Bekijk uitslag poll: ben je het eens met onderstaande?

Stemmers
39. Je mag niet stemmen in deze poll
  • ja dat is een goed idee

    27 69,23%
  • Nee dat is niet nodig

    9 23,08%
  • geen mening

    3 7,69%
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard T.a.v de crew - nieuwkomers/zoekfunctie

    Geachte heren moderators en beheerders,

    het is al een tijdje een lein doorntje in het oog van vele (senior) leden maar steeds meer nieuwkomers gebruiken niet de zoekfunctie of posten een vraag op het forum en verwachten binnen een half uur antwoord.
    Veelal zijn dat vragen die al eerder gesteld en beantwoord zijn of die eenvoudig terug te vinden zijn in een achtergrondartikel, dit geldt overigens met name voor de hardware fora.

    Er is hierdoor een duidelijke trend te merken dat sommige seniorleden gewoon geen zin meer hebben om telkens hetzelfde verhaal te vertellen en dat is op zich zonde.

    Is het geen goed idee om bijv bovenaan de forum index een aantal tips voor beginners te zetten zodat zij voordat ze een bericht posten op de zoekfunctie worden gewezen ? En kleine regel met bijv:

    Voordat je een nieuw topic aanmaakt is het verstandig de zoekfunctie te gebruiken, met een ledenaantal van ..... is de kans groot dat jouw vraag al eerder gesteld is. de puntjes bij ledenaantal kan dan meelopen met het aantal werkelijke ledenaantal.

    Ik denk dat ik kan zeggen dat een hoop leden zich hierin zouden kunnen vinden, vooral omdat het aantal eigenlijk al beantwoordde vragen lijkt toe te nemen.
    Edgar

  2. #2

    Standaard

    Zoiets zou inderdaad wel prettig zijn want mensen vergeten helaas met regelmaat zelf wat moeite te doen.

    Het is toch de planning dat het forum overgaat naar andere software? Kunnen zulke dingen dan niet direct worden meegenomen?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Lijkt me een goed idee, merk ook dat veel mensen gewoon geen antwoord krijgen omdat de vraag al 100x is gesteld.

  4. #4

    Standaard

    Ik sluit me hier volledig bij aan. Het valt me op dat sommige posters ook meteen verwachten dat je weet waar ze het over hebben, dus laten ze belangrijke info weg. Daar wordt een berichtje onduidelijk, zelfs onleesbaar van. Misschien in de tips vragen of ze proberen zo veel mogelijk informatie te geven? En als een topictitel dan geen "HELP WAMOEK DOEN ANTWOORD AUB" is, dat zou ook wel fijn zijn (al moet ik zeggen dat ik die al een tijd niet meer gezien heb).

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Heb een poll toegevoegd.
    Nu gaat de Crew zeker een reactie geven. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Op zich wel een goed idee, maar ik betwijfel of de nieuwkomers het wel gaan lezen. Meestal willen deze mensen gewoon een vraag stellen en komen vervolgens nooit meer posten, zodra hun vraag is beantwoord.

  8. #8

    Standaard

    Je kan er een percentage mee bereiken, maar een ander percentage doet dat sowieso toch niet. Natuurlijk moet in zo'n geval de zoekfunctie bugvrij zijn of het helpt geen moer.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #10

    Standaard

    Duidelijk, ja dat is een goed idee.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    http://albinoblacksheep.com/flash/posting.php
    :wink:
    Hij is echt goed, de link hier naar toe zou eigenlijk wel een sticky waard zijn.

    Nog maar pas geleden zijn er weer de nodige vragen als "ik heb een probleem hoe moet ik dit oplossen" (zonder verdere info) en "Ik stel de vraag die reeds 100 anderen hebben gesteld" bijgekomen. Een dergelijk additie als geopperd zou inderdaad niet verkeerd zijn.
    Met eventueel de toevoeging om stickys in de betreffende subgroepen te maken met in die ene sticky een opsomming van echt frequent voorkomende vragen, als over beeldformaten bijv.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    http://albinoblacksheep.com/flash/posting.php
    :wink:
    Het laden duurt eventjes, maar als het filmpje eenmaal draait

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    http://albinoblacksheep.com/flash/posting.php
    :wink:



    Kan er niet zo'n filmpje na registratie gedraaid worden. Dan kan niemand er omheen.

    En dan een testje erna om te controleren of ze ook goed hebben opgelet.

    Daarna komen ze op een testforum waar ze de vraag mogen stellen. Deze moet duidelijk omschreven zijn en in het juist subforum staan. De moderatoren gaan dit controleren.

    Als alles goed is mogen ze dezelfde vraag op het echte forum stellen.


    Lijkt me makkelijk re realiseren.....

    Ps. Hierdoor komen er ook geen spammers meer op het forum.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    Jongens, dit draadje is toch echt serieus bedoeld, ook al is het linkje wel bijzonder sterk, ik dnek niet dat we op die manier te werk moeten gaan.

    Maar een sticky of een soort FAQ per thread zou denk ik wel een goede optie zijn en voor velen misschien wle handig.

  15. #15

    Standaard

    Ik vind het nog wel meevallen hier ten opzichte van andere fora. Maar alle kleine beetjes helpen natuurlijk.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Ik vind het nog wel meevallen hier ten opzichte van andere fora. Maar alle kleine beetjes helpen natuurlijk.
    e.e.a. hangt af van welke draadjes je veel bezoekt, het zijn met name de hardware draadjes waar vaak dezelfde vraag gesteld wordt.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    e.e.a. hangt af van welke draadjes je veel bezoekt, het zijn met name de hardware draadjes waar vaak dezelfde vraag gesteld wordt.
    In dat geval is het gewoon beter om een 'algemene vragen topic' te maken en daarvan een sticky te maken.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Ik vind het nog wel meevallen hier ten opzichte van andere fora. Maar alle kleine beetjes helpen natuurlijk.
    e.e.a. hangt af van welke draadjes je veel bezoekt, het zijn met name de hardware draadjes waar vaak dezelfde vraag gesteld wordt.
    Ja, klopt. Eerlijk gezegd vind ik dat wel een soort van leuk. Desnoods met een link in een antwoord.

    Echte beginners weten vaak niet/nauwelijks hoe te posten, hoe te zoeken, hoe een probleem te beschrijven.
    En wat ik in elk geval niet wil is iemand die hier voorzichtig zijn neus om de hoek van de deur steekt, in de hoop hier een oplossing voor een probleem te vinden, een klap op zijn/haar smoel te geven/af te schrikken.

    Maar een sticky kan geen kwaad.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  19. #19

    Standaard

    Ik ben helemaal voor een pagina met goed omschreven huisregels. Misschien dat het een idee is om ze als 'sticky' in ieder subforum te zetten? Dan kunnen daar misschien ook de al bestaande sticky's (o.a. over polls, spoilertags en de regels op de verkoopforums) netjes in ondergebracht worden. Dat maakt de boel ook weer wat overzichtelijker en uniformer en dan kun je newbies ook heel duidelijk verwijzen naar de plek waar ze de regels kunnen lezen.

  20. #20

    Standaard

    Op zich wel een goed idee, maar dan mag er nog wel het een en ander aan de zoekfunctie worden gedaan :wink:
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver
    Op zich wel een goed idee, maar dan mag er nog wel het een en ander aan de zoekfunctie worden gedaan :wink:
    I second that
    The True Man Wants 2 Things: Danger And Play. For That Reason, He Wants Woman As The Most Dangerous Plaything. -Friedrich Nietzsche- (1844-1900)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Sastriawan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver
    Op zich wel een goed idee, maar dan mag er nog wel het een en ander aan de zoekfunctie worden gedaan :wink:
    I second that
    Ging een tijdje wel beter, maar laatste tijd kan ik ook vaak dingen niet vinden met de search.

  23. #23

    Standaard

    Recent toegevoegde titels kunnen inderdaad niet gevonden worden. Ben bang dat dat niet gaat veranderen tenzij er ander forumsoftware komt. De huidige software is niet geschikt voor zo'n grote website als DVD.nl.

  24. #24

    Standaard

    En als we dan toch bezig zijn, ineens de newbies eens aan hun oren trekken dat ze zich de moeite van posten kunnen besparen als het alleen maar is om hulp te zoeken bij hun zelfgeripte spullen...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Om steeds mensen met dezelfde vragen te beantwoorden is niet het ergste naar mijn idee echter wel de volgende punten:
    - ze nemen je advies vaak niet aan.
    - ze willen niet begrijpen dat je voor minimaal budget geen top prestaties kan verwachten.
    - ze geven minimaal tot soms geen info maar verwachten wel een sluitend antwoord op hun vraag.
    - nemen zelf geen moeite om voorkennis op te doen, iets wat tegenwoordig zeer simpel is met i-net.
    - ze hebben geen idee waar ze aan begonnen zijn of wat ze zelf vragen.
    - anderen niet in hun waarde kunnen laten ongeacht hun mening of keuze.

    Dit is een beetje de trend die ik zie.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •