopen vaak meer afleiding hebt dan thuis. Als ik thuis een film ga kijken dan zorg ik dat er geen afleidingen zijn en zit ik ga altijd helemaal in de film op. Ik vind het dus een beetje onzin dat je een film pas echt gezien hebt als je hem in de bioscoop gezien hebt.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  14. #14

    Standaard

    Gisteravond een TOPfilmavond gehad:

    The Devil's Rejects

    Rob Zombies eerste film House of 10.00 Corpses heeft me nooit zo getrokken....leek me niet zo denderend. Zijn nieuwste film The Devil's Rejects kreeg echter veel positieve reacties dus toch maar aangeschaft. Om maar meteen met de deur in huis te vallen...de BESTE film die ik sinds tijden heb gezien!! De karakters, de dialogen, de gehele sfeer en look, de muziek.....alles valt op zn plaats. Deed me wel denken aan Tarantino. De film gaat niet over the top, terwijl dat makkelijk had gekund met een karakter als Captain Spaulding...een maniakale clown. Hoewel de film erg bruut is, heb ik toch vele malen in een deuk gelegen om de ultra coole dialogen of bizarre situaties. Deze film verpletterd! Ga deze zien.....!!

    Vanmiddag de 144 minuten durende making of gezien en dat is een uiterst vermakelijke en inzichtelijke making of! Ik dacht, dat wordt een lange zit maar ik heb me geen minuut verveeld. Rob Zombie....wat een coole gast! Ik kijk nu echt uit naar zn volgende projecten. De r1 2-disker is geweldig en overbodig om te zeggen maar ik doe het toch: een aanrader eerste klas!!

    Let's scare Jessica to Death

    Deze film is een stuk ingetogener dan de hierboven beschreven film. Creepy....is de juiste omschrijving. Een meisje heeft net een zenuwinzinking gehad en gaat met haar man en een vriend naar een eiland om bij te komen. In hun huis stuiten ze op een hippiemeisje die mag blijven. Jessica ziet "dingen".....is het echt of krijgt ze weer een zenuwinzinking? De film is traag wat alleen maar bijdraagt aan het mysterieuze en creepy verhaal. Deze film is eindelijk op dvd met een zeer coole cover die ik hieronder even laat zien. De dvd is "kaal" maar ik ben allang blij dat deze film eindelijk op dvd is uitgebracht. Ik heb me prima vermaakt met deze film en ik hoop dat meer mensen deze film gaan ontdekken want hij mag gezien worden.


  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Toen ik de film op die glorieuze Criterion DVD zag, vond ik het een indrukwekkende film, maar na het zien van deze film in de bioscoop zag ik pas de echte waarde ervan. Net als bijvoorbeeld de John Cassavetes film Love Streams dienen zulke meanderende films in de bioscoop gezien te worden, omdat je thuis simpelweg teveel afleiding hebt en je nooit echt in het verhaal verloren kunt raken zoals je dat in de bioscoop kunt. Ik begin er dan ook meer en meer een Fred Camper houding op na te houden dat je een film niet ECHT gezien hebt als je hem niet in de bioscoop gezien hebt. Je hebt een film in ieder geval nooit echt ervaren. Robert Altman heeft leukere, grappigere of meer toegankelijke films gemaakt. Maar hij heft bijzonder weinig betere films gemaakt dan Short Cuts, zonder meer zijn allerbeste film van de jaren 90.
    Tja, ik denk dat je tegenwoordig in de bioscopen vaak meer afleiding hebt dan thuis. Als ik thuis een film ga kijken dan zorg ik dat er geen afleidingen zijn en zit ik ga altijd helemaal in de film op. Ik vind het dus een beetje onzin dat je een film pas echt gezien hebt als je hem in de bioscoop gezien hebt.
    Bovendien kan je de bioscoopervaring toch aardig benaderen met een groot scherm, een HD-beamer en goede audioapparatuur. Kost alleen een vermogen.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Serenity (2005)
    Gezagvoerder Malcolm Reynolds is een verbitterde veteraan(aan de verliezende kant) van de galactische onafhankelijkheidsoorlog. Sinsdien scharrelt hij met een kleine groep vrijgevochten bemanning zijn kostje bij elkaar aan boord van zijn schip 'Serenity'. Waneer Mal een jonge arts en zijn telepathisch begaafde zus aan boord neemt,haalt hij zich meer op de hals dan hem lief is. De twee zijn op de vlucht voor de interplanetaire machtshebbers en Serenity komt terecht in een strijd tegen deze onstuitbare militaire alliantie,de gruwelijke kannibalistische 'Reavers',en een nog groter gevaar dat zich aan boord van het ruimteschip zelf bevindt...

    Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen,ik vond het 3 keer niks. Voor de mensen die de tv-serie Firefly gevolgd hebben zal het allemaal wel geweldig zijn maar ik voel niet de behoefte om die serie te gaan zien na deze film,misschien is het gewoon helemaal m,n ding wel niet. De film moet zover ik weet als afsluiter van de serie gezien worden,alleen dit nekt de film al want er word veelste veel verhaal in een film van 2 uur gepropt waarvan ik het eerste uur vrij saai en weinig boeiend vond. De film voelde erg leeg en zonder enige vorm van charisma aan,en kwam als een bij elkaar geraapt geheel van films als Star wars/The Fifth Element/Minority Report waarin ook nog een vleugje martial arts in verwerkt moest worden. Verder een cast waar ik grotendeels nog nooit van gehoord heb,op zich hoeft dit niet slecht te zijn maar het acteerwerk vond ik ook niet echt van hoog niveau. De effecten konden ermee door maar ik vond het allemaal niet echt van de huidige maatstaven. Ik zal hiermee vast wel wat mensen tegen de schenen schop,want ik zie bergen lovende reviews,maar meer kan ik er voor me zelf niet van maken. Een zwaar overhypte film. 5/10
    De film is de afsluiter van de serie en dat had jij kunnen weten Dennis. Nu jij achteraan bent begonnen kan je natuurlijk niet de film een 5 geven. Dat is hetzelfde als de laatste 10 minuten van Lawrence of Arabia kijken en dan zeggen dat het een slechte film is die niet meer dan 5/10 waard is. Beetje omgekeerde wereld.
    Heb de serie ook nooit gezien, maar vond de film toch ook zeer vermakelijk. Naar mijn mening ook gewoon goed "los" te bekijken.

  17. #17

    Standaard

    Dog Day Afternoon (1975)
    Deze film is gebaseerd op het waar gebeurd verhaal en gaat over een bankoverval die plaats vond in Brooklyn op 22 augustus 1972. Het verhaal gaat over Sonny Wortzik die met z,n maatje Salvatore Naturile een bank wil overvallen. Wat een eenvoudige klus zou moeten zijn loopt helemaal uit de hand en slaat om in een gijzeling van het bank personeel. Binen korte tijd is het buiten een drukte van jawelste van agenten, toegestroomde mensen en de pers. Dan verschijnt ook Leon,de vriend van Sonny ten toneele en blijkt het verhaal complexer te zijn dan zo op het eerste gezicht leek. Het geld waar Sonny,die een vrouw en 2 kinderen heeft,de bankoverval die hij pleegt voor zijn transexueele '' vrouw '' blijkt te zijn die een geslachts operatie wil ondergaan.

    De film was genomineerd voor 6 Oscars maar had de pech dat One Flew Over the Cuckoos Nest dat zelfde jaar uitkwam,en wist er zodoende maar 1 te verzilveren voor beste scenario. Dit is de tweede samenwerking tussen Pacino en Lumet na Serpico en levert ook nu weer een uiterst boeiende prent op. De film was voor die tijd aardig controversieel te noemen met de thema,s die aangesneden worden. Erg sterk is ook dat de film alle nodige cliches probeert te vermijden en hier grotendeels goed in slaagt. Sidney Lumet heeft geweldig werk afgeleverd met z,n bijzondere oog voor detail en bijna documantaireachtige aandoende styl die het realisme gehalte doen versterken. Al Pacino is werkelijk briljant met zijn levensechte performance en goede emotie uitdrukkingen,waardoor je echt met hem meeleeft. John Cazale zou je haast vergeten door z,n stille maar zeker niet onbelangrijke bijdrage. Chris Sarandon vond ik ook bijzonder sterk,vooral het telefoon gesprek tussen hem en Pacino in de film is geweldig. Een film die zich zeker onder de grote klassiekers mag scharen. 8.5/10
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Serenity (2005)
    Gezagvoerder Malcolm Reynolds is een verbitterde veteraan(aan de verliezende kant) van de galactische onafhankelijkheidsoorlog. Sinsdien scharrelt hij met een kleine groep vrijgevochten bemanning zijn kostje bij elkaar aan boord van zijn schip 'Serenity'. Waneer Mal een jonge arts en zijn telepathisch begaafde zus aan boord neemt,haalt hij zich meer op de hals dan hem lief is. De twee zijn op de vlucht voor de interplanetaire machtshebbers en Serenity komt terecht in een strijd tegen deze onstuitbare militaire alliantie,de gruwelijke kannibalistische 'Reavers',en een nog groter gevaar dat zich aan boord van het ruimteschip zelf bevindt...

    Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen,ik vond het 3 keer niks. Voor de mensen die de tv-serie Firefly gevolgd hebben zal het allemaal wel geweldig zijn maar ik voel niet de behoefte om die serie te gaan zien na deze film,misschien is het gewoon helemaal m,n ding wel niet. De film moet zover ik weet als afsluiter van de serie gezien worden,alleen dit nekt de film al want er word veelste veel verhaal in een film van 2 uur gepropt waarvan ik het eerste uur vrij saai en weinig boeiend vond. De film voelde erg leeg en zonder enige vorm van charisma aan,en kwam als een bij elkaar geraapt geheel van films als Star wars/The Fifth Element/Minority Report waarin ook nog een vleugje martial arts in verwerkt moest worden. Verder een cast waar ik grotendeels nog nooit van gehoord heb,op zich hoeft dit niet slecht te zijn maar het acteerwerk vond ik ook niet echt van hoog niveau. De effecten konden ermee door maar ik vond het allemaal niet echt van de huidige maatstaven. Ik zal hiermee vast wel wat mensen tegen de schenen schop,want ik zie bergen lovende reviews,maar meer kan ik er voor me zelf niet van maken. Een zwaar overhypte film. 5/10
    De film is de afsluiter van de serie en dat had jij kunnen weten Dennis. Nu jij achteraan bent begonnen kan je natuurlijk niet de film een 5 geven. Dat is hetzelfde als de laatste 10 minuten van Lawrence of Arabia kijken en dan zeggen dat het een slechte film is die niet meer dan 5/10 waard is. Beetje omgekeerde wereld.
    Wat een onzin,de film is niet alleen gemaakt voor mensen die de serie gezien hebben. ( het bewijs staat een post na die van jou :wink: )Ik beoordeel gewoon de film in hoe ik hem ervaar,kijk dat jij hem beter vind omdat je de serie gezien hebt snap ik wel,omdat je de serie waarschijnlijk ook erg goed vind.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  19. #19

    Standaard

    Gisteravond "Pulp Fiction" weer eens opgezet.



    Toen Quentin Tarantino na het geweldige "Reservoir Dogs" in 1994 met zijn volgende film kwam, liet hij zien geen eendagsvlieg te zijn. Het misschien nog wel genialere "Pulp Fiction" zette hem definitief op de kaart als filmmaker met een geheel eigen(zinnige) stijl. Velen hebben hem sindsdien proberen te immiteren, maar de manier waarop Tarantino meesterlijke dialogen weet te mixen met de nodige dosis geweld en humor is onnavolgbaar. Vooral de manier waarop hij de meest onzinnige gesprekken tussen zijn personages in het verhaal weet te verweven is subliem.

    In "Pulp Fiction" worden drie verhalen met elkaar verweven. De chronologie is ver te zoeken, maar dat is absoluut niet van belang. De film begint zoals hij eindigt, met een overval op een wegrestaurant. Alles wat zich tussen het begin en het eind afspeelt, gebeurt hier ofwel voor, ofwel na.

    Strikt gezien zijn de drie verhaallijnen waar de film uit bestaat als volgt onder te verdelen: allereerst is er het verhaal ('Vincent Vega and Marsellus Wallace's Wife') van Vincent Vega (John Travolta), een crimineel die samen met zijn collega Jules Winnfield (fantastisch gespeeld door Samuel L. Jackson) de vuile klusjes van zijn baas Marsellus Wallace (Ving Rhames) opknapt. Zo moeten zij samen een mysterieus koffertje ophalen bij een relatie van Marsellus die hem belazerd heeft en krijgt Vincent de opdracht om tijdens de afwezigheid van Marsellus op diens vrouw Mia (Uma Thurman) te letten en haar te vermaken. Dan is er het verhaal ('The Gold Watch') van de bokser Butch Coolidge (Bruce Willis), die van Marsellus een flinke som geld heeft gekregen om bij zijn komende gevecht in de vijfde ronde neer te gaan. Butch is echter geenszins van plan om zich aan deze afspraak te houden en slaat met zijn vriendin Fabienne (Maria de Medeiros) op de vlucht. Dan blijkt echter dat Fabienne zijn horloge, een erfstuk van zijn overleden vader, in hun appartement heeft laten liggen en ziet Butch zich genoodzaakt het te gaan halen. Tot slot is er nog het verhaal ('The Bonnie Situation') waarin Vincent per ongeluk iemand die op de achterbank in de auto zat door z'n hoofd heeft geschoten. Hij en Jules bellen aan bij Jimmie (Quentin Tarantino zelf) om in de garage de auto schoon te maken, maar aangezien Jimmie's vrouw Bonny binnen twee uur thuiskomt, moet alles snel gebeuren. Ze roepen daarom de hulp in van 'de Wolf' (Harvey Keitel).

    Verweef deze drie lijnen met elkaar, gooi er wat subplotjes in, mix het geheel met de nodige humor, harde actie en onzinnige dialogen en je hebt een geweldig brouwseltje vol pulp. Wat verder erg sterk is, zijn de acteerprestaties (met in mijn ogen Samuel L. Jackson als absolute uitblinker) en de manier waarop de tijd volledig door elkaar heen loopt. De hele film bestaat uit sterke scènes, maar één van de beste vond ik [spoiler:ea8c710b9c]de scène waarin Mia een overdosis snuift en vervolgens door Vincent met een spuit in haar hart adrenaline toegediend krijgt.[/spoiler:ea8c710b9c] Schitterend!

    "Pulp Fiction" wordt in mijn ogen per kijkbeurt beter, omdat er elke keer wel weer andere grapjes of briljante zinnen opvallen. Daarnaast gaat de heerlijke theme nooit vervelen en heb ik een half uur lang het menu van de DVD open laten staan om 'm keer op keer weer te luisteren. Absolute top, deze film!

    9 / 10
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz
    Gisteravond een TOPfilmavond gehad:



    Let's scare Jessica to Death

    Deze film is een stuk ingetogener dan de hierboven beschreven film. Creepy....is de juiste omschrijving. Een meisje heeft net een zenuwinzinking gehad en gaat met haar man en een vriend naar een eiland om bij te komen. In hun huis stuiten ze op een hippiemeisje die mag blijven. Jessica ziet "dingen".....is het echt of krijgt ze weer een zenuwinzinking? De film is traag wat alleen maar bijdraagt aan het mysterieuze en creepy verhaal. Deze film is eindelijk op dvd met een zeer coole cover die ik hieronder even laat zien. De dvd is "kaal" maar ik ben allang blij dat deze film eindelijk op dvd is uitgebracht. Ik heb me prima vermaakt met deze film en ik hoop dat meer mensen deze film gaan ontdekken want hij mag gezien worden.

    gaaf! Waar heb je deze film vandaan?


  21. #21

    Standaard

    Dvdpacific

    Ik vind hem eigenlijk vrij saai, misschien over een tijdje weer eens kijken

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Hagen
    Gisteravond "Pulp Fiction" weer eens opgezet.

    (...)

    9 / 10
    Mooie recensie, Erik!
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mikel Venhovens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz
    Gisteravond een TOPfilmavond gehad:



    Let's scare Jessica to Death

    Deze film is een stuk ingetogener dan de hierboven beschreven film. Creepy....is de juiste omschrijving. Een meisje heeft net een zenuwinzinking gehad en gaat met haar man en een vriend naar een eiland om bij te komen. In hun huis stuiten ze op een hippiemeisje die mag blijven. Jessica ziet "dingen".....is het echt of krijgt ze weer een zenuwinzinking? De film is traag wat alleen maar bijdraagt aan het mysterieuze en creepy verhaal. Deze film is eindelijk op dvd met een zeer coole cover die ik hieronder even laat zien. De dvd is "kaal" maar ik ben allang blij dat deze film eindelijk op dvd is uitgebracht. Ik heb me prima vermaakt met deze film en ik hoop dat meer mensen deze film gaan ontdekken want hij mag gezien worden.

    gaaf! Waar heb je deze film vandaan?
    Inderdaad...bij pacific voor maar 7 euro ofzo. Hij is behoorlijk traag en ik kan wel begrijpen waarom mensen hem saai vinden. Echter na het overweldigende Devil's Rejects was het voor mij een perfecte film om de avond/nacht mee af te sluiten. De film moet het vooral van sfeer hebben, verwacht dus geen snelle film met blood n' gore.... 8)

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Hagen
    Gisteravond "Pulp Fiction" weer eens opgezet.

    (...)

    9 / 10
    Mooie recensie, Erik!
    Merci bien, mon ami.
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Hagen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Hagen
    Gisteravond "Pulp Fiction" weer eens opgezet.

    (...)

    9 / 10
    Mooie recensie, Erik!
    Merci bien, mon ami.
    Ach hou toch je Royale with Cheese!
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

Pagina 1 van 150 123451151101 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •