Pagina 150 van 150 EersteEerste ... 50100140146147148149150
De resultaten 3.726 tot 3.740 van 3740 worden weergegeven.
  1. #3726

    Standaard

    Sherlock Jr. (Buster Keaton, 1924): Een meesterwerkje van Buster Keaton. In Sherlock Jr. speelt hij een filmoperateur die er van droomt een detective te zijn. Keaton brengt in deze film het conflict tussen werkelijkheid en illusie op magistrale wijze ten toon: hij droomt dat hij zelf in een film zit; een "film in een film"-scene dus, vol met optische effecten en inventieve experimenten, zeer surrealistisch allemaal. Toch wordt alles ook zeer luchtig gebracht, het verhaaltje waar de film rond geweven zit is ook zeer leuk. En natuurlijk zit de film ook weer vol met heerlijke (visuele) grappen, en indrukwekkende acrobatische stunts. Buster Keaton is geniaal!

  2. #3727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    The Fountain
    WOW! Wat een fantastische ervaring is het bekijken van dit meesterwerk. Zoveel verschillende interpretaties zijn er mogelijk. Hoe zit het nou echt in elkaar? Daar zal ik de komende dagen nog vaak over nadenken als ik nageniet. Is er wel 1 "echte" interpretatie mogelijk? Om daar achter te komen is 1 kijkbeurt zeker niet genoeg.
    Het duurde dan wel 7 jaar voordat de film eindelijk af was maar het was het wachten meer dan waard. Het ziet er werkelijk fenomenaal uit: de decors, de effecten, de regie. Uiteraard mogen we ook de soundtrack niet vergeten, die een op zich zelf staand personage vormt en ongeloofelijk veel sfeer toevoegt en de film zonder meer beter maakt. Ongetwijfeld de beste soundtrack van het jaar.
    Hugh Jackman en Rachel Weisz zijn geweldig (in al hun rollen) en vormen een sterk duo waarmee je echt meeleeft. De climax is briljant en tegen het einde zat ik echt met kippenvel op m`n armen en tranen in m`n ogen te kijken.
    Meer hoef je er eigenlijk niet over te zeggen. Dat zal ik dan ook niet doen, wel zal ik nog lang nadenken over en nagenieten van dit meesterwerk.
    Na Pi en Reqieum For A Dream levert Aronofsky met The Fountain opnieuw een pareltje af, z`n beste werk tot nu toe.
    Zoals gezegd: 1 kijkbeurt zeker niet voldoende dus als ie volgende maand hier in de buurt in de bioscoop komt zal ik `m vast en zeker nog eens gaan bekijken. Tot die tijd luister ik nog maar eens die briljante soundtrack.

    9,0/10


    Vraagje waar heb je de soundtrack voor een schappelijke prijs vandaan?

  3. #3728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans Bekijk bericht
    Gisteravond Smoking Aces gezien. Na het opvallende Narc levert Carnahan hier een tegenvallende film op. Veel shots die hip moeten aandoen en eigenlijk alleen maar afleiden. Vond deze film sterk op Revolver lijken, proberen leuk en hip te zijn maar volledig de plank misslaan. Sommige karakters komen er toch nog wel goed uit waarbij Niven de show steelt. Al met al een allegaartje van allerlei stijlen die in deze film gepropt zijn waardoor hij net overal te kort komt. Jammer.
    Wat een teleur gestelde mensen allemaal, ik vind het nu al één van de frisse binnenkomes van dit jaar. Hieronder mijn beleving.

    http://www.kaartspelranking.nl/dvd/r...s.php?rec=2827

  4. #3729

    Standaard

    BIKINI GIRLS FROM THE LOST PLANET

    2 borstmonsters van de planeet Aquaterra genaamd Any en Daynow worden naar de aarde gestuurd om mannen op te halen voor hun eigen planeet waar ze in de hoofdstad Lesbiana voor nageslacht moeten zorgen

    Middelmatig maar Ed Wood leerling Fred Olen Ray weet van het erbarmelijke nog wat te maken


  5. #3730

    Standaard

    Jackass Number Two weer, alleen dit keer op mijn nieuwe 94cm LCD tv, zag er erg cool uit op een groot scherm
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  6. #3731

    Standaard

    Home from the Hill ****1/2

    Regie: Vincente Minnelli (1960)

    Soms zou ik er een dagtaak van willen maken om de films van Vincente Minnelli te bestuderen, de persoon die ik langzamerhand toch echt als mijn favoriete regisseur uit de Klassieke Hollywoodperiode zou moeten gaan bestempelen. Een Minnelli film draait natuurlijk voor een zeer groot deel om het decor, de kostuums en de wijze waarop hij kleuren gebruikt om een superieur esthetisch effect te verkrijgen. Andrew Sarris verwierp Minnelli om deze reden, met zijn beroemde uitspraak dat Minnelli meer ‘geloofde in schoonheid dan in kunst’ maar het is een van de keren dat Sarris er naast zat. Normaal gesproken heb ik iets tegen louter mooifilmerij en ben ik terughoudend bij een te grote nadruk op uiterlijk en schoonheid. Bij Minnelli is dat echter absoluut niet het geval, integendeel, want hij gaat er zo consistent mee om en bovendien op zo’n vreselijk hoog niveau dat het een functie van zichzelf gaat vervullen. Hij verpakt zijn films als het ware in een hoogwaardige verpakking, waarbij de verpakking op zich al reden genoeg is voor veel aandacht, zonder daarbij de inhoud te verwaarlozen, want Minnelli is absoluut niet enkel verpakking. Juist omdat ze hand in hand gaan is hij zo’n groots artiest.

    Voor deze film had Minnelli de hulp van niemand minder dan Walter Plunkett, een van de belangrijkste kostuumontwerpers van Hollywood en de decors en kostuums zijn hoofdzakelijk in sobere herfstkleuren gemaakt, waarmee de film een geheel eigen smoel krijgt en ook nog eens een opmerkelijk contrast vormt met de uitbundige pastelkleuren waarmee zijn musicals vaak vol zitten. De rode en bruine tinten die het kleurenpatroon domineren geven de film ook een zekere melancholie, een prachtig voorbeeld van de manier waarop Minnelli zijn kleuren en aankleding gebruikt om een bepaald effect te genereren, want de kleuren reflecteren het emotionele palet van de film. Net zoals een schilder ieder detail in zijn schilderij nauwkeurig overdenkt, is er ook niets in een Minnelli film wat er zomaar staat: ieder rekwisiet, iedere kleur, iedere positionering van een personage: de gehele mise-en-scène is door de maestro volledig gechoreografeerd.

    Maar zoals eerder gezegd blijft het bij Minnelli niet bij enkel een verhoogd esthetisch effect en is het geen style over substance, de inhoud is net zo belangrijk. En de broeierige inhoud van deze film behoort tot de beste uit zijn carrière. De film neemt met zijn 150 minuten de tijd maar dankzij deze rustige opbouw krijg je wel geloofwaardige karakters die een geloofwaardige ontwikkeling doormaken en geloofwaardige problemen tegemoet gaan. Familiemelodrama’s als deze hebben natuurlijk nooit een wereldvernieuwende boodschap of schokkende plottwists, daar is het niet het genre voor. Maar met een vakkundig geschreven scenario en goede acteurs kunnen dit soort films tot diep in je ziel snijden en dat is hier dus het geval. Robert Mitchum doet wat ie altijd doet eigenlijk, maar hij kan dat als geen ander en is altijd een genot om naar te kijken. Eleanor Parker geeft bijzonder goed tegengas als de echtgenote en hun scènes samen zijn soms puur vuurwerk in onderhuidse spanningen. Aan het begin van hun loopbanen schitteren de jonge George Peppard en George Hamilton en vooral die laatste was eigenlijk gewoon een hele leuke knul toen ie nog jong was en hij brengt een mooie combinatie van onschuld en volwassenheid naar zijn rol.

    Maar boven alles is ‘Home from the Hill’ wat mij betreft een (late) triomf van het Hollywood Studiosysteem, het is een film die tegenwoordig bijna niet meer gemaakt zou kunnen worden. Alles ademt vakmanschap, subtiliteit en klasse uit; Minnelli wist als geen ander hoe hij de technische perfectie van het systeem in zijn voordeel moest gebruiken, waarbij alle departementen van de filmcrew harmonieus samenwerken onder zijn auspiciën – hij is misschien wel de meest archetypische studioregisseur die er ooit geweest is.

    Als je kunt genieten van films als ‘Rebel without a Cause’, ‘Bigger than Life’, ‘East of Eden’, ‘Cat on a Hot Tin Roof’, ‘Written on the Wind’ of ‘Some Came Running’, dan val je met deze film in dezelfde glanzende prijzenkast. En als je al die films niet kent dan wordt dat hoog tijd.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #3732

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Friends vind ik vreselijk maar Seinfeld blijft heel erg leuk! Al bekend met Curb your Enthusiasm? Fans van Seinfeld gaan dat gegarandeerd ook helemaal te gek vinden! Ook een erg leuke en verslavende serie. Vooral omdat ik die serie nog nooit op tv heb gezien zodat elke aflevering helemaal nieuw voor me is. Aanrader!
    OK, zal hem onthouden, wie weet ooit een blinde aanschaf...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  8. #3733

    Standaard

    CHI SEI?

    BEYOND THE DOOR/THE DEVIL WITHIN HER/WHO ARE YOU?/BEYOND OBSESSION/DIABOLICA

    Vanaf het moment dat ik de poster voor het eerst zag wilde ik deze film zien. De poster vind ik super maar is de film dat ook? Nope, maar ik moet zeggen dat het de meest ambitieuze THE EXORCIST rip off is die ik ken

    Tot ongeveer een kwartier voor het einde is de film saai en ware het niet dat wanneer de eindelijke bezetenheid getoond word deze film lang geen krappe voldoende gehaald had

    Deze film is zo ongeveer de koning van de re-releases met z'n alternative titels.



    Over alternative titels gesproken, Mario Bava's SCHOCK staat bekend als BEYOND THE DOOR II maar is natuurlijk een veel betere film dan deze clone


  9. #3734

    Standaard

    Departed
    Goede film, maar IMO niet zo goed als het origineel. Door de spanning, acteerprestaties en prima regie heb ik toch van begin tot einde geboeid gekijken. Einde vond ik persoonlijk wel een minpunt.

  10. #3735

    Standaard

    My Name Is Earl: Season 2
    Grappige serie over een draaideurcrimineel die zijn leven wil beteren, dit omdat hij in karma is gaan geloven. Hij besluit een zelfopgestelde lijst af te werken en de vele fouten die hij gedurende zijn hele leven heeft gemaakt recht te zetten, hij krijgt hierbij onder andere hulp van zijn broer (Randy) en de schoonmaakster van zijn motel (Catalina). Verder loopt hij regelmatig zijn ex-vrouw Joy (een goede rol van Jaime Presley) en haar nieuwe vriend Darnell (alias Crabman) tegen het lijf.

    Het eerste seizoen ging aan het einde wat vervelen, elke aflevering was eigenlijk weer hetzelfde. Gelukkig hadden de makers dit ook door en besloot men het iets anders aan te pakken. Zo worden niet alle zaken meer binnen een aflevering afgewerkt en zijn er af en toe ook afleveringen die niet of nauwelijks met de lijst te maken hebben. Absoluut hoogtepunt van dit seizoen vond ik de aflevering waar de tv-serie Cops op bezoek kwam in de woonplaats van Earl. Vooral de scene waarin men Crabman betrapt met zijn wietplantjes is fantastisch. Net als in het eerste seizoen weet ook de cast weer te overtuigen, vooral Ethan Suplee (als Randy). Seizoen twee is dus nog weer een stapje beter dan het eerste seizoen en laten we hopen dat het derde seizoen nog meer te bieden heeft. 7.5

    Me and You and Everyone We Know Miranda July, 2005
    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van deze film moet vinden. Weinig samenhang en eigenlijk geen echt verhaal, toch weet de film wel te overtuigen. Dit mede door enkele zeer mooie (en merkwaardige) scenes. Het acteerwerk is dik in orde en dat gaat ook op voor de regie en de score. Vooral het kleine jongetje heeft iets heel speciaals over zich en het is erg knap hoe hij op zo'n jonge leeftijd al zo'n rol neer kan zetten. Me and You and Everyone We Know is een zeer aparte en dromerige film geworden, voorlopig een 7.3

    The Shield: Season 6 Shawn Ryan
    Na lang wachten begon een tijdje geleden dan eindelijk het zesde seizoen van The Shield. Het wachten duurde mede zo lang omdat het einde van seizoen vijf hoog in mijn lijstje van meest schokkende ontknopingen ooit stond. Maar gelukkig begon men met het uitzenden van twee afleveringen per week en dan zit een seizoen van maar tien afleveringen er ook zo weer op. Ook dit zesde seizoen is weer van hoog niveau, ook al was het net iets minder dan het vijfde seizoen. Wat er dit seizoen in mijn ogen ontbrak was een sterke gastrol, dit maakte seizoen 4 (Glenn Glose en Anthony Anderson) en seizoen 5 (Forest Whitaker) mede zo goed. Neemt niet weg dat het een fantastische serie blijft, laat het volgende (en helaas het laatste) seizoen maar komen! 8.0

  11. #3736

    Standaard

    Lonely Hearts (2006)

    Omdat het misdaad/crime/detective genre mijn erg interesseerd, keek ik uit naar deze film. De acteerprestaties en vormgeving van de film zijn van erg hoog niveau. Sla deze film dan ook hoger aan The Black Dahlia die een beetje qua sfeer aan deze film doet denken.

    Dit is geen film voor mensen die alleen van actie houden want de verhaallijn kabelt rustig voort begeleid door ingetogen muziek en enkele scenes die toch wel indruk maken hoe het paar (Hayek & Leto) mensen afslachten. Kon de film goed waarderen maar jammer genoeg brengt de film niks nieuws in het genre. Uiteindelijke een sterke misdaad-film met een relatisch beeld over de "Lonely Hearts Killers".

  12. #3737

    Standaard

    Blackbook(zwartboek): Dit betreft de tartan UK uitgave en deze is top. Het enige wat jammer is dat je bij het duits geen NL subs hebt. Maar dit heeft voor mij geen problemen opgeleverd. Erg goede film en ook allemaal sterk geacteerd (op die mol na dan). Carice van Houten overtreft zichzelf, een toppertje. 8/10

    The Mission: Film over jezuiten(broeders,monniken) die het geloof van het christendom en kennis over wil brengen aan de wilden zodat er beschaving komt en hun zal kunnen behoeden van slavernij. 8/10

    Black X-Mas Unrated: Viel mij erg tegen, mischien had ik te hoge verwachtingen. de film liep te chaotisch door elkaar heen en deze film bewijst dat een paar lekkere chicks niet altijd een film kunnen redden. 5/10

  13. #3738

    Standaard

    Re-Cycle

    Prachtige film van de gebroeders Pang. De film begint als een spookverhaal maar veranderd langzaam in een soort van Alice in Wonderland in een andere wereld die geheel uit de digitale toverdoos is gecreerd. De film ziet er prachtig uit en elke scene is een feest voor het oog. De boodschap die gaat over verworpen dingen vind ik een mooi uitgangspunt. Het einde is even een hersenkraker maar daar kom je wel uit zodat het een bevredigend geheel opleverd. Zeer mooie film. Een fantasyfim met horrorelementen, er komen zelfs zombies in voor als je dat zo wilt zien. Zeker een aanrader!! Dit is een film die ik graag in de bios had gezien.

    Across 110th street

    Was dit even een zeer aangename verrasing! Heerlijk rauwe politiefilm over maffiapraktijken in Harlem NY. Geweldige acteerprestaties, goed verhaal en een fantastische soundtrack. Ik was aangenaam verrast toen ik geheel andere versie hoorde van Across 110th Street door Bobby Womack, een steengoed nummer. Ik heb de soundtrack maar helaas staat de versnelde versie die je hoort aan het begin van de film niet op de soundtrack, hier moet ik nog een keer aan zien te komen....tips zijn welkom. Die jaren 70 sfeer blijft geweldig, ook sommige outfist in de film zijn priceless. Ook leuk om die gast uit Tenebre van Argento weer voorbij te zien schuiven als zeer onaangename ********. Wederom een dikke vette aanrader.

    Na twee films op een avond is het altijd even afwegen of er nog een derde in wordt geknald....ik besloot om D.O.A. (Death on Arrival) te gaan zien. Wederom een fijne Noir over een man die is vergiftigd en er de hele film probeert achter te komen wie deze hufterige streek op zn geweten heeft. Veel actie, veel geren, veel intriges. Goed geacteerd, mooi gefilmd....hier valt nix op af te dingen. Tot nu toe drie films uit mn noircollectie bekeken voor het astronomische bedrag van 3,50 voor 9 films en 3 dvd's. Nu al de 1 van de meest briljante koopjes uit mn dvdtijdperk. De kwaliteit van deze film is gewoon goed, prima te volgen allemaal. Dus haal die set voor dat bedrag waarin je in de kroeg nog geen twee biertjes krijgt...

  14. #3739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel Bekijk bericht


    Vraagje waar heb je de soundtrack voor een schappelijke prijs vandaan?
    Heb `m in nog geen 1 winkel zien liggen. Heb een maand of 2 geleden gedownload
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #3740

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Heb `m in nog geen 1 winkel zien liggen. Heb een maand of 2 geleden gedownload
    Als het niet anders kan.

Pagina 150 van 150 EersteEerste ... 50100140146147148149150

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •