Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 79 worden weergegeven.
  1. #51
    Senior Member
    Registratie datum
    Jun 2006
    Woonplaats
    Maastricht, waar anders :)

    Standaard

    Het jammere is dat er langs gaan ook niet helpt,je moet namelijk eventuele reiskosten opwegen tegen het terug te halen bedrag

    Voor hoeveel geld, gaat het bij u erom Beatbust?

  2. #52

    Standaard

    Bij mij gaat het om een aardig bedrag van 160 euro, ik kom zelf uit de de buurt van Rotterdam, maar een ritje ernaar toe heb ik wel voor over om dit te kunnen oplossen.

  3. #53

    Standaard

    Oude truc, een paar schuldeisers terugbetalen om van de rest af te komen. Dat is het equivalent van één worst gooien naar een roedel achtervolgende honden.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #54

    Standaard

    Jezus is die flauwekul dan nog bezig Dan ben ik nog van de ene kant blij dat ik opgelicht was door die andere.

    Hoe dan ook, ik vind het goed dat je een deadline hebt doorgegeven, zo niet zou ik idd diezelfde dag nog naar de politie gaan. Ook even het proces verbaal even op internetoplichting.nl zetten. Misschien ook even doorgeven aan John en zijn o zo geliefde dochter.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  5. #55

    Standaard

    Yup heb je gelijk in Stephan, hoe raar het ook klinkt want dat hele oplichten haalt het bloed onder de nagels vandaan..
    Volgens mij is d'r vader die mij elke keer beloofd het geld te storten op limburgsbelang een kandidaat, niet dat ze zetels hebben gewonnen maar volgens mij is het hem wel zover ik gezocht heb, ik heb maar een email naar de partij gestuurd, misschien levert dat wat op.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yoeri
    Het jammere is dat er langs gaan ook niet helpt,je moet namelijk eventuele reiskosten opwegen tegen het terug te halen bedrag

    Voor hoeveel geld, gaat het bij u erom Beatbust?
    Daar ben ik dan misschien een rare in maar als het me bijvoorbeeld € 30,- zou kosten om € 20,- terug te halen zou ik dat vanuit mijn principes niet laten.

    Of ik zou hem of haar het overige bedrag er gelijk bij laten betalen.

  7. #57

    Standaard

    Ruim 5 1/2 jaar later blijkt dit figuur nog altijd bezig te zijn met oplichten. Wees dus gewaarschuwd!

    Dag stephan,

    Ik ben ook opgelicht door Denise Langenberg maar ik kan nergens gegevens van haar vinden. Ik lees op dit forum dat u uw geld terug hebt gekregen en ik zou graag van u de gegevens van Denise/Frank Langenberg of hoe ze ook mogen heten. Ik heb voor ** euro opgelicht en ik wil dit erg graag terug. Zou u zo snel mogelijk willen reageren?

    Groeten *****
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #58

    Standaard

    Blijkbaar zijn de verdiensten van dusdanig niveau, en blijkbaar is de pakkans van internet oplichting dermate klein dat na het doen van een risico analyse de oplichtster nog actief is.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  9. #59

    Standaard

    misschien fijn als je alle informatie, namen, adressen, rekeningnummers kunt plaatsen hier

  10. #60

    Standaard

    De vraag is alleen: wie bepaald of iemand een oplichter is?

    Ik verkoop aan jouw een dvd , die verstuur ik per breinbuspost en dus geen tracking code. Jij mailt mij vervolgens dat de dvd niet is aangekomen. Waar ging het fout?

    - Ik zei dat ik de dvd heb verstuurd, is nooit gebeurd.
    - De dvd is gejat door de Post , ergens tussen het legen van de brievenbus en het bij jou bezorgen
    - Jij hebt de dvd wel ontvangen maar zegt van niet.

    Wie weet het? en vervolgens dump jij al mijn gegevens online en sta ik vervolgens bekend als oplichter. Persoonlijk vind ik dat je hier voorzichtig mee om moet gaan.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  11. #61

  12. #62

    Standaard

    dit is een persoon die zowat op ieder oplichtings forum staat, dus hier mag je vanuit gaan dat dit een oplichter is

  13. #63

    Standaard

    Als er tig mensen zijn die iets niet van je ontvangen, gaat het niet meer om een incident le-nnart.

  14. #64

    Standaard

    Je wordt/bent zelf ook strafbaar als je zo maar andermans privé gegevens openbaart.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #65

    Standaard

    Mensen mensen wordt toch eens wijzer.

    Ga het gewoon ophalen of koop het bij een winkel.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    De vraag is alleen: wie bepaald of iemand een oplichter is?

    Ik verkoop aan jouw een dvd , die verstuur ik per breinbuspost en dus geen tracking code. Jij mailt mij vervolgens dat de dvd niet is aangekomen. Waar ging het fout?

    - Ik zei dat ik de dvd heb verstuurd, is nooit gebeurd.
    - De dvd is gejat door de Post , ergens tussen het legen van de brievenbus en het bij jou bezorgen
    - Jij hebt de dvd wel ontvangen maar zegt van niet.

    Wie weet het? en vervolgens dump jij al mijn gegevens online en sta ik vervolgens bekend als oplichter. Persoonlijk vind ik dat je hier voorzichtig mee om moet gaan.
    Ook mee eens. Zeker tegenwoordig raakt er veel kwijt met de post.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Deerect2007 Bekijk bericht
    Als er tig mensen zijn die iets niet van je ontvangen, gaat het niet meer om een incident le-nnart.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    dit is een persoon die zowat op ieder oplichtings forum staat, dus hier mag je vanuit gaan dat dit een oplichter is
    Dit persoon is misschien overduidelijk. Ik vindt alleen dat je moet uitkijken wat het vrijgeven van persoonlijke gegevens.

    Zoals ik in mijn voorbeeld aangeef zijn er diverse punten waar het tussen verzending en ontvangen mis kan gaan. Als iedereen maar een ander van oplichting kan beschuldigen en direct al zijn gegevens online plempt zijn we niet goed bezig.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Dit persoon is misschien overduidelijk. Ik vindt alleen dat je moet uitkijken wat het vrijgeven van persoonlijke gegevens.

    Zoals ik in mijn voorbeeld aangeef zijn er diverse punten waar het tussen verzending en ontvangen mis kan gaan. Als iedereen maar een ander van oplichting kan beschuldigen en direct al zijn gegevens online plempt zijn we niet goed bezig.
    Denk dat bij een probleem ook wel de communicatie een factor is. Als je niks hebt ontvangen maar er is wel iets verstuurd dan moet je het verlies gewoon delen vind ik. Als iemand daarna moord en brand schreeuwt krijg ik wel argwaan. Maar via dit forum (en ook het andere forum) doe ik al meer dan 10 jaar zaken en heb ik nog nooit een geschil gehad. Ook via MP niet, alhoewel ik daar wel erg kieskeurig ben met wie ik zaken doe. Dan let ik vooral op de communicatie via de mail of telefoon. En het bedrag wat ik vantevoren overmaak is maar max iets van 50 euro, anders haal ik het gewoon op. En altijd blijven denken: "als iets te goed lijkt om waar te zijn, dan is dat het ook".

  19. #69

    Standaard

    Op MP ben ik zeer kieskeurig. Iemand die in gebrekkig Nederland mailt "50 euro kom ik afhalen" dan heb ik er al geen zin in.
    Ontvang liever minder en dat ik weet dat die persoon er zelf gelukkig mee is dan een opkoper die voor een dubbeltje op de 1e rij wil zitten. Daarnaast altijd eerst even bellen, adres mail ik nooit door. Ik laat altijd zien dat het werkt om later discussies te voorkomen.

    Zelf koop ik nooit op marktplaats, verder wel overal online en wanneer ik de zaak niet 100% vertrouw betaal ik met paypal. Als zij dan geen tracking code hebben en ik niks ontvang (wat weleens gebeurd is, of een namaak artikel) dan kan ik het via paypal terug krijgen. En aangezien paypal de consument meestal in het gelijkt stelt is het risico voor mij zéér beperkt.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  20. #70

    Standaard

    Als ik via Marktplaats iets te koop zet, benadruk ik altijd dat het risico voor de koper is. Ik benadruk ook dat ze de spullen kunnen komen ophalen. Als ze ervoor kiezen om het niet op te halen en de goedkoopste verzendmethode willen (geen T&T code/geen pakket), en vervolgens zeuren dat ze de spullen 'niet hebben ontvangen', zeg ik gewoon dat zij het risico hebben geaccepteerd en ik daar niet verantwoordelijk voor ben. Ze hadden gewoon een duurdere & veiligere verzendmethode kunnen kiezen (of zelf langs kunnen komen). Pech gehad dan, want ik kan dan ook niet controleren of ze de waarheid vertellen of niet.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Als ik via Marktplaats iets te koop zet, benadruk ik altijd dat het risico voor de koper is. Ik benadruk ook dat ze de spullen kunnen komen ophalen. Als ze ervoor kiezen om het niet op te halen en de goedkoopste verzendmethode willen (geen T&T code/geen pakket), en vervolgens zeuren dat ze de spullen 'niet hebben ontvangen', zeg ik gewoon dat zij het risico hebben geaccepteerd en ik daar niet verantwoordelijk voor ben. Ze hadden gewoon een duurdere & veiligere verzendmethode kunnen kiezen (of zelf langs kunnen komen). Pech gehad dan, want ik kan dan ook niet controleren of ze de waarheid vertellen of niet.
    Dat vind ik een beetje onzin. De 'goedkoopste' verzending zou in principe net zo goed moeten zijn als de duurste. Het gaat er om dat pakket van A naar B gaat, daar verandert niet veel aan. Andersom kan men dan namelijk ook stellen dat jij het niet hebt opgestuurd.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Dat vind ik een beetje onzin. De 'goedkoopste' verzending zou in principe net zo goed moeten zijn als de duurste. Het gaat er om dat pakket van A naar B gaat, daar verandert niet veel aan. Andersom kan men dan namelijk ook stellen dat jij het niet hebt opgestuurd.
    Dat is natuurlijk niet waar, daarom betaal je ook meer geld. Dan weet je namelijk zeler dat je het pakje ook krijgt. Als de goedkoopste verzending net zo goed is, kiest niemand voor de duurdere.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Dat is natuurlijk niet waar, daarom betaal je ook meer geld. Dan weet je namelijk zeler dat je het pakje ook krijgt. Als de goedkoopste verzending net zo goed is, kiest niemand voor de duurdere.
    Dat is natuurlijk niet waar, je betaalt ook met de goedkoopste optie ervoor dat je pakje aankomt. Als ik 10x ergens een postzegel op plak en post, dan verwacht ik dat het 10x aankomt, en niet 9 van de 10x omdat ik de goedkoopste optie heb gekozen.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is natuurlijk niet waar, je betaalt ook met de goedkoopste optie ervoor dat je pakje aankomt. Als ik 10x ergens een postzegel op plak en post, dan verwacht ik dat het 10x aankomt, en niet 9 van de 10x omdat ik de goedkoopste optie heb gekozen.
    Nee hoor. Met duurdere opties heb je meer zekerheid.
    Als je de goedkoopste kiest (dus zonder track&trace en verzekering etc.) gaat het gewoon in de brievenbus en dan komt het meestal wel goed. Maar het kan zijn dat je pakketje om wat voor reden dan ook niet bezorgd wordt.

    Als je een track&trace code wilt, is je bestelling traceerbaar en is het makkelijker om dit terug te vinden. Dit kost meer geld dan de 1e.

    Je kunt ook voor een verzendmethode met verzending kiezen of aangetekende post. De ontvanger moet dan tekenen voor het pakketje. Dan weet ook ik, de verzender, dat het pakketje goed is aangekomen. En verzending met verzekering betekent dat er een bepaald bedrag wordt uitgekeerd wanneer het pakketje verloren gaat.

    Daar betaal je dus voor. Als iemand voor de 1e methode kiest en hij beweert dat hij het nooit heeft ontvangen (en die kans is sowieso groter dan bij duurdere verzendmethodes), dan kan ik dat niet controleren en is hij daar ook niet voor verzekerd. Wat moet ik dan doen? Hem vergoeden? Dat doe ik op dit forum nog wel (kosten delen), maar zeker niet op marktplaats, want een groot deel v/d mensen die daar actief is, is er niet om de juiste redenen.

    Als iemand extra heeft betaald voor een snellere en veiligere verzendmethode, dan kan hij er ook zeker van zijn dat het goed aankomt.

    Maar stel dat:
    - Ik verkoop iets voor 100 euro via marktplaats. De koper kiest er zelf voor om het goedkoop te laten verzenden (2 euro). En na een of twee dagen mailt hij al en zegt dat hij het product niet heeft ontvangen.

    Dan vertrouw ik dat sowieso niet. Je koopt niet iets van 100 euro om vervolgens het risico te accepteren en zo 4,75 te besparen. Als hij 4,75 meer had betaald, was het traceerbaar en kon ik het controleren. Maar nu dus niet en ik keer dan ook geen 100 euro uit aan een 'marktplaatser'. Zo simpel is het. (Dit is overigens een voorbeeld. Nooit gebeurd. Als het gaat om grotere bedragen dan wil ik echt dat ze zelf langskomen).

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is natuurlijk niet waar, je betaalt ook met de goedkoopste optie ervoor dat je pakje aankomt. Als ik 10x ergens een postzegel op plak en post, dan verwacht ik dat het 10x aankomt, en niet 9 van de 10x omdat ik de goedkoopste optie heb gekozen.
    Dat verwacht je ja. Maar dat is geen garantie toch.
    Ik verwacht dat ook, maar dat is geen garantie dat het dan ook echt 10x aankomt. Misschien komt het 8 of 9x aan. Als ik een duurdere verzendmethode kies, bijvoorbeeld aangetekende post, dan heb ik i.i.g. al een garantie en/of ben ik verzekerd tegen verlies. Dus er is ECHT wel een verschil, dat kun je onmogelijk ontkennen.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •