De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp gevraagd bij aansluiting 2e dvdspeler

    Ik heb een regio 2 dvdspeler en die geeft perfect beeld. Deze is aangesloten via een scartkabel achter mn tv.

    Nu heb ik laatst een 2e dvdspeler gekocht (regiovrij) en deze wederom via een scartkabel verbonden met mn tv. Het lukt me echter niet om deze 100% scherp te krijgen. Ook als er geen dvd in de speler zit en je ziet de screensaver van de speler, dan loopt er van rechts naar links een signaal ofzo... Dit klinkt vaag...maar je ziet geen strak beeld maar alsof er onderdoor iets beweegt...strepen die horizontaal door het beeld lopen. Als je films kijkt, dan lijkt het net alsof er iets beweegt...alsof de kleuren "dansen". Vooral bij donkere scenes zie je bv geen strakke zwarte vlakken maar ze trillen en bewegen...heel gek...

    Ik heb alle combinaties geprobeerd maar niets helpt. Ligt het aan de aansluiting? Soms lijkt het net alsof er een signaal het beeld verstoord. Kan het aan de tv liggen? Aan de dvdspeler?

    De speler werkt prima alleen krijg ik dus niet helemaal goede ontvangst. Alsof er twee zenders een beetje door elkaar lopen... Wie heeft er een idee? Bedankt alvast!!

  2. #2

    Standaard

    Heb je al een andere kabel geprobeerd?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Heb je al een andere kabel geprobeerd?
    Ja, de scartkabel die is aangesloten op mn regio2 dvdspeler....nog steeds hetzelfde probleem...terwijl deze kabel perfect beeld geeft bij mn regio2 speler geeft het nog steeds geen goed beeld bij mn regiovrije speler....heel vreemd.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Heb je al een andere kabel geprobeerd?
    Ja, de scartkabel die is aangesloten op mn regio2 dvdspeler....nog steeds hetzelfde probleem...terwijl deze kabel perfect beeld geeft bij mn regio2 speler geeft het nog steeds geen goed beeld bij mn regiovrije speler....heel vreemd.
    Gebruik je dezelfde ingang van je TV om eea te vergelijken

    Heb zelf een TV gehad met 3 scartaansluitingen waarvan er maar 1 echt bruikbaar was door slechte afscherming in de TV zelf. Je zag de zenders door de scartaansluiting heen lopen, zeker als er tekst in beeld kwam was dat goed te zien.

    Heb dit opgelost met een scartswitch :wink:, deze geplaatst op die ene goede aansluiting en al de apparaten op die switch.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Heb je al een andere kabel geprobeerd?
    Ja, de scartkabel die is aangesloten op mn regio2 dvdspeler....nog steeds hetzelfde probleem...terwijl deze kabel perfect beeld geeft bij mn regio2 speler geeft het nog steeds geen goed beeld bij mn regiovrije speler....heel vreemd.
    Gebruik je dezelfde ingang van je TV om eea te vergelijken

    Heb zelf een TV gehad met 3 scartaansluitingen waarvan er maar 1 echt bruikbaar was door slechte afscherming in de TV zelf. Je zag de zenders door de scartaansluiting heen lopen, zeker als er tekst in beeld kwam was dat goed te zien.

    Heb dit opgelost met een scartswitch :wink:, deze geplaatst op die ene goede aansluiting en al de apparaten op die switch.
    Kabel en gekozen ingang zijn inderdaad zaken om naar te kijken.
    Wat soms ook wil schelen (zou niet mogen, maar toch), is een van de tv-voorkeurnummers reserveren voor een frequentie waar je niets ziet (dus zeer nadrukkelijk naast een zender programmeren). Als je dan vóór je naar AV switched op je tv eerst naar dit kanaal schakelt heb je ook dik kans dat je probleem flink verminderd (mogelijk tot nul gereduceerd) is.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Wat soms ook wil schelen (zou niet mogen, maar toch), is een van de tv-voorkeurnummers reserveren voor een frequentie waar je niets ziet (dus zeer nadrukkelijk naast een zender programmeren). Als je dan vóór je naar AV switched op je tv eerst naar dit kanaal schakelt heb je ook dik kans dat je probleem flink verminderd (mogelijk tot nul gereduceerd) is.
    Heb ik geprobeert. Dus eerst naar een zender (waar niets is, dus sneeuw) en daarna naar mn AV....wat gebeurde er....het beeld was niet helder...maar wat sneeuw zat door het beeld.

    Vervolgens probeerde ik weer wat anders en daar was mn beeld weer scherp...maar er "golfde" dus weer wat doorheen....alsof iets stoorde. Toen ik het geluid van mn tv erg hard zette, terwijl er een dvd inzat, hoorde ik dus het geluid van Ned2 erdoorheen komen!! Er is dus een zender wat mn beeld verstoord. Dus ik mn scartkabels met tape ingebonden en tevens mn kabel van de tv nog eens goed ingebonden....het helpt niet.

    Laatste poging was om mn tvkabel er uit te halen zodat er geen zender meer doorheen kan storen. Vervolgens heb ik geen strak beeld, bij beide spelers niet...er loopt sneeuw doorheen.

    Dus ik ben een beetje door mn opties... Iemand nu nog een idee?

  7. #7

    Standaard



    Daar kun je moedeloos of verdrietig van worden. Soms ook beide.

    Ik had gehoopt dat je tv als je 'm naast de zender zette niet de sneeuw liet zien maar een leeg scherm 'no signal' ofzo.

    Het probleem zit denk ik op één van deze twee plekken:
    1. in je tv
    De kanaalscheiding tussen de tuner en de AV-ingang is mogelijk niet lekker. Als dit de oorzaak is kon het wel heel lastig zijn er wat aan te doen.


    of

    2. in je scart-kabel.
    In principe kan een scart-kabel tegelijkertijd signaal (beeld en geluid) TWEE kanten op sturen. Dus terwijl je dvd-speler beeld naar de tv stuurt stuurt de tv (netjes) het actuele tv-beeld naar de dvd-speler. Leuk dat dat kan hoor, en soms ook handig.
    Maar die twee signalen moeten niet doorelkaar heen raken. Dat door slechte/verkeerde contacten, maar het kan ook doordat een (goedkope) kabel 'overspraak' geeft.
    Als dit het probleem is zou het op te lossen zijn met een kabel die alleen maar EEN kant op is aangesloten (en dus niet dat twee-richtingverkeer waar ik het net over had).

    Gezien de ernst/vervelendheid van je probleem raad ik je daarom het volgende aan:

    stap 1: krijg advies van forumleden welke scart-kabel ze je precies aanraden (beeld+geluid 1-richting) van het merk QED (ik ken al die type-nummers niet)

    stap 2: ga naar een dealer (in dit geval niet de volkswagendealer, maar een winkel waar ze audio-spullen verkopen) en vraag om die betreffende kabel. Leg je probleem en deze veronderstelde oplossing voor en vraag of je 'm mag terugbrengen als deze aanschaf je probleem niet oplost.

    stap 3: proberen (krijg je geen beeld, dan de kabel andersom aansluiten),

    stap 4: blijft het probleem bestaan, zoek een schouder om op uit te huilen. Is het probleem opgelost dan zijn we klaar.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  8. #8

    Standaard

    @ A3aan....reuze bedankt voor het meedenken!

    Ik had al een speciaalzaak (raff) gebeld en die zeggen doodleuk....dat ligt aan je dvd-speler. Een vriend van mij had het ook al over de aansluiting op mn tv...dat daar de oorzaak zou kunnen liggen.

    Ik wijger (vooralsnog) te geloven dat deze speler niet goed zou zijn....dit omdat er een "storing" zichtbaar is...en als je het volume opschroeft...ook te horen.

    Zo'n scartkabel kost rond de 25 euro. Leuke prijs...dus ik wil wel zeker weten of dat een oplossing zou kunnen bieden. Ik ga inderdaad eens vragen of ik hem eens kan proberen en anders terug mag brengen.

    Nogmaals bedankt....ik laat weten of het is gelukt!

  9. #9

    Standaard

    Ik naar de winkel.....het ligt aan een instelling op mn tv...werd me verzekerd. Ik moest mn uitgang instellen op video only....ofzoiets... Die instelling zit dus niet op mn tv.

    Ik een beetje rommelen aan mn scart.....en ineens perfect beeld!!

    Helaas springt ie af en toe weer terug op "storingmode". Maar als ik achter mn tv een beetje aan de scart loop te klooien dan heb ik wel goed beeld. Het zal denk ik dan aan mn uitgang op mn tv liggen....of toch aan de kabel.

  10. #10

    Standaard

    Ja, of de stekker blijft niet lekker zitten. Even vastzetten met een plakbandje? Ook: even checken of de kabel niet (scheef) aan de stekker trekt.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •