De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies DVD speler en aansluiting op Samsung Plasma

    Beste forumleden,

    Deze week heb ik een Samsung PS-42C7H Plasma TV aangeschaft. Deze wordt over een aantal weken geleverd, waar ik uiteraard enorm naar uit kijk. Om op dit scherm ook een beetje beeld te toveren is mijn huidige dvd speler (een oude philips 711) toe aan vervanging. Deze beschikt namelijk alleen over Scart (RGB) aansluitingen. Een verkoper bij de gemiddelde elektro "speciaalzaak" ga ik niet om advies vragen, omdat zij vaak nog minder weten dan ikzelf (hoe hebben jullie deze TV op dit moment aangesloten? Scart, component? -->uhhh moet ik even navragen :S). Om die reden vraag ik het hier dan ook aan de echte experts .

    Het is in principe niet de bedoeling om voor dvd speler inclusief aansluitkabel meer dan € 200,- uit te geven. Kan ik met dit budget iets moois krijgen? Ik hoef niet de allerbeste kwaliteit op de markt, maar voor dit geld hoop ik toch iets leuks te kunnen vinden.

    Mijn interesse gaat in het speciaal uit naar dvd spelers die kunnen upscalen naar 720 en/of 1080. Wat zijn jullie ervaringen met deze spelers? Is de verbetering in beeldkwaliteit echt merkbaar of is het verstandiger om een "normale" speler te kopen? Ik heb gehoord dat upscale spelers voor een redelijke prijs te krijgen zijn van onder andere Samsung (bijvoorbeeld HD860 die me op dit moment aanspreekt), Philips en LG. Kan iemand een specifieke speler aanbevelen? Mijn eisen aan een dvd speler luiden sowieso als volgt:

    - Zowel component als HDMI aansluitmogelijkheden;
    - Het geluid moet in combinatie met component of HDMI aansluiting kunnen lopen via gewone tulpstekkertjes die aangesloten zijn op mijn oude pro-logic setje;
    - DVD speler moet mogelijkheden hebben voor Dolby Digital 5.1 en DTS (voor de toekomst)

    Dan is er voor mij nog enige onduidelijkheid wat de beste aansluitmogelijkheid is voor de dvd speler. De samsung TV (1024x768) heeft Scart (RGB), component en HDMI aansluitmogelijkheden. Het lijkt mij duidelijk dat component of HDMI de beste keuze zijn, maar welke zou het beste zijn voor mijn TV? Ik denk zelf HDMI? Belangrijk is ook dat de speler via component of HDMI beeld kan geven, terwijl het geluid tegelijkertijd via gewone tulpstekkertjes loopt door mijn oude pro-logic setje.

    Tenslotte over de kabels zelf: wat voor merken zijn de beste opties volgens jullie? De combinatie dvd speler en kabel wil ik het liefst onder de € 200,- houden. Zelf heb ik Oehlbach, Monster of Profigold kabels op het oog, om even wat voorbeelden te noemen. De kabel hoop ik trouwens zo kort mogelijk te houden. Ik verwacht zeker geen langere kabel dan 2 meter nodig te hebben (1,5 of misschien zelfs 1 meter is ook mogelijk waarschijnlijk).

    Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en dat jullie mij wat zouden kunnen adviseren. Bij voorbaat dank ik jullie daarvoor!

  2. #2

    Standaard Re: Advies DVD speler en aansluiting op Samsung Plasma

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xproof
    - Het geluid moet in combinatie met component of HDMI aansluiting kunnen lopen via gewone tulpstekkertjes die aangesloten zijn op mijn oude pro-logic setje;
    Bij mijn weten heeft elke DVD-speler een analoge audio-uitgang, hetzij gewoon stereo, of in sommige gevallen zelfs 5.1 (al is dat tegenwoordig eerder uitzonderlijk).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xproof
    - DVD speler moet mogelijkheden hebben voor Dolby Digital 5.1 en DTS (voor de toekomst)
    Als je hier doelt op 5.1 analoge uitgangen, dan zou ik daar gewoon helemaal geen rekening mee houden. Je zegt immers zelf dat het voor de toekomst is en dan spaar je beter voor een echte 5.1 versterker. Die krijgt dan gewoon zijn audio in digitale vorm via coax of optisch. Tenzij je kijkt naar de allergoedkoopste C-merk DVD-spelers heeft elke DVD-speler een digitale audio-uitgang.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xproof
    Dan is er voor mij nog enige onduidelijkheid wat de beste aansluitmogelijkheid is voor de dvd speler. De samsung TV (1024x768) heeft Scart (RGB), component en HDMI aansluitmogelijkheden. Het lijkt mij duidelijk dat component of HDMI de beste keuze zijn, maar welke zou het beste zijn voor mijn TV? Ik denk zelf HDMI?
    In theorie is het idd zo. Of het in de praktijk ook zo is voor jouw TV zal alleen ervaring het uitwijzen. Let wel, de verschillen tussen component en HDMI zullen in elk geval minimaal zijn (daarentegen zul je het verschil met RGB wel duidelijk zien).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xproof
    Tenslotte over de kabels zelf: wat voor merken zijn de beste opties volgens jullie?
    Ik weet natuurlijk niet welke ProLogic setup je hebt, maar dure kabels lijken mij nogal weggegooid geld. Je kan het geld beter sparen voor een volwaardige 5.1 setup. En de kabels die je daar nu voor op het oog hebt (gewone stereo cinch interconnects) gaan waardeloos zijn in een latere 5.1 setup (digitale interconnect).

    Hoedanook, voor minder dan €200 heb je zeker al verschillende interessante DVD-spelers die aan je wensen voldoen. Bvb de Sony NS-76H (die ik toevallig zelf heb).

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke antwoord! Over de kabels bestaat een misverstand. Ik bedoelde hier de component of HDMI kabels, niet de audio kabels. Die laat ik lekker zoals ze nu zijn (aangezien het geluid toch niet al teveel voorstelt gaan kabels dat niet verbeteren).

    Ook zeer bruikbare tip die Sony ns76h. Ik heb deze avond nog eens verder research gedaan en heb over deze speler inderdaad lovende reacties gelezen. Nu ik het hier weer hoor is er een grote kans dat ik ook voor deze speler ga.

    Enige "echte" onduidelijkheid voor mij is dan nog naar welke merken HDMI (of eventueel component) kabels ik zou moeten kijken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •