Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 44 van 44 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Wil NAD niet gaan promoten hoor maar vond het merk goed passen bij de wensen van????????weet even zijn naam niet meer.Bij een beperkt budget en zo min mogelijk componenten ben je al snel klaar met een nad receiver en nad dvd speler(die bekend staat een goede cd weergave te hebben)En storingen en problemen die heeft ieder merk.Kijk maar op kieskeurig.nl.En tevreden mensen hoor je meestal niet zodat het soms lijkt of een produkt heel slecht is.Had dat ook met mn pixelplus philips breedbeeld 3 jaar geleden.Durfde hem niet te kopen naar aanleiding slechte verhalen.Toch gekocht en wat een beeldkwaliteit als je de waardes goed instelt.Ik dwaal een beetje af.

    Groetjes Dennis.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    In zijn prijsklasse inderdaad niet. Vandaar dat ik zelf ook gebruik maak van een Harman Kardon AVR en een NAD stereo amp (als er geld over is worden beide vervangen door een Arcam AVR). Maar jij suggereerde dat je onder de 5000 euro geen surround receivers kon vinden die goed stereo konden weergeven. En die zijn er toch echt wel in overvloed. Onder de 1000 euro wordt wel een probleem...

    P.S. Wat dacht je van Edgar's nieuwste aanwinst? Ik heb 'm zelf niet gehoord, maar kan me niet voorstellen dat ie met stereo niet uit de voeten kan...
    Die 5000 euro is inderdaad een beetje overdreven. Er zijn vast recievers die wel een goed stereo weergave hebben. Ik blijf er wel bij dat een 'echte' stereo versterker een betere stereoweergave neerzet. In de toekomst zal dit misschien gaan veranderen, of niet 8)

    Wat NAD betrfeft: Ik heb het er niet zo op. Het zal ongetwijfeld geen slecht spul zijn maar niet mijn ding. Ik heb van NAD wel de stereoversterkers gehoord maar ben er niet echt kapot van.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  3. #28

    Standaard

    http://www.raf.nl/webshop/product_in...oducts_id=8108

    De What Hifi is helemaal gek van deze machine. Schijnt ook behoorlijk goed te zijn met muziek.
    Toch zou ik voor muziek naar een budget versterker van bv. Cambridge, Marantz of Denon gaan kijken........zelfs zo'n goedkope versterker is vele malen beter met muziek dan zo'n receiver.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?products_id=8108

    De What Hifi is helemaal gek van deze machine. Schijnt ook behoorlijk goed te zijn met muziek.
    Toch zou ik voor muziek naar een budget versterker van bv. Cambridge, Marantz of Denon gaan kijken........zelfs zo'n goedkope versterker is vele malen beter met muziek dan zo'n receiver.
    ~In Engeland voor NAD zeer goed gewaardeerd, evenals Cambridge Audio.
    Heeft ook te maken met smaak.
    Voor het budget zou ik naar een 2de hands kijken, denk dat daar veel te halen valt. Kunt moeilijk voor 500 euro een stereo versterker EN een receiver aanschaffen.

  5. #30

    Standaard

    NAD heeft wel 5 jaar garantie dus heel veel risico loop je niet. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    NAD heeft wel 5 jaar garantie dus heel veel risico loop je niet. :wink:
    Vooral de eerste NAD 5.1 receivers hadden dit porbleem, van die eerste modellen is er ook een opvolger gekomen en die kennen geen problemen meer.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    NAD heeft wel 5 jaar garantie dus heel veel risico loop je niet. :wink:
    Vooral de eerste NAD 5.1 receivers hadden dit porbleem, van die eerste modellen is er ook een opvolger gekomen en die kennen geen problemen meer.
    Vijf jaar garantie is toch geen probleem? :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    NAD heeft wel 5 jaar garantie dus heel veel risico loop je niet. :wink:
    Vooral de eerste NAD 5.1 receivers hadden dit porbleem, van die eerste modellen is er ook een opvolger gekomen en die kennen geen problemen meer.
    Vijf jaar garantie is toch geen probleem? :wink:
    Zeker niet, veel van de eerste serie zijn ook gerepareerd onder garantie (printplaat vervangen en andere software).

    Alleen dit heeft NAD een behoorlijke deuk in het imago gegeven, meerdere dealers hoor ik er nog over. Bij 1 dealer kreeg ik ook te horen dat hij niet zo 1,2,3 voor een surround versterker van NAD zou gaan. Maarja mensen hebben een bepaalde gedachte en die is niet makkelijk uit het brein te krijgen. Mensen reageren bij dit soort aankopen doorgaans erg emotioneel, verhalen die men vaag heeft gehoord spelen ook mee met de keuze.
    En diverse fora gaat zoiets ook snel de ronde, als 1 iemand een probleem met NAD gehad heeft weet binnen no-time iedereen het en gaat men elkaar na praten.
    Ik denk dat je met NAD geen buil zult vallen en ik zou luisteren naar de audio kwaliteiten van diverse receiver, oa NAD

  9. #34

    Standaard

    Ik heb een nad nog nooit gehoord maar heb al veel gehoord en gelezen dat die goed passen bij wharfedale speakers.
    Heb ook ergens gehoord over een samenwerking van wharfedale met quad en dat die luidsprekers gelijkenissen hebben maar ben het niet 100% zeker.
    Momenteel vind ik dat ik mijn wharfedale evo 30 speakers wat te kort doe met m'n yamaha AVR 640 en er veel meer uit te halen valt.
    Kben nog aan het twijfelen of ik een AVR van nad zou kopen of een stereo amp en de yamaha houden.
    Heb ook in gedachten om aan biampen te doen met 2 stereo amps maar heb daar mijn twijfels over of daar meer valt uit te halen.
    Enkel de tweeter is namelijk gescheiden van de bass en midrange...

  10. #35
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Even een ding wat je heel goed moet onthouden. Een AV reciever kan bijna nooit een betere stereoweergave geven dan een echte tereo versterker. Tenzij je in het 5000 plus segment gaat kijken. Een echte stereo versterker van 300 euro veegt de vloer aan met een AV reciever van 1000 euro op stereo gebied.
    Waar baseer je dit op? Naar mijn bescheiden mening onzin. Neem een Arcam AVR300 bijv. Tegenwoordig niet zo duur meer door de diverse opvolgers. Die is op stereogebied uitstekend te noemen! En behalve Arcam zullen er vast en zeker meer merken zijn die AVR's hebben die zeer goed presteren op stereogebied.
    Toch zit er wel een kern van waarheid in.
    Zelf ervaar ik dit met mijn Arcam dvd speler en Arcam cd speler, hoewel de Arcam DV88plus (dvd speler) bekend staat om zijn meer dan goede stereo kwaliteiten met ie toch zijn goedkopere neefje (Arcam CD73T en kost ongeveer 50% van de DV88plus) voor laten gaan op stereo weergave vanaf een muziek CD.

    Hotsparky geeft het wellicht wat overdreven aan maar een kern van waarheid zit er wel in.
    Neemt niet weg dat ook de dvd speler gewoon erg goed klinkt indien nodig maar voor mij is er genoeg verschil om beide apparaten te behouden.
    Dit gewoon even als kleine aanvulling.

    Vandaar dat ik zelf ook gebruik maak van een Harman Kardon AVR en een NAD stereo amp (als er geld over is worden beide vervangen door een Arcam AVR).
    Dit zal ikzelf niet doen maar wil niet zeggen dat het slecht is, helemaal niet.
    Persoonlijk zal ik altijd de stereo en HT gescheiden houden, helaas wel de duurste optie (vandaar dat ik nu ook alleen met stereo set draai).
    Reden hiervoor is dat er meer mogelijkheden zijn om beide sets te optimaliseren voor hun doel.
    Dit geeft helaas wel extra kosten maar toch geniet dit mijn voorkeur maar ook met een goede surround receiver is het prima genieten van stereo natuurlijk.

    @Rob
    Ik heb een halfjaar geleden mij Onkyo receiver en DVD speler verruild voor een Arcam AVR350 en DV137 .... het verschil in muzikaliteit is zo enorm groot dat het bijna niet grappig meer is
    Ik denk dan ook dat Arcam gewoon een stap hoger staat als Onkyo al moet ik wel toegeven de laatste tijd een paar heerlijk surround set gehoord te hebben met Onkyo als versterking.
    Maargoed, surround is nog geen stereo weergaven.

    @RCduck7
    Momenteel vind ik dat ik mijn wharfedale evo 30 speakers wat te kort doe met m'n yamaha AVR 640 en er veel meer uit te halen valt.
    Dat weet ik wel zeker dat het zo is.
    De Evo serie zijn mooie speakers en zijn zeker in staat tot hoge prestaties.
    Je zal hier zeker veel uit kunnen halen met een goede versterker.
    Echter de Yamaha is voor surround weer erg sterk maar als het op stereo kwaliteiten aankomt icm met de Evo's laat het merk een (verantwoord) steekje vallen.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Hotsparky geeft het wellicht wat overdreven aan maar een kern van waarheid zit er wel in.
    Dat zei ik dus...

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    @Rob
    Ik denk dan ook dat Arcam gewoon een stap hoger staat als Onkyo al moet ik wel toegeven de laatste tijd een paar heerlijk surround set gehoord te hebben met Onkyo als versterking. Maargoed, surround is nog geen stereo weergaven.
    Absoluut. De Arcam kost ook het vijfvoudige van de Onkyo van destijds; er is wat dat betreft eigenlijk niet eens een eerlijk vergelijk mogelijk. Maar de AVR350 is -voor mij in ieder geval- naast een zeer capabele HT receiver ook gewoon een volwassen stereo versterker, die duidelijk laat horen hoeveel capaciteit van mijn speakers voorheen nog onbenut was. Ik ben dan ook erg benieuwd wat een nieuwe luidsprekerset straks nog gaat toevoegen 8).
    Waarop ik dan nu al kan antwoorden: veel.... 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #38
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Hotsparky geeft het wellicht wat overdreven aan maar een kern van waarheid zit er wel in.
    Dat zei ik dus...
    Dat zeg ik........ :P

  14. #39
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout

    Absoluut. De Arcam kost ook het vijfvoudige van de Onkyo van destijds; er is wat dat betreft eigenlijk niet eens een eerlijk vergelijk mogelijk. Maar de AVR350 is -voor mij in ieder geval- naast een zeer capabele HT receiver ook gewoon een volwassen stereo versterker, die duidelijk laat horen hoeveel capaciteit van mijn speakers voorheen nog onbenut was. Ik ben dan ook erg benieuwd wat een nieuwe luidsprekerset straks nog gaat toevoegen 8).
    Het geeft in ieder geval wel weer eens aan dat ook de versterking en bron van zeer grote invloed zijn.
    Velen denken dat de speakers het grootste verschil uitmaken maar dat is dus nog niet zo zeker......
    Vandaar ook de altijd voortdurende zoektoch naar de ideale combinatie waarin alle componenten van groot belang zijn.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Waarop ik dan nu al kan antwoorden: veel.... 8)
    Daar twijfel ik ook geen moment aan .... zal binnenkort wel eens met een stapeltje cd's langskomen .
    Uit zijt wellekome....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #41

    Standaard

    Volgens mij dwalen we een beetje af van het topic

    Ben benieuwd of FastFolkert zelf al iets ervaren, of beluisterd heeft.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Volgens mij dwalen we een beetje af van het topic

    Ben benieuwd of FastFolkert zelf al iets ervaren, of beluisterd heeft.
    anders koopt hij gewoon een AV1000C :wink:

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Volgens mij dwalen we een beetje af van het topic

    Ben benieuwd of FastFolkert zelf al iets ervaren, of beluisterd heeft.
    anders koopt hij gewoon een AV1000C :wink:
    Jij weet er vast nog wel 1!

  19. #44

    Standaard

    Ben benieuwd of FastFolkert zelf al iets ervaren, of beluisterd heeft.
    Nee, want zoals ik al eerder schreef, komt mij receiver pas rond 20-2 ; en de Lundia onderdelen (waar laat je anders zo'n 41cm diep geval) ook rond die tijd.
    Eind feb. zal de boel wel draaien en meld ik me weer.
    De NAD320 blijft trouwens stand-by om evt. op de pre-out van de voorkanalen aan te sluiten.

    Folkert

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •