Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 187 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe moet ik het allemaal gaan doen?

    Hallo allemaal,

    Ik zit erover te denken om zelf een home cinema setje te gaan maken voor een paar centen. Nu zag ik dat mijn huidige dvd speler (philips dvd 634) geen dts kan laten horen... jammer!

    Dus nu zat ik te denken om van een kennis de Pioneer dv 535 over te kopen voor 20 euro, omdat deze wel dts aankan. Daarbij wilde ik nog eens kijken voor een goedkoop 2e hands receivertje met dts. (het is voor op mijn slaapkamer, ik heb nu geluid via tv, of via aux van de stereo).

    Maar nu, wanneer ik dit zou aanschaffen. hoe moet ik dan het hele zaakje aansluiten? 2 tulpstekkers tussen receiver en dvd en dan de 5 boxen + sub op de reveiver?

    Sorry ik heb er nog niet helemaal verstand van dus ik zou jullie hulp erg op prijs stellen!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije
    Tnx.

    Dus ik moet een dvd speler met een optische of een coax dinges ingang hebben en die verbinden met de receiver?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  4. #4

    Standaard Zaakje aansluiten

    Hoi Stephan,

    Aangezien je aangeeft er geen verstand van te hebben, allereerst een paar basis dingen. Uit tulpstekers van je DVD-speler (herkenbaar aan rode en witte aansluitingen) komt alleen analoog geluid, dus geen DTS of Dolby Digitaal. De naam zegt het al. Digitaal geluid komt alleen uit een digitale uitgang (zie ook de eerder toegestuurde link, van Marcel) Die is er meestal in 2 smaken, coaxiaal en optisch. Als je die DVD 535 koopt, zitten ze daar allebei op (ik heb nl. de 525) Het verschil daarin zit hem in de te gebruiken kabel. Ga er wel vanuit dat oudere receivers/versterkers geen optische ingang kunnen hebben.

    Een open deur, maar de 5 boxen en de sub sluit je inderdaad aan op de receiver met luidspreker snoer.

    Is je vraag zo een beetje beantwoord? Zo, nee, vraag maar raak wat je weten wilt.

    Peter

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    hartelijk dank voor jullie begrip volle reacties
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  7. #7

    Standaard

    Ik kan aan twee ietwat oudere, maar in goede staat dvd spelers komen.

    de Denon 900 en de Pioneer DV-535. (denon voor 45 euro de pioneer voor 20 euro.)

    Welke raden jullie mij aan?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #8

    Standaard

    Hoi, ik ken de Denon niet, maar de DV535 lijkt mij uitstekend om DVD's in af te spelen. Ik heb niets dan lof over mijn 525 (slikt alles, ook DVD+R en DVD-R) en voor 20 euro is de 535 een koopje. Maar Denon in het algemeen kennende, zal die wel eens beter/mooier audio-CD's kunnen afspelen.
    Kan je ze niet lenen, zodat je het verschil kan zien/horen?

    Peter

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    Ik kan aan twee ietwat oudere, maar in goede staat dvd spelers komen.

    de Denon 900 en de Pioneer DV-535. (denon voor 45 euro de pioneer voor 20 euro.)

    Welke raden jullie mij aan?

  9. #9

    Standaard

    die van de pioneer kan ik wel eens gaan beluisteren. De denon is een onbekend voor mij in principe..

    wel lees ik veel goede kritieken over de denon ( maar ook over de pioneer). Zelf heb ik altijd goede ervaringen gehad met pioneer, maar dat was altijd met auto radios :wink:

    Iemand anders nog die hier iets over kwijt wil

    Verder is het misschien goed om te vermelden dat ik wat leuk geluid wil gaan krijgen later via een receiver of maakt de speler dan in principe niet zo gek veel uit?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  10. #10

    Standaard

    Nu zie ik wel dat de Denon wel mogelijk heeft om mp3 af te spelen, en de pioneer niet..
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  11. #11
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    Nu zie ik wel dat de Denon wel mogelijk heeft om mp3 af te spelen, en de pioneer niet..
    Ga jezelf eens afvragen of je dat ook echt gaat gebruiken!?

    Alle merken hebben zoveel snufjes en foefjes erop zitten die men toch eigenlijk nooit gebruikt.

    Vaak denk ik dat men kijkt naar hoe uitgebreid het apparaat is, ipv de kwaliteit.

    In dit geval geen slecht woord over Denon, maar het is wel iets wat je jezelf moet afvragen.

  12. #12

    Standaard Re: Zaakje aansluiten

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spookje8
    Hoi Stephan,

    Aangezien je aangeeft er geen verstand van te hebben, allereerst een paar basis dingen. Uit tulpstekers van je DVD-speler (herkenbaar aan rode en witte aansluitingen) komt alleen analoog geluid, dus geen DTS of Dolby Digitaal. De naam zegt het al. Digitaal geluid komt alleen uit een digitale uitgang (zie ook de eerder toegestuurde link, van Marcel) Die is er meestal in 2 smaken, coaxiaal en optisch. Als je die DVD 535 koopt, zitten ze daar allebei op (ik heb nl. de 525) Het verschil daarin zit hem in de te gebruiken kabel. Ga er wel vanuit dat oudere receivers/versterkers geen optische ingang kunnen hebben.

    Een open deur, maar de 5 boxen en de sub sluit je inderdaad aan op de receiver met luidspreker snoer.

    Is je vraag zo een beetje beantwoord? Zo, nee, vraag maar raak wat je weten wilt.

    Peter
    Prima reactie Peter Spook. Maar één puntje op de ï ...
    De 5 boxen sluit je inderdaad aan op de receiver met luidsprekersnoer. De sub sluit je op de receiver aan met een 'gewone' (d.w.z. mono) tulp-verbinding.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  13. #13

    Standaard

    Stephan, aangezien je toch tweede hands gaat, is dit setje dit niets voor je? beslist niet slecht en je bent in 1 keer klaar. De receiver ondersteund dna geen DTS, maar heel eerlijk gezegd betwijfel ik of je het verschil op zulke setjes echt hoort tussen DTS en DD5.1 :wink: .

    Anders is deze receiver wat voor je, icm met een v/d 2 spelers heb je een zeer goede basis om later uit te breiden.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Stephan, aangezien je toch tweede hands gaat, is dit setje dit niets voor je? beslist niet slecht en je bent in 1 keer klaar. De receiver ondersteund dna geen DTS, maar heel eerlijk gezegd betwijfel ik of je het verschil op zulke setjes echt hoort tussen DTS en DD5.1 :wink: .

    Anders is deze receiver wat voor je, icm met een v/d 2 spelers heb je een zeer goede basis om later uit te breiden.
    Edgar heeft, als vaker, gelijk.

    Bedenk dat een alles-in-één-setje voor-, maar (vooral ook) nadelen heeft. Zie deze link voor een overzichtje.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  15. #15

    Standaard

    Bedankt voor de links, maar ik kan zoiets absoluut niet betalen. Ik denk dat ik toch voor de pioneer ga. Vervolgens schaf ik me een goedkope receiver aan (ongeveer 100 a 120 euro.) Mij lijkt de Sony STR-DE445 voor die prijs wel interessant!

    Het zal voor mij al een enorme vooruitgang zijn tov mijn geluid van mijn tvtje. Mocht ik later dan nog willen upgraden, dan kan dat nog altijd, maar nu heb ik gewoon een beperkt budget :wink:
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  16. #16

    Standaard

    Stephan, de eerste link kost je 150 euro en dan heb receiver/dvdspeler en speakers?
    Nu 20 euro voor een speler, 100 eur receiver en dan ngo speakers, kom je toch echt boven die 150 euro uit.

    Uiteraard is het volledig jouw keuze, maar ik denk dat je een kansje laat liggen, vooral als je er niet teveel aan wilt uitgeven.

  17. #17

    Standaard

    speakers heb ik al edgar
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    speakers heb ik al edgar
    Aha, dat werd me niet helaam duidelijk, ik dacht dat je die ook nog moest hebben. Ja dan is jouw optie idd een betere, voor 20 euro voor die pioneer kun je je geen buil vallen, heb je net wat meer over voor een iets betere receiver zou ik zeggen. Zowel de Denon als de Pioneer zijn gewoon goede spelers.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    speakers heb ik al edgar
    Aha, dat werd me niet helaam duidelijk, ik dacht dat je die ook nog moest hebben. Ja dan is jouw optie idd een betere, voor 20 euro voor die pioneer kun je je geen buil vallen, heb je net wat meer over voor een iets betere receiver zou ik zeggen. Zowel de Denon als de Pioneer zijn gewoon goede spelers.
    Bedankt!

    Ik heb beide heren (of dames) een e-mail gestuurd, die (verre) kennis van de pioneer kreeg ik niet per telefoon te pakken. Dus wie het eerst antwoord daar ga ik het eerst heen natuurlijk.

    Tevens heb ik een mail gestuurd naar de Sony STR-DE445 eigenaar. Ik hoop dat ik daar een beetje snel antwoord op terug krijg. Vreselijk wanneer mensen advertenties plaatsen en dan nooit reageren :P
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    speakers heb ik al edgar
    Aha, dat werd me niet helaam duidelijk, ik dacht dat je die ook nog moest hebben. Ja dan is jouw optie idd een betere, voor 20 euro voor die pioneer kun je je geen buil vallen, heb je net wat meer over voor een iets betere receiver zou ik zeggen. Zowel de Denon als de Pioneer zijn gewoon goede spelers.
    Bedankt!

    Ik heb beide heren (of dames) een e-mail gestuurd, die (verre) kennis van de pioneer kreeg ik niet per telefoon te pakken. Dus wie het eerst antwoord daar ga ik het eerst heen natuurlijk.

    Tevens heb ik een mail gestuurd naar de Sony STR-DE445 eigenaar. Ik hoop dat ik daar een beetje snel antwoord op terug krijg. Vreselijk wanneer mensen advertenties plaatsen en dan nooit reageren :P
    Zo morgen avond kan ik de Sony STR-DE445 overkopen voor 100 euro! Ben een beetje in mijn nopjes. Verder heb ik besloten om voor de pioneer te gaan, ook al heeft deze geen MP3. Ook kan ik niet scheiden van mijn Philips 634 dvd speler. Heb besloten om deze te houden als reserve en om eventueel Mp3's af te spelen.

    Verdere ontwikkelingen en eventuele vragen om hulp laat ik natuurlijk weten :wink:
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  21. #21

    Standaard

    ik heb nog een aantal vraagjes aan jullie:

    1) Het enige wat wel een beetje jammer is dat de subwoofer mini jack (3,5mm) ingangen heeft. Nu weet ik dat daar wel verloopdingetjes voor zijn in de oneindige kabelverloopjes wereld.
    Maar ik kan nergens een kabel vinden met 1x 3,5mm naar 1xrca(tulp). Wel stukjes met 1x3,5mm naar 2xrca, maar ik ben bang dat "onderweg" dan veel verloren gaat wanneer je eentje niet gebruikt. Of is dit onzin? Weet iemand dan waar ik een 1x3,5mm -> 1xrca kan vinden?


    2) De ene raadt mij aan om een optische kabel (dvd-receiver) te gebruiken en de ander zegt mij weer nee, een coax kabel zou beter zijn. Ik als leek weet het al helemaal niet, wat is jullie ervaring? Zelf denk ik de optische, maar dat is meer een gok..
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  22. #22

    Standaard

    Stephan:
    Vwb de minijack-RCA, waarom niet gewoon 1minijack naar 2 RCA en dan een 2 RCA naar 1 RCA? Het is niet het beste van het beste, maar lost wel je probleemop.

    VWB coax/optisch, de keuze is volledig aan jou.
    In theorie heeft optisch een extra omslag (van digitaal naar electricteit en terug) en is coax gevoeliger voor storingen.

    In de praktijk zijn er weinig die tussen een coax en een optische kabel uit dezelfde prijsklasse een verschil horen. Beide zijn eigenlijk even goed.

    Indien je wilt, ik heb hier nog een Oehlbach Red Optostar (optische kabel, ik schat 50cm lang)liggen die ik niet gebruik, die mag je voor leuk prijsje wel overnemen, doe maar een PM als je interesse hebt.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Stephan:
    Vwb de minijack-RCA, waarom niet gewoon 1minijack naar 2 RCA en dan een 2 RCA naar 1 RCA? Het is niet het beste van het beste, maar lost wel je probleemop.

    VWB coax/optisch, de keuze is volledig aan jou.
    In theorie heeft optisch een extra omslag (van digitaal naar electricteit en terug) en is coax gevoeliger voor storingen.

    In de praktijk zijn er weinig die tussen een coax en een optische kabel uit dezelfde prijsklasse een verschil horen. Beide zijn eigenlijk even goed.

    Indien je wilt, ik heb hier nog een Oehlbach Red Optostar (optische kabel, ik schat 50cm lang)liggen die ik niet gebruik, die mag je voor leuk prijsje wel overnemen, doe maar een PM als je interesse hebt.
    Super! wel even kijken of ik dat ga redden met mijn plannen hoe ik het wil gaan neerzetten.. en dan laat ik wel wat weten .
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    speakers heb ik al edgar
    Speakers heb je al.... een sub met 3,5mm mini-jacks , je hebt het toch toevallig niet over een PC speakersetje zo ja, welk setje
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    speakers heb ik al edgar
    Speakers heb je al.... een sub met 3,5mm mini-jacks , je hebt het toch toevallig niet over een PC speakersetje zo ja, welk setje
    Uit zijn eigen HT draadje:
    Daarom heb ik besloten om mijn computer set 5,1 te gebruiken van Creative

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •