De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: Samsung DVD-HD860

  1. #1

    Standaard Samsung DVD-HD860

    Hallo,

    Om de overgang naar een Blu-Ray of HD-DVD te overbruggen heb ik een Samsung DVD-HD860 besteld.
    Hij kan zoals de naam al vermoed via HDMI upscalen naar 720p/1080i.
    Hij voegt dus lijkt mij informatie toe aan de 720x576 om aan bv. 1280x720 te komen als ik dvd afspeel. Maar wat als ik 'm die extra informatie al voorschotel ??
    Nu vraag ik me dus af wat de mogelijkheden zijn als ik trailers die ik gedownload heb op een dvd zou branden.
    Met andere woorden : Is het mogelijk zelf beeldmateriaal met een HD-resolutie op dvd te zetten en zo dus al te "genieten" (demonstreren zou ik eigenlijk willen zeggen) van HD ???

    Zie ik iets over het hoofd ?

    Alvast bedankt,

    Roger.

  2. #2

    Standaard Re: Samsung DVD-HD860

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Billy Gates
    Hallo,

    Om de overgang naar een Blu-Ray of HD-DVD te overbruggen heb ik een Samsung DVD-HD860 besteld.
    Hij kan zoals de naam al vermoed via HDMI upscalen naar 720p/1080i.
    Hij voegt dus lijkt mij informatie toe aan de 720x576 om aan bv. 1280x720 te komen als ik dvd afspeel. Maar wat als ik 'm die extra informatie al voorschotel ??
    Nu vraag ik me dus af wat de mogelijkheden zijn als ik trailers die ik gedownload heb op een dvd zou branden.
    Met andere woorden : Is het mogelijk zelf beeldmateriaal met een HD-resolutie op dvd te zetten en zo dus al te "genieten" (demonstreren zou ik eigenlijk willen zeggen) van HD ???

    Zie ik iets over het hoofd ?

    Alvast bedankt,

    Roger.

    Je kunt de file op een DVD als data branden, maar dan heeft de huis, tuin en keukenspeler er nog niets aan.
    Een DVD speler is ontworpen om bepaalde soorten files (mpeg2, mpeg3,jpg,wav etc af te kunnen spelen)

    Wat je nu wilt is aan de dvd-speler een nieuw soort formaat opgeven met een waarschijnlijk veel hogere bitrate die de dvd standaard kent. Met dat de DVD speler dit formaat niet kent, lijkt het mij ook niet dat de andere componenten in de speler dit niet zullen kunnen verwerken.

    Met (wat ik ergens gelezen heb) bijvoorbeeld een aangepaste Xbox 1 schijnt wat je proberen wil, wel weer mogelijk te zijn.

    Echte HD afspelen op een DVD speler zal niet lukken, zeker niet met de standaard software van een "gewone" dvdspeler.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Ik wilde 'm in principe niet zozeer een nieuw (voor hem onbekend) formaat laten afspelen, maar ik wilde het HD content omzetten in een dvd.
    Echter dat geprobeerd te hebben met Nero Vision zag ik de resolutie veranderd in 720x576, en dat was nou net wat ik niet wilde.

    Je kunt immers ook verschillende resoluties aan jpeg-materiaal laten zien en verschillende bitrates mp3/wma enz.

    Tja, het zou mooi geweest zijn om gewoonweg avi's op een data-dvd te branden, hahaha

    Je heb btw ook van die KISS mediaplayer, die spelen ook van alles af, wat als je daar nou een externe harddisk aanhangt ?!?!?

    Gr. Roger.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Billy Gates
    Ik wilde 'm in principe niet zozeer een nieuw (voor hem onbekend) formaat laten afspelen, maar ik wilde het HD content omzetten in een dvd.
    Echter dat geprobeerd te hebben met Nero Vision zag ik de resolutie veranderd in 720x576, en dat was nou net wat ik niet wilde.

    Je kunt immers ook verschillende resoluties aan jpeg-materiaal laten zien en verschillende bitrates mp3/wma enz.

    Tja, het zou mooi geweest zijn om gewoonweg avi's op een data-dvd te branden, hahaha

    Je heb btw ook van die KISS mediaplayer, die spelen ook van alles af, wat als je daar nou een externe harddisk aanhangt ?!?!?

    Gr. Roger.
    Dit is niet het soort forum waarop men het leuk vind als men dit soort onderwerpen bespreekt , dus zal daar dan ook maar niet dieper op ingaan :wink:
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •