Pagina 5 van 34 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 843 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ok, grappig.
    Als je de serie zo volgt, is het dan nog leuk om de boeken te lezen?

    Met bijvoorbeeld Dexter doe ik het wel maar weet niet of dit ook nog meerwaarde biedt?
    Dexter is oorspronkelijk een tv-reeks, waar men om de koe nog wat duidelijker te melken een paar novelizations heeft van gemaakt. Game Of Thrones is oorspronkelijk een boek (dat ik tien jaar geleden of zo al gelezen heb), en dit is daar een verfilming van. Dit vind ik een heel andere optiek.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #102

    Standaard

    Jazeker, ik heb zelfs het idee dat de serie leuker is als je de boeken erna pas gaat lezen in plaats van ervoor. In de serie is voor mij niks meer een verrassing, terwijl als je het boek erna nog gaat lezen er nog heel veel nieuwe dingen te ontdekken zijn. Je krijgt ontzettend veel aanvullende informatie en kijkjes in de hoofden van de hoofdrolspelers, gedachtegangen die in de serie niet tot uitdrukking gebracht kunnen worden.
    De toekomst is zijn schaduw ver vooruit...

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dexter is oorspronkelijk een tv-reeks, waar men om de koe nog wat duidelijker te melken een paar novelizations heeft van gemaakt. Game Of Thrones is oorspronkelijk een boek (dat ik tien jaar geleden of zo al gelezen heb), en dit is daar een verfilming van. Dit vind ik een heel andere optiek.
    Waar baseer je dat op?
    het eerste boek is uitgegeven in 2004. de serie is gestart in 2006. knap om dan de boeken te baseren op een nog niet bestaande of in productie zijnde tv serie. Toch??
    http://www.randomhouse.com/doubleday/dexter/author.html
    Laatst aangepast door raymonddeniet : 26-05-2011 om 17:09 Reden: Officiele writer site toegevoegd
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  4. #104

    Standaard

    Als fan van de boeken kijk ik wel uit naar deze serie, helaas vrees ik het ergste. De titel doet vermoeden dat ze het zullen houden bij het eerste boek, en dus niet de complete serie. Verder ben ik erg benieuwd hoe geloofwaardig het gros van de karakters gaat worden aangezein het eerste boek voor een groot deel gaat over kinderen in de leeftijd van 9 tot 14 jaar, het lijkt me niet dat hiervoor kinderen in dezelfde leeftijd gecast zijn met het oog op de toegestane hoeveelheid werk, en volwassenen kunnen dit toch niet geloofwaardig overbrengen lijkt me.

    Maargoed, eerst zien dan geloven, de eerste verhalen die ik hier lees zijn in ieder geval positief.
    Who buys DVD's anyway? :)

  5. #105

    Standaard

    Je vrees is totaal ongegrond. De kinderen zijn inderdaad kinderen en men behandelt 1 boek per seizoen (nu 10 afleveringen). Genoeg ruimte dus om de nodige plotdetails te verwerken in de serie.

  6. #106

    Standaard

    Hoeveel afl zullen er gemiddeld per seizoen zijn? Stuk of 10 zoals jij het aangeef Jordy of kunnen het er ook veel meer worden?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  7. #107

    Standaard

    10-13 denk ik, dat is meestal de standaard bij HBO.

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door E@gle Bekijk bericht
    Als fan van de boeken kijk ik wel uit naar deze serie, helaas vrees ik het ergste. De titel doet vermoeden dat ze het zullen houden bij het eerste boek, en dus niet de complete serie. Verder ben ik erg benieuwd hoe geloofwaardig het gros van de karakters gaat worden aangezein het eerste boek voor een groot deel gaat over kinderen in de leeftijd van 9 tot 14 jaar, het lijkt me niet dat hiervoor kinderen in dezelfde leeftijd gecast zijn met het oog op de toegestane hoeveelheid werk, en volwassenen kunnen dit toch niet geloofwaardig overbrengen lijkt me.

    Maargoed, eerst zien dan geloven, de eerste verhalen die ik hier lees zijn in ieder geval positief.
    Je vrees is idd totaal ongegrond, als je een beetje onderzoek doet op het internet dan zie je zo welke acteurs gecast zijn en wat het plan van aanpak is voor het volgend seizoen (waarbij ze het volgende boek doen). De titel 'Game of Thrones' is gekozen omdat dit de boeken eigenlijk veel beter weergeeft (het draait toch vooral om politieke intriges en de strijd om de troon) dan 'A Song of Ice and Fire.' De kinderen zijn allemaal wel 2 jaar ouder gecast, en ze krijgen idd minder 'screentime' dan in de boeken. Toch volgen ze de verhaallijnen van hen ontzettend getrouw. Ik zeg, ga kijken!
    De toekomst is zijn schaduw ver vooruit...

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Maarja... boek laat veel over aan je verbeelden! De wat er in de serie zit staat vast!
    Nee hoor. De boeken zijn het bronmateriaal. Dat "staat vast", wat je daar ook mee mag bedoelen. De serie is een interpretatie van de makers van die serie. De makers hebben doelbewust dingen weggelaten uit het boek en veranderd in de serie. Hier en daar zijn zelfs scenes die nergens in de boeken voorkomen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door werner
    Dexter is oorspronkelijk een tv-reeks, waar men om de koe nog wat duidelijker te melken een paar novelizations heeft van gemaakt. Game Of Thrones is oorspronkelijk een boek (dat ik tien jaar geleden of zo al gelezen heb), en dit is daar een verfilming van. Dit vind ik een heel andere optiek
    Dexter is gebasseerd op "Darkly Dreaming Dexter" van Jeff Lindsay. Er waren al twee boeken verschenen van deze reeks voordat de serie geproduceerd werd.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ok, grappig.
    Als je de serie zo volgt, is het dan nog leuk om de boeken te lezen?
    Het is precieus andersom. Doordat ik het boek net heb gelezen, boeit de serie mij niet echt. Het enige wat ik interessant vind, is hoe de makers bepaalde gebeurtenissen en locaties hebben gevisualiseerd.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  11. #111

    Standaard

    ok, dan ben ik dus bang dat mij de boeken straks niet meer zullen interesseren. Dan maar niet kopen.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  12. #112

    Standaard

    Ik bedoel als je iets leest verbeeld jij in je hoofd hoe het er visueel uit ziet.. toch? voorbeeld: Een blonde vrouw met dikke tieten in witte lingerie.. Dan zie jij die blonde chick voor jou op jou manier, iedereen denkt aan een andere blonde vrouw. (dus eigen verbeeldingskracht/interpretatie)

    Maar als je kijkt naar de tv is het al visueel dus krijg je het voorgeschoteld zoals het is/de makers het voor ogen hebben. Hierdoor blijft er weinig voor de verbeelding over/ dingen moet worden weg gelaten om het verhaal in de ogen van de makers lekker te laten lopen. Dus in dit opzicht licht het verhaal "vast" terwijl je bij het lezen je eigen wereld kunt verbeelden/maken en zo veel fantasie kunt gebruiken als jij wilt.

    Dus in jou beleving is het boek beter dan de serie omdat wanneer jij het boek leest je iets leest wat natuurlijk uitgebreider beschreven staat. Maar daar kun jij ook je verbeelding in kwijt

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Nee hoor. De boeken zijn het bronmateriaal. Dat "staat vast", wat je daar ook mee mag bedoelen. De serie is een interpretatie van de makers van die serie. De makers hebben doelbewust dingen weggelaten uit het boek en veranderd in de serie. Hier en daar zijn zelfs scenes die nergens in de boeken voorkomen.



    Dexter is gebasseerd op "Darkly Dreaming Dexter" van Jeff Lindsay. Er waren al twee boeken verschenen van deze reeks voordat de serie geproduceerd werd.
    Laatst aangepast door theregiment : 28-05-2011 om 19:50

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Dexter is gebasseerd op "Darkly Dreaming Dexter" van Jeff Lindsay. Er waren al twee boeken verschenen van deze reeks voordat de serie geproduceerd werd.
    Weer wat geleerd vandaag.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #114

    Standaard

    nooit te oud toch?
    Door je opmerking begon ik nl ook enorm te twijfelen.

    Mijn boeken liggen ergensver weggeborgen ivm verbouwing, maar ik MOEST het toch even opzoeken...
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    ok, dan ben ik dus bang dat mij de boeken straks niet meer zullen interesseren. Dan maar niet kopen.
    ik zou het toch proberen, het eerste boek kan je vrij goedkoop in engelse pocktversie kopen. Zoals ik al eerder zei: veel andere gezichtspunten en gedachtegangen van karakters die juist in de televisie-serie ontbreken, veel aanvullende details waarbij licht gehint is in de tv-serie en die in het boek uitgebreider behandeld worden.

    Zoals ik het hier zie is het andersom juist vervelender: eerst het boek lezen en dan de serie. Jij hebt dus de uitgelezen kans om het andersom te doen. Maar vervelender is eigenlijk relatief, want ik vind het nog steeds een ontzettend gave serie.
    De toekomst is zijn schaduw ver vooruit...

  16. #116

    Standaard

    Ik heb van de serie behalve wat trailers en screenshots nog niets gezien (wacht op de Blu ray en dan even een GoT weekendje houden ). De boeken heb ik al 5x gelezen.

    Ik zie de serie als een aanvulling op de boeken, qua cast is het in ieder geval perfect gedaan, dat wil zeggen de beschrijvingen van de karakters komt zeer sterk overeen met hoe ze in de serie verschijnen.
    Het meest aantrekkelijke voor mij is hoe ze de kastelen en steden er uit laten zien (bijvoorbeeld King's Landing) in dat geval zegt een beeld toch inderdaad meer dan een heleboel woorden.
    Kortom ik lees de boeken voor het verhaal en de serie is een aanvulling met name voor de sfeer.

    Dus iedereen die de serie leuk/goed/mooi vind zou ik zeer zeker willen aanraden om de boeken te lezen, de boeken zijn zo ontzettend gedetailleerd en boordenvol intriges die heel veel lezers al jaren bezighouden op de forums.

  17. #117

    Standaard

    Aflevering 7 was ook weer op Beetje dit topic levend houden :P

    Nee maar er gebeurde eindelijk wat meer in deze aflevering en hij sloot af met een lekkere cliffhanger!

    9/10

  18. #118

    Standaard

    Ik en mijn partner zijn toch wat huiverig om aan deze serie te beginnen. Dit schreeuwt een beetje Carnivale bij ons, namelijk. Een serie dat na twee seizoenen gecancelled zal worden.
    **** me gently with a chainsaw.

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Ik en mijn partner zijn toch wat huiverig om aan deze serie te beginnen. Dit schreeuwt een beetje Carnivale bij ons, namelijk. Een serie dat na twee seizoenen gecancelled zal worden.
    mocht de show geen verdere seizoenen krijgen dan het volgende, kun je natuurlijk altijd de boeken oppakken om te weten hoe het verder gaat.
    De toekomst is zijn schaduw ver vooruit...

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Ik en mijn partner zijn toch wat huiverig om aan deze serie te beginnen. Dit schreeuwt een beetje Carnivale bij ons, namelijk. Een serie dat na twee seizoenen gecancelled zal worden.
    HBO is ook wijzer geworden met de jaren! Er komt sowieso al een seizoen 2 en HBO heeft gezegd niet alleen meer af te gaan op de kijkcijfers. De series worden namelijk super veel gedownload en gekocht!

    Ze zijn er achter gekomen dat er van series nadat ze op dvd/blu-ray komen zoveel verkocht worden dat een serie niet meer meteen bij slechte kijkcijfers afgekapt wordt na 2seizoenen. En geloof me dat gaat bij deze serie zeker niet gebeuren. Hier zit een behoorlijk grote fanbase achter met meer dan 2,5 miljoen per aflevering die betaald kijken!

    AL je dan rekent dat zeker wereldwijd een 5miljoen mensen de serie misschien wel downloaden/op een andere manier bekijken komt het wel goed met deze serie

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    HBO is ook wijzer geworden met de jaren! Er komt sowieso al een seizoen 2 en HBO heeft gezegd niet alleen meer af te gaan op de kijkcijfers. De series worden namelijk super veel gedownload en gekocht!
    Hetzelfde fenomeen doet zich overigens voor bij True Blood. De reeks wordt niet zó bijster gek bekeken, want het is natuurlijk betaaltelevisie wat betekent dat er in tegenstelling tot uitzending op een open kanaal een kleinere vijver is om in te vissen, maar het is een reeks die zich vooral weet te onderscheiden door een goeie verkoop op DVD en BR. Ik vind dit een zeer goede tendens, je betaalt natuurlijk een prijs voor de schijfjes maar je kan ongestoord en reclamevrij naar een kwalitatief hoogstaande reeks kijken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Hetzelfde fenomeen doet zich overigens voor bij True Blood. De reeks wordt niet zó bijster gek bekeken, want het is natuurlijk betaaltelevisie wat betekent dat er in tegenstelling tot uitzending op een open kanaal een kleinere vijver is om in te vissen, maar het is een reeks die zich vooral weet te onderscheiden door een goeie verkoop op DVD en BR. Ik vind dit een zeer goede tendens, je betaalt natuurlijk een prijs voor de schijfjes maar je kan ongestoord en reclamevrij naar een kwalitatief hoogstaande reeks kijken.
    nou, True Blood is HBO's grootste kijkcijferkanon in jaren, daar kijken niet normaal veel mensen naar. Daar kan Game of Thrones voorlopig nog niet aan tippen (al doet GoT het wel beter dan seizoen 1 van TB).

    Dit grafiekje zet redelijk veel in het perspectief. Zoals het er nu naar uitziet zal GoT ongeveer tussen de 8 en 9 miljoen kijkers per aflevering komen.
    De toekomst is zijn schaduw ver vooruit...

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nagil Bekijk bericht
    nou, True Blood is HBO's grootste kijkcijferkanon in jaren, daar kijken niet normaal veel mensen naar. Daar kan Game of Thrones voorlopig nog niet aan tippen (al doet GoT het wel beter dan seizoen 1 van TB).

    Dit grafiekje zet redelijk veel in het perspectief. Zoals het er nu naar uitziet zal GoT ongeveer tussen de 8 en 9 miljoen kijkers per aflevering komen.
    Dat zijn actuele cijfers. In dit plaatje zijn de seizoenen 1 van de reeksen tegenover elkaar gezet. Onthoud hierbij ook dat ten tijde van The Sopranos HBO meer leden had. Ziet er dus erg goed uit!


  24. #124

    Standaard

    De premiere van True Blood trok ongeveer 1,4 miljoen kijkers. Maar de eerste aflevering van seizoen 3 trok meer dan 5 miljoen kijkers. True blood doet het ook super goed op DVD.

    De premiere van Game of Thrones trok 2,2 miljoen kijkers en het aantal blijft steken zo rond de 2 miljoen. Als de DVD verkoop goed gaat zal het tweede seizoen meer kijkers trekken, en dat weten ze bij HBO.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  25. #125

    Standaard

    Aflevering 8 was een super aflevering! Serie komt nu eindelijk een beetje los en ik denk dat we in de laatste 2 afleveringen een lekkere cliffhanger krijgen naar season 2 :O

Pagina 5 van 34 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •