Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 156 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Laat maar Zitten serie

    gaat deze in de toekomst nog uitgebracht worden ??

    bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Ik zou er alvast kandidaat koper voor zijn, maar... alleen als ze per volledig seizoen worden gebundeld. Aan "het beste uit..." heb ik niks...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Ik zit ook op deze serie te wachten.
    Ik heb met De Vara contact gehad,die melde me dat de rechten bij John van de Rest producties liggen,hier hadden ze geen adres van en kan het zlef ook nergens vinden.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  4. #4

    Standaard

    Hoeveel afleveringen/seizoenen zijn er eigenlijk van gemaakt?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Hoeveel afleveringen/seizoenen zijn er eigenlijk van gemaakt?
    Laat maar zitten was een Nederlandse komedieserie van 1988 tot 1990. De serie, die zich geheel afspeelde binnen de muren van een gevangenis, werd geschreven door Harm Edens en Ger Apeldoorn. In de serie speelden onder meer Rudi Falkenhagen als gevangenenbewaarder Michels, Nelly Frijda als directrice en Haye van der Heyden, John Kraaykamp sr., Pieter Lutz, Maarten Spanjer en Sacco van der Made als gevangenen. De serie, die geproduceerd werd door de VARA, wist wekelijks een groot deel van de Nederlandse bevolking aan de buis te kluisteren. Ze is echter naderhand tot dusver (2006) nooit meer op televisie herhaald.

    Bron:Wikipedia

    3 seizoenen denk ik dan.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #6

    Standaard

    Ik herinner me de reeks nog zeer goed, er was die goedzakkige cipier, en dan die andere klier die Johnny Kraaykamp altijd op zijn dak zit. Ze kregen voortdurend de scheldnaam "etterbakken" naar het hoofd geslingerd. Ik herinner me ook dat de eerste afleveringen een bewerking waren van de Britse comedy Porridge, onder andere één van de eerste afleveringen waarin Faber een gokspelletje organiseert in de kolenkelder is van scenario gewoon letterlijk bewerkt. En omdat er in de UK minder afleveringen waren gemaakt, hadden de Nederlandse scenaristen er twee "nieuwe" afleveringen tussen gezet, en bijna niemand had het verschil gemerkt.

    Als ik me goed herinner was Johnny Kraaykamp er niet tot het einde bij, kan dat? Ik herinner me dat het bergaf ging met de reeks zonder hem, hij was toch echt de cement die de boel aan elkaar hield.

    Soit, ik zou die reeks enorm graag nog eens terug bekijken!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Ik zit ook op deze serie te wachten.
    Ik heb met De Vara contact gehad,die melde me dat de rechten bij John van de Rest producties liggen,hier hadden ze geen adres van en kan het zlef ook nergens vinden.
    Dat had ik ook toen ik opzoek was naar de eigenaar van de Bommel-film en zelfs bij het zoeken naar één van de grootste filmproductiehuizen van Belgie. Het lijkt wel alsof sommige bedrijven gewoon niet (meer) bestaan.

    Jullie verhalen klinken trouwens goed, ook het idee van de serie is leuk. Lijkt me leuk om eens te bekijken .

    (Temeer omdat het van een Britse komedie afkomstig is, en die mensen hebben nu eenmaal een neus voor humor)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Als ik me goed herinner was Johnny Kraaykamp er niet tot het einde bij, kan dat? Ik herinner me dat het bergaf ging met de reeks zonder hem, hij was toch echt de cement die de boel aan elkaar hield.

    Soit, ik zou die reeks enorm graag nog eens terug bekijken!
    Staat me iets bij dat Kraaijkamp later weer terug kwam in de serie.
    Ik wil hem ook graag terug zien,mail aktie opzetten,iemand een idee waar we heen moeten mailen?
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  9. #9

    Standaard

    Hoop ook dat de serie op DVD verschijnt, vind hem erg leuk. Wat ik nog steeds onthouden heb, is dat een akteur (Niek Pancras als ik me niet vergis) het steeds had over zijn zuster uit Almere Haven. Dat dat vaak terug kwam in de story lines van hem.

    Maar laten we hopen dat hij verschijnt zo spoedig mogelijk.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb
    (Temeer omdat het van een Britse komedie afkomstig is, en die mensen hebben nu eenmaal een neus voor humor)
    De beste aflevering van de reeks was nochtans van puur Nederlandse makelij: Faber die in de ziekenboek ligt, ziet hoe zijn kamergenoot door de gluiperd van dienst (Snoek) wordt afgeperst, en hem uiteindelijk een poets terug gaat bakken door [spoiler:cf1e5f8b83]hem wijs te maken dat er een schat verborgen ligt... onder de middenstip van het speelveld van Ajax![/spoiler:cf1e5f8b83]

    Ach, ik herinner me nog zoveel uit die reeks... er was ook een aflevering waarin Faber iedereen advies geeft met hun liefdesproblemen, maar dan uiteindelijk te horen krijgt dat zijn vrouw hem wil verlaten... [spoiler:cf1e5f8b83]en dan alles achteraf opgezet spel blijkt te zijn voor een extra penitentiair verlof[/spoiler:cf1e5f8b83].

    D'r was ook een verhaallijn van een super-mafiabaas of zoiets die zijn cel heeft laten ombouwen tot zijn persoonlijke penthouse, en die daar dan nog eens een grotere tiran speelt dan alle cipiers bij elkaar. En in een andere verhaallijn wordt Faber samen in de cel gestoken met... de rechter die hem veroordeeld heeft (maar blijkbaar ook niet zo zuiver op de graat was).

    Als ik me nog zoveel details herinner, dan is het meestal teken dat de reeks een positieve indruk op me gemaakt heeft. Als iemand het exacte (email)adres van de rechthebbenden zou hebben, zou ik denk ik wel een mail willen schrijven met het verzoek om de reeks uit te brengen. Anyone?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb
    (Temeer omdat het van een Britse komedie afkomstig is, en die mensen hebben nu eenmaal een neus voor humor)
    De beste aflevering van de reeks was nochtans van puur Nederlandse makelij: Faber die in de ziekenboek ligt, ziet hoe zijn kamergenoot door de gluiperd van dienst (Snoek) wordt afgeperst, en hem uiteindelijk een poets terug gaat bakken door [spoiler:b5afd46dc4]hem wijs te maken dat er een schat verborgen ligt... onder de middenstip van het speelveld van Ajax![/spoiler:b5afd46dc4]

    Ach, ik herinner me nog zoveel uit die reeks... er was ook een aflevering waarin Faber iedereen advies geeft met hun liefdesproblemen, maar dan uiteindelijk te horen krijgt dat zijn vrouw hem wil verlaten... [spoiler:b5afd46dc4]en dan alles achteraf opgezet spel blijkt te zijn voor een extra penitentiair verlof[/spoiler:b5afd46dc4].

    D'r was ook een verhaallijn van een super-mafiabaas of zoiets die zijn cel heeft laten ombouwen tot zijn persoonlijke penthouse, en die daar dan nog eens een grotere tiran speelt dan alle cipiers bij elkaar. En in een andere verhaallijn wordt Faber samen in de cel gestoken met... de rechter die hem veroordeeld heeft (maar blijkbaar ook niet zo zuiver op de graat was).

    Als ik me nog zoveel details herinner, dan is het meestal teken dat de reeks een positieve indruk op me gemaakt heeft. Als iemand het exacte (email)adres van de rechthebbenden zou hebben, zou ik denk ik wel een mail willen schrijven met het verzoek om de reeks uit te brengen. Anyone?
    Dat je dat allemaal nog weet :P
    Ik weet in elk geval wel dat ik altijd ontzettend genoten heb van deze serie. Misschien dat forumlid Quido meer weet waar we precies moeten zijn.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  12. #12

    Standaard

    nog niks bekend zeker erover ?

  13. #13

    Standaard

    Deze serie zie ik graag op dvd verschijnen. Ramses Shaffy speelde er ook in mee.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Iwan1976
    Ramses Shaffy speelde er ook in mee.
    Dat kan ik me niet meer herrineren. :P
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  15. #15

    Standaard

    Heb contact gehad met Haye van der Heyden die melde me dat ze bezig zijn om de serie op dvd uit te gaan brengen,goed nieuws lijkt me zo. Ik moet nog telefonisch contact met John van de Rest gaan zoeken over een richtdatum van de release van de serie.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  16. #16

    Standaard

    Gaaf deze serie ga ik zeker aanschaffen

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper Bekijk bericht
    Heb contact gehad met Haye van der Heyden die melde me dat ze bezig zijn om de serie op dvd uit te gaan brengen,goed nieuws lijkt me zo. Ik moet nog telefonisch contact met John van de Rest gaan zoeken over een richtdatum van de release van de serie.
    Prima nieuws... Haye Van der Heyden, dat was toch die daar de celmaat van Faber speelde hè? Ik kan even niet meer op zijn naam komen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Prima nieuws... Haye Van der Heyden, dat was toch die daar de celmaat van Faber speelde hè? Ik kan even niet meer op zijn naam komen.
    Hij speelde mee in de serie,weet alleen niet meer als wat en wie.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  19. #19

    Standaard

    Ik heb verleden een week een aflevering gezien van Laat Maar Zitten, deze stond op de DVD van Johnny Kraaykamp- de Kraay is Los.
    Dit was de aflevering waar in Faber en een aantal medegevangene, buiten de gevangenis in een bos moeten graven voor een pijpleiding.
    Op het moment dat (de strenge) gevangenenbewaarder Michels even voor "een boodschap" het dorp in moet, komt alle verantwoordelijkheid op naam van (goedzak)gevangenenbewaarder ten Bruggencate.
    Daar weten de gedetineerden wel raad mee, het was bijzonder vermakelijk om dit deel weer eens terug te zien.

  20. #20

    Standaard

    Je gaat het me niet snel horen zeggen over een Nederlandse serie (sorry mensen), maar dit is voor mij een must-buy stukje jeugdsentiment. Kan niet snel genoeg komen!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Je gaat het me niet snel horen zeggen over een Nederlandse serie (sorry mensen), maar dit is voor mij een must-buy stukje jeugdsentiment. Kan niet snel genoeg komen
    Ik ben het helemaal met je eens Werner, deze serie heeft niks aan kracht ingeboet.
    Laat de serie maar zitten.......eh komen.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper Bekijk bericht
    Heb contact gehad met Haye van der Heyden die melde me dat ze bezig zijn om de serie op dvd uit te gaan brengen,goed nieuws lijkt me zo. Ik moet nog telefonisch contact met John van de Rest gaan zoeken over een richtdatum van de release van de serie.
    Goed nieuws. Heb er niet veel van gezien, maar wat ik gezien heb was erg leuk.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  23. #23

    Standaard

    Heb vandaag contact gehad met John van de Rest,hij vertelde me dat de release van de serie op dvd gepland staat voor aankomend najaar,verder vertelde hij dat er nog meer dingen van hem op dvd gaan komen. De serie zal uitgebracht worden door http://www.jgentertainment.nl/index.php
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  24. #24

    Standaard

    Leuk! Benieuwd wat er nog meer gaat komen dan. Deze heb ik altijd al graag willen zien:
    1. "Amsterdam 700" (1975) (mini) TV Serie
    2. "Vader en zoon" (1974) (mini) TV Series
    3. "Mens van goede wil, Een" (1973) TV Series
    4. "Waaldrecht" (1973) TV Series
    En zijn televisiefilms eigenlijk ook, maar die zullen vast niet uitgebracht gaan worden.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  25. #25

    Standaard

    We zijn nu 1 ½ jaar verder en nog steeds niks nieuws over de release datum van 'Laat maar zitten'

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •