Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 80 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    en welke van de weergegevn subs adviseren jullie dan?
    Tja moeilijk, persoonlijk zal ik m,n geld er helemaal niet aan uitgeven dus het is dan ook lastig antwoord geven op je vraag.
    Moet ik toch wat noemen zal ik waarschijnlijk de Yamaha noemen.
    Beter dan die Klipsch
    Tja, wat is beter als ze allemaal matig zullen presteren.
    Uiteraard heb ik de meeste niet gehoord maar wel genoeg van dergelijk baskasten in het verleden om te kunnen oordelen vrees ik.
    Ook Klipsch is (voor mij) niet zalig makend in dit niveau maargoed, als we reëel zijn is de prijs daar ook naar.
    Waarom ik voor de Yamaha kiest heeft twee redenen.
    1 het merk is erg sterk in de middenklasse surround receivers.
    2 het merk is erg sterk in de middenklasse subwoofers.

    Maar nogmaals, ik zou m,n geld er helemaal niet aan uitgeven.
    Sja, alle waar naar zijn geld natuurlijk.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  2. #52
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    en welke van de weergegevn subs adviseren jullie dan?
    Tja moeilijk, persoonlijk zal ik m,n geld er helemaal niet aan uitgeven dus het is dan ook lastig antwoord geven op je vraag.
    Moet ik toch wat noemen zal ik waarschijnlijk de Yamaha noemen.
    Beter dan die Klipsch
    Tja, wat is beter als ze allemaal matig zullen presteren.
    Uiteraard heb ik de meeste niet gehoord maar wel genoeg van dergelijk baskasten in het verleden om te kunnen oordelen vrees ik.
    Ook Klipsch is (voor mij) niet zalig makend in dit niveau maargoed, als we reëel zijn is de prijs daar ook naar.
    Waarom ik voor de Yamaha kiest heeft twee redenen.
    1 het merk is erg sterk in de middenklasse surround receivers.
    2 het merk is erg sterk in de middenklasse subwoofers.

    Maar nogmaals, ik zou m,n geld er helemaal niet aan uitgeven.
    Sja, alle waar naar zijn geld natuurlijk.
    Uiteraard en wellicht nog belangrijker de vraag waar jezelf genoegen mee neemt.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    en welke van de weergegevn subs adviseren jullie dan?
    Tja moeilijk, persoonlijk zal ik m,n geld er helemaal niet aan uitgeven dus het is dan ook lastig antwoord geven op je vraag.
    Moet ik toch wat noemen zal ik waarschijnlijk de Yamaha noemen.
    Beter dan die Klipsch
    Tja, wat is beter als ze allemaal matig zullen presteren.
    Uiteraard heb ik de meeste niet gehoord maar wel genoeg van dergelijk baskasten in het verleden om te kunnen oordelen vrees ik.
    Ook Klipsch is (voor mij) niet zalig makend in dit niveau maargoed, als we reëel zijn is de prijs daar ook naar.
    Waarom ik voor de Yamaha kiest heeft twee redenen.
    1 het merk is erg sterk in de middenklasse surround receivers.
    2 het merk is erg sterk in de middenklasse subwoofers.

    Maar nogmaals, ik zou m,n geld er helemaal niet aan uitgeven.
    Sja, alle waar naar zijn geld natuurlijk.
    Uiteraard en wellicht nog belangrijker de vraag waar jezelf genoegen mee neemt.
    Ik ben een tevreden man.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  4. #54

    Standaard

    Puur op mijn gevoel af zou ik eerder voor de klipsch gaan! Klipsch levert in het algemeen veel speaker voor het geld en die goedkope grootgrutters redden het echt niet tegen een fatsoenlijk klipsch. :wink:

    Waarschijnlijk ook wat muzikaler dan een yamaha...

    Beter is inderdaad om te wachten tot je wat geld hebt om een fatsoenlijk sub te kunnen aanschaffen. Als je een beetje fronts hebt, leveren die ook al aardig wat bas.

  5. #55

    Standaard

    dus jullie zeggen eigenlijk, liever geen sub als zo'n sub? als ik het goed begrijp. :wink: maar waarom verkopen ze die dan

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    dus jullie zeggen eigenlijk, liever geen sub als zo'n sub? als ik het goed begrijp. :wink: maar waarom verkopen ze die dan
    Meestal zitten ze bij die goedkope setjes...vaak ook los te koop. Veel mensen geven schijnbaar niet om goed geluid en zijn hier tevreden mee. :wink:

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    dus jullie zeggen eigenlijk, liever geen sub als zo'n sub? als ik het goed begrijp. :wink: maar waarom verkopen ze die dan
    Alle waar naar zijn geld, je krijgt ook met de goedkopere modellen waar naar je geld en soms zelfs meer, op dat gebied hoef je je geen zorgen te maken. Als het op dit forum over subs gaat worden sommigen nogal fanatiek 8) , ga er gewoon zelf eens naar luisteren, en bedenk dan wel dat een sub een beetje moeilijk is in te regelen in een systeem, maar als een sub eenmaal lekker is ingeregeld, dan kan je genieten van lage tonen.

    Hier is men zeer kritisch en verwacht men veel van een sub, hij moet muzikaal zijn, niet dreunen, mag niet "flodderen" en wat al niet meer. Toch kan een minder dure sub toch best wel aan je verwachtingen voldoen, het is maar net hoe hoog je je eisen stelt.

    Het gaat er uiteindelijk om dat je zelf tevreden moet zijn, en als er dan geen velo, svs of rel op staat , dat zou je gewoon worst moeten zijn, als je zelf maar tevreden bent en in je achterhoofd wel beseft dat het altijd beter kan :wink: (maar ook veel duurder 8) )
    Have fun and enjoy your collection

  8. #58

    Standaard

    Zeer zeker een kern van waarheid, een sub van 150-200 kan een leuk effect toevoegen aan de filmervaring. Een flink duurdere sub voegt dan echt nog de kers op de taart op de filmervaring.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #59

    Standaard

    mijn verstand en luister ervaring om het zo maar even te noemen is niet zo veel eisend. ik hou van muziek maar om daar nou duizende euro aan uit te geven vind ik te ver gaan. waarschijnlijk ben ik dan niet zo'n hele grote liefhebber. wellicht over een tijdje wanneer mijn studie is afgerond en mijn financiele middelen wat meer toereikend zijn.

    en beter kan het idd altijd.

    en waarschijnlijk merk ik die kers op de taart niet eens :wink:

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    mijn verstand en luister ervaring om het zo maar even te noemen is niet zo veel eisend. ik hou van muziek maar om daar nou duizende euro aan uit te geven vind ik te ver gaan. waarschijnlijk ben ik dan niet zo'n hele grote liefhebber. wellicht over een tijdje wanneer mijn studie is afgerond en mijn financiele middelen wat meer toereikend zijn.

    en beter kan het idd altijd.

    en waarschijnlijk merk ik die kers op de taart niet eens :wink:
    Alleen als je weet dat ie er zit, anders niet...met andere woorden: als je niet beter weet, mis je ook niets. :wink:

  11. #61

    Standaard

    precies

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    mijn verstand en luister ervaring om het zo maar even te noemen is niet zo veel eisend. ik hou van muziek maar om daar nou duizende euro aan uit te geven vind ik te ver gaan. waarschijnlijk ben ik dan niet zo'n hele grote liefhebber. wellicht over een tijdje wanneer mijn studie is afgerond en mijn financiele middelen wat meer toereikend zijn.

    en beter kan het idd altijd.

    en waarschijnlijk merk ik die kers op de taart niet eens :wink:
    Alleen als je weet dat ie er zit, anders niet...met andere woorden: als je niet beter weet, mis je ook niets. :wink:
    Niet te veel goede dure subs beluisteren dus :wink:
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  13. #63

    Standaard

    haha, ik doe mn best

  14. #64
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Als je niet beter weet zou je inderdaad tevreden kunnen zijn met dergelijke subs.
    Echter met een beetje leuke vloerstaanders bereik je al hetzelfde laag effect.
    Het zijn gewoon keuzes die je maakt en alleen jijzelfs kan bepalen of het iets voor je is.
    De genoemde site met modellen zijn in ieder geval niet duur dus mocht je het niets vinden is de schade niet zo groot.

  15. #65

    Standaard

    zo, in korte tijd toch een levendige thread

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    ja ik ben bang voor het virus. het hoeft bij mij niet te gek te worden. ik heb er eigenlijk ook alleen muziek op geen tv of iets dergelijks. maar mischien voor de toekomst wel. nee nieuw is voor mij meestal te duur. ik heb twee onkyo receivers gezine op marktplaats.

    de TX-SV919THX en de Tx-Ds 939. voor de eerste willen ze 325 euro hebben en de tweede475. ik vind die prijs van 325 euro wel kunnen. maar 475 euro vind ik eigenlijk te duur. dus je zou kunnen zeggen dat mijn budget rond de 350 euro ligt. voor alleen de versterker.lijken mij allebei mooie receivers met veel optie die ik nog niet gebruik maar misschien in de toekomst wel.
    :wink:
    die brug hoe moet je zoiets maken, kun je dat zelf of wat

    ook wel makkelijk siteje voor onkyo spullen http://www.hnny.nl/archief_onkyo.html

    btw die digitale coax is bij mij bekend onder rca of tulp. maar nu ook onder digitale coax [/url]
    een voorbeeld van receivers in die prijsklasse (even gesorteerd op de sterretjes van kwaliteit) link naar kieskeurig

    je KUNT een actieve sub ook aansluiten op een tape-out van je huidige sub. De sub reageert dan NIET op de volumeknop van je receiver, maar als je graag een (actieve) sub wilt aansluiten: het kán wel.
    Maar als je een sub wilt voor je films, dan toch wel heeeeel graag via een AV-versterker.

    Als verbetering van geluidskwaliteit (muziekje, filmpje) je grootste wens is, kies dan in de eerste plaats andere boxen en versterker. Gezien de kans op besmetting met HET 4us zou ik dan maar gelijk een AV-receiver kopen en leuke boxen (niet te verwarren met geiten en bokken).
    De sub zou wat mij betreft wel "later eens" kunnen.


    en wat betreft rca/tulp/digitale coax: Ja, de AANSLUITING is hetzelfde. Nee, het is een andere aansluiting. Het signaal is anders [spoiler:496c14a039]zoals de naam al doet vermoeden is dat bij digitale coax digitaal, bij tulp is het analoog[/spoiler:496c14a039] en het is ook verstandig er een speciaal coaxiaal kabeltje voor te kopen.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan

    en wat betreft rca/tulp/digitale coax: Ja, de AANSLUITING is hetzelfde. Nee, het is een andere aansluiting. Het signaal is anders [spoiler:3f22390ca1]zoals de naam al doet vermoeden is dat bij digitale coax digitaal, bij tulp is het analoog[/spoiler:3f22390ca1] en het is ook verstandig er een speciaal coaxiaal kabeltje voor te kopen.
    Omdat coax gecalibreerd is op een vaste weerstand van 75 ohm...wijk je hier van af...dan presteerd het niet optimaal. :wink:

  17. #67

    Standaard

    ik ben gister wezen luisteren naar een onkyo receiver 604e, hij beviel me wel weliswaar met andere boxen maargoed. hij was alleen bij de winkel wara ik ben wezen luisteren 90 euro duurder als op internet dus ik heb hem gister besteld. hij zal na het weekend wel binnen komen denk ik. k kan nie wachten ik wacht ook nog even met de subwoofer. maar nu heb ik ieder geval de aansluitingen. ik post nog wel even iets als ik hem binnen heb. plus nog een vraagje over het maken van een bridge/brug.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    ik ben gister wezen luisteren naar een onkyo receiver 604e, hij beviel me wel Hij was alleen bij de winkel waar ik ben wezen luisteren 90 euro duurder als op internet dus ik heb hem gister besteld.
    Gefeliciteerd met je aankoop, veel plezier ermee
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  19. #69

    Standaard

    Van harte met je aankoop. Veel plezier ermee. :wink:

  20. #70

    Standaard

    mag dat niet dan?

    misschien niet zo leuk voor de winkel waar ik geweest ben maar wel voor mijn portomonee.

  21. #71
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Mag wel maar..........

  22. #72

    Standaard

    nee dat weet ik wel. maar ik heb daar nou niet echt de financiele middelen voor om even 90 euro extra op te hoesten. en ze hebben niet echt veel tijd aan mij besteed want de receiver stond al opgesteld met een setje boxen. dus dat scheelt weer

  23. #73
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    nee dat weet ik wel. maar ik heb daar nou niet echt de financiele middelen voor om even 90 euro extra op te hoesten. en ze hebben niet echt veel tijd aan mij besteed want de receiver stond al opgesteld met een setje boxen. dus dat scheelt weer
    Opzich begrijpelijk maar als de winkel veel van zulke "klanten" als jouw over de vloer heeft heeft ook hij de middelen niet meer om zijn winkel draaiende te houden.
    Maar inderdaad, soms gaat het gewoon zo.

  24. #74

    Standaard

    ik heb nog even snel een vraagje tussendoor ik zag op de subwoofer die ik nog had staan dat er een knopje fase stond die kan je op 0graden en 180graden zetten. toen ik die omzette hoorde ik geen verschil, dus nu vroeg ik me af waar dit voor is en waar ik hem eventueel het beste op kan zetten. de 0 of 180 graden.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88
    ik heb nog even snel een vraagje tussendoor ik zag op de subwoofer die ik nog had staan dat er een knopje fase stond die kan je op 0graden en 180graden zetten. toen ik die omzette hoorde ik geen verschil, dus nu vroeg ik me af waar dit voor is en waar ik hem eventueel het beste op kan zetten. de 0 of 180 graden.
    Dat ligt aan de plaatsing van de sub, je ruimte en je luisterplek. Beste manier om er achter te komen is om een stukje film/muziek te luisteren, na een tijdje die knop omgooien, luisteren en 'm dan laten staan in de beste stand.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •