Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 46 worden weergegeven.

Discussie: Hoofdtelefoon

  1. #1

    Standaard Hoofdtelefoon

    Mijn oude hoofdtelefoon word bijelkaar gehouden door plakband. Het is dus tijd voor een nieuwe. Kunnen jullie me adviseren in de prijsklasse €50-€100 Moet iets moois voor te krijgen zijn denk ik.
    Remember remember the fifth of November
    Gunpowder, treason and plot.
    I see no reason why gunpowder, treason
    Should ever be forgot...

  2. #2
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Zou gaan voor een Sennheiser. In het algemeen een goed merk vwb koptelefoons en ook in jouw prijsklasse moet er 1 te krijgen zijn van dit merk

    Succes!

  3. #3

    Standaard

    AB-SO-LUUT een Grado nemen! De SR60 of SR80 (al is die waarschijnlijk boven je budget). Betere zijn er niet te vinden voor die prijs! Draagcomfort vind ik persoonlijk wel iets minder dan bijv. Beyerdynamic, maar ik vond het geluid zó fantastisch dat ik dat maar voor lief nam...

    Ik heb overigens de SR80, omdat ik dat geluid wat voller vond en de bas wat dieper. Ik had op een gegeven moment nog de SR80 en een Beyerdynamic over, maar de bas van de Grado vond ik veel strakker. Bij de ander was die wat te overweldigend/overstemmend en "wollig".

  4. #4

    Standaard

    Tja eigenlijk geld hier hetzelfde voor als met luidsprekers. Gewoon gaan luisteren en er 1 kiezen die aan jou smaak voldoet. Senheiser, grado, AKG en beyerdynamic zijn allen goede hoofdtelefoons.
    Heb zelf gekozen voor een beyerdynamic DT880

  5. #5

    Standaard

    Je moet gewoon lekker zelf gaan luisteren bij een winkel.
    En dan moet je kijken naar sennheiser akg beyer sony (de duurdere) stanton djuser prouser zoiets alleen de laatste zijn vaak dj koptelefoons en de echte profi koptelefoons zijn (als het goed is) ongekleurd dus k zou meer naar de duurdere concumenten series kijken.
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  6. #6

    Standaard

    Een Sennheiser is na mijn mening een absolute must maar je hoort, meningen verschillen. De HD200 die ik heb ik een echt top apparaat voor €60 heb je een hele goede koptelefoon.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  7. #7

    Standaard

    Mijn hoofdtelefoon is ook aan vervanging toe. Mijn huidige is een Sennheiser en daar ben ik erg over te spreken. De volgend wordt dan ook ongetwijfeld ook een Sennheiser.

  8. #8

    Standaard

    We gaan lekker een keer wat zaken langs en dan maak ik wel een beslissing. Moet immers vele uren luisterplezier bezorgen.
    Remember remember the fifth of November
    Gunpowder, treason and plot.
    I see no reason why gunpowder, treason
    Should ever be forgot...

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Aan de hand van hetgeen wat ik hier leest komt er bij mij toch een vraag boven drijven.
    De vraag is wat de reden danwel achterliggende gedachten is om muziek via een koptelefoon te beluisteren.
    Natuurlijk kan ik erzelf wel een paar "bedenken" maar jullie gebruiken er een in de praktijk blijkbaar en vandaar dat ik graag van jullie de feiten hoor hierover.
    :P

  10. #10

    Standaard

    Ik heb er eigenlijk voornamelijk 2 redenen voor:
    Ten eerste gaat mijn vriendin vaak vroeger naar bed dan ik, dus doe ik een koptelefoon op als ik op iets hoger geluidsniveau muziek, tv of film wil kijken.
    Ten tweede ga ik soms iets meer op in de muziek, omdat ik geen omgevingsgeluiden meer hoor. Geeft me een gevoel van intimiteit. Alleen op de wereld zeg maar...

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ok duidelijk Herjan en met name de 2de reden vind ik een goede waar ik me zeker wat kan bij voorstellen.

  12. #12

    Standaard

    Hmm... vreemd... Mijn vriendin vindt juist de eerste reden een goede...

  13. #13

    Standaard

    Ik wil wel met koptelefoon luisteren omdat één of meer van de volgende zaken aan de hand is:
    - mijn vriendin wil geen film kijken (maar lezen of computeren bijvoorbeeld) en ik wel. Zit toch liever in zelfde kamer.
    - wil een film (met name films met veel dinamiek, zoals een actiefilm) kijken terwijl het voor de buren al laat wordt (zeg na 22 uur)
    - wil lekker geconcentreerd kijken zonder bijgeluiden van verkeer op straat, miauwende kat etc.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Hmm... vreemd... Mijn vriendin vindt juist de eerste reden een goede...
    Gelukkig heb ik in deze een gemakkelijke vrouw die je blijkbaar zelden meer tegenkomt in het wild. :wink:

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Hmm... vreemd... Mijn vriendin vindt juist de eerste reden een goede...
    Gelukkig heb ik in deze een gemakkelijke vrouw die je blijkbaar zelden meer tegenkomt in het wild. :wink:
    Misschien is dat ook wel de rede waarom ze allemaal al zijn getemt? Vraag is wat jou vrouw aan kleding uitgeeft
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Vraag is wat jou vrouw aan kleding uitgeeft
    Veel, maar dat is dan vooral aan kleding voor de kids. :wink:

  17. #17

    Standaard

    Ikzelf luister vaak naar hoofdtelefoons 's avonds in bed.
    Inmiddels heb ik er al velen versleten, maar mijn eisen zijn steeds hoger geworden.

    Ik advieseer geen Sennheizer. Ik vind die vaak erg scherp en schel op hogere volumes, het geluid wordt dan zeer opdringerig.
    Nu heb ik de Philips HP890 (110 euro). Deze is de beste die ik ooit heb gehoord, strakke bas, nieuwsgierige hoge tonen en een adviserende ondertoon. Bij hogere volumes wordt het geluid nooit opdringerig. Zeer mooi.

    Ook de fluwelen oorkussens die helemaal om het oor gaan zitten zeer goed en helemaal niet strak.

  18. #18

    Standaard

    Ik heb even een ander vraagje over hoofdtelefoons, maar ik doe het hier maar: is het mogelijk om een draad-hoofdtelefoon draadloos te maken door de plug in een ontvanger te steken en waar je normaal de hoofdtelefoon insteekt de zender te plaatsen? Wat ik dus eigenlijk zoek zijn alleen de zender en ontvanger...

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xandernijsten
    Wat ik dus eigenlijk zoek zijn alleen de zender en ontvanger...
    Met een nieuwe draadloze ben je goedkoper uit denk ik.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door xandernijsten
    Wat ik dus eigenlijk zoek zijn alleen de zender en ontvanger...
    Met een nieuwe draadloze ben je goedkoper uit denk ik.
    Misschien wel goedkoper, maar het is afhankelijk van de koptelefoon die Xander heeft of de kwaliteit daarmee ook beter is. Draadloos zal altijd verlies van kwaliteit opleveren (compressie), maar met een hele goede zenderontvanger moet het lukken. Maar waar vind je een stereo zender/ontvanger?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  21. #21

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roboter

    Misschien wel goedkoper, maar het is afhankelijk van de koptelefoon die Xander heeft of de kwaliteit daarmee ook beter is. Draadloos zal altijd verlies van kwaliteit opleveren (compressie), maar met een hele goede zenderontvanger moet het lukken. Maar waar vind je een stereo zender/ontvanger?
    Uiteraard maar wanneer ie nu een goede koptelefoon heeft en hij gaat hem draadloos proberen te maken gaat de kwaliteit bij voorbaat al stukken achteruit.
    Dus veel of weinig geld eraan uitgeven, het is ten alle tijde zonde.
    Dat het wellicht een praktische kant heeft dat draadloos is weer een ander verhaal maar ik denk als dat dan de reden is je gewoon geen koptelefoon mopet gebruiken.

    Kortom, het is dus maar net wat je wilt in deze situatie.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Semafoor
    Nu heb ik de Philips HP890 (110 euro). Deze is de beste die ik ooit heb gehoord, strakke bas, nieuwsgierige hoge tonen en een adviserende ondertoon. Bij hogere volumes wordt het geluid nooit opdringerig. Zeer mooi.

    Ook de fluwelen oorkussens die helemaal om het oor gaan zitten zeer goed en helemaal niet strak.
    Mijn broertje heeft er ook een uit die serie. Klinkt inderdaad echt indrukwekkend.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  24. #24

    Standaard

    Heb ik vandaag eindelijk een nieuwe gekocht

    de Senheiser 595 doet er 1 kant niet grrr.. Kl*te MM

    Kan ik maandag weer terug rijden.
    Remember remember the fifth of November
    Gunpowder, treason and plot.
    I see no reason why gunpowder, treason
    Should ever be forgot...

  25. #25

    Standaard

    je hebt er de tijd voor genomen :wink:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •