De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kan ik S-video signalen op de scart-ingang spelen ?

    Kan het in de gebruiksaanwijzing niet vinden. Ik heb een lcd 32v2000 van sony en die heeft een svideo av-5 ingang, echter die zit aan de zijkant en dus in het zicht, dat wil ik niet gebruiken dus.

    Dacht aan de oplossing s-video naar scart, maar weet niet of dit gaat. Uitsturende apparaat heeft ook scart, dus kan ook scart <> scart doen, maar men zegt dat s-vhs ietsie beter is.

    De component is al gebruikt dus die vervalt sowieso, en de bijgeleverde dropveters zullen niet zo top zijn denk.

    Aangezien ik een scart <> svideo/audio moet aanschaffen wil ik uiteraard eerst weten of dit werkt, niet dat die kabels heel duur zijn, maar anders ligt het maar te liggen ....

    Bedankt.

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Kan ik S-vhs signalen op de scart-ingang spelen ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wijdbeens

    Dacht aan de oplossing s-vhs naar scart, maar weet niet of dit gaat. Uitsturende apparaat heeft ook scart, dus kan ook scart <> scart doen, maar men zegt dat s-vhs ietsie beter is.
    Je zit hier met verkeerde informatie.
    Ten eerste is het S-video omdat S-VHS iets geheel anders is.
    Ten tweede is S-video net een stapje lager als RGB over scart.

    Het is dus het beste als je scart > scart gebruikt in jouw geval.
    Het loont overigens wel om goede kabels te gebruiken.

  3. #3

    Standaard

    Ja, S-video inderdaad, ik haal dat wel vaker door elkaar

    maareh het kwam hiervandaan en daar spreken ze toch ook over s-vhs ....

    Er zijn twee gangbare manieren om de speler op de TV aan te sluiten: via een SCART-kabel en via een S-VHS of Hosiden-kabeltje. De laatste mogelijkheid is kwalitatief de beste, heeft u de mogelijkheid om het kleine 4-polige S-VHS kabeltje te gebruiken, doe dat dan.

    http://www.dvdnews.nl/portal/index.php?page=13

    Zal ik wel achterhaalde info hebben gelezen (?)

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Reden genoeg dus om niet meer op die site te komen...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Reden genoeg dus om niet meer op die site te komen...
    Kom kom, ik gebruik die uitdrukking ook, als men maar begrijpt waar over het gaat :wink: het leven is al moeilijk genoeg
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Reden genoeg dus om niet meer op die site te komen...
    Kom kom, ik gebruik die uitdrukking ook, als men maar begrijpt waar over het gaat :wink: het leven is al moeilijk genoeg
    We hebben het hier wel over twee compleet verschillende dingen. :wink:
    Dat jij het ook gebruikt wil niet zeggen dat het goed is omdat het toevallig beiden met een S begint.

    Erger is het nog waneer een site jouw info moet geven het zelf niet weet......

  7. #7

    Standaard

    Ik ben niet zo heel kritisch hoor, maar :
    Er zijn twee gangbare manieren om de speler op de TV aan te sluiten: via een SCART-kabel en via een S-VHS of Hosiden-kabeltje. De laatste mogelijkheid is kwalitatief de beste, heeft u de mogelijkheid om het kleine 4-polige S-VHS kabeltje te gebruiken, doe dat dan.
    Het zal een typefout zijn, maar hier staat echt :
    De twee genoemde mogelijkheden zijn hier duidelijk niet S-VHS of Hosinden, maar SCART of S-VHS wat ook wel Hosinden heet. En dat de laatste oplossing (S-VHS of Hosiden kabeltje dus) het beste is, maar als je de mogelijkheid om het kleine S-VHS kabeltje te gebruiken moet je dat doen......... .

    En dan te bedenken dat S-VHS niet eens het beste is.............

    Vandaar Johan's reactie denk ik zo maar.

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit

    Vandaar Johan's reactie denk ik zo maar.
    Yep, dat is een reden om niet meer op zo,n site te komen.

  9. #9

    Standaard Re: Kan ik S-vhs signalen op de scart-ingang spelen ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wijdbeens
    Uitsturende apparaat heeft ook scart, dus kan ook scart <> scart doen, maar men zegt dat s-vhs ietsie beter is.
    Om effen terug on-topic te komen. SCART is eigenlijk helemaal geen signaal-standaard, maar een connector-standaard. Je kan dan ook helemaal geen uitspraak doen over de kwaliteit van een SCART-aansluiting. SCART kan zowel RGB (best), S-Video (goed), als Composite (zwak) signalen versturen. (De reden waarom men soms zegt dat SCART het best is, is dat dat de enige connector is waarlangs een RGB-signaal passeert, terwijl je voor Composite ook nog de simpele gele tulp-stekker hebt, en voor S-Video ook nog de mini-DIN stekker).
    Het komt er vooral op neer van te weten (adhv de handleidingen van je toestellen) welke signalen er op welke SCART-aansluiting beschikbaar zijn. Normaal zal elke SCART-aansluiting wel Composite ondersteunen, maar je wil dus RGB of als het niet anders kan S-Video, en die zijn zeker niet altijd voorhanden. Vaak zal het een mix zijn. Bvb veel TVs met 3 SCART ingangen zullen slechts op 2 van de 3 SCART ingangen RGB ondersteunen. In sommige toestellen moet je via de menu's instellen welk uitgangssignaal je op de SCART-outputs wil (dat is bvb het geval voor de Pioneer HDD-recorder die ik heb).
    Welke toestellen zijn het in jouw geval ?

    PS: ivm kabels moet je dan ook liefst een volledig bedrade SCART-kabel hebben. Er zijn immers ook goedkope SCART-kabels in omloop die bvb de RGB-pinnen niet aangesloten hebben en die kun je dan uiteraard niet gebruiken voor een RGB-signaal. En om effen op je originele post terug te komen: je hebt idd ook kabels met aan de ene kant SCART en aan de andere kant de typische S-Video of Composite plugjes, maar die wil jij dus zeker niet, aangezien je de SCART-ingang wil gebruiken.

    PS2: ben ook eens op die dvdnews.nl pagina gaan kijken, daar staat in grote lijnen ook wat ik hierboven zeg. Maar het is toch wel totaal onbegrijpelijk dat ze zeggen dat een S-Video connectie beter is dan RGB over SCART !!??

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Kan ik S-vhs signalen op de scart-ingang spelen ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan
    SCART is eigenlijk helemaal geen signaal-standaard, maar een connector-standaard.
    Klopt inderdaad en soms gebruiken we dan ook de omschrijving RGB over scart want dat is wat bedoeld wordt zoals jezelf ook al aangeeft.
    Echter om het ons gemakkelijk te makken gebruikt men alleen "scart" om het gemakkelijk te houden.

  11. #11

    Standaard

    Ja ik wilde S-video/audio uit naar scart, omdat dat me het makkelijkst leek (s-video aansluiting aan zijkant toestel = niet ideaal)

    Echter ik heb nu de box scart/scart aangesloten en die is RGB als ik de component out uitschakel. Zou ook deze kunnen gebruiken aangezien ik inmiddels m'n (nieuwe) dvd-speler over HDMI heb en de component nu dus weer vrij is, echter dat bijgeleverde dropvetertje gebruik ik liever niet, dus dat zou betekenen *weer* een kabel bestellen (3pins mini-jack > YbCYPr) en een knap audiokabeltje (mini-jack > tulp) dus ik laat het zo, knappe scartkabel had ik nog voorradig namelijk.

    De box hoeft ook niet per defenitie portable meer te zijn, scart los/vast elke keer leek me namelijk niet echt handig, met een usb repeaterkabel van 5 meter is de boel simpel te vullen.

    Bedankt voor jullie meedenken en reacties.


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •