De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Waarom altijd zo moeilijk......?

    Beste Crew,

    Graag een stukje uitleg aub want ik ben het spoor (weer eens) bijster.

    Ter inleiding:
    Ja, crew jullie zijn de baas, jullie bepalen de regels, wij komen hier vrijwillig en als het ons niet bevalt moeten we vooral niet meer komen. Ik weet dus hoe het werkt. Daar zet ik dan tegenover dat een forum waar leden niet graag komen meestal niet echt een erg succesvol forum is en de meeste fora, zo ook dvd.nl, draait toch echt om misschien 100 regelmatige posters. Dat gezegd hebbende kunnen we verder.....

    Mijn probleem:
    Jullie met regelmaat arrogante houding. Waarom moet dat nou zo?

    Voorbeeld 1: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=47667
    Er bestaat ergens een topic over de samenwerking met dvdwinkel.nl. Die goede man van dvdwinkel.nl laat al maanden niets meer horen. Daar worden dan vragen over gesteld richting crew hoe het nu staat en jullie reageren gewoon helemaal niet.

    Kom nou niet aan met het argument dat jullie dat niet hebben gezien want daar geloof ik helemaal niks van. Ik krijg echt het idee dat jullie geen zin hebben om te antwoorden op dergelijke vragen om wat voor reden dan ook.

    Voorbeeld 2:
    Het hardware topic is door jullie uitgebreid op verzoek van reacties onder forumleden nav de enquete. (Supergoede actie van jullie. :wink: )
    Nu start Johan een leuk initiatief om inventarisaties te maken van wie wat heeft staan. Gewoon leuk om te zien en aardig van Johan om bij te houden. Johan is de topics begonnen en kan dus de startpost updaten en zo een overzichtelijk lijst per topic bij te houden.

    Nou had ik gisterenavond als idee om voor te stellen al deze topics als sticky in 'mijn thuisbioscoop' te zetten zodat ze dan allemaal bovenaan staan, bij elkaar staan en mensen die geen eigen topic willen aanmaken over hun set, maar toch willen delen wat ze hebben, hier kunnen melden met wat voor spullen ze van film en muziek genieten.

    Helaas is Johan al weer gestopt met zijn initiatief en waarschijnlijk omdat één van zijn topics namelijk 'welke dvdspeler heb jij' gesloten is.

    Nou snap ik dat jullie rechtlijnig willen zijn. Goede zaak is dat. Je kunt immers niet voor alles en iedereen uitzonderingen maken. In dit geval slaat jullie rechtlijnigheid weer volledig door naar de verkeerde kant.

    Iedereen begrijpt dat Johan die topics heeft gemaakt zodat hij zelf de startpost kan updaten maar dit topic moet op slot omdat er al een topic bestaat waarin 3 jaar niet meer gepost is. Met andere woorden: IEDEREEN (1 uitzondering inderdaad :x ) was dat topic vergeten. Leuk om daar naar te verwijzen maar in dat topic kan Johan geen lijst maken omdat hij dat topic niet is begonnen.

    Het slaat toch volkomen nergens op om daar naar te verwijzen. Denk dan effe mee en sluit het oude topic (of verwijder het, dat doen jullie sowieso met de meeste topics) zodat we met het nieuwe verder kunnen.

    Op deze manier krijg ik het idee dat alle initiatieven de grond in worden geboord. Waarom altijd direct sluiten, waarom niet eerst effe een berichtje naar iemand die zoiets begint en overleggen?

    Dus crew:
    Waarom moet dat nou zo, jullie als crew zijn echt niet de enige die er hier een leuk forum van willen maken.....

    Edit: Dit is geen aanval tegen welk crewlid dan ook maar is gericht tegen jullie beleid, regels en soms houding die naar mijn mening niet altijd erg constructief overkomt. :wink:

    Ik hoop dus op een stukje discussie met onderbouwing van standpunten.

    Mvg,

    Alexander D
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #2

    Standaard

    Ik kan me wel vinden in de mening van Alexander.

    Voorbeeld was ook om bijv een DVDlid per maand voor te stellen op de voorpagina, om zo de betrokkenheid te vergroten. Ondanks de wellicht melige insteek werd het plan als een leuk idee opgevat, echter toen ik refereerde aan een onzinpost (in een strontmelige bui gemaakt en die inmiddels allang weer was gesloten) ging ook het draadje voor dit idee het draadje op slot naar aanleiding van dat reeds gesloten draadje.

    DVD lid wat overigens zelfs door de meerderheid goed werd ontvangen.

    het idiote draadje wat blijkbaar aanleiding genoeg was om het andere draadje te sluiten.

    Beide draadjes hadden werkelijk niets met elkaar te maken. Als de insteek van het sluiten geweest is dat ik alleen maar onzin post, zou ik graag willen wijzen op de nieuwsberichten die ik als nieuwsaanbrenger heb gedaan en het hele achtergrondartikel over kabels en alle andere adviezen die wel serieus zijn.

    Ik vind dat toch een beetje jammer.

    EDIT: het is al een tijdje bekend dat het forum met andere software gaat draaien, misschien dat het een goed idee is om een aantal issues die hier gemeld worden in die nieuwe software op te nemen, voor zover dat nog niet gedaan is?

  3. #3

    Standaard

    Alexander,

    Ik ken beide voorbeelden niet, maar ongetwijfeld kan ook het modereren van het forum beter.

    Wat betreft zaken die met DVDWinkel te maken hebben moet je bij mij zijn, daar treft de rest van de crew absoluut geen blaam. Voor mijzelf geldt dat ik geen idee heb over welke thread je het hebt. Ik heb helaas té weinig tijd om het forum actief bij te houden, maar als je me een PM stuurt om me ergens op te attenderen dan reageer ik daar altijd op.

    Wat betreft het 'lid van de maand' idee: Die thread is gesloten omdat wij het gewoon geen bijzonder goed plan vonden, dat recht behouden we ons gewoon voor.
    Met de komst van de nieuwe forumsoftware zullen een aantal zaken veranderen, en voor goede ideeen staan we altijd open. Dat wil echter niet zeggen dat we álles oppakken wat gesuggereerd wordt.
    Eric van Ballegoie

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Alexander,

    Ik ken beide voorbeelden niet, maar ongetwijfeld kan ook het modereren van het forum beter.

    Wat betreft zaken die met DVDWinkel te maken hebben moet je bij mij zijn, daar treft de rest van de crew absoluut geen blaam. Voor mijzelf geldt dat ik geen idee heb over welke thread je het hebt. Ik heb helaas té weinig tijd om het forum actief bij te houden, maar als je me een PM stuurt om me ergens op te attenderen dan reageer ik daar altijd op.
    Het is geen persoonlijke aanval naar wie dan ook, laten we dat voorop stellen.

    En ik probeer niet te zeggen dat het moderen slecht is, dat vind ik namelijk niet, ik vind dat de rechtlijnigheid af en toe over gaat in starheid en onnodig vasthouden aan de regels waardoor er onnodige irritaties ontstaan en goede initiatieven de grond in worden geboord.

    Ik zal je beide voorbeelden pm'en.

    En dank voor je reactie. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    over puntje 1 kan ik niet oordelen, maar wat betreft puntje 2 lijkt Alexander Dwat mij betreft wel gelijk te hebben. De regels zijn okee, en ik denk ook niet dat er veel bezoekers/forummers daar tegen zijn, maar een al te rigide handhaving ervan werkt niet altijd om vrolijk van te worden.

    Of het aan de software ligt? In zo'n geval zou het overplaatsen van postings uit de ene thread naar de andere mogelijk een oplossing zijn.

    Ik snap dat moderators belangrijk werk doen en dat ze niet altijd uren kunnen besteden aan het zorgvuldig overleggen over beoordelingen van threads en posts, maar ik vind het soms ook wel even te bont.
    Zo vond ik deze thread, waar naar mijn idee helemaal niets was wat over welke schreef dan ook ging, ondanks een dreigende discussie over legaliteit, zonder goede reden gesloten.
    Maar ik dwaal af.

    Nogmaals: alle dank en waardering voor het werk van de moderators.

    Ik denk dat het hoofdbezwaar van Alexander D, even afgezien van een wellicht onvoldoende overwogen woordkeus, is dat het lastig is met moderatoren (e.d.) van dit forum te spreken over regels, toepassing van regels, eventuele wijzigingen van regels etc.
    Niet dat dat steeds moet, maar het zou vast wel "wat stekels uit de binnenkant van je trui" kunnen halen. Een simpel slotje voelt soms wel heel hard/plotseling/onrechtvaardig. en dat is niet altijd de manier om mensen enthousiast te houden.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan

    Nogmaals: alle dank en waardering voor het werk van de moderators.

    Ik denk dat het hoofdbezwaar van Alexander D, even afgezien van een wellicht onvoldoende overwogen woordkeus, is dat het lastig is met moderatoren (e.d.) van dit forum te spreken over regels, toepassing van regels, eventuele wijzigingen van regels etc.
    Niet dat dat steeds moet, maar het zou vast wel "wat stekels uit de binnenkant van je trui" kunnen halen. Een simpel slotje voelt soms wel heel hard/plotseling/onrechtvaardig. en dat is niet altijd de manier om mensen enthousiast te houden.
    Inderdaad A3aan. Helaas had ik door mijn irritatie effe niet de rust een en ander want vriendelijker over te brengen....

    Bij voorbeeld 1 heb ik een linkje geplaatst. Bij voorbeeld 2 niet. Het gaat me niet (zoals eerder gezegd) om een aanval richting een crewmember namelijk. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Voorbeeld 2 gaat dus over mij en inderdaad heeft Alexander de achterliggende gedachten goed neer gezet.
    Mijn bedoelding was om een goed overzicht te verkrijgen en eventueel dicussie over de resultaten ervan.
    Zo was nu al redelijk duidelijk geworden dat bijvoorbeeld LCD schermen van Philips meer voorkwamen dan andere en bijvoorbeeld dan men veelal verschillende merken speakers gebruikt voor de front en rear speakers binnen een 5.1 opstelling.
    Deze punten werden nu al duidelijk en dat eigenlijk al na 1 dag, er hadden dus leuke en opmerkelijke "feiten" uit voort kunnen komen lijkt me.

    Echter is het helaas niet zover gekomen en dat vind ik jammer, zeker gezien de punten die Alexander al aanhaalde.
    Er is nog wat meer dan Alexander aanhaalde maargoed, ik wil die discussie niet opstarten maar als crewleden ook niet meer op PM gaan reageren dan tja........

    Bepaalde personen moeten lekker doen wat ze niet laten kunnen maar dat was voor mij genoeg reden om geen tijd meer te verspelen en de topics te laten voor wat ze waren en dat alles dankzij een iets te rechtlijnige crewlid.

    Ik maak er verders ook geen probleem van maar vind het wel jammer en er klopt duidelijk iets niet op dit forum gezien de meerdere reacties inmiddels.
    Regels op de juiste manier hanteren is een kunst en die moet je beheersen.

  8. #8

    Standaard

    Ik ben een tijdje weinig actief geweest vanwege ziekte (griepje, dubbele wortelkanaalbehandeling) en drukte op 't werk, dus ik weet niet precies waar alles over gaat. Gaat voorbeeld 2 over het topic "Welke DVD-speler heb je?"? Want die had ik inderdaad gesloten omdat er (voor mijn gevoel) een exact gelijk topic bestond. Die zat nog vers in mijn geheugen, dus ik verbaasde me toen ik vandaag zag dat er inderdaad zo'n 3 jaar niet in gereageerd was. Ik begrijp nu ook dat er wel een klein verschil was in de zin dat jij (Johan) in de openingspost een lijst wilde gaan bijhouden. Dat zou een reden kunnen zijn om dat topic weer te openen, mits de lijst inderdaad voor langere periode wordt bijhouden en je overtuigd bent van de meerwaarde van zo'n lijst. Je voorbeeld van LCD-schermen schermen zegt me niks trouwens. Ik ben alleen op de hoogte van de DVD-speler thread.

    Nog even over je PM: ik heb nog even nagekeken, maar je doet daarin alleen een mededeling en vraagt niet om een reactie. En aangezien ik op dat moment in een FAT zat (soort grote testprocedure met klanten), heb ik niet de tijd genomen om te reageren. Ik hoop dat deze reactie meer dan voldoende is.

    Concluderend: ik heb er geen problemen mee om dat topic weer te openen, mits die inderdaad een meerwaarde heeft t.o.v. de oude (waarin nu alsnog weer gereageerd is, zag ik).

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Nee voor mij kan die gesloten blijven evenals alle anderen, ik weet immers genoeg en de lol is eraf.
    Ik zei in de PM al dat ik er verders ook geen probleem van maakt, vandaar de korte PM maar een reactie van jouw kant had me wel netjes geleken.
    Dat je daar geen tijd voor had........... je had blijkbaar wel tijd om een topic te sluiten en teven een link te plaatsen naar een topic van 3 jaar oud (en dus de tijd om de zoekfunctie te gebruiken waarschijnlijk) die overigens niet hetzelfde was als de mijne.
    Daarnaast als je het al zo wilt bekijken kan je het gehele forum wel sluiten omdat alles al eens is behandeld.

    Je bent naar mijn idee regelmatig te vlug met je macht om te sluiten en het is al eens eerder aangehaald door iemand, overleg even met iemand via PM alvorens te sluiten.
    Neem de taak als crewlid serieus en neem er ook de tijd en moeite voor, dan is zo,n PM een kleine moeite en investering van tijd maar dat hoort naar mijn idee bij de taak als crewlid.
    Dan hadden we dit kunnen voorkomen.

    Jammer dat mijn idee niet heeft kunnen slagen vanwege bovenstaande reden maar ik weet genoeg en hierin sta ik blijkbaar niet alleen............jammer.

  10. #10

    Standaard

    Even een praktisch vraagje (geen zin om een nieuw topic te openen)
    Ik had mijn Denon te koop aangeboden hierzo. Hij was gereserveerd, en dat was aangegeven in topictitel en in de tekst.
    Waarom is dat topic op slot gezet?

  11. #11

    Standaard

    Geen idee, eerlijk gezegd. Misschien dacht de 'sluiter' dat de ie verkocht was. Wil je dat het topic weer open gaat?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #12

    Standaard

    Bedankt voor je antwoord
    Het hoeft van mij niet opnieuw open (wilde juist melden dat het op slot mocht), maar het viel me op dat het topic dus gesloten was

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •