Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 47 van 47 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Viridian

    Als je ruimte groot genoeg is kun je misschien eens kijken naar de Onix Rocket RS850 Signature

    Die zien er bovendien ook nog eens heel erg mooi uit.

    als ik nu nieuwe speakers nodig heb zou ik zeker deze zet overwegen te beluisteren.

  2. #27

    Standaard

    Ik lees dat je overweegt om een DVD speler aan te schaffen die ook goed is in stereo. Maar juist omdat je op stereo gaat spelen en 95% van je collectie stero is, zou ik echt overwegen een losse CD speler aan te schaffen en juist voor die paar films een desnoods hele goedkope DVD speler. Ik denk zelf dat je daar meer plezier aan gaat beleven dan een stereo via een DVD speler.

    Wel heel leuk om mensen te volgen op hun zoektoch naar het ideale geluid. Beetje een soort datingshow:
    Stereospeler zoekt speakers :wink: .

  3. #28

    Standaard

    Zeer mooi hoe jij je luister ervaringen neerzet....toch van NAD af.
    Zelf vond ik de Dali Ikon6 serie eerst een drama, totdat ik ze 1x op Marantz hoorde, is misschien persoonlijk. Maar die match is zo belangrijk en is ook erg persoonlijk. Maar jou gedachte gang....ik kan je compleet begrijpen. Vooral Arcam......WOW.
    Misschien is Audio Physics nog iets voor je.......of moet ik maar geen andere opties aandragen.

    Zelf zou ik ook een losse CD-speler kopen als je veel stereo luisterd en dan maar een goedkopere DVD-speler. Komt je stereo weergave zeker ten goede!

  4. #29
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank

    Zelf zou ik ook een losse CD-speler kopen als je veel stereo luisterd en dan maar een goedkopere DVD-speler. Komt je stereo weergave zeker ten goede!
    Ook ik kan hier zeker in meegaan. :P

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank

    Zelf zou ik ook een losse CD-speler kopen als je veel stereo luisterd en dan maar een goedkopere DVD-speler. Komt je stereo weergave zeker ten goede!
    Ook ik kan hier zeker in meegaan. :P
    ...en ik ook. Zo draai ik ook mijn schijfjes. Ik heb dan nog gekozen voor een goeie sacd-speler (die ook surround kan weergeven) voor muziek.
    Be reasonable: do it my way.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Ik lees dat je overweegt om een DVD speler aan te schaffen die ook goed is in stereo. Maar juist omdat je op stereo gaat spelen en 95% van je collectie stero is, zou ik echt overwegen een losse CD speler aan te schaffen en juist voor die paar films een desnoods hele goedkope DVD speler. Ik denk zelf dat je daar meer plezier aan gaat beleven dan een stereo via een DVD speler.

    Wel heel leuk om mensen te volgen op hun zoektoch naar het ideale geluid. Beetje een soort datingshow:
    Stereospeler zoekt speakers :wink: .
    Tka, die optie was natuuurlijk ook al in mijn opgekomen, en geprobeerd. Gevolg; dan heb je goed stereo geluid, en zodra je er een muziek DVD in stopt, stort het in. Bovendien, begin te te merken dat DVD/DVD-A en SACD ook in stereo een breder geluid hebben, meer diepte, meer details.
    Ik heb dus een paar van de 'alleseters' geluisterd, verschil was minimaal, alleen de prijs niet.

  7. #32

    Standaard

    Gisteren weer een luistersessie gehad. Doel was ons te richten op de Contour 3.4. De vorige luistersessie waren we heel moe toen we dat hoorden. Geconcenteerd luisteren vreet energie. Ook hadden we bedacht dat we hele korte fragmenten gingen luisteren, heel gericht op een doel, piano, orkest, koor, mannelijke stem, acoutische gitaar em diverse elektriche gitaren. Op die manier wilden we in korte tijd een beeld krijgen van aangebodene zonder lang en vermoeiend luisteren. Nou dat werkte voor ons wel. Ook ons gerealiseerd dat de audiowereld vol is met merken, de een net wat anders dan de andere, dat dit moeilijk is allemaal te doorgronden, dat je het toch niet in je huiskamer hoort en dat met kabels ook weer veel kan gebeuren. Daarom wilden we de zoektocht binnen 1 a 2 sessie beindigen.
    Nu zatermorgen fris aan de bak.
    Eerste opzet een Primaire CD21 en I21 als bron en een set Revel F32. Goed, vol breed geluid, hoog redelijk, bassen redelijk.
    Luidsprekers verwisseld naar de Contour s3.4. Verschil was direct hoorbaar, weer een beter beeld, hoog frisser, bassen beter. Maar was dit het nu helemaal?
    Luidsprekers verwisseld voor de Thiel 2.4. Wow. Wat een detaillering. Alles net een slagje beter als de contour. Helaas ook wat duurder. Heel compleet beeld hoog, midden hoog fantastisch, laag en laag midden kon nog wat beter. Lunchpauze, tijd om aan te sterken en even onderling te evalueren.
    Middagsessie. Nieuwe bron. Terug naar de Arcams A90 en DV137. Eerst de Contour S3.4 er weer op. Het beeld was duidelijk warmer, onderkant laag was een verbetering. Breder beeld alle hoge aspecten gingen niet verloren.
    Luidsprekers weer verwisseld naar de Thiel 2.4. En dat was het. Emotioneel geraakt. Viel niks meer op aan te merken. Detaillering goed, hoge kant goed, laag goed. Moeilijke bas partijen waren nog nooit zo goed geweest. Mannelijke stem fantastisch. Ademhaling was gewoon te volgen. Piano, acoutische gitaren, prachtig. Elektrische gitaren, inclusief ragpartijen, haar zuiver.
    Finale test gedaan. Dimmu Borgir - Progenies of the Great Apocalypse op DVD-A. Prima. Nog wat andere cds gedurende een uurtje geluisterd. Maar het feit is beslecht. Thiel 2.4 op een Arcam A90 / DV137 is het geworden.
    Deel 1 van de missie is ten teinde, nu wachten op de levering, inspelen en kabels gaan testen. Jullie horen het nog wel hoe dit afloopt.

  8. #33

    Standaard

    Gefeliciteerd, hele mooie set. 8)

    Wij zien HEEL graag foto's. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #34

    Standaard

    kijk, dat is nog eens een weloverwogen beslissing
    en Thiel, dat is weer eens wat anders dan de andere merken die je vaak voorbij ziet komen! ik ken ze niet, maar jij bent er zo te horen dik tevreden over
    hopelijk klinkt het in je eigen huiskamer minstens even fijn! congrats in ieder geval.

  10. #35
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dat is nog eens een mooie keuze. :wink:

  11. #36

    Standaard

    Gefeliciteerd, ZEER mooie keuze!

  12. #37

    Standaard

    Gefeliciteerd met je aankoop hoor

    Grappig om te zien dat je van 'NAD met nieuwe speakers' naar 'Arcam met Thiel' gaat. Da's volgens mij wel een hele andere klasse. En dat binnen een maand.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K
    Gefeliciteerd met je aankoop hoor

    Grappig om te zien dat je van 'NAD met nieuwe speakers' naar 'Arcam met Thiel' gaat. Da's volgens mij wel een hele andere klasse. En dat binnen een maand.
    Ja , dat klopt. Maar er zit wel een verhaaltje achter. Als eerste had ik mijn vrouw mee, die was het slappe geluid ook zat en luisterde ook niet meer naar muziek. Ten tweede heb ik 20 jaar (1975-1995) met een paar hele vette Tannoy's en pioneer 2* 100W gespeeld. Dat was toen heel wat. Daarna begon het gerommel in de marge.
    Al met al had ik best een beeld waar ik naat toe wilde gaan. Al gauw bleek dat de NAD, ondanks dat dat een hele beste bak is, niet aan ons klankbeeld kon voldoen. Na luisteren, denken, praten en weer luisteren bleek al snel dat we een stap hoger moesten. Ook zit je dan al snel op pad, dat ik aan minder geen geld meer wilde uitgeven. Dat klinkt patserig, maar ja bruin kon al hoewel het veel geld is en wou het trekken. En zo is het gekomen.
    Dank voor alle leuke reacties, de fotos' komen zodra het binnen is.

  14. #39

    Standaard

    Gefeliciteerd 8)

    En ik hoor het wel als ik een keertje mag komen luisteren :wink:

  15. #40

    Standaard

    Nou eerder als verwacht zijn de spullen. Omdat het onverwacht was moest ik stel op sprong de kamer verbouwen, heeft me de rets van het weekend gekost, dus de post is wat later als gepland.

    http://www.metalmaster.nl/FotosVersterker.html

    Spullen staan nu warm te draaien zo gezegd. Geluid is nog niet zoals het wezen moet. Er ontbreekt nog diepte en de bassen lijken planken. Maar je eerst nog verder inspelen en het kabel werk moet nog gedaan worden. Even nog twee anecdoten:
    1. Het rode kleed wat je op de voorgrond ziet is een poging om de reflectie te dempen van de plavuizen vloer. Nou dat werkt. Komend weekend op zoek naar een mooi carpetje.
    2. Bij de aflevering was de dealer het luidsprekersnoer vergeten, die overigens alleen maar zou dienen om het zaakje in te spelen. Ik had niks meer alles verkocht. Als nood oplossing had ik nog een maagdelijk tweeaderig snoertje van de gamma liggen. Dat zit er nu dus (nog steeds) tussen.

  16. #41

    Standaard

    foto's doen het niet en ik ben toch wel erg benieuwd!

  17. #42

    Standaard

    Heb het gezien, heb een nieuwe link gemaakt.

  18. #43

    Standaard

    Mooie set hoor. 8)

    Heb je nog verdere plannen?

    Tv, kabels, stoomvoorziening?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #44

    Standaard

    ziet er goed uit!
    nu inderdaad verder uitbouwen!

  20. #45

  21. #46

    Standaard

    Dank voor alle complimenten. Zolas ik al zei, alles staat nu in te draaien. Komende zaterdag gaan we op zoek naar een kleed, vanwege akoetische redenen. Weekend daarna krijg ik van de dealer een set met vijf interlinks en kabels voor speakers. Dan ga ik die keuze ook bepalen.
    Na de zomer is het plan om de tv te vervangen. Tussendoor ga ik nog iets doen aan de stroomvoorziening. Heb me er nog niet erg in verdiept. Dat komt nog wel. Dus het is nog zeker niet klaar.

  22. #47

    Standaard

    Dat zier er inderdaad puik uit maar nog wel alles netjes wegwerken hè.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •