Pagina 30 van 34 EersteEerste ... 20262728293031323334 LaatsteLaatste
De resultaten 726 tot 750 van 843 worden weergegeven.
  1. #726

    Standaard

    De laatste twee afleveringen gisteravond kunnen kijken. Wowowowow! Wat een niveau. Keek net op IMDb en beide afleveringen staan (na 50k en 100k stemmen) op een 10. Niet vaak dat ik het eens ben daarmee, maar nu wel. Wellicht twee van de beste afleveringen van een tv-serie ooit. Zwaar onder de indruk.

  2. #727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Heerlijke afsluiter van weer een geweldig seizoen. Je merkt echt dat ze naar een eind toewerken. Ik zou het heel jammer vinden om Game of Thrones te moeten missen, maar je kunt het natuurlijk ook niet eindeloos rekken. Ik hoop wel dat Margaery nog blijkt te leven. Ik heb me nu een groot deel van het seizoen af zitten vragen wat nou precies haar plan met de High Sparrow was. Hopelijk komen we daar nog achter. Dat ze zich daadwerkelijk tot het geloof bekeerd had geloofde natuurlijk niemand.

    Iemand die het volgende voor mij kan toelichten? Ik kan het me niet meer goed herinneren. Waarom mocht de ware identiteit van Jon Snow nou niet bekend worden. Waarom heeft Ned moeten liegen dat het zijn zoon is in plaats van zijn neef? Of is dit nog niet aan bod gekomen?


    Antwoord: Dit werd al gezegd in de aflevering door Lyanna. Zij was bang dat als haar vader er achter zou komen dat zij - als gevolg van verkrachting? - een 'onecht' kind had hij deze zou doden. Familie-eer hooghouden.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #728

    Standaard

    Bedankt. Ik was denk ik nog even van slag door alles wat er die aflevering allemaal al gebeurd was dat ik niet alles meer meekreeg.

  4. #729

    Standaard

    http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaa..._einde___.html

    Er komen nog twee seizoenen, zodat de hele serie dan een speelduur heeft van tegen de 75 uur.

    Het originele bericht, met spoilers voor seizoen 7.

    http://deadline.com/2016/06/game-of-...bo-1201780242/
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 28-06-2016 om 22:45
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #730

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Antwoord: Dit werd al gezegd in de aflevering door Lyanna. Zij was bang dat als haar vader er achter zou komen dat zij - als gevolg van verkrachting? - een 'onecht' kind had hij deze zou doden. Familie-eer hooghouden.
    En zoals ook eerder in de serie is gezegd: Robert is de oorlog gestart om Lyanna. Als hij erachter was gekomen, had hij Jon direct vermoord. Ned handelt dus in de eerste plaats uit loyaliteit naar zijn zus. De familie-eer en zijn vriendschap met Robert zijn zaken die hij ook afweegt op het moment dat hij de vraag krijgt en hoe hij hiermee om kan gaan. Kunt wel afvragen in hoeverre Robert en zijn vader dit een geloofwaardig verhaal vonden, daar Ned een 'eervol' man was.

  6. #731

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaa..._einde___.html

    Er komen nog twee seizoenen, zodat de hele serie dan een speelduur heeft van tegen de 75 uur.

    Het originele bericht, met spoilers voor seizoen 7.

    http://deadline.com/2016/06/game-of-...bo-1201780242/
    Zal een gemis zijn zodra de serie is gestopt, maar liever dat dan dat het zich voort laat slepen. Heb deze serie expres niet op schijf gekocht, omdat ik dan uiteindelijk de hele box in 1 keer kan kopen. Neem toch 1x per jaar HBO, dus dan jaag ik tot die tijd de serie er wel doorheen.

    Edit: Soundtrack van de laatste aflevering vond ik trouwens ook echt super. Vond het zelf een kruising van Barry Lyndond (Schubert als ik niet vergis) en OST Interstellar. Prachtig.
    Laatst aangepast door gompier : 28-06-2016 om 23:46

  7. #732

    Standaard

    Beste seizoen tot nu toe. Aflevering 10 is een meesterwerk door alle puzzelstukjes die plots op z'n plek vallen én de fantastische opbouw naar de laatste afleveringen van deze serie.
    Had niet gedacht dat ze aflevering 9 zouden kunnen overtreffen, maar het is ze gelukt. Petje af!

  8. #733

    Standaard

    Slechtste seizoen tot nu toe. Alle plotholes die zich opstapelen, het is puur hollywood geworden. Entertain mensen met wat doden en explosies en vergeet het verhaal. Jammer.

  9. #734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Tegen dit tempo heet Game Of Thrones volgend jaar The Adventures Of Hodor, want da's de enige die dan nog zal leven...
    Zat een beetje terug te lezen. Moest hier wel een beetje om lachen. T is leuk dat we nu zo kunnen speculeren en niemand behalve de schrijver en t duo achter de serie, weet wat er te wachten staat.

  10. #735

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R.ené Bekijk bericht
    Slechtste seizoen tot nu toe. Alle plotholes die zich opstapelen, het is puur hollywood geworden. Entertain mensen met wat doden en explosies en vergeet het verhaal. Jammer.
    Geef je plotholes zou ik zeggen. Ben wel benieuwd waar je zoal over struikelt dit seizoen.

  11. #736

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Zat een beetje terug te lezen. Moest hier wel een beetje om lachen. T is leuk dat we nu zo kunnen speculeren en niemand behalve de schrijver en t duo achter de serie, weet wat er te wachten staat.

    Tja, in retrospect...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #737

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Geef je plotholes zou ik zeggen. Ben wel benieuwd waar je zoal over struikelt dit seizoen.
    Ik zal de grootste noemen die me echt enorm heeft gestoord. Arya die neergestoken wordt door de Waif. Drie á vier keer in haar buik. Daarna valt ze in een vies kanaal. Toevallig is haar enige kennis iemand met medische kennis en een aflevering later rent en springt ze vrolijk door de stad in een achtervolgscene met de Waif.

    Ik vond juist de kracht van GOT altijd het realisme, ondanks alle draken en zombies. Als je neergestoken werd had dat consequenties, de serie is immers gebaseerd op de middeleeuwen. Dat ze het overleeft is één ding, maar dat ze zodra ze wakker is even een raam uitspringt en door de stad rent vind ik belachelijk.

  13. #738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R.ené Bekijk bericht
    Ik zal de grootste noemen die me echt enorm heeft gestoord. Arya die neergestoken wordt door de Waif. Drie á vier keer in haar buik. Daarna valt ze in een vies kanaal. Toevallig is haar enige kennis iemand met medische kennis en een aflevering later rent en springt ze vrolijk door de stad in een achtervolgscene met de Waif.

    Ik vond juist de kracht van GOT altijd het realisme, ondanks alle draken en zombies. Als je neergestoken werd had dat consequenties, de serie is immers gebaseerd op de middeleeuwen. Dat ze het overleeft is één ding, maar dat ze zodra ze wakker is even een raam uitspringt en door de stad rent vind ik belachelijk.
    Realistisch......mensen die door magie opstaan uit de dood, een vrouw die onaantastbaar is voor vuur, mensen die een gezicht van iemand anders kunnen aannemen, mensen die dieren/andere mensen kunnen overnemen....moet ik doorgaan?
    Je geeft aan 'alle plotholes die zich opstapelen'; ik ben wel benieuwd welke je nog meer kan noemen die in jouw beleving een plothole zijn? Het zijn er blijkbaar vele, dus het zal je geen moeite kosten om er een aantal op te noemen. Let op: het kan best dat ze er zijn, maarik kan ze even niet voor de geest halen.
    Het enige wat ik zelf af en toe wat verwarrend vind, is welke tijd verschillende scenes zich afspelen t.o.v. elkaar. Omdat ze achter elkaar zitten, lijkt het alsof ze zich ook tegelijkertijd afspelen, terwijl dat niet zo hoeft te zijn.

  14. #739

    Standaard

    Als dat je grootste is... :') Vind The Hound dan ergerlijker met n open botbreuk van je bovenbeen. Je weet wel, beenmerg enzo....

    De tijd sprongetjes zijn idd een beetje afleidend. Zeker die laatste met Varys. Het wordt ook niet heel duidelijk, maar in de vloot zie je ook zeilen van Dorne en Tyrell. Dus ik neem aan dat de vloten ergens elkaar hebben samengevoegd

  15. #740

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    De tijd sprongetjes zijn idd een beetje afleidend. Zeker die laatste met Varys. Het wordt ook niet heel duidelijk, maar in de vloot zie je ook zeilen van Dorne en Tyrell. Dus ik neem aan dat de vloten ergens elkaar hebben samengevoegd
    Als je vanuit Essos naar de rots van Casterling vaart, passeer je Zonnespeer in Dorne en Hooggaarde in het Bereik. Dany en haar leger vaart eerst naar de rots van Casterling om de toevoerlijnen van de Lannisters af te snijden. Er wordt bovendien altijd geopperd dat de Lannisters de rijkste familie van Westeros zijn; allicht ligt in hun thuisbasis hun geld, en daar kunnen ze hen het hardst mee raken. Varys hebben ze gewoon onderweg opgepikt, samen met de rest van het leger van de Tyrels en de Martels.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #741

    Standaard

    Wow, die Nederlandse namen trekken echt nergens op :')

    Vooral de vertaling van Reach... Reach wordt in t Engels ook gebruikt als term voor uitgestrekt stuk land of water... Ik heb de Nederlandse boeken niet gelezen, maar Bereik?!...
    Laatst aangepast door Chris W : 03-07-2016 om 17:42

  17. #742

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Ik heb de Nederlandse boeken niet gelezen, maar Bereik?!...
    Euh... ja. Ik vind de Nederlandse vertaling eigenlijk zo slecht niet, hoor. Ik kan ergere voorbeelden bedenken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #743

    Standaard

    Ik raad deze kaart aan, die vind ik zelf wel overzichtelijk.

  19. #744

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Als dat je grootste is... :') Vind The Hound dan ergerlijker met n open botbreuk van je bovenbeen. Je weet wel, beenmerg enzo....

    De tijd sprongetjes zijn idd een beetje afleidend. Zeker die laatste met Varys. Het wordt ook niet heel duidelijk, maar in de vloot zie je ook zeilen van Dorne en Tyrell. Dus ik neem aan dat de vloten ergens elkaar hebben samengevoegd
    Nou ja, The Hound is ook een redelijk goed voorbeeld inderdaad. Die loopt dan nog mank, maar echt realistisch was het ook niet. En de tijdsprongetjes zijn idd ook een voorbeeld.

    Maar ook het feit dat Arya een taart maakt van die 2 personen die ze vermoordt vond ik wat stom geschreven. Daar had ze blijkbaar tijd voor? En waarom zou ze dat doen? Puur "Shock-value" voor het kijkende publiek, maar er zit verder geen enkele logica achter.

    Bij een 'normale' serie zou ik hier nog zoveel problemen mee hebben denk ik, het is puur dat GOT in de eerste 3 seizoenen zo steengoed was in dit soort dingen en de motivaties en beweegredenen van personen realistisch waren en dat is nu langzaam maar zeker weg aan het gaan en daarom valt het me op en stoor ik me er aan.
    Als dat altijd al het geval was geweest had ik er wellicht minder moeite mee gehad, maar voor mij is het een drastische verandering in kwaliteit wat me gewoon een beetje irriteert..

    Alsof een vermakelijk seizoen hoor, maar wel het minste..

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Realistisch......mensen die door magie opstaan uit de dood, een vrouw die onaantastbaar is voor vuur, mensen die een gezicht van iemand anders kunnen aannemen, mensen die dieren/andere mensen kunnen overnemen....moet ik doorgaan?
    Nee, dat hoeft niet. Je hebt al aangetoond het niet te begrijpen. Ik zei nog nadrukkelijk "ondanks alle zombies en draken", maar toch was het niet helemaal duidelijk blijkbaar.

    Lees m'n post nog eens goed als je wil.

  20. #745

    Standaard

    Terwijl juist die tijdsprongen redelijk makkelijk zijn op te lossen door gewoon te laten zien dat iemand vertrekt of aankomt of beiden. Dat geeft iig het gevoel van reizen.

  21. #746

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R.ené Bekijk bericht
    Nee, dat hoeft niet. Je hebt al aangetoond het niet te begrijpen. Ik zei nog nadrukkelijk "ondanks alle zombies en draken", maar toch was het niet helemaal duidelijk blijkbaar.

    Lees m'n post nog eens goed als je wil.
    Nee, dat hoeft niet. Je hebt het gewoon niet goed uitgelegd in die post. Geeft niet, normaal gesproken post je hier op het forum hoogstens één zin met geen enkele uitleg erbij, dus ik begrijp dat je even moet wennen aan het posten van meer tekst en uitleg. Maar ik heb geduld met je .

    Kom maar eerst met "alle plotholes die zich opstapelen", daar ben ik oprecht benieuwd naar.

  22. #747

    Standaard

    Ik denk dat R.ené wel een punt heeft. De verhaallijn in dit seizoen is veel compacter dan in eerdere seizoenen. De scenarioschrijvers moeten nu zelf steeds meer zelf bedenken. Ik denk dat deze de boeken als inspiratie missen. Dit seizoen krijgt van mij nog steeds een heel hoog cijfer, maar geen 10. Ik vind het ook heel jammer dat ze de serie willen beëindigen met 2 seizoenen van elk 7 afleveringen. Ik hoop dat hierdoor het verhaal niet afgerafeld wordt.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 03-07-2016 om 23:28
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #748

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nee, dat hoeft niet. Je hebt het gewoon niet goed uitgelegd in die post. Geeft niet, normaal gesproken post je hier op het forum hoogstens één zin met geen enkele uitleg erbij, dus ik begrijp dat je even moet wennen aan het posten van meer tekst en uitleg. Maar ik heb geduld met je .

    Kom maar eerst met "alle plotholes die zich opstapelen", daar ben ik oprecht benieuwd naar.
    Toch begreep de rest het wel.

    In m'n vorige post staat nog wat meer uitleg. Ik had het over de beweegredenen en motivatie achter characters, maar ook dat wonden gevolgen hebben. Het feit dat Arya een dag later weer rondspringt is iets te "hollywood".. Dat verwacht je in Rambo 3, maar ik verwachtte het niet in GOT.. Hopelijk begrijp je me nu wat beter.

    En inmiddels heb ik met Arya weer een voorbeeld genoemd. Wil je er nog meer? Wat dacht je van de dood van die giant. (ik ben zijn naam even kwijt, Wun-Wun ofzo?). Die was stervende met 20 pijlen in zich en Jon Show staat naast hem. In plaats van op Jon of op Tormund, die er ook naast stond, te mikken, schiet Ramsey nog een pijl in Wun Wun, zodat hij echt dood is. Dat soort kleine dingen, maar zoals gezegd; ze stapelen zich op.

    En nogmaals; begrijp me niet verkeerd. Het is alsnog een hele goede serie, maar dit soort dingen waren er in de eerste 3 seizoenen niet, waardoor die 3 seizoenen geniaal waren, in plaats van dit seizoen: heel goed. Het is simpelweg de reden waarom dit niet mijn lieveilngsseizoen is. Sterker nog, waardoor dit voor mij het minste seizoen is.
    Laatst aangepast door R.ené : 04-07-2016 om 00:17

  24. #749

    Standaard

    Het is inderdaad nu wat duidelijker, bedankt voor de toelichting. Ik wil toch opmerken dat ik deze manier van posten van je een hele verbetering vind trouwens (je zult het met me eens zijn dat je in het verleden vaak wat summier was ).

    Ik zal het seizoen nogmaals moeten bekijken om een echt goed oordeel te kunnen geven. Maar achteraf gezien (met wat ik nu nog weet van het seizoen), kan ik niet ontkennen dat er momenten zijn die wat te toevallig lijken. Ik kan mij bijvoorbeeld twee momenten voor de geest halen: dat Benjen Stark opeens opdook op het moment supreme en de redding van Sansa/Theon door Brienne. In beide gevallen zaten ze in een groot besneeuwd bosrijk gebied in moeilijke omstandigheden, waar ze elkaar wonder boven wonder tegen het lijf lopen.

    Het zal per persoon verschillend zijn hoeveel je je aan zulke dingen stoort. Ik vul het dan zelf in (in mijn voorbeeld: blijkbaar was Brienne nog steeds op zoek naar Sansa, had gezien dat een troep soldaten uit het kasteel kwam en iemand zochten, begreep dat Sansa nu ontsnapt was, ging zelf ook zoeken).

    Het probleem is natuurlijk dat er zoveel verhaal te vertellen is en er zoveel verhaallijnen zijn. Benioff en Weiss zullen, zonder de boeken als leidraad, steeds een afweging moeten maken hoeveel tijd ze uittrekken voor een elke verhaallijn. En tegelijkertijd moet het ook boeiend genoeg blijven, met hier en daar een 'WAT???' moment voor het publiek er tussen. Hadden ze bijvoorbeeld een korte scene laten zien, dat Brienne zag dat soldaten het kasteel verlieten, dan was het wel logischer geweest dat ze Sansa/Theon tegenkwam, maar dan verlies je weer de verrassing van de ontmoeting.

    In jouw voorbeeld met Arya; dan dacht ik ook, zo die is snel genezen, maar dan heb ik mij daar verder niet aan gestoord. Je zou je eigenlijk ook kunnen afvragen hoe Arya aan het gezicht van de dienstmeid komt bij het stuk van Frey (een onschuldige vermoord?), maar ja, misschien ben ik wat GoT betreft wat meer vergevensgezind .

  25. #750

    Standaard

    HBO zendt vanavond het hele seizoen 6 nog eens uit. Ga vanavond de eerste 5 afleveringen bekijken en morgenavond de laatste.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 30 van 34 EersteEerste ... 20262728293031323334 LaatsteLaatste

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •