Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 98 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Luistersessie 8.

    Zonder afspraak langs gegaan bij een zaak in Purmerend omdat er een show was aangekondigd met onder andere Focal.

    Geluisterd naar de Focal Profile 918. Een mooie speaker die er in een glanzend zwarte uitvoering stond. De speaker klonk erg mooi. Een detailrijk hoog en een strakke bas. Helaas stonden er (vanwege de show) op dat moment geen andere speakers uit dezelfde prijsklasse om hem mee te vergelijken. :neutral:
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  2. #27

    Standaard

    Luistersessie 9.

    Zonder afspraak langs gegaan bij de jongste audiozaak in Amsterdam. Iemand van Focal (zijn naam is mij ontschoten) bij de Focal-show in Purmerend had mij namelijk verteld dat bij deze zaak zowel de Focal Electra 1007be als de Sonus Faber Cremona Auditor aanwezig waren. Hij had zelfs gebeld dat ik langs zou komen dus toen ik binnenkwam stonden de twee speakers klaar in een luisterkamer.

    Eerst geluisterd naar de Focal. Een erg mooie speaker, zowel wat betreft afwerking als geluid. Ik hoorde echter bij een nummer een beetje hard randje in de stem van de zangeres dat ik niet kende (het harde randje dan, de zangeres kende ik wel). Vervolgens dus geluisterd naar de Sonus Faber Cremona Auditor, zo mogelijk nog mooier wat betreft afwerking. Het harde randje aan de stem van de zangeres dat ik hoorde bij de Focal, ontbrak hier. Verder ook nu weer een mooi detailrijk geluid met een strakke bas.

    Waar de onvolkomenheid in het geluid van de Focal nu vandaan kwam ben ik niet helemaal achter gekomen. Wellicht was dit juist de eerste speaker die me kon laten horen dat ze zo hoort te klinken. Of misschien was de match met de apparatuur net iets minder goed dan met de Sonus Faber, of was de combinatie van deze speaker in deze kamer niet optimaal. Ik zal deze speaker echter nog niet afschrijven.

    In ieder geval een zaak om nog eens langs te gaan, al is het alleen maar omdat ze hier ook merken verkopen die in de pers hoog aangeschreven worden maar die je in winkels toch maar weinig tegen komt.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K Bekijk bericht
    Luistersessie 6.

    Zonder afspraak langs gegaan bij een zaak in Arnhem.

    Geluisterd naar de Elac FS 208A. Een mooi afgewerkte speaker met een levendig hoog en een diep doorlopend laag. Hoewel ik het wel een lekker geluid vond hebben is dit toch niet helemaal waar ik naar op zoek ben.
    Ter vergelijking ook geluisterd naar een model van Klipsch en een set tweedehands vloerstaande speakers van Dynaudio uit de Contour serie. Nu is deze vergelijking niet helemaal eerlijk omdat de Dynaudio’s, hoewel 10 jaar oud, uit een heel andere prijsklasse komen. De Klipsch speakers zijn juist weer veel goedkoper dan de Elac’s. De Klipsch speakers doen me wat betreft het geluid denken aan een PA-systeem. Heel erg direct. De Dynaudio’s geven het geluid naar mening veel eerlijker weer. Van de drie vond ik deze, vooral op een wat hoger volume, het mooist klinken.
    De dynaudios zijn echte klassebakken (ik heb een setje Audience 8 van 14 jaar oud), maar ze komen pas echt tot hun recht als je de volumeknop opendraaid, dan komt ook het hoog beter tot zijn recht, zonder dat het aan de oren gaat pijn doen
    Succes met je zoektocht

  4. #29

    Standaard

    Ken je deze site al? http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Staande_Speakers.html
    Ik vind zelf B&W erg mooi, maar die viel al af zeker?
    DynAudio is ook super, en tweedehands aanschaffen?

  5. #30

    Standaard

    Kijk anders ook even op de site van AV123, je kan misschien niet luisteren maar de prijzen zijn wel super ! www.av123.com

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door robert1325 Bekijk bericht
    Kijk anders ook even op de site van AV123, je kan misschien niet luisteren maar de prijzen zijn wel super ! www.av123.com
    Die maken zeker mooie speakers.

    Er is ook een importeur inmiddels, kijk maar op www.av123.nl.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fastlex Bekijk bericht
    Ken je deze site al? http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Staande_Speakers.html
    Ik vind zelf B&W erg mooi, maar die viel al af zeker?
    DynAudio is ook super, en tweedehands aanschaffen?
    Op zich een leuke site maar niet alle informatie daar is even correct. Tweedehands zou een optie kunnen zijn maar dan moet ik net de speakers vinden die ik zoek. En dan ook nog met een center en rear-speakers ...
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Die maken zeker mooie speakers.

    Er is ook een importeur inmiddels, kijk maar op www.av123.nl.
    Tja ... de plaatjes op de site zien er leuk uit. Maar ik zal ze toch echt eerst eens moeten horen. Wie weet bel ik de importeur wel een keer om te kijken of er ergens een dealer zit die ze heeft staan. Bedankt voor de tip. (... en dat geldt natuurlijk ook voor robert1325)
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  9. #34

    Standaard

    Luistersessie 10.

    Zonder afspraak langs gegaan bij een audiozaak in Amsterdam . Het lijkt wel alsof ze wisten wat ik wilde horen want er stonden veel speakers die ik ook op mijn lijstje heb (of had) staan. Dus met een lekkere kop koffie de luisterruimte ingedoken nadat bleek dat de ruimte niet voor een demo was gereserveerd.

    Geluisterd naar de Elac FS 208A. Hoewel het geluid op het eerste gehoor wel lekker klinkt overleeft de speaker een vergelijking met veel anderen in deze groep niet. Het geluid is naar mijn mening te gekleurd.

    Geluisterd naar de Focal Profile 918. De speaker klinkt erg neutraal maar in vergelijking met de Audio Physic klinkt hij wel wat ingetogener. Alle details zijn aanwezig maar de speaker legt zelf nergens de nadruk op. Al met al wel een mooie speaker.

    Geluisterd naar de Audio Physic Tempo. Net als de vorige keer dat ik deze speakers hoorde valt direct op dat de speaker een heel breed stereobeeld neer zet. Stemmen zijn erg goed verstaanbaar en de muziek klinkt sprankelend en levendig. Ik zal eens een keer een lange sessie naar deze speaker moeten gaan luisteren om te kijken of hij door zijn levendigheid niet gaat vermoeien.

    Geluisterd naar de Dynaudio Focus 220. Deze speaker klinkt ook erg neutraal maar wat minder levendig dan de Audio Physic. Zoals ik al eerder heb opgemerkt wil ik deze speaker een keer vergelijken met de Contour C1.4 van hetzelfde merk.

    De Elac valt af want hij is naar mijn mening minder dan de andere speakers. De Audio Physic valt op door zijn levendigheid. Zoals al eerder gezegd zal ik dus eens wat langer naar deze speaker gaan luisteren om te kijken of het geluid niet gaat vermoeien. De Focal en de Dynaudio klinken erg lekker en blijven ook nog op mijn lijstje staan.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K Bekijk bericht
    Tja ... de plaatjes op de site zien er leuk uit. Maar ik zal ze toch echt eerst eens moeten horen. Wie weet bel ik de importeur wel een keer om te kijken of er ergens een dealer zit die ze heeft staan. Bedankt voor de tip. (... en dat geldt natuurlijk ook voor robert1325)

    Ik weet niet of je ook actief bent op het htforum maar daar is de importeur in ieder geval te vinden: Rodey
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #36

    Standaard

    t
    Laatst aangepast door av123 Benelux : 04-09-2012 om 15:08

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door av123 Benelux Bekijk bericht
    Rody

    Voor vragen kun je contact opnemen via rsav123@mac.com
    't idee was toch goed......
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    't idee was toch goed......
    Uitvoering liet te wensen over!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    't idee was toch goed......
    En dat is waar het om draait

  15. #40

    Standaard

    NEEE, het geluid!

    Mijn speakers (Hawthorne SI open baffle):


  16. #41

    Standaard

    Dus jij laat de kasten zo?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #42

    Standaard

    Zijn geen kasten, het zijn planken.... Dat is de hele bedoeling van deze speaker. Dan krijg je geen trillingen en vervormingen ( kleuringen) van de speakerkast. Een goedkope manier om goed geluid te krijgen, er gaan heel wat kosten in het ontwerpen van een goede speakerkast.

    Ik ga ze nog aanpassen ( misschien kortere bovenkant ) totdat ik helemaal tevreden ben.

  18. #43

    Standaard

    probeer de speakers eerst ter beluisteren in je nieuwe huis voor je ze aanschaft. Thuis klinkt de boel weer heel anders.

  19. #44

    Standaard

    [quote=Jasper_K;1142646]

    Geluisterd naar de Elac FS 208A. Hoewel het geluid op het eerste gehoor wel lekker klinkt overleeft de speaker een vergelijking met veel anderen in deze groep niet. Het geluid is naar mijn mening te gekleurd.[/quote]
    Klopt, daarom is de match met de versterker belangrijk. Zijn kritieke speakers en een warmere versterker is zeker aan te raden.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K Bekijk bericht
    Geluisterd naar de Audio Physic Tempo. Net als de vorige keer dat ik deze speakers hoorde valt direct op dat de speaker een heel breed stereobeeld neer zet. Stemmen zijn erg goed verstaanbaar en de muziek klinkt sprankelend en levendig. Ik zal eens een keer een lange sessie naar deze speaker moeten gaan luisteren om te kijken of hij door zijn levendigheid niet gaat vermoeien.
    Is zeer levendig en daardoor erg aangenaam met een wat neutralere (minder speactaculaire) versterker, vind deze icm. Primare zeer aangenaam. Details kunnen je wel een beetje overweldigen.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erreper Bekijk bericht
    probeer de speakers eerst ter beluisteren in je nieuwe huis voor je ze aanschaft. Thuis klinkt de boel weer heel anders.
    Uiteraard. Ik wil ze eerst in mijn nieuwe huis luisteren. Of ik wil de garantie hebben dat ik ze terug kan brengen (= geld terug) als ze in mijn woonkamer niet lekker klinken.

    Het gaat m.i. namelijk altijd om de combinatie van bron, versterking, speakers en de ruimte waarin ze staan (en eventueel voor de fine-tuning: kabels).
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  21. #46

    Talking

    [quote=Rob Eric Blank;1148264]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K Bekijk bericht

    Geluisterd naar de Elac FS 208A. Hoewel het geluid op het eerste gehoor wel lekker klinkt overleeft de speaker een vergelijking met veel anderen in deze groep niet. Het geluid is naar mijn mening te gekleurd.[/quote]
    Klopt, daarom is de match met de versterker belangrijk. Zijn kritieke speakers en een warmere versterker is zeker aan te raden.

    Is zeer levendig en daardoor erg aangenaam met een wat neutralere (minder speactaculaire) versterker, vind deze icm. Primare zeer aangenaam. Details kunnen je wel een beetje overweldigen.
    Ik zal de tip over de Elac's in mijn achterhoofd houden. Als ik ze nog eens tegenkom bij een luistersessie zal ik er rekening mee houden, en ze nog een kans geven. (Ik heb tenslotte nog tijd genoeg om te zoeken en te luisteren. )
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  22. #47

    Standaard

    Zelf denk ik wel dat de Audio Physics mooier zijn, althans ik vind ze mooier klinken (maar heb het budget er niet voor).

  23. #48

    Standaard

    Misschien heb je die al eens beluisterd; Totem Hawk?

    Trouwens die SF's zijn werkelijk om te smullen!

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    Misschien heb je die al eens beluisterd; Totem Hawk?

    Trouwens die SF's zijn werkelijk om te smullen!
    De Totem Hawk heb ik al wel eens gezien maar nog niet echt beluisterd. Wie weet komt ook dat er nog wel een keer van. Tot nu toe hebben vooral de Audio Physic, de Sonus Fabers, de Revel en de Dynaudio mijn 'speciale aandacht'.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  25. #50

    Standaard

    totem en rega kan erg mooi zijn... rega en rega trouwens ook..

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •