Pagina 1 van 45 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 1101 worden weergegeven.

Discussie: Laarhouse

  1. #1

    Standaard Laarhouse

    Het is zover!!!! 8)

    Dit weekend dan eindelijk begonnen met de bouw van m'n eigen Home Theater in een dedicated ruimte.

    De verbouwing zal een behoorlijke tijd gaan duren omdat we bijna alles zelf doen. Ondertussen ga ik proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van de vorderingen. Wellicht komen er nog wat bruikbare tips mijn kant op en die zijn altijd welkom natuurlijk. :wink:

    Mijn set:

    Audiovector MI3 Super (fronts)
    Audiovector AV3CI Super (Center)
    Rel Strata 5 (Sub)
    Arcam AVR350 (Receiver)
    Onkyo DV-S757 (dvdspeler)
    Loewe Aconda 9281 CRT (tv)
    Bettercables Silver Serpent (sub kabel)
    AudioQuest Type 4 (speakerkabel)
    AudioQuest Columbia (analoge interlink)
    AudioQuest VDM-5 (digitale coax)
    Nordost Moonglo (digitale coax)
    Supra Cables LoRad MD06-EU MK-II (stekkerblok)
    Lapp/Bals/Wattgate powercables
    Sonab Aero-Shock onder sub en dvd (dempers)
    Spectral Audiorack

    Van de twee digitale kabels gaat er 1 in de verkoop. :wink:

    Momenteel draai ik dus in een 3.1 opstelling in de huiskamer en die ziet er zo uit:

    De huidige opstelling:



    De Audiovector MI3 Super:



    Zonder frontje:



    Van dichtbij:



    D'n achterkant:



    De AV3CI Super:

    Laatst aangepast door Alexander D : 16-03-2008 om 12:44
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #2

    Standaard

    Hier is een tekening van de ruimte waar het allemaal gaat gebeuren:



    Daarin zijn inmiddels toch wel wat dingen gewijzigd:

    1. Dit is de doorgang van de huiskamer naar de ht. Hier komt een gewone deur in.
    2. Het zat de garagedeur en komt een nieuw pui met ingebouwde rolluik voor totale verduistering. Voor de akoestiek worden nog wel dikke gordijnen geplaatst
    3. Hier was een schuifdeur gepland naar het achterste gedeelte waar een computer/hobby/speelkamer komt. Dit wordt echter ook een gewone deur. Die is smaller, makkelijker te maken, we hebben dan geen dubbele muur nodig en het is goedkoper. :wink:
    4. Nvt.

    Hier een foto van de (nog rommelige ) binnenkant:



    Dit is de inmiddels gebouwde nieuwe schuur:



    De buitenkant moeten we nog voegen maar dat is gezien het weer nog niet gelukt. Verder moet de vensterbank nog geplaatst worden en het schilderwerk.

    Dit zijn de eerste verbouwingswerkzaamheden aan de garage waar we gisteren mee zijn begonnen:



    Dit is rechtsboven op de tekening. Die buitenmuur moet verzet worden omdat de andere spouwmuren aan de binnenkant geplaatst worden. Als we dat bij dit stuk ook zouden doen hebben we geen mooie rechthoek meer aan de binnenkant. Het gaat voor de verbreding van de fundering is gegraven en de deur en raam zijn inmiddels verwijderd:

    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Ik ga het bijhouden.. Succes ermee!!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ook ik ga dit bijhouden en één tip kan ik alvast geven, blijf veel foto's plaatsen. :wink:

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ook ik ga dit bijhouden en één tip kan ik alvast geven, blijf veel foto's plaatsen. :wink:
    Ik zal het onthouden. :wink:

    In ieder geval weer wat foto's geplaatst en de startpost geupdate.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Effe wat anders:

    Ik was gisteren bij Meerview om mijn testkabels te retourneren en daar stond op een Sony Ruby 1080p projector de dvd van Mariza (fadomuziek) te spelen. De dvd is met een hdcamera opgenomen maar het was dus een gewone dvd.

    Dat op een DV9600 van Marantz op een Arcam AV8 met P7.

    Wauw
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    ah fantastisch dit! zo'n eigen ruimte om lekker in te klussen
    dit zijn de leukste topics om te volgen m.i.
    kun je ons al iets meer vertellen over je plannen qua aankleding misschien?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    kun je ons al iets meer vertellen over je plannen qua aankleding misschien?
    Daar ben ik nog niet helemaal zeker van.

    Op de vloer komt in ieder geval hoogpolige vloerbedekking. Verder komen er zeker dikke overgordijnen (wellicht dat ze niet dicht kunnen maar dan hangen ze voor de akoestiek).

    Voor de wanden en het plafond zijn tips nog welkom. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    kun je ons al iets meer vertellen over je plannen qua aankleding misschien?
    Daar ben ik nog niet helemaal zeker van.

    Op de vloer komt in ieder geval hoogpolige vloerbedekking. Verder komen er zeker dikke overgordijnen (wellicht dat ze niet dicht kunnen maar dan hangen ze voor de akoestiek).

    Voor de wanden en het plafond zijn tips nog welkom. :wink:
    misschien niet heel origineel, maar ik vind het er keer op keer chique uitzien: kolommen van kersenhout met daar een lamp op. en aan de randen van het plafond een verlaging met licht daarachter zodat je indirect licht krijgt.

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Effe wat anders:

    Ik was gisteren bij Meerview om mijn testkabels te retourneren en daar stond op een Sony Ruby 1080p projector de dvd van Mariza (fadomuziek) te spelen. De dvd is met een hdcamera opgenomen maar het was dus een gewone dvd.

    Dat op een DV9600 van Marantz op een Arcam AV8 met P7.

    Wauw
    Zijn natuurlijk wel stuk voor stuk top producten.

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D

    Voor de wanden en het plafond zijn tips nog welkom. :wink:
    Persoonlijk zal ik zeker de wand rondom het scherm met zwarte stof bekleden.
    Dit heeft een zeer grote meerwaade ten opzichte van alleen zwart schilderen, weet niet of je dit al van plan was.
    Verders is het idee van indirecte verlichting een hele mooie, zorg wel dat het dimbaar is.

  12. #12

    Standaard

    Ja dat indirecte licht is zeker een mooie optie.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  13. #13

    Standaard

    En hoe ga je het aanpakken met de stoelen? Ga je echte bioscoopstoelen op de kop proberen te tikken? Maja het is misschien wel grappig om ergens in een hoek een barretje te plaatsen net zoals in een echte bioscoop. En aan de muren zou ik veel filmposters hangen als ik jou was. Succes ermee

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door [NL
    Patje_Lasek]En hoe ga je het aanpakken met de stoelen? Ga je echte bioscoopstoelen op de kop proberen te tikken? Maja het is misschien wel grappig om ergens in een hoek een barretje te plaatsen net zoals in een echte bioscoop. En aan de muren zou ik veel filmposters hangen als ik jou was. Succes ermee
    Hier heb ik twee aanvullingen op.
    1 de bar.
    Een echter bios heeft geen bar in de zaal.......... :P
    Maar waar het mij om gaat is dat een bar in zo,n relatief kleine garage ruimte kostbare ruimte in beslag neemt.
    Deze ruimte is juist van belang voor de optimale plaatsing van de speakers.

    2 de film posters.
    Staat heel leuk aan de muur en ik heb hetzelf ook heel even gehad maar er blijkt dan al snel één groot nadeel, de posters reflecteren teveel licht van het scherm en dat is iets wat je juist wilt voorkomen.
    Het lijkt opzich mee te vallen maar wanneer je gebruik maakt van projectie (dat is toch de bedoeling neem ik aan) zal dat snel zeer hinderlijk worden.

    Twee kleine maar belangrijke punten denk ik.

  15. #15

    Standaard

    op het HTForum was iemand die lichtbakken maakte met filmposters. daar plaatste hij dan niet spiegelend glas voor volgens mij, waardoor hij bovenstaand probleem oploste.

  16. #16

    Standaard

    Ik kan geen vast scherm plaatsen tegen de muur omdat we aan de voorkant (verplicht van de gemeente) een raam plaatsen.

    Het wordt dus waarschijnlijk een projector met een electrisch scherm. Dan is het bekleden van de wand met stof achter het scherm dus minder belangrijk. Waarschijnlijk worden de gordijnen die er komen te hangen gewoon zwart. Of er toch stof op de wanden gaat komen weet ik nog niet.

    Afhankelijk van het aantal stoelen dat we gaan plaatsen, moet ik de kijkafstand bepalen. Het zal sowieso geen heel groot scherm worden en dus zie ik een 55" sony LCD ook nog als een alternatief. Ik heb overigens de beeldkwaliteit hiervan nog niet kunnen beoordelen.

    Dat er bioscoopstoelen komen is vrijwel zeker. Dat zouden er dan 5 gaan worden.

    Drie voor en twee achter. Met deze opstelling kan ik op de hotspot zitten (midden voor) en door twee stoelen achter te plaatsen kun je makkelijker naar de werkkamer erachter lopen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door [NL
    Patje_Lasek]En hoe ga je het aanpakken met de stoelen? Ga je echte bioscoopstoelen op de kop proberen te tikken? Maja het is misschien wel grappig om ergens in een hoek een barretje te plaatsen net zoals in een echte bioscoop. En aan de muren zou ik veel filmposters hangen als ik jou was. Succes ermee
    Hier heb ik twee aanvullingen op.
    1 de bar.
    Een echter bios heeft geen bar in de zaal.......... :P
    Maar waar het mij om gaat is dat een bar in zo,n relatief kleine garage ruimte kostbare ruimte in beslag neemt.
    Deze ruimte is juist van belang voor de optimale plaatsing van de speakers.

    2 de film posters.
    Staat heel leuk aan de muur en ik heb hetzelf ook heel even gehad maar er blijkt dan al snel één groot nadeel, de posters reflecteren teveel licht van het scherm en dat is iets wat je juist wilt voorkomen.
    Het lijkt opzich mee te vallen maar wanneer je gebruik maakt van projectie (dat is toch de bedoeling neem ik aan) zal dat snel zeer hinderlijk worden.

    Twee kleine maar belangrijke punten denk ik.
    Gezien de beperkte ruimte komt er zeker geen bar. :wink:

    Over die posters had ik om dezelfde reden m'n twijfels. Het is zeer sfeervol maar lijkt me irritant met film kijken.

    Een tijdje terug zag ik op een website van een importeur dat je daar alle foto's (met een minimumformaat maar dus ook posters) kon laten drukken op bepaalde stof en dan werkte dat meteen als diffuser.

    Ik ben alleen vergeten de website bij m'n favorieten te zetten...


    Voor wat betreft het licht zijn er natuurlijk veel mooie mogelijkheden. Toch wil ik dat betrekkelijk simpel houden. Vooral vanwege de kosten en omdat ik film toch in het donker kijk. Een kleine verlaging met daarin een lichtbalk is misschien wel een optie voor indirect licht maar anders worden het gewoon spotjes met dimmer.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    op het HTForum was iemand die lichtbakken maakte met filmposters. daar plaatste hij dan niet spiegelend glas voor volgens mij, waardoor hij bovenstaand probleem oploste.
    Helaas zal dit het probleem niet geheel oplossen en blijf je weerspiegeling houden zoals ik inmiddels uit ervaren weet, helaas.

  19. #19

    Standaard

    Op een klein stukje na worden er binnenmuren geplaatst omdat de buitenmuur al op de perceelrand staan. Vandaag is het grootste deel van de lang wand gezet met isolatie:



    Die twee soorten stenen is dus zonder reden overigens. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #20

    Standaard

    Mooie htdag gisteren. Het nieuwe stuk fundering gestort dat nodig was en een nieuwe cdspeler.

    Gebracht door Meester Klemkerk himself: Arcam CD73T.

    Nu ben ik officieel eigenaar van een lelijke htstapel. AVR350 onder, Onkyo daar bovenop met dikke dempers voor de trillingen en de koeling en daar op de CD73. :wink:

    Maar deze is het dus:



    Gisteren dus meteen m'n nieuwe stroomkabel kunnen gebruiken en eindelijk m'n Audioquest Columbia. 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Leuke speler..........

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Leuke speler..........
    Klinkt veel mooier dan een zwarte kan ik je verzekeren. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Leuke speler..........
    Klinkt veel mooier dan een zwarte kan ik je verzekeren. :wink:

  24. #24
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Op een stereo versterker zal ie pas tot z,n recht komen..........nu jij weer.....

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Op een stereo versterker zal ie pas tot z,n recht komen..........nu jij weer.....
    Even snel een FMJ A32 op de kop tikken dan..... :P
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 1 van 45 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •