Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mooiste verbindingen Ht-set?

    Een aantal (beginners) vragen heb ik:
    - wat is de`mooiste` (lees beste)verbinding tussen de dvd-speler en de reciever(wat voor een soort / type kabel heb ik nodig),
    - moet ik de dvd-speler via scart op de tv(Philips crt) aansluiten, of de tv op de receiver aansluiten, wat voor kabel heb ik daar voor nodig?

    B.v.d. !!!

    Sander.

  2. #2

    Standaard

    Om het geluid van de dvd naar de receiver (voor film) worden twee soorten kabels gebruikt:

    1. Optische kabel
    2. Digitale coax

    Over het algemeen wordt het geluid van een digitale coax als iets warmer of voller ervaren maar de verschillen zijn superklein. Er zijn van beide types zeer veel kabels beschikbaar afhankelijk van je budget.

    Als je beeld naar de tv wil (CRT) is scart de beste oplossing. Je hebt scartkabels die alleen beeld doorgeven en scartkabels die beeld en geluid kunnen doorgeven. De scartkabel kun je het beste rechtstreeks van de dvd aansluiten op de tv.
    QED maakt bijvoorbeeld goede scartkabels maar natuurlijk allemaal afhankelijk van je budget.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard Thx, maar ...

    Thx Alexander D!

    Ik ga dus voor een digitale coax.

    Maar; de reciever(Yamaha 659) heeft een OSD-functie. Deze gaat waarschijnlijk niet functioneren indien ik alleen de dvd-speler via scart op de tv aansluit?
    Klopt het dat je in principe die OSD-functie `alleen` gebruikt bij het instellen / inregelen van de receiver? Lijkt mij wel. Indien dat zo is, dan is het onzin om daar een (dure) kabel voor aan te schaffen, toch?

    Sub-kabel; zit daar veel kwaliteitverschil in,hoorbaar(de speaker-set is eigenlijk een `instapper` - Infinity Beta HCS, dus ik moet geen tig euro`s aan kabel gaan uitgeven)? Nu is er een al wat beter afgeschermde kabel bijgeleverd dan die dunne standaard-kabel, maar toch...
    Ik twijfel of ik deze moet gaan upgraden.

    Sander.

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Thx, maar ...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xander32

    Ik ga dus voor een digitale coax.
    Goede keuze maar optisch is in feite niet minder van kwaliteit.
    Aan beide heb je dus gewoon een goede.
    Maar; de reciever(Yamaha 659) heeft een OSD-functie. Deze gaat waarschijnlijk niet functioneren indien ik alleen de dvd-speler via scart op de tv aansluit?
    Waarom zal dat niet werken.
    Klopt het dat je in principe die OSD-functie `alleen` gebruikt bij het instellen / inregelen van de receiver? Lijkt mij wel. Indien dat zo is, dan is het onzin om daar een (dure) kabel voor aan te schaffen, toch?
    Je koopt een kabel niet voor de osd functie maar vanwege zijn beeld danwel geluids kwaliteit.
    Het heeft dus wel degelijk zin om voor een betere kabel te gaan, een betere kabel is ten alle tijden een goede zet.
    Sub-kabel; zit daar veel kwaliteitverschil in,hoorbaar(de speaker-set is eigenlijk een `instapper` - Infinity Beta HCS, dus ik moet geen tig euro`s aan kabel gaan uitgeven)? Nu is er een al wat beter afgeschermde kabel bijgeleverd dan die dunne standaard-kabel, maar toch...
    Ik twijfel of ik deze moet gaan upgraden.
    Een subkabel heeft zeer veel invloed maar zoals jezelf al verwacht zal het resultaat bij je set redelijk gering zijn.
    De volledige invloed van een goede subkabel is pas merkbaar bij de betere subs.
    Echter neemt het niet weg dat het ook hier geen slechte optie is om toch alvast voor een betere kabel te kijken (wee niet welke je nu in gebruik heb).
    Je heb een leuke goede speakerset maar zoals jezelf al aangeeft een "instapper".
    Het effect van kabels zal dan ook geringer zijn dan wat er werkelijk aan potentie in de kabel zit.

  5. #5

    Standaard Re: Thx, maar ...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xander32
    Thx Alexander D!

    Ik ga dus voor een digitale coax.

    Maar; de reciever(Yamaha 659) heeft een OSD-functie. Deze gaat waarschijnlijk niet functioneren indien ik alleen de dvd-speler via scart op de tv aansluit?
    Klopt het dat je in principe die OSD-functie `alleen` gebruikt bij het instellen / inregelen van de receiver? Lijkt mij wel. Indien dat zo is, dan is het onzin om daar een (dure) kabel voor aan te schaffen, toch?

    Sub-kabel; zit daar veel kwaliteitverschil in,hoorbaar(de speaker-set is eigenlijk een `instapper` - Infinity Beta HCS, dus ik moet geen tig euro`s aan kabel gaan uitgeven)? Nu is er een al wat beter afgeschermde kabel bijgeleverd dan die dunne standaard-kabel, maar toch...
    Ik twijfel of ik deze moet gaan upgraden.

    Sander.
    OSD is niet noodzakelijk. Dezelfde mededelingen komen ook in het scherm van je receiver te staan dus dat kun je ook gebruiken. Wil je dat toch kunnen gebruiken zou ik een zo goedkoop mogelijk kabeltje daarvoor gebruiken. De digitale coax heeft in ieder geval niets te maken met je OSD.

    Voor een subkabel zou ik gewoon beginnen met een niet al te dure goed afgeschermde kabel. Luister eens naar verschillende kabels of je verschil hoort maar meestal is dat niet het geval.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard Heel wat wijzer!

    Thx voor de reacties!

    Ik ga een `goede` digitale coax en een goed afgeschermde subkabel aanschaffen( samen max. 100 euro - dan blijft het ook nog een beetje in verhouding met de speakerset).

    Blijft een mooi iets; fora, waar mensen elkaar kunnen helpen d.m.v. het delen van gebruikers-ervaringen. Die zeggen mij vaak meer dan een mooi verhaal van een willekeurige verkoper.

    Nu is het voor mij heeeeeeeeeeeeeel lang wachten totdat de stands(4 x Apollo A1/7) worden geleverd zodat ik de ht-set kan opbouwen (3 a 4 weken...).

    Voordeel is dat ik mij in tussen verder kan verdiepen in hetgeen Ht heet :wink: .


    Sander.

  7. #7

    Standaard

    Dat is inderdaad lang wachten..... :wink:

    Alvast veel plezier gewenst met je set.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    Let wel op de OSD van je receiver sluit je aan op de televisie, daar heb je een aparte kabel voor nodig. Vaak svideo of een gele tulp voldoende.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Zijn er velen die gebruik maken van OSD, dit vraag ik me dan af.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Zijn er velen die gebruik maken van OSD, dit vraag ik me dan af.
    Met mijn vorige receivers nooit maar de Arcam geeft geen menu-instellingen weer op het kleine schermpje en dus moet het met het OSD. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Tja, Arcam he...........

  12. #12

    Standaard

    Ik vindt OSD met mn Yamaha toch ook wel makkelijk werken. Als je het goed doet gebruik je de OSD funtie natuurlijk ook maar 1 keer.... Dus erg veel zou ik zeker niet aan die kabel uitgeven!!!!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Tja, Arcam he...........
    Ach, ik kan altijd nog upgraden naar een all-in-one....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Je bedoel de Solo van Arcam.......

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Je bedoel de Solo van Arcam.......
    LOL

    Ik begreep overigens dat er een 5.1 solo gaat komen op het htforum. Is een mooie apparaat als het vergelijkbare kwaliteiten heeft als de huidige solo.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dat had ik ook gelezen op diverse sites, schijnt een goed ding te zijn.

  17. #17

    Standaard

    Wel geteld 1 x gebruikt dat OSD op mijn Marantz en 1 x om te showen. Ach ik had toch nog een composiet kabeltje liggen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Wel geteld 1 x gebruikt dat OSD op mijn Marantz en 1 x om te showen. Ach ik had toch nog een composiet kabeltje liggen.
    showpik.... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Wel geteld 1 x gebruikt dat OSD op mijn Marantz en 1 x om te showen. Ach ik had toch nog een composiet kabeltje liggen.
    showpik.... :wink:
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Wel geteld 1 x gebruikt dat OSD op mijn Marantz en 1 x om te showen. Ach ik had toch nog een composiet kabeltje liggen.
    Ja precies.
    Bij mijn Yamaha (en vast ook bij de jouwe) KAN alles op het schermpje op de receiver zelf.
    Vind je het lekker om OSD te gebruiken (b.v. bij setup), nou dan leg je toch een simpel composietkabeltje (gele tulp).. desnoods gewoon een stereo-tulp-kabel. Da's niet optimaal, maar voor OSD genoeg en kost ongeveer niks (wie weet heb je nog ergens zo'n kabeltje liggen).

    Overigens heb ik wel de verschillende bronnen via de receiver lopen (VCR, dvd, pc, tv) omdat ik de receiver ook als schakeling gebruik en omdat ik 2 schermen heb (nl. crt-tv en beamer).
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Wel geteld 1 x gebruikt dat OSD op mijn Marantz en 1 x om te showen. Ach ik had toch nog een composiet kabeltje liggen.
    Ja precies.
    Bij mijn Yamaha (en vast ook bij de jouwe) KAN alles op het schermpje op de receiver zelf.
    Vind je het lekker om OSD te gebruiken (b.v. bij setup), nou dan leg je toch een simpel composietkabeltje (gele tulp).. desnoods gewoon een stereo-tulp-kabel. Da's niet optimaal, maar voor OSD genoeg en kost ongeveer niks (wie weet heb je nog ergens zo'n kabeltje liggen).
    Klopt, die stop ik dan in de front van mijn tv, maar ik doe echt alles via het display van de receiver zelf.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  22. #22

    Standaard Gele tulpen zat!

    Ik heb hier gele tulpen zat liggen .

    Bij iedere aanschaf van electronica krijg je weer zo`n hand vol van die no-name kabels...
    Ga dus toch gebruik maken van de osd, al is het alleen al voor de installatie / het inregelen.

    Sander.

  23. #23

    Standaard Re: Gele tulpen zat!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xander32
    Ik heb hier gele tulpen zat liggen .

    Bij iedere aanschaf van electronica krijg je weer zo`n hand vol van die no-name kabels...
    Ga dus toch gebruik maken van de osd, al is het alleen al voor de installatie / het inregelen.

    Sander.
    Je wilt niet weten hoeveel dropveters ik hier heb liggen.
    De lite-on dvd recorder van mijn vriendin is 4 x omgruild voor een nieuwe in anderhalf jaar tijd....d-r-a-m-a kabels hoevden ze niet terug, alleen de a.b. en de unit. batterijen en dropveters in overvloed.

    De laatste keer iets meer pressie en hupsa we kregen het topmodel die gaat nu al een half jaar zonder kuren mee. (wel leuk van 160Gb naar 250Gb en een mooi bij mijn Marantz passend uiterlijk)
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  24. #24

    Standaard Re: Gele tulpen zat!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door xander32
    Ik heb hier gele tulpen zat liggen .

    Bij iedere aanschaf van electronica krijg je weer zo`n hand vol van die no-name kabels...
    Ga dus toch gebruik maken van de osd, al is het alleen al voor de installatie / het inregelen.

    Sander.
    Je wilt niet weten hoeveel dropveters ik hier heb liggen.
    De lite-on dvd recorder van mijn vriendin is 4 x omgruild voor een nieuwe in anderhalf jaar tijd....d-r-a-m-a kabels hoevden ze niet terug, alleen de a.b. en de unit. batterijen en dropveters in overvloed.

    De laatste keer iets meer pressie en hupsa we kregen het topmodel die gaat nu al een half jaar zonder kuren mee. (wel leuk van 160Gb naar 250Gb en een mooi bij mijn Marantz passend uiterlijk)
    Dat krijg je als je veel download en dan gaat barnden, dan zijn die branduren zo op :wink:

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Met mijn vorige receivers nooit maar de Arcam geeft geen menu-instellingen weer op het kleine schermpje en dus moet het met het OSD. :wink:
    Huh??? Bij mij hier worden de instellingen toch wel degelijk op het display van de receiver zelf getoond. Ik heb ook geen kabeltje naar de TV lopen hiervoor.

    Maar misschien zit het alleen op de zwarte uitvoering
    Ik zal het eens testen. BBG heeft het aangesloten en Bjorn vertelde dat. Ik heb dus dat kabeltje maar laten zitten en niet anders geprobeerd.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •