De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Scartaansluiting op PC

    Hallo Allemaal,

    Ik wil mijn vakantievideobanden op DVD zetten via mijn pc.
    Het liefst wil ik mijn videorecorder op mijn pc aansluiten middels een scartkabel.
    Zijn er pc-kaarten voorzien van een scartaansluiting te koop en zo ja, waar?
    Mij bekende pcleveranciers (omgeving Geldermalsen) hebben ze niet.

    Alvast bedankt voor je antwoord.
    Groetjes.
    Josimons

  2. #2

    Standaard Re: Scartaansluiting op PC

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Josimons
    Hallo Allemaal,

    Ik wil mijn vakantievideobanden op DVD zetten via mijn pc.
    Het liefst wil ik mijn videorecorder op mijn pc aansluiten middels een scartkabel.
    Zijn er pc-kaarten voorzien van een scartaansluiting te koop en zo ja, waar?
    Mij bekende pcleveranciers (omgeving Geldermalsen) hebben ze niet.

    Alvast bedankt voor je antwoord.
    Groetjes.
    Josimons
    Een scart aansluiting op een video kaart van een PC , een Svhs, of composiet, dat zal nog wel gaan, maar een scart heb ik nog nooit gezien.

    Toch is dit forum niet echt bedoeld voor PC oplossingen :wink:

    Wil je niet aan dure videokaarten voor je PC en toch je videobanden digitaliseren(op dvd zetten) dan lijkt het mij stukken voordeliger om daar een standalone DVD recorder voor te gebruiken. Je sluit je videorecorder aan op de dvdrecorder en gebruikt hiervoor een DVDrw schijfje. Als het is opgenomen copieer je het schijfje naar je PC en kun je het met de diverse software waarschijnlijk naar hartelust bewerken.

    WAARSCHUWING:

    Een videoband houd zijn data waarschijnlijk langer vast dan een zelfgebrand schijfje, er zijn schijfjes die al na een half jaar niet meer af te lezen zijn
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Hallo DVDProfilersFilmgek,

    Dank-je-wel voor je antwoord.

    Ik zet voor-en-na mijn videobanden, voor eigen gebruik, op DVD via de video- en DVD-recorder.

    Helaas is er een band die een soort beveiliging heeft (Dijken onder spanning), waardoor de DVD-recorder het signaal niet herkent.

    Deze heb ik toen via de antenne-ingang (en mbv het programma PowerCinema) op mijn Medionpc gezet; dat gaat prima.

    Daarna mbv het programma Pinnacle Studio een videofilm gemaakt en bewerkt (oa menubesturing aangebracht) en op DVD gebrand.

    Zoals bekend geeft de antenne-aansluiting ook de slechtste beeldkwaliteit.
    Daarom (en ik weet dat er Medionpcs zijn die een scart-aansluiting hebben) vroeg ik me af of er losse kaarten te koop zijn.
    Helaas schijnt dit niet het geval te zijn.

    Nogmaals bekend!
    Mvg Jo Simons.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Josimons
    Hallo DVDProfilersFilmgek,

    Dank-je-wel voor je antwoord.

    Ik zet voor-en-na mijn videobanden, voor eigen gebruik, op DVD via de video- en DVD-recorder.

    Helaas is er een band die een soort beveiliging heeft (Dijken onder spanning), waardoor de DVD-recorder het signaal niet herkent.

    Deze heb ik toen via de antenne-ingang (en mbv het programma PowerCinema) op mijn Medionpc gezet; dat gaat prima.

    Daarna mbv het programma Pinnacle Studio een videofilm gemaakt en bewerkt (oa menubesturing aangebracht) en op DVD gebrand.

    Zoals bekend geeft de antenne-aansluiting ook de slechtste beeldkwaliteit.
    Daarom (en ik weet dat er Medionpcs zijn die een scart-aansluiting hebben) vroeg ik me af of er losse kaarten te koop zijn.
    Helaas schijnt dit niet het geval te zijn.

    Nogmaals bekend!
    Mvg Jo Simons.
    Er zijn apparaatjes te koop die het signaal afschermt dat voorkomt dat een DVDrecorder het signaal niet herkent, een oude videoband van je zelf omzetten naar DVD mag hier niet besproken worden, al zal daar niemand van wakker liggen, de videotape is dood en een kopie van een videotape heeft niet een echt hoge kwaliteit.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •