Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 34 van 34 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Wellicht is dit linkje handig voor jullie?.
    Heb al vrij lang zowel Digital Video Essentials als een SPL meter, dus die auto-setup draaien was niet meer als eens kijken om alle features uit te proberen .
    Kijk, dan merk je nu dus ook of je auto-setup eigenlijk wel of niet goed werkt :wink: .

  2. #27

    Standaard

    Daarom wordt er ook meestal geadviseerd de setup handmatig te doen, stel de afstanden in, en gebruik de testtoon of een test DVD om de speakers op identiek volume te krijgen.Wellicht is dit linkje handig voor jullie?.
    Ja, interessante link. Ik heb de beschikking over een gecalibreerde Bruel en Kjaer dB-meter zodat ik i.i.g. de levels kan nakijken.
    Zoals ik eerder al zei heb ik de auto-setup alleen gebruikt om de afstanden in te stellen (die waren behoorlijk consistent) en de rest met de hand en de testtonen ingesteld.
    Nu nog de ins en outs van "wanneer welke decoder selecteren" bestuderen :wink:

    @659 bezitters: ik heb het idee dat de RX-V659 toch niet helemaal "recht" weergeeft bij 2 kanaals CD (PURE DIRECT of STRAIGHT).
    Ik moet, geheel tegen mijn gewoonte in, BASS op +2dB en TREBLE op -1dB zetten om dezelfde weergave te krijgen als op mijn NAD C320 stereoamp met dezelde speakers.
    Het kan natuurlijk ook zijn dat ik door mijn NAD versterker gewend ben geraakt aan een wat wolliger geluidsbeeld....
    Wordt dit herkend door andere Yamaha bezitters?

    Folkert

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FastFolkert
    @659 bezitters: ik heb het idee dat de RX-V659 toch niet helemaal "recht" weergeeft bij 2 kanaals CD (PURE DIRECT of STRAIGHT).
    Pure Direct wil natuurlijk geenszins zeggen dat je een absoluut vlakke frequentierespons zou krijgen. Zoals je zelf al ondervindt geeft elke versterker (en dan niet in het minst in combinatie met de luidsprekers) ietwat andere karakteristieken. Gelukkig maar zou ik zeggen, zo heeft elk apparaat zijn karakter en hebben wij meer keuze.
    Maar de Yamaha's zijn idd over het algemeen nogal aan de heldere kant.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door FastFolkert
    @659 bezitters: ik heb het idee dat de RX-V659 toch niet helemaal "recht" weergeeft bij 2 kanaals CD (PURE DIRECT of STRAIGHT).
    Pure Direct wil natuurlijk geenszins zeggen dat je een absoluut vlakke frequentierespons zou krijgen. Zoals je zelf al ondervindt geeft elke versterker (en dan niet in het minst in combinatie met de luidsprekers) ietwat andere karakteristieken. Gelukkig maar zou ik zeggen, zo heeft elk apparaat zijn karakter en hebben wij meer keuze.
    Maar de Yamaha's zijn idd over het algemeen nogal aan de heldere kant.
    Klopt helemaal Yamaha staat bekend om zijn heldere en voor sommige zelfs scherpe sound. Je kunt hier ook finetunen door een wat warmere speakerkabel te gebruiken (bijv vandenHul) echter lang niet iedereen hoort de verschillen tussen speakerkabels.

  5. #30

    Standaard

    Klopt helemaal Yamaha staat bekend om zijn heldere en voor sommige zelfs scherpe sound. Je kunt hier ook finetunen door een wat warmere speakerkabel te gebruiken (bijv vandenHul) echter lang niet iedereen hoort de verschillen tussen speakerkabels.
    Het is niet zozeer de helderheid, als wel het verminderde laag.

    En de speakerkabels hebben in dit geval geen invloed want ik heb getest met dezelfde speakers en speakerkabels. Alleen de versterkers zijn gewisseld.

    warmere speakerkabel
    Excuseer me :wink: , maar daar geloof ik niet in. Een speakerkabel moet niet warm of koud of wat dan ook zijn. Het enige doel is het lineair overbrengen van electrische energie naar de speakers.
    Ik heb trouwens voor de fronts gewoon 2x3meter 6mm2 soepel snoer. De zelfinducties en capaciteiten spelen IMHO bij de audiofrequenties en deze kabellengte en de lage speaker-impedanties nauwelijks een rol.


    Mvg, Folkert

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FastFolkert
    Klopt helemaal Yamaha staat bekend om zijn heldere en voor sommige zelfs scherpe sound. Je kunt hier ook finetunen door een wat warmere speakerkabel te gebruiken (bijv vandenHul) echter lang niet iedereen hoort de verschillen tussen speakerkabels.
    Het is niet zozeer de helderheid, als wel het verminderde laag.

    En de speakerkabels hebben in dit geval geen invloed want ik heb getest met dezelfde speakers en speakerkabels. Alleen de versterkers zijn gewisseld.

    warmere speakerkabel
    Excuseer me :wink: , maar daar geloof ik niet in. Een speakerkabel moet niet warm of koud of wat dan ook zijn. Het enige doel is het lineair overbrengen van electrische energie naar de speakers.
    Ik heb trouwens voor de fronts gewoon 2x3meter 6mm2 soepel snoer. De zelfinducties en capaciteiten spelen IMHO bij de audiofrequenties en deze kabellengte en de lage speaker-impedanties nauwelijks een rol.


    Mvg, Folkert
    Over de invloed van speakerkabel zijn reeds ellenlange discussies gevoerd, dus gaan we het dan verder niet over hebben :wink: .

    Wat je kunt overwegen is je sub wat meer mee te laten spelen, waardoor het laag wat duidelijker wordt, even in je bass management klieren dus.

  7. #32

    Standaard

    Wat je kunt overwegen is je sub wat meer mee te laten spelen, waardoor het laag wat duidelijker wordt, even in je bass management klieren dus.
    Hmmm, dat zal moeilijk gaan want ik heb geen sub.....ik speel 5.0 :wink:

    Ik vergeleek alleen de 659 op stereo (CD) met mijn vorige stereo-amp. In dat geval is de 659 wat helderder en iets bas-armer dan mijn stereo amp.



    Mvg, Folkert

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FastFolkert
    Wat je kunt overwegen is je sub wat meer mee te laten spelen, waardoor het laag wat duidelijker wordt, even in je bass management klieren dus.
    Hmmm, dat zal moeilijk gaan want ik heb geen sub.....ik speel 5.0 :wink:

    Ik vergeleek alleen de 659 op stereo (CD) met mijn vorige stereo-amp. In dat geval is de 659 wat helderder en iets bas-armer dan mijn stereo amp.



    Mvg, Folkert
    Ah, even over het hoofd gezien. Dat hoor je overigens vaker van HT receivers, volgens mij komt dat omdat deze gebouwd worden met een sub in het achterhoofd. In stereo klinkt een HT reciever overigens vaak wat minder dan een echte stereo amp. Mijn 15jaar oude Sansui klonk in stereo ook stukken beter dan de yammie 350.
    Min huidige 6.1 amp is echter voor beide onverslaanbaar :wink: .

  9. #34

    Standaard

    Min huidige 6.1 amp is echter voor beide onverslaanbaar .
    ...maar die speelt dan ook in een heel andere league :wink:

    Grt, Folkert

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •