Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 187 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Is die nieuwe sub niet gewoon een passieve sub? Zit er een netsnoer bij?
    Zo niet dan moet versterkt worden aangestuurd d.m.v een versterking van je receiver en dit signaal moet dan via l.s. kabel worden getransporteerd.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  2. #52

    Standaard

    sorry dit snapte ik niet helemaal..

    Bij die "nieuwe" sub zit geen netsnoer.. deze heeft in eersten instantie altijd via luidspeker kabel op de dvd gezeten..

    Helaas heeft mijn versterker geen ingang voor subwoofers met luidspreker kabel..
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    sorry dit snapte ik niet helemaal..

    Bij die "nieuwe" sub zit geen netsnoer.. deze heeft in eersten instantie altijd via luidspeker kabel op de dvd gezeten..

    Helaas heeft mijn versterker geen ingang voor subwoofers met luidspreker kabel..
    Een passieve sub is een subwoofer zonder en een aktieve met eigen eindversterkers. Vandaar dat een aktieve subwoofer een netsnoer heeft.

    Je zou in de gebruiksaanwijzing van de receiver kunnen kijken of je één van de luidspreker uitgangen zo kunt instellen dat deze gebeuikt kan worden voor een passieve subwoofer. Zo niet, dan zou je een passief scheidingsfilter kunnen kopen of een tweedehands sateliet luidsprekersysteem. :wink:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #54

    Standaard

    Bedankt..

    Dus ik moet eigelijk op zoek gaan naar een actieve subwoofer (wanneer ik weer geld heb)

    Mocht ik nu straks een actieve sub vinden met luidspreker kabel.. doet deze het dan op mijn versterker wanneer ik er een tulpstekker op zet?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  5. #55

    Standaard

    Als je een aktieve subwoofer hebt die je alleen (via een soort splitter of scheidingsfilter) op de luidsprekeruitgangen van een receiver aan kunt sluiten, dan zou ik deze niet gebruiken.

    De aktieve subwoofer moet minimaal één tulpaansluiting hebben die geschikt is voor signalen op lijn-niveau of een LFE ingang.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    Bedankt..

    Dus ik moet eigelijk op zoek gaan naar een actieve subwoofer (wanneer ik weer geld heb)

    Mocht ik nu straks een actieve sub vinden met luidspreker kabel.. doet deze het dan op mijn versterker wanneer ik er een tulpstekker op zet?
    Jammer dat de sub van het Akai setje een passief geval is, maar dat is meestal het geval bij de instap alles in 1 sets. Het is wel aan te sluiten via de front L&R speakeraansluitingen op je receiver, doch dan dien je heel goed op je + en - aansluitingen te letten, ook kan het gebeuren dat de impedantie te ver gaat zakken. Het beste is om gewoon even zonder sub te draaien.

    Als je wel de sub nog een tijdje wilt gebruiken, dan kun je er eventueel voor kiezen om een 2.1 PC setje voor je laptop te nemen.

    Dan als je gaat kijken voor een aktieve sub, daar zit altijd een lichtnet aansluiting op, dat is de voeding voor de ingebouwde versterker.
    Zo'n aktieve sub heeft een low level ingang(soms 2)(dat is wat jij bedoeld met de tulp aansluiting)

    Als je wat tegenkomt op het gebied van subs, dan zal dat in jouw geval een low budget sub worden, veel mensen op dit forum hebben daar niet veel vertrouwen in, maar in een gunstig geval kun je toch nog aardige resultaten behalen.

    Ben benieuwd naar de foto's :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  7. #57

    Standaard

    Stephan,

    In een ander draadje is ook iemand op zoek naar een aktieve sub, ik hem 9 voorbeeldjes gegeven van wat mogelijk is in een prijsklasse tussen 100 en 200 euro:

    Nieuw voor een schappelijk prijsje:

    klik hier

    Het zijn 9 voorbeeldjes die laten zien dat je tussen de 100 en 200 euro best wel kunt slagen als je geen super eisen stelt. Heel veel mensen zouden zich al gelukkig prijzen als ze 1 van genoemde modelletjes zouden hebben :wink:

    Het zijn geen voorbeelden die men hier als echte sub beschouwd, maar die kosten dan ook vaak het 5 voudige van de door mij als voorbeeld gegeven modellen.

    Voor gebruikt moet je zelf maar even een beetje rondkijken op marktplaats of zo, er kan leuk spul tussen staan doch ook echte rommel, het is vanzelfsprekend wel een beetje oppassen daar

    Ook zijn er instapsetjes van bijvoorbeeld Magnat te koop, vanaf 70 euro inclusief aktieve sub en 5 satellieten, een soort van PC set, maar dan geschikt voor een receiver :wink: , niet echt wat je zoekt, want naar ik heb begrepen wil je toch stap voor stap gaan upgraden.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #58

    Standaard

    tot 200,- zou ik zelf eerder voor de Klipsch KSW10 gaan precies binnen budget en veel meer bang for the buck!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #59

    Standaard

    Het antwoord is al gegeven, maar ik weet niet of een nieuwkomer het als zodanig herkent. Dus sorry als ik in herhaling val.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    Dus ik moet eigelijk op zoek gaan naar een actieve subwoofer (wanneer ik weer geld heb)
    Voor het beste resultaat: ja.

    Maar in de meeste systemen kun je een sub ook 'high-level' aansluiten.
    Dat wil zeggen dat je de luidsprekerkabel van je versterker 'front-left' en 'front-right' verbindt met de sub en van de sub weer luidsprekerkabels trekt naar je échte fronts.
    Je stelt dan op je receiver in dat je 'LARGE' fronts hebt en GEEN sub.

    Soms moet je nog ergens in je receiver aangeven dat het LFE-kanaal niet naar de subs gaat maar naar de fronts.

    Dit wil in principe prima werken. Er zijn mensen die een tamelijk chique installatie zo aansluiten omdat het voor muziekweergave (stereo) ietwat beter kan zijn.
    Of het ook echt lekker werkt hangt van een aantal dingen af. In de praktijk vraagt dit nogal wat van de versterkers voor je fronts (je receiver heeft ingebouwd feitelijk voor elk kanaal een versterker), waardoor het bijvoorbeeld kan gebeuren dat je fronts even wat minder weergeven op het moment dat er LFE-signalen weergegeven worden. Tenslotte is voor 1 dB geluid op 20Hz meer power nodig dan voor 1 dB op 10 KHz.

    Aan de andere kant, je ruimte is niet zo heel groot neem ik aan, en je zult dus zelden het uiterste uit je installatie persen (qua volume)...

    dus

    dus het kan wezen dat je zo een heel bevredigend systeem hebt opgebouwd.

    [spoiler:82d42ea19d]Maar er bestaat iets dat op dit forum het upgrade-virus wordt genoemd. Dit is heel besmettelijk. En eenmaal besmet zal iemand tóch weer een stapje mooier geluid willen creëren door zijn installatie nóg beter te krijgen.
    Vreemd genoeg ondervinden upgrade-patiënten hierin dan ook weer een gevoel van tevredenheid.

    (dit mag je toch werkelijk een spoiler/bederver noemen :wink: )

    Wetenschappelijk onderzoek is nog niet afgerond, maar gedacht wordt aan een inwerking van het virus op bepaalde eiwitten die vervolgens door het lichaam onterecht als hormonen herkend worden.[/spoiler:82d42ea19d]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    Mocht ik nu straks een actieve sub vinden met luidspreker kabel.. doet deze het dan op mijn versterker wanneer ik er een tulpstekker op zet?
    een ACTIEVE sub heeft een ingebouwde versterker, speciaal voor de weergave van het LFE (Low Frequency Effects, met andere woorden: de .1 van 5.1).
    Of die ACTIEVE sub nu luidsprekeraansluitingen heeft of niet, uit de aard der zaak zul je die actieve sub juist willen aansluiten via een tulp-aansluiting op je receiver (de tulp 'sub' of 'sub-out'). Dit laatste noemen wij dan een 'low-level-aansluiting'.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  10. #60

    Standaard

    is goed! bedankt voor de tips allemaal! Wanneer ik mijn geld terug krijg van de jongen die me opgelicht heeft, wil ik wel overwegen om een 2e hands woofertje te kopen. Het hoeft nu nog niet allemaal top te zijn, als er maar wat lage tonen en wat bass naar voren komt.

    op marktplaats kwam ik een aantal tegen:



    Volgens mij is deze eentje voor in de auto?


    Deze kwam ik nog op internet tegen:
    http://www.audiolifestyle.nl/?menu=a...ticleID=189209

    Verder wil ik dan ook nog wel denken over die Yamaha YST-SW011, maar ik denk dat het toch allemaal niet een aanschaf wordt op de zeer korte termijn. (maar zeg nooit nooit)

    Ook stond er nog een Pioneer Subwoofer op marktplaats met geen informatie, deze persoon heb ik ge-maild om meer informatie..
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  11. #61

    Standaard

    Hmm ik zou ook eens kijken voor het volgende;

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55026.0
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  12. #62

    Standaard

    idd ook een mooie optie..

    Niemand ervaringen met die Koda sw-800?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    idd ook een mooie optie..

    Niemand ervaringen met die Koda sw-800?
    Nee, maar als de prijs vergelijkbaar is met die Canton zou ik voor de Canton gaan.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    idd ook een mooie optie..

    Niemand ervaringen met die Koda sw-800?
    Nee, maar als de prijs vergelijkbaar is met die Canton zou ik voor de Canton gaan.
    Ik hou het allemaal in gedachten. Denk dat het iets gaat worden voor eind februari.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    idd ook een mooie optie..

    Niemand ervaringen met die Koda sw-800?
    Hij:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...9b070e8a0569c4

    Voor het geld mooi spul, ken mensen die hem hebben en er tevreden mee zijn, doch de tip van Seth is een mooie

    Wat je had gevonden op marktplaats zou ik daar laten staan :wink:

    Je komt er wel :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  16. #66

    Standaard

    Idd op marktplaats staat op het moment niet echt iets interessant.. en wat interessant is is me te ver weg en het opsturen vertrouw ik sinds die oplichters niet meer..

    Ik ga gewoon even kijken hoe ik financieel eind februari zit.. Dan ga ik gewoon voor die Canton mocht deze nog beschikbaar zijn, anders wordt het die Koda. Of ik moet tegen die tijd weer ergens tegenaan lopen.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    Wanneer ik mijn geld terug krijg van de jongen die me opgelicht heeft, wil ik wel overwegen om een 2e hands woofertje te kopen.
    Euuuh is het niet zo dat wanneer je opgelicht bent je het geld juist niet meer terug krijgt? Of hebben we tegenwoordige ook al eerlijke oplichters?

  18. #68

    Standaard

    Stuur alvast eens een berichtje of die Canton niet te reserveren valt voor een luisterafspraak!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    Wanneer ik mijn geld terug krijg van de jongen die me opgelicht heeft, wil ik wel overwegen om een 2e hands woofertje te kopen.
    Euuuh is het niet zo dat wanneer je opgelicht bent je het geld juist niet meer terug krijgt? Of hebben we tegenwoordige ook al eerlijke oplichters?
    http://ww2.internetoplichting.nl/cgi...=1168250048/75
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    Wanneer ik mijn geld terug krijg van de jongen die me opgelicht heeft, wil ik wel overwegen om een 2e hands woofertje te kopen.
    Euuuh is het niet zo dat wanneer je opgelicht bent je het geld juist niet meer terug krijgt? Of hebben we tegenwoordige ook al eerlijke oplichters?
    http://ww2.internetoplichting.nl/cgi...=1168250048/75
    Er is een fout opgetreden!

    Je hebt geen toegang tot dit deel.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  21. #71

    Standaard

    nouja, komt erop neer dat ook iemand die opgelicht is geworden door Ruud naar de moeder van Ruud heeft gebelt en die is denk ik nogal boos op haar zoon geworden.

    Daarna heeft hij een bericht geplaatst dat iedereen die geld op hem zijn rekening heeft gestort, het geld binnen 14 dagen terug krijgt..
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  22. #72

    Standaard

    hahah..sorry dat ik er om lach maar het is ook wat met de jeugd van tegenwoordig!

    Mag ik vragen wat hij gedaan heeft? Je hebt iets van hem gekocht maar hij leverde niks?

  23. #73

    Standaard

    Gelukkig heeft de moeder nog enige invloed!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    hahah..sorry dat ik er om lach maar het is ook wat met de jeugd van tegenwoordig!

    Mag ik vragen wat hij gedaan heeft? Je hebt iets van hem gekocht maar hij leverde niks?
    correct. Ik had een wii spel bij heb gekocht voor 45 euro, helaas nooit gezien..
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  25. #75

    Standaard

    jippie ik heb mijn geld terug!!! opzij zetten voor subje natuurlijk :wink:
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •