Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 61 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Okay zal eens kijken,

    Eltax iemand daar wat goeds over te zeggen?

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD
    Okay zal eens kijken,

    Eltax iemand daar wat goeds over te zeggen?
    Sja, lekker goedkoop, leuke lage instapmodellen...toch?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD
    Okay zal eens kijken,

    Eltax iemand daar wat goeds over te zeggen?
    Eltax levert gewoon goed spul voor het geld wat je ervoor betaald. Het is geen topspul maar je betaald ook geen hoofdprijs. Voor die prijs gewoon goede speakers.

  4. #29

    Standaard

    Ik vond deze namelijk erg mooi!


    Set van 2 speakers - Eltax Symphony 8.4
    Geniet van het warme en overweldigende geluid, dat deze geweldige Eltax Symphony speakers voor u in petto hebben. Luidsprekers vormen een essentieel onderdeel van elke Hifi-installatie: de elektrische signalen uit de versterker moeten worden omgezet in hoorbaar geluid, op een zo mooi en natuurgetrouw mogelijke manier. En dat doen deze speakers dus feilloos!

    Kenmerk Kenmerkwaarde
    Met o.a.:
    230 watt maximaal vermogen
    3-weg basreflex systeem
    frequentiebereik: 32-22.000 Hz
    impedantie: 4-8 Ohm
    165 mm woofer
    25 mm dome tweeter
    afm. (hxbxd): 90x21x30.5 cm
    in beuken

    OOK Kwa design!


  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD
    Ik vond deze namelijk erg mooi!


    Set van 2 speakers - Eltax Symphony 8.4
    Geniet van het warme en overweldigende geluid, dat deze geweldige Eltax Symphony speakers voor u in petto hebben. Luidsprekers vormen een essentieel onderdeel van elke Hifi-installatie: de elektrische signalen uit de versterker moeten worden omgezet in hoorbaar geluid, op een zo mooi en natuurgetrouw mogelijke manier. En dat doen deze speakers dus feilloos!

    Kenmerk Kenmerkwaarde
    Met o.a.:
    230 watt maximaal vermogen
    3-weg basreflex systeem
    frequentiebereik: 32-22.000 Hz
    impedantie: 4-8 Ohm
    165 mm woofer
    25 mm dome tweeter
    afm. (hxbxd): 90x21x30.5 cm
    in beuken

    OOK Kwa design!

    Dan moet je ze lekker kopen!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  6. #31

    Standaard

    Het kan aan mij liggen maar volgens mij hebben de speakers nogal veel vermogen t.o.v. jouw versterker.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot
    Het kan aan mij liggen maar volgens mij hebben de speakers nogal veel vermogen t.o.v. jouw versterker.
    Een speaker heeft geen vermogen.... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot
    Het kan aan mij liggen maar volgens mij hebben de speakers nogal veel vermogen t.o.v. jouw versterker.
    Een speaker heeft geen vermogen.... :wink:
    Een speaker neemt vermogen op, en 230watt voor een speaker uit deze prijsklasse zal ongetwijfeld peak zijn en geen RMS :wink: .

    PorscheHD als je ze mooi vind en je kunt ze betalen en je bent snel tevreden met het geluid, gewoon kopen!

  9. #34

    Standaard

    Nou ik heb ze besteld.

    Mocht het bevallen zijn er ook bijpassende center speaker en rears te krijgen.... maarja eerst wachten levertijd minstens een week. En dan nog inspelen.

    En geld groeit niet op de rug dus ze zullen voorlopig als fronts of als front b gebruikt gaan worden.

    Als ze als Front gaan meespelen bij 5.1 etc gaan ze dan niet overheersen? Omdat de center kleiner is bijvoorbeeld?

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD
    Nou ik heb ze besteld.

    Mocht het bevallen zijn er ook bijpassende center speaker en rears te krijgen.... maarja eerst wachten levertijd minstens een week. En dan nog inspelen.

    En geld groeit niet op de rug dus ze zullen voorlopig als fronts of als front b gebruikt gaan worden.

    Als ze als Front gaan meespelen bij 5.1 etc gaan ze dan niet overheersen? Omdat de center kleiner is bijvoorbeeld?
    Dat kun je in het setup menu van je receiver bijstellen zodat het een uiteindelijk mooi geheel wordt.
    De kans is groter dat ze klankmatig niet matchen met je JBL, maar als je dat risico wilt vermijden gewoon de eltax voor stereo gebruiken en de JBL voor films.

  11. #36

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD
    En 7.1 heeft dat meerwaarde?
    Alleen als je het goed kunt plaatsen.
    In principe zou je bij 7.1 in een cirkel om de luisterplek speakers hebben moeten staan, maar dta is bijna bij niemand haalbaar. Daarnaast zijn er bar weinig films met 7.1 geluid dus of dat echt zin heeft?
    Je kunt het gewoon eens proberen, je hebt in ieder geval "meer" geluid maar of het mooi is moet je zelf beoordelen.

  13. #38

    Standaard

    Ah nou ff kijken hoe ze matchen anders wil ik namelijk 2 sataliet speakers op front b doen en die in de slaapkamer hangen.

  14. #39

    Standaard

    RMS vermogen van een speaker zegt eigenlijk totaal niets......

    1) speaker heeft geen vermogen, vermogen is verder totaal oninteressant en zegt niets over luidsterkte, bassperformance of wat dan ook........

    2) rms norm zegt nog minder omdat het geen VASTGESTELDE norm is met vaste meetwaardes.....

    AES meetmethode voor speakers is bijvoorbeeld wederom een meetmethode waar je van op aan kunt.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darkraver
    RMS vermogen van een speaker zegt eigenlijk totaal niets......

    1) speaker heeft geen vermogen, vermogen is verder totaal oninteressant en zegt niets over luidsterkte, bassperformance of wat dan ook........
    De belastbaarheid van een luidspreker wordt nooit als RMS,DIN o.i.d. opgegeven maar als continu en piek. Wanneer er wel een RMS waarde opgegeven wordt is deze het uitgangsvermogen van de (eind-)versterker waar de luidspreker op aangesloten wordt.

    Het uitgangsvermogen en de stabiliteit van de (eind-)versterker waarmee de luidspreker dan aangestuurd wordt, bepaalt dan ook de geluidssterkte, en de bassperformance.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #41

    Standaard

    Door problemen met de levering van de Eltax zijn het toch de Sony's geworden....


  17. #42

    Standaard

    Proficiat, veel plezier met je aanwinsten!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #43

    Standaard

    Heb wel een beter geveol over de Sony's.... hoop ze vrijdag te hebben

  19. #44

    Standaard

    Veel plezier ermee!!
    Maar dat gaat wel lukken! Uitstekende prijs / kwaliteit verhouding!

    (mocht je nog rears nodig hebben voor 50 euro per stel...)
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  20. #45

    Standaard

    De belastbaarheid van een luidspreker wordt nooit als RMS,DIN o.i.d. opgegeven maar als continu en piek. Wanneer er wel een RMS waarde opgegeven wordt is deze het uitgangsvermogen van de (eind-)versterker waar de luidspreker op aangesloten wordt.

    Het uitgangsvermogen en de stabiliteit van de (eind-)versterker waarmee de luidspreker dan aangestuurd wordt, bepaalt dan ook de geluidssterkte, en de bassperformance.
    Klopt als een bus, waar ik heen wil is te zeggen dat RMS niets zegt daar het niet aan vastgestelde eisen normering is ......

  21. #46

    Standaard

    Nou LAATSTE keer een wijzeging het zijn de JBL Northridge E80 geworden!!!! 8)

    Dit omdat ik gister een fijne brief van de verzekering kreeg dus een financiele meevaller! 8)

    De fraaie speakers uit de JBL Northridge E serie vormen de uitkomst van jarenlang onderzoek van JBL naar geluid, de manier van horen én speakerdesign. De uitkomst is de geweldige Northridge E serie met een hoog prestatieniveau, voor een zeer aangename prijs. Het JBL Straightline Signal Path (SSP) crossover network verdeelt het signaal slim over de speakers, met zo weinig mogelijk geluidskwaliteitverlies.

    Kenmerk Kenmerkwaarde
    Met o.a.:
    400 watt maximaal vermogen
    3-weg basreflex systeem
    frequentiebereik: 38-20.000 Hz
    impedantie: 8 Ohm
    2x 160 mm woofer
    100 mm midrange speaker
    19 mm titanium tweeter
    biwiring
    afm. (hxbxd): 92.7x21.3x34.9 cm
    in zwart

  22. #47

    Standaard

    Zeker dat het deze worden?

    Nogmaals veel plezier met je nieuwe speakers gewenst!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #48

    Standaard

    Ja ach dacht beter dan in 1 keer goed als je kans hebt plus dat ik dan alles JBL heb nog steeds in de zelfde kleuren enzo 8)

    En ja mooie fijne speaker...

    Nadeel is alleen dat het nu dinsdag wordt.....

  24. #49

    Standaard

    Mijn zwager heeft nog E100's te koop staan mogelijk interesse?
    Deze hebben nog garantie en zijn in perfecte staat.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  25. #50

    Standaard

    Haha nee bedankt heb nu eindelijk besteld na 2 keer veranderen lijkt me goed zo

    Betaal er trouwens 399 voor inc bezorging etc.....

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •