Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
De resultaten 126 tot 150 van 150 worden weergegeven.

Discussie: SVS News

  1. #126

    Standaard

    Die SVS-en gaan volgens mij ook niet snel stuk, dus dan is garantie niet eens een issue.

  2. #127

    Standaard

    gaat er nog 1 SVS verloot worden als een soort afscheidsknaller?

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Dat zou kunnen maar wel raar zijn. Je koopt 1 product dan zou het raar zijn als je per onderdeel een garantieperiode krijgt.

    Vanuit de Nederlandse wet en Europese wetgeving is nu standaard 2 jaar garantie verplicht!

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    gaat er nog 1 SVS verloot worden als een soort afscheidsknaller?
    Ik weet al wie er eventueel graag eentje zou winnen, of niet Edgar?!

  5. #130

    Standaard

    Ik kan er ook nog wel 1 gebruiken hoor!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Ik kan er ook nog wel 1 gebruiken hoor!
    Wie niet.:wink:

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Als ik de artikeltjes hierover nalees op Consuwijzer, blijft dit m.i. een beetje vaag. De 2-jaar norm uit de EU wetgeving is door Nederland niet overgenomen, maar de NL wet stelt wel dat een consument recht heeft op een goed product.

    Uit de brochure "Garantie" van Consuwijzer:

    1. Altijd recht op een goed product
    U heeft altijd recht op een goed product, ook zonder garantie of na afloop van de garantieperiode. Een goed product wil zeggen dat uw aankoop geschikt is voor normaal gebruik. Het soort product (nieuw of tweedehands), het merk, de prijs, het soort winkel en de mededelingen van de verkoper of de fabrikant bepalen wat u van uw aankoop mag verwachten. Hoe lang u het product probleemloos moet kunnen gebruiken, kan van geval tot geval verschillen. Soms gebruikt de verkoper zelf een richtlijn voor de levensduur van zijn producten. Informeer hiernaar bij de winkel of bij de fabrikant.

    2. Garantie is extra
    Over garantie bestaan veel misverstanden. Krijgt u van de verkoper of fabrikant garantie op uw aankoop, dan is dat iets extra’s. Met het verstrekken van een garantie staat de verkoper of fabrikant uitdrukkelijk in voor de kwaliteit van dat product voor de periode van bijvoorbeeld een jaar. Voordeel is dat u in die periode gemakkelijk terug kunt met klachten over het product. U hoeft namelijk niet te bewijzen wat de oorzaak van het mankement is. Buiten de garantieperiode is dat anders. Dan moet u aannemelijk maken dat u het product op de juiste wijze heeft gebruikt als u wilt dat de winkelier zorgt voor reparatie. Maar uw klacht over een product mag door de winkelier nooit van de hand gewezen worden omdat u geen garantie (meer) heeft. U heeft namelijk ook zonder garantie of na het verstrijken van de garantietermijn nog steeds recht op een goed product.

    3. Winkelier is aanspreekpunt
    Bij problemen met een product moet u terug naar de winkel waar u de aankoop heeft gedaan. De winkelier hoort samen met u naar een redelijke oplossing te zoeken. Hij mag u niet wegsturen omdat bijvoorbeeld de garantieperiode voorbij is. Ook mag hij u niet doorverwijzen naar de fabrikant of u houden aan de garantievoorwaarden van de fabrikant. Staat in die garantievoorwaarden van de fabrikant bijvoorbeeld vermeld dat onderzoekskosten altijd in rekening worden gebracht, dan kunt u de verkoper voor deze kosten aanspreken.

    4. De eerste 6 maanden staat u extra sterk
    Vertoont het product in de eerste zes maanden na aankoop een mankement, dan neemt de wet aan dat het product op het moment van aankoop al niet in orde was. Daarom staat u in deze periode extra sterk als u de verkoper aanspreekt op herstel of vervanging van het product. De verkoper kan uiteraard wel onderzoeken of u het product op een normale wijze heeft gebruikt.
    "Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar.

    Europese Richtlijn Koop en Garantie
    In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen.

    Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen.
    De richtlijn bevat namelijk minimale eisen waaraan lidstaten moeten voldoen.

    Nederlandse wet
    Omdat de Nederlandse wet er vanuit gaat dat u recht heeft op een deugdelijk product (een product dat beantwoordt aan de overeenkomst) zou de termijn van twee jaar een beperking zijn van uw rechten; veel producten gaan namelijk veel langer mee.

    Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.

    Zie ook:
    www.wetten.overheid.nl
    vink aan: wetten
    zoek onder: Burgerlijk Wetboek Boek 7
    Consumentenkoop en garantieVeel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar.

    Europese Richtlijn Koop en Garantie
    In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen.

    Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen.
    De richtlijn bevat namelijk minimale eisen waaraan lidstaten moeten voldoen.

    Nederlandse wet
    Omdat de Nederlandse wet er vanuit gaat dat u recht heeft op een deugdelijk product (een product dat beantwoordt aan de overeenkomst) zou de termijn van twee jaar een beperking zijn van uw rechten; veel producten gaan namelijk veel langer mee.

    Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.

    Zie ook:
    www.wetten.overheid.nl
    vink aan: wetten
    zoek onder: Burgerlijk Wetboek Boek 7
    Consumentenkoop en garantie



    in nederland kan dus eventueel langer garantie geclaimd worden als er vanuit gegaan wordt dat het product langer dan 2 jaar gewoon moet kunnen draaien! Hiervan wordt ook door de wet gebruik gemaakt. helaas is het dus wel zo dat als je garantie wilt claimen, je meteen naar de rechter moet.
    Laatst aangepast door hstadman : 21-11-2007 om 11:40

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik weet al wie er eventueel graag eentje zou winnen, of niet Edgar?!
    absoluut, maar volgens mij kun je beter vragen wie dat NIET zou willen, dan ben je denk ik een stuk sneller klaar .

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Precies dezelfde tekst staat ook op Consuwijzer. En zoals je zelf al onderstreept: "naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen."

    Voor wat betreft de (inmiddels verwijderde ) opmerking dat Consuwijzer niet de NL wet is; correct. Het is echter wel een voorlichtingsorgaan van de overheid:

    ConsuWijzer is het informatieloket voor consumenten van de Nederlandse overheid. Het is ontstaan uit een samenwerking tussen drie toezichthouders die onder het Ministerie van Economische Zaken vallen; de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (Opta).


    Zoals ik het lees, heeft de Nederlandse wet besloten zich niet vast te leggen op een wettelijke garantietermijn van 2 jaar, maar op het "recht op een deugdelijk produkt" omdat dat (theoretisch althans) meer bescherming biedt. Het komt er op neer dat je mag verwachten dat bijv. een wasmachine 10-15 jaar mee gaat, en de verkoper/fabrikant je na 5 jaar niet met een defect in de kou mag laten staan als je aannemelijk kunt maken dat het defect is ontstaan bij normaal gebruik (en niet te wijten is aan reguliere slijtage).
    Wat dit zegt is dat de rechter kan bepalen of er sprake is van een deugdelijk product en of er tegen een kleine vergoeding gerepareerd moet worden of vervangen moet worden. Inhoudelijk houdt de rechter weldegelijk rekening met een minimale termijn van 2 jaar, daar een product wat goed werkt mininaal zolang of langer goed moet kunnen werken!

    Daar veel mensen geen zin hebben om naar de rechter te stappen hebben slimme winkeliers het garantiekopen bedacht. Vaak is dat gewoon extra inkomsten omdat een product ook vanuit de wet langer dan 6 maanden of 2 jaar onder deugdelijk product moet vallen.:wink:

    Wel is het natuurlijk zo dat als een fabrikant een goede garantietermijn geeft, bijv. 2 jaar, dat dat meer vertrouwen aan de consument geeft dan 6 maanden garantie. In dit geval zullen veel consumenten voor het product kiezen wat 2 jaar garantie geeft, vandaar dat vaak ook fabrikanten 2 jaar aanhouden.
    Laatst aangepast door hstadman : 21-11-2007 om 12:09

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Vandaar ook mijn opmerking dat de NL wetgeving 'theoretisch' meer bescherming biedt . In de praktijk ben je dus iets meer aangewezen op de welwillendheid van de leverancier of producent.

    Mijn praktijkervaring tot nu toe is dat het loont om je spullen te betrekken van een leverancier die vierkant achter zijn spullen staat.
    Uiteraard. Er zijn derhalve ook al veel levernaciers/fabrikanten die ook gewoon in nederland 2jaar garantie geven standaard i.p.v. die 6 maanden.

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    absoluut, maar volgens mij kun je beter vragen wie dat NIET zou willen, dan ben je denk ik een stuk sneller klaar .
    Ik niet in ieder geval want dan heb ik twee verschillende subs.

    Zo, da's een minder....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #137

    Standaard

    Helaas geen antwoord van Mario op mijn mailtje..
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  13. #138

    Standaard

    Mario's vrouwtje lag korte tijd in DA HOSPITAL.
    Zover ik weet is 5m kabel nog aanwezig
    Zal Mariooke efkes ne mail sturen

  14. #139

    Standaard

    Ohh oke dat verklaart het..
    Inmiddels alles weer goed hoop ik!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darkraver Bekijk bericht
    Mario's vrouwtje lag korte tijd in DA HOSPITAL.
    Zover ik weet is 5m kabel nog aanwezig
    Zal Mariooke efkes ne mail sturen
    Gezondheid gaat voor alles! Dat het snel weer 100% mag zijn.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #141

    Standaard

    Nou een gebroken rug is niet mis.
    Maar het gaat geloof ik alweer, zie ze dinsdag pas weer dus,,,
    Maar mevrouw is alweer thuis, gelukkig

  17. #142

    Standaard

    Beterschap!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  18. #143

    Standaard

    @ Joostpolletje: Je kabel ligt klaar, nog even je factuurtje sturen en dan volgt de kabel.

    @ de nationale loterij organisator in Nederland : helaas, geen laatste model in de loterij.

    L-Sound wou alle voorraad enkele weken geleden al overnemen, maar wij vonden het gepaster om de voorraad eerst in BeNeLux uit te verkopen.

    Die voorraad is bijna op, dus zij die nog snel willen zijn, einde deze week loopt de uitverkoop op z'n einde. Volgende week vertrekt de resterende voorraad naar L-Sound.

    Bij elke sub krijg je nu ook een 3m Better Cable kado, en voor alle snelle beslissers nemen we de transportkosten (subs only) in BeNeLux voor onze rekening, en dit voor bestellingen tot einde deze week. (en zolang er voorraad is).

    Vr.Gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  19. #144

    Standaard

    Mooie laatste geste Mario.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #145

    Standaard

    Hey Mario ik zie de factuur wel tegemoet komen! Dankje
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht

    Het is wederom een volbloed SVS zo te zien .

    Hij ziet er inderdaad weinig subtiel uit....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Hij ziet er inderdaad weinig subtiel uit....
    En toch heeft die wat aantrekkelijks!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  23. #148

    Standaard

    Wat een beest!

    Hé die fauteuils heb ik ook, die gaan bij mij de verkoop in.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Wat een beest!

    Hé die fauteuils heb ik ook, die gaan bij mij de verkoop in.
    Dat je die uberhaubt binnen hebt gekregen.

    De WAF van de SVS en die fauteuils is gelijk....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #150

    Standaard

    Hoi allemaal,

    De heren van L-Sound nemen helemaal geen voorraad terug, zo goed gaat het daar dus.
    De uitverkoop zetten we gewoon door, dus hieronder de SVS uitverkooplijst:

    SBS 5.0 Surround Set: 2 pr SBS-02 + 1 center SCS-01: € 490 (Zilver)
    SBS-02 Wit: € 170 per paar (1 set)
    SBS-02 Zwart: € 170 per paar (1 set)

    PB12Plus Oak (demo/nieuw): € 1.000 incl. 3m BETTER CABLE subconnect (1 stuk)
    PB12Plus Piano Black: € 1.000: incl. 3m BETTER CABLE subconnect (1 stuk)

    Amp panels en woofers
    PB10NSD: € 150 (1)
    PB12NSD: € 185 (1)
    PB12Plus2: € 400 (1)
    NSD12 woofer: € 90 (1)
    AVIA DVD: € 50 (1)
    BetterCable Sub interconnect: 3m € 40

    Prijzen incl. btw, incl. Transportkosten.
    Prijzen geldig tot einde voorraad.

    Vr.Gr.
    Mario
    Laatst aangepast door deejay1970 : 16-03-2008 om 11:12
    SVSound BeNeLux

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •