Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 80 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Vaak hebben aktieve subs ook een passieve aansluiting en in sommige gevallen kunnen subs gelijktijdig zowel aktief als passief aangesloten te worden, voor elk wat wils.
    Bedoel je niet een high- en low-level aansluiting? Ook bij de high-level aansluiting wordt de interne versterker nog steeds gebruikt (de zware motor van een subwooferdriver zou anders een flinke last geven op de externe versterker). De toepassing voor deze aansluitingen (waarbij je de sub als het ware tussen versterker en speakers schakelt) is voor gebruik in combinatie met versterkers die zelf niet voorzien in bass management. Vandaar ook dat je in dat geval de crossover frequentie in dient te stellen op de subwoofer zelf.
    Er zijn subwoofers die zowel high als low level kunnen worden aangesloten, en daarmee bedoel ik dus inderdaad zowel aktief als passief mee, je hebt meer dan 1200 post, dat zou je zondere nadere toelichting toch wel moeten kunnen begrijpen, je komt hier niet voor het eerst
    Er schijnen zelfs sub's te zijn die tegelijkertijd zowel passief als actief/ en zoals jij wil low/high aangesloten te kunnen worden....even de gebruiksaanwijzing erop nalezen
    Have fun and enjoy your collection

  2. #27

    Standaard

    ik kan nou niet zeggen dat ik het echt snap

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Er zijn subwoofers die zowel high als low level kunnen worden aangesloten, en daarmee bedoel ik dus inderdaad zowel aktief als passief mee, je hebt meer dan 1200 post, dat zou je zondere nadere toelichting toch wel moeten kunnen begrijpen
    Wat een toontje .... high- en low- level aansluitingen op een actieve sub hebben niets met actief en passief te maken, maar op de keuze van aansluiten (high-level via speakerterminals -> bassmanagement via sub, low-level via subwoofer out -> bassmanagement (doorgaans) via processor).

    Enne, het is juist omdat ik de handleiding erop na gelezen heb .
    Kom kom bijdehandje, low level is voor een aktieve sub, je sluit hem low aan, de versterker maakt het high :wink:
    High aansluiten oftewel aktief betekent dat de versterker die je high gaat aansluiten ook aktief daarin aktie moet gaan ondernemen, voor meer mensen te begrijpen dan high low, maar het toontje van jou is niet beter dan het toontje van mij, het is anders :wink:

    Ik wist het verschil al tussen high en low, je hebt toch niet per ongeluk gequote uit mijn eerdere post's
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Kom kom bijdehandje, low level is voor een aktieve sub, je sluit hem low aan, de versterker maakt het high :wink:
    High aansluiten oftewel aktief betekent dat de versterker die je high gaat aansluiten ook aktief daarin aktie moet gaan ondernemen, voor meer mensen te begrijpen dan high low
    Klopt, de aangesloten versterker bepaalt een deel van de gain. Maar dat doet de low-level aansluiting van ee processor ook (tenslotte wil je dat bij het veranderen van het volume de subwoofer ook mee gaat).

    Het verschil tussen actief en passief vanuit de subwoofer, is dat in een passieve subwoofer geen versterking meer plaatsvindt; vergelijkbaar met een gewone luidspreker. Een actieve sub kan naast een low-level ook een high-level aansluiting hebben, maar dat [en nu val ik in herhaling] heeft NIETS met actief/passief te maken. De subwoofer zal het signaal altijd ACTIEF versterken (al is er dan wellicht minder versterking vereist dan via de low-level ingang).

    Een simpel testje: als een actieve subwoofer zich via de high-level ingang als passieve subwoofer zou gedragen, zou dat twee dingen betekenen:
    a) De gain instelling op de subwoofer (de volumeknop zeg maar) heeft geen functie
    b) Ook met het netsnoer los wordt signaal weergegeven; de sub gedraagt zich immers passief, en geeft het signaal van de externe versterker rechtstreeks door naar de driver.
    Je maakt het nodeloos ingewikkeld lijkt het wel, bij het simpele testje raak ik de weg kwijt, laat staan de mensen die hier komen voor hulp. Houd het simpel, de echte fanaten onder ons weten heus wel hoe zij een aktiefe sub optimaal moeten laten presteren 8)
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Je maakt het nodeloos ingewikkeld lijkt het wel, bij het simpele testje raak ik de weg kwijt
    Dat zegt dan meer over jou dan over mij . Maar als je de terminologie actief/passief en high/low-level door elkaar blijft halen, wordt het inderdaad moeilijk te volgen.
    Bijdehandje je maakt er zelf een ingewikkeld verhaal van, je krijgt hele volkstammen van de leg, ik heb jouw ingewikkelde uitleg niet nodig, ik heb al tig jaar een sub die je zowel low als high kunt aansluiten.(oftewel passief of aktief)

    Je verhaal over bass management maakt wederom een drama van je verhaal, kom nou toch houd het simpel, met moeilijke verhalen vertellen kom je echt niet slimmer over, vertel maar eens een moeilijk verhaal simpel waarschijnlijk werk je in de politiek, kun je ook hele volkstammen gek mee maken, het is zo en het is toch niet helemaal zo...
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    ik kan nou niet zeggen dat ik het echt snap
    Laat me maar even weten waar je de weg kwijt raakte en wat je echt wilt weten, kan ik je helpen, dan doe ik dat zeker, en net zolang dat je het nodig hebt om goed geinformeerd te worden.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    waarschijnlijk werk je in de politiek, kun je ook hele volkstammen gek mee maken, het is zo en het is toch niet helemaal zo...
    Wat een volstrekt onzinnig commentaar. En los daarvan kun je in mijn profiel zien wat mijn werk is.
    bijbaantje zeker :wink: hebben veel van die politiek figuren
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    ik heb jouw ingewikkelde uitleg niet nodig, ik heb al tig jaar een sub die je zowel low als high kunt aansluiten.(oftewel passief of aktief)
    Ik heb ook zowel low- als high-level inputs op mijn sub, maar nogmaals, dat is niet hetzelfde als actief/passief.
    Ik moet rob toch gelijk geven....immers, kijk op de foto van de svs sub(geen sluikreclame he 8) ), daar zie je toch duidelijk zowel voor actief alsook voor passief high en low aansluitingen. :wink:

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ik moet rob toch gelijk geven....immers, kijk op de foto van de svs sub(geen sluikreclame he 8) ), daar zie je toch duidelijk zowel voor actief alsook voor passief high en low aansluitingen. :wink:
    Eh, beide aansluitingen zijn actief -- dwz beide maken gebruik van de interne versterker van de subwoofer. High level (of speaker level) aansluitingen zijn vooral bedoeld voor versterkers zonder eigen bass management (zoals de meeste reguliere stereoversterkers). Een passieve sub daarentegen is in feite niets meer dan een luidspreker (die alleen lage frequenties aan kan ).

    Bij een actieve sub wordt de impedantie op de high-level inputs (door gebruik van de interne versterker) echter hoog gehouden, en geeft het gebruik daardoor geen extra belasting op de versterker. Bij een passieve sub zal je externe versterker _wel_ al het werk moeten verrichten, en dan hang je er het best een beetje een krachtige (dedicated) versterker aan.
    Ik weet het verschil rob...echter het is wel een passieve aansluiting die wordt gebruikt maar intern weer versterkt door de actieve versterker in de sub...Eigenlijk zijn beide passief, daar het onaangetaste signaal direct naar de sub gaat...het wordt pas actief door de versterker in de sub...

    Bij een echte passieve sub heb je inderdaad alleen de draadaansluitingen zonder versterker en heb je een zware eindbak nodig om die flink te kunnen voeden. :wink: dit heet passief omdat de sub zelf niet versterkt.

    Zit nog half te slapen...

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ik weet het verschil rob...echter het is wel een passieve aansluiting die wordt gebruikt maar intern weer versterkt door de actieve versterker in de sub...

    Bij een echte passieve sub heb je inderdaad alleen de draadaansluitingen zonder versterker en heb je een zware eindbak nodig om die flink te kunnen voeden. :wink:

    Zit nog half te slapen...
    Ik vind het de terminologie rekken tot het maximum, maar we zitten in elk geval op dezelfde gedachtenlijn .

    Maarre, late dienst gehad? Of te enthousiast gefeest in het weekend ?
    Laat van bed...geen feestje gehad ofzo...

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    ik kan nou niet zeggen dat ik het echt snap
    Laat me maar even weten waar je de weg kwijt raakte en wat je echt wilt weten, kan ik je helpen, dan doe ik dat zeker, en net zolang dat je het nodig hebt om goed geinformeerd te worden.
    ja dit is denk ik (nog) niet zozeer relevant voor mij (high en low aansluitingen) eerst maar is een andere receiver aanschaffen en een subje.

    ik kan wel zeggen dat dit draadje veel los maakt bij iedereen:P

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    ik kan nou niet zeggen dat ik het echt snap
    Laat me maar even weten waar je de weg kwijt raakte en wat je echt wilt weten, kan ik je helpen, dan doe ik dat zeker, en net zolang dat je het nodig hebt om goed geinformeerd te worden.
    ja dit is denk ik (nog) niet zozeer relevant voor mij (high en low aansluitingen) eerst maar is een andere receiver aanschaffen en een subje.

    ik kan wel zeggen dat dit draadje veel los maakt bij iedereen:P
    Och valt wel mee toch...we proberen je alleen maar te helpen...en die terminologie komt vanzelf wel... :wink:

    Inderdaad niet onverstandig om eens te gaan kijken naar een receiver en een actieve sub...

  13. #38

    Standaard

    ik waardeer de hulp ook zeker wel, begrijp me niet verkeerd

    ik ga denk ik morgen even kijken naar receiver enz.
    iemand nog advies over een subje(actief heb ik begrepen :wink van mijn budget is niet erg veel meer over(na aankoop receiver) dus wel graag eentje met zacht prijsje.

    alvast bedankt

  14. #39

    Standaard

    laat ik zeggen een subje rond de 150/170euro. iets erboven kan wel maar dan duurt het iets langer voor ik hem aan kan schaffen :P

  15. #40
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Voor dat budget heb je nieuw helaas geen goede subwoofers.
    Wllicht de sub even achterwegen laten.

  16. #41

    Standaard

    hoeft ook niet nieuw te zijn.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    hoeft ook niet nieuw te zijn.
    Nieuw voor een schappelijk prijsje:

    klik hier

    Het zijn 9 voorbeeldjes die laten zien dat je tussen de 100 en 200 euro best wel kunt slagen als je geen super eisen stelt. Heel veel mensen zouden zich al gelukkig prijzen als ze 1 van genoemde modelletjes zouden hebben :wink:

    Het zijn geen voorbeelden die men hier als echte sub beschouwd, maar die kosten dan ook vaak het 5 voudige van de door mij als voorbeeld gegeven modellen. Men wil hier wel eens vergeten dat niet iedereen de behoefte heeft aan top spul, maar dat er mensen zijn die ook voor een gulden middenweg moeten gaan :wink: niet iedereen is rijk.

    Voor gebruikt moet je zelf mar even een beetje rondkijken op marktplaats of zo, er kan leuk spul tussen staan doch ook echte rommel, het is vanzelfsprekend wel een beetje oppassen daar
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    Nog net een beetje meer sub voor je geld:

    http://www.kieskeurig.nl/kopen/1AC39...7A00519524.htm
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    hoeft ook niet nieuw te zijn.
    Nieuw voor een schappelijk prijsje:

    klik hier
    Heel apart die Sony:

    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #45

    Standaard

    Zal wel erg wollig klinken
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    hoeft ook niet nieuw te zijn.
    Nieuw voor een schappelijk prijsje:

    klik hier
    Heel apart die Sony:

    Yep, ik denk dat ze even te dichtbij hebben geflitst met van die hele ouderwetse flitspoeder.... en toen is het misgegaan, de Sony ziet er een beetje aangebrand uit. :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  22. #47

    Standaard

    en welke van de weergegevn subs adviseren jullie dan?

  23. #48
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    en welke van de weergegevn subs adviseren jullie dan?
    Tja moeilijk, persoonlijk zal ik m,n geld er helemaal niet aan uitgeven dus het is dan ook lastig antwoord geven op je vraag.
    Moet ik toch wat noemen zal ik waarschijnlijk de Yamaha noemen.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    en welke van de weergegevn subs adviseren jullie dan?
    Tja moeilijk, persoonlijk zal ik m,n geld er helemaal niet aan uitgeven dus het is dan ook lastig antwoord geven op je vraag.
    Moet ik toch wat noemen zal ik waarschijnlijk de Yamaha noemen.
    Beter dan die Klipsch
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  25. #50
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    en welke van de weergegevn subs adviseren jullie dan?
    Tja moeilijk, persoonlijk zal ik m,n geld er helemaal niet aan uitgeven dus het is dan ook lastig antwoord geven op je vraag.
    Moet ik toch wat noemen zal ik waarschijnlijk de Yamaha noemen.
    Beter dan die Klipsch
    Tja, wat is beter als ze allemaal matig zullen presteren.
    Uiteraard heb ik de meeste niet gehoord maar wel genoeg van dergelijk baskasten in het verleden om te kunnen oordelen vrees ik.
    Ook Klipsch is (voor mij) niet zalig makend in dit niveau maargoed, als we reëel zijn is de prijs daar ook naar.
    Waarom ik voor de Yamaha kiest heeft twee redenen.
    1 het merk is erg sterk in de middenklasse surround receivers.
    2 het merk is erg sterk in de middenklasse subwoofers.

    Maar nogmaals, ik zou m,n geld er helemaal niet aan uitgeven.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •