De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Probleem DVD-menu's met component/scart

    Ik heb mijn Harman Kardon DVD 27 dvd-speler via een component-kabel verbonden met mijn televisie. Dat werkt in principe geweldig en geeft een duidelijk mooier beeld dan wanneer ik ze verbind via een scart-kabel.

    Nu heb ik echter het volgende probleem: als ik de tv en de dvd-speler verbind met die component-kabel, kan ik bv niet meer de subtitles veranderen. Ook bv het standaard setup-menu van de dvd-speler is niet meer te bereiken. Wanneer ik bv de toets 'subtitles' in druk, verschijnt er wat storing op de tv, lijkt het of-ie even aan het zoeken gaat naar de goede ingang, waarna-ie weer verder gaat met de film.

    Sluit ik de tv en dvd-speler via scart aan, is het beeld minder mooi, maar kan ik wel gewoon bv de subtitles wijzigen, kan ik gewoon in de setup van de dvd-speler of bv een geluidsinstelling als 'theater' of 'hall' doen.

    Kan iemand mij op weg helpen, zodat ik weer gewoon mijn component-kabel kan gaan gebruiken? Alvast bedankt!

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Probleem DVD-menu's met component/scart

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eyekandi
    Ik heb mijn Harman Kardon DVD 27 dvd-speler via een component-kabel verbonden met mijn televisie. Dat werkt in principe geweldig en geeft een duidelijk mooier beeld dan wanneer ik ze verbind via een scart-kabel.
    Dit zeg waarschijnlijk meer iets over de scart dan de component kabel.
    Welke kabels gebruik je van beide (merk en type), dit omdat je met een goede scart hetzelfde resultaat kan behalen als component met alle gebruiks gemakken erbij.

  3. #3

    Standaard Re: Probleem DVD-menu's met component/scart

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eyekandi
    Ik heb mijn Harman Kardon DVD 27 dvd-speler via een component-kabel verbonden met mijn televisie. Dat werkt in principe geweldig en geeft een duidelijk mooier beeld dan wanneer ik ze verbind via een scart-kabel.
    Dit zeg waarschijnlijk meer iets over de scart dan de component kabel.
    Welke kabels gebruik je van beide (merk en type), dit omdat je met een goede scart hetzelfde resultaat kan behalen als component met alle gebruiks gemakken erbij.
    Types weet ik helaas niet. De scart is van het merk Bandridge, en echt geen topding. De component-kabel is van het merk Monster Cable, en zou al van wat betere kwaliteit moeten zijn, denk ik.

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Klopt maar met een goede scart ga je over de Monster component heen (afhankelijk van welk model).
    Denk hierbij aan een QED scart, zo,n beetje de top op scart gebied.

  5. #5

    Standaard

    Iemand enig idee waarom zo'n component-kabel een dergelijke storing geeft? Het was geen goedkope kabel, en ik vind het een beetje zonde als ik 'm niet kan gaan gebruiken, omdat ik beter kan overstappen naar een goede scart...

  6. #6
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eyekandi
    Iemand enig idee waarom zo'n component-kabel een dergelijke storing geeft? Het was geen goedkope kabel, en ik vind het een beetje zonde als ik 'm niet kan gaan gebruiken, omdat ik beter kan overstappen naar een goede scart...
    Het lijkt me sterk dat het bij EN scart EN component het geval is. De kans dat beiden kabels niet goed zijn is extreem klein.

    Heb je ook op de signaalweg gelet bij het aansluiten? De tekst op de kabel geeft de signaalweg aan. In dit geval moet de tekst lopen van de dvd speler naar de TV. Dit wil ook nog wel eens problemen veroorzaken.

    Ik ben bang dat er iets mis is met je tv! en trouwens, als het wel aan monstercable ligt, die hebben levenslange garantie, dus dat is binnen de kortste keren opgelost!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eyekandi
    Iemand enig idee waarom zo'n component-kabel een dergelijke storing geeft? Het was geen goedkope kabel, en ik vind het een beetje zonde als ik 'm niet kan gaan gebruiken, omdat ik beter kan overstappen naar een goede scart...
    Het lijkt me sterk dat het bij EN scart EN component het geval is. De kans dat beiden kabels niet goed zijn is extreem klein.

    Heb je ook op de signaalweg gelet bij het aansluiten? De tekst op de kabel geeft de signaalweg aan. In dit geval moet de tekst lopen van de dvd speler naar de TV. Dit wil ook nog wel eens problemen veroorzaken.

    Ik ben bang dat er iets mis is met je tv! en trouwens, als het wel aan monstercable ligt, die hebben levenslange garantie, dus dat is binnen de kortste keren opgelost!
    De storing treedt alleen op bij de component. Wanneer ik de verbinding leg via scart, werkt alles wel naar behoren, maar is de beeldkwaliteit wat minder.

    Dat van die signaalweg zal ik eens nakijken, goede tip!

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Probleem DVD-menu's met component/scart

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    dit omdat je met een goede scart hetzelfde resultaat kan behalen als component met alle gebruiks gemakken erbij.
    Is dat zo?
    Ja.
    Ik weet dat mijn speler alleen progressive signaal afgeeft over component (en HDMI), maar niet over de SCART aansluiting.
    Daar ging het hier even niet over omdat er van progressive geen sprake was.
    We moeten er dus even geen andere dingen bij gaan halen zolang daar geen sprake van is voor zover ik weet.
    Overigens is progressive ook niet bij voorbaat beter maar dat is weer een andere discussie.
    Kortom, er worden nu twee dingen door elkaar gehaald.

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Met andere woorden, je gaf een aanvulling op het geheel. :P

    Mijn opmerking was inderdaad zeer algemeen maar wel specifiek op de situatie van de TS gericht, vandaar mijn post op de manier zoals ie hier gepost is, da's alles. :wink:

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Probleem DVD-menu's met component/scart

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout

    Overigens is progressive ook niet bij voorbaat beter maar dat is weer een andere discussie.
    Fair enough, maar in mijn geval is de deinterlacing van de speler wel (aanmerkelijk) beter dan die van de TV .
    Dit is inderdaad een kwestie van proberen als je erachter wilt komen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •