Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 98 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K Bekijk bericht
    De Totem Hawk heb ik al wel eens gezien maar nog niet echt beluisterd. Wie weet komt ook dat er nog wel een keer van. Tot nu toe hebben vooral de Audio Physic, de Sonus Fabers, de Revel en de Dynaudio mijn 'speciale aandacht'.
    Ik gooide maar even een balletje op. Is de versterking al bekend?

  2. #52

    Standaard Versterking is bekend

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    Ik gooide maar even een balletje op. Is de versterking al bekend?
    Ik heb nu een Sony receiver uit de ES serie. De volgende upgrade zal waarschijnlijk de versterking zijn. Dan denk ik aan merken als Arcam of Primare.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  3. #53

    Standaard

    Zeker met Primare zou ik voor Audio Physic gaan, geweldige combinatie

  4. #54

    Standaard

    Ik ben ook naar een speaker op zoek in dezelfde prijsklasse en kom ook tot ongeveer dezelfde conclusies.
    Morgen ga ik de Audio Physics beluisteren.

    Wat ik wel heb gehoort is dat de PMC Speakers (GB1 of misschien voor jou de FB1+) speakers geweldig moeten zijn.
    In jou buurt meer te beluisteren dan bij mij (oosten).
    Misschien dat je deze eens in overweging kunt meenemen en een conclusie kunt trekken.

    PMC GB1
    PMC FB1

    Mijn andere opties zijn

    Revel F12
    Paradigm Reference Studio 60

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    Zeker met Primare zou ik voor Audio Physic gaan, geweldige combinatie
    Deze heb ik vandaag gehoord !
    De hele dag ben ik op zoek geweest en beluisteren naar speakers in m'n prijsklasse.
    In de buurt zat ook een dealer van Audio Physics die ik als laatste had bewaard omdat ik daar toch op de terugweg langs kwam.

    Vandaag heb ik o.a. B&W's (703/704/804/805) beluisterd maar kan mij niet warm maken.
    JMLabs chorus 816 en 826
    Infinity (diverse, maar werkelijk, dit merk is niet meer wat het ooit eens is geweest)
    Dali's (klonken voor de prijs gewoon goed, maar ik wilde een stap hoger en die hadden ze niet staan)
    Etc ... en nog een paar merken die me niet konden boeien.

    Dus bij de laatste zaak diverse Audio Physics beluisterd ... tja werkelijk wat een andere sound in vergelijking met bovenstaande.
    Ik heb de 'kleine' SPARKS en de SCORPIO beluisterd.
    Wat een detailering en soundstage ... de snaren klonken ineens 'met' de ribbeltjes van de snaar en een sax hoorde je diverse bijgeluiden die bij een sax horen (als muzikant hoor ik dat he) ... en wat een soundstage van de kleine Sparks.
    We hebben de Spark in een grote ruimte neergezet, gewoon om te kijken wat ie nog zou presteren ... niet te geloven ... je moet het horen.

    Ja dit is zeker een optie voor mij die ik in mijn lijst houd.
    Laatst aangepast door Kingpin112 : 18-05-2007 om 21:24

  6. #56

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112 Bekijk bericht
    Deze heb ik vandaag gehoord !
    De hele dag ben ik op zoek geweest en beluisteren naar speakers in m'n prijsklasse.
    In de buurt zat ook een dealer van Audio Physics die ik als laatste had bewaard omdat ik daar toch op de terugweg langs kwam.

    Vandaag heb ik o.a. B&W's (703/704/804/805) beluisterd maar kan mij niet warm maken.
    JMLabs chorus 816 en 826
    Infinity (diverse, maar werkelijk, dit merk is niet meer wat het ooit eens is geweest)
    Dali's (klonken voor de prijs gewoon goed, maar ik wilde een stap hoger en die hadden ze niet staan)
    Etc ... en nog een paar merken die me niet konden boeien.

    Dus bij de laatste zaak diverse Audio Physics beluisterd ... tja werkelijk wat een andere sound in vergelijking met bovenstaande.
    Ik heb de 'kleine' SPARKS en de SCORPIO beluisterd.
    Wat een detailering en soundstage ... de snaren klonken ineens 'met' de ribbeltjes van de snaar en een sax hoorde je diverse bijgeluiden die bij een sax horen (als muzikant hoor ik dat he) ... en wat een soundstage van de kleine Sparks.
    We hebben de Spark in een grote ruimte neergezet, gewoon om te kijken wat ie nog zou presteren ... niet te geloven ... je moet het horen.

    Ja dit is zeker een optie voor mij die ik in mijn lijst houd.
    Leuk om te zien dat je met deze merken eigenlijk tot dezelfde conclusie komt

    Ik denk alleen dat de Chorus-serie van Focal (JMLab) een andere prijsklasse is. Volgens mij moet je hem eerder vergelijken met de Profile 918.
    Laatst aangepast door Jasper_K : 25-05-2007 om 09:31
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  7. #57

    Standaard

    Op een zaterdagmiddag met mijn vriendin bij de MediaMarkt naar binnen gelopen. Niet met de bedoeling om speakers te luisteren. Het viel me echter op dat het vrij rustig was en er niemand in de luisterruimte aanwezig was. In de luisterruimte stonden meerdere sets maar er stond er slechts een te spelen. De speakers die stonden te spelen waren van het merk Quadral, op een versterker en cd-speler van Marantz. Omdat ik nieuwsgierig was naar het geluid van deze speakers eens samen gaan zitten om ze te beluisteren. De eerste indruk van deze speakers was dat ze mooi en gedetailleerd klonken. Na enkele minuten kwam er echter een verkoper de luisterruimte binnen die zonder aandacht aan mij te besteden alle andere aanwezige sets ook harder zette . Ik had ook beter moeten weten … serieus luisteren bij de MediaMarkt.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  8. #58

    Standaard

    Net als Jasper ben ik ook op zoek naar luidsprekers.
    Omdat de Tempo en Scorpio mij te duur zijn (waarschijnlijk in tegenstelling tot jasper moet ik wel een 5.0 set aanschaffen ipv 2 stereo vloerstaanders ) heb ik nu al 2 dagen de AP Spark thuis staan draaien.
    Wat ik gehoord heb is dat de Spark ietsie 'warmer' klinkt dan de Tempo, waarschijnlijk omdat de spark (2005 model) andere units heeft dan de Tempo.

    1e indruk, hele goede soundstage en een heel erg mooi fluweelzacht hoog met een zeer helder/warm middengebied, niets te scherp zodat het zeer doet aan je oren.
    Wel is het verschil in goede en slechte opnames nog beter te horen.
    De Spark geeft van laag (en deze gaat laag! voor zo'n speaker) tot hoog een zeer homogeen beeld neer.
    Waarbij vooral de plaatsing van stemmen en instrumenten heel mooi wordt weergegeven.
    Heb echt letterijk een paar keer naar de center gelopen om te horen of deze soms meedraaide
    Kan bijna niet wachten hoe dit gaat klinken in DTS als 5.1 ...

    Gisteravond 2e indruk gemaakt door dvd's af te spelen op 2.0, verrassend mooi weergegeven en vooral de bas geeft mij enorme indruk van deze kleine speaker.
    Voor mijn huiskamer meer dan genoeg ... niet te veel en vooral niet bonkerig, maar mooi laag weergegeven.
    Ook hier heb ik letterlijk nog aan de sub gevoeld of deze niet meedraaide .

    Ik weet niet hoe groot jouw woonkamer is Jasper anders zou je gewoon eens de Tempo's of de Sparks thuis eens moeten beluisteren. Je zult versteld staan hoe mooi alles op z'n plaats valt qua geluid van de Spark speakers (altans mijn mening).



    Qua geluid ben ik er wel uit, deze gaan voor mij het worden in een 5.0 opstelling tesamen met de AP Celsuis center.

  9. #59

    Standaard

    Mooie set.

    Ga je nog wel sparen voor een sub?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Mooie set.

    Ga je nog wel sparen voor een sub?
    De sub behoud ik, deze voldoet prima.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112 Bekijk bericht
    De sub behoud ik, deze voldoet prima.
    Dat had ik dan even gemist. Wat voor sub heb je?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Dat had ik dan even gemist. Wat voor sub heb je?
    Magnat Sub30 voldoet ruim voldoende voor films en muziek dvd's.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112 Bekijk bericht
    Net als Jasper ben ik ook op zoek naar luidsprekers.
    Omdat de Tempo en Scorpio mij te duur zijn (waarschijnlijk in tegenstelling tot jasper moet ik wel een 5.0 set aanschaffen ipv 2 stereo vloerstaanders ) heb ik nu al 2 dagen de AP Spark thuis staan draaien. Wat ik gehoord heb is dat de Spark ietsie 'warmer' klinkt dan de Tempo, waarschijnlijk omdat de spark (2005 model) andere units heeft dan de Tempo.
    Ik ga ook een 5.0 set aanschaffen hoor. Als het de Audio Physic Tempo als front wordt denk ik alleen dat ik de Step als achterspeaker ga gebruiken. Als center wil ik dan de Celsius gebruiken. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit omdat ik dan ook eerst deze speakers samen wil horen. Je hebt het zelf al over een verschil in klank tussen de Spark en de Tempo, en ik wil dat dat verschil in klank er niet is. (natuurlijk zal de Tempo verder doorlopen in het laag maar dat is iets wat door een sub opgevangen zal worden.) Daarom is voor mij de optie van Tempo voor en Spark achter ook afgevallen.

    Maar daarnaast kijk ik dus ook nog steeds naar andere merken, en dan voornamelijk naar Sonus Faber en Revel.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K Bekijk bericht
    Ik ga ook een 5.0 set aanschaffen hoor. Als het de Audio Physic Tempo als front wordt denk ik alleen dat ik de Step als achterspeaker ga gebruiken. Als center wil ik dan de Celsius gebruiken. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit omdat ik dan ook eerst deze speakers samen wil horen. Je hebt het zelf al over een verschil in klank tussen de Spark en de Tempo, en ik wil dat dat verschil in klank er niet is. (natuurlijk zal de Tempo verder doorlopen in het laag maar dat is iets wat door een sub opgevangen zal worden.) Daarom is voor mij de optie van Tempo voor en Spark achter ook afgevallen.

    Maar daarnaast kijk ik dus ook nog steeds naar andere merken, en dan voornamelijk naar Sonus Faber en Revel.
    Revel F12 heb ik ook overwogen, maar persoonlijk vond ik de Spark mooier klinken (maar dat is persoonlijk).
    Sonus Faber heb ik niet gehoord dus kan ik niet beoordelen.
    Ik weet niet hoe groot je kamer is waar de set komt te staan, maar voor mij geeft de Spark meer dan voldoende bas, en in stereo wil ik geen sub draaien.
    Maar goed, het is ook afhankelijk welke apparatuur je erachter hebt die de klank ook medebepaalt.
    Veel suc6 we zullen je bevindingen horen.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112 Bekijk bericht
    Revel F12 heb ik ook overwogen, maar persoonlijk vond ik de Spark mooier klinken (maar dat is persoonlijk).
    Sonus Faber heb ik niet gehoord dus kan ik niet beoordelen.
    Ik weet niet hoe groot je kamer is waar de set komt te staan, maar voor mij geeft de Spark meer dan voldoende bas, en in stereo wil ik geen sub draaien.
    Maar goed, het is ook afhankelijk welke apparatuur je erachter hebt die de klank ook medebepaalt.
    Veel suc6 we zullen je bevindingen horen.
    De Revel F12 (uit de Concerta-serie) heb ik niet gehoord. Ik heb geluisterd naar de M22 een speaker op standaard uit de Performa-serie. Mijn sub speelt op dit moment nog wel mee met stereo maar doet dat via de hi-level ingang. Dat zal ik denk ik met mijn nieuwe speakers ook blijven doen. De low-level ingang van mijn sub wordt uitsluitend gebruikt bij meer-kanaals weergave.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  16. #66

    Standaard

    Ik vond die F12 ook tegenvallen. De M22 is wel een hele mooie!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #67

    Standaard

    De kogel door de kerk ...

    2x Audio Physic Spark
    1x Audio Physic Celsius (moet nog geleverd worden < 2weken)
    2x Audio Physic Step






  18. #68

    Standaard

    Dat ziet er puik uit! Klinkt zeker ook lekker Heeft even geduurd, maar dan heb je ook een weloverwogen keuze.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #69

    Standaard

    Mooi hoor!

    Laat je de speaker zo staan of ga je nog een stevige steen onder je Sparks plaatsen?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Mooi hoor!

    Laat je de speaker zo staan of ga je nog een stevige steen onder je Sparks plaatsen?
    Ga ze eerst inspelen en dan even goed bezig met plaatsing.
    Vandaag al een beetje bezig geweest met plaatsing ... en dat scheelt enorm, komt trouwens wel precies aan.
    Ik weet nog niet of ik wel een steen ga gebruiken onder de speakers, ze staan nu ook al op spikes van de vloer.
    Zou ik pas kunnen bekijken als ie goed is ingespeeld hoe het geluid zich dan houd.

  21. #71

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112 Bekijk bericht
    De kogel door de kerk ...

    2x Audio Physic Spark
    1x Audio Physic Celsius (moet nog geleverd worden < 2weken)
    2x Audio Physic Step
    Gefeliciteerd hoor, erg mooi!!!
    Op wat voor stands staan de Step's?
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K Bekijk bericht
    Gefeliciteerd hoor, erg mooi!!!
    Op wat voor stands staan de Step's?
    De Steps staan op Vogels stands, deze had ik nog van mijn vorige speakers en voldoen prima.
    Mooie zware voet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Wow, fraaie set hoor! . Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen met deze set als totaal ..... AudioPhysic staat ook hoog op mijn shortlist namelijk 8).
    Nou, ze hebben nu ongeveer 25 uur ingespeelt en ben zondag bezig geweest met plaatsing.
    Wat me nu al opvalt is dat deze speakers ongelovelijk gedetaileerd klinken, en in combinatie met mijn versterker lekker warm.
    Ook speel ik nu stereo zonder sub. De bas die de Sparks produceren klinkt niet overdreven hard maar zeer zeker niet zacht maar heel goed in balans met de rest.
    De bas is zeer strak te noemen.
    Wel moet je in het begin even wennen aan het geluid, waarbij je soms echt het gevoel hebt of de zanger/zangeres letterlijk voor je staat te zingen.

    Plaatsing van deze speakers kun je het beste eerst in stereo doen om de sweetspot te bepalen en dan de rest.
    Wat me wel opvalt is dat deze speakers een zeer breed uitstraalgedrag hebben.
    Ze staan redelijk vrij ver van elkaar, maar ondanks dat staan ze maar minimaal ingedraaid om de juiste sweetspot weer te geven.

    Gisteren wel even een grappig citaat ... onafhankelijk gisteravond een demo gegeven aan 2 kameraden waarbij ze alletwee dezelfde uitspraken deden:
    - ik heb gewoon kippevel op m'n armen ! wat ook letterlijk te zien viel
    Wel grappig is dat 1 van m'n kameraden nu niet direct audiophile is en zich prima met een bouwradio kan vermaken.

    Al met al ben ik meer dan tevreden over deze speakers.
    Achter de juiste versterking geven deze speakers een geluid die zich goed onderscheid van de doorsnee merken en geven voor wat ik gehoord heb een geluid die alleen te vinden is in veel duurdere speakers.

  23. #73

    Standaard

    dat zijn idd leuke dingen als je iemand je set laat horen, erg mooie complimenten.

    Mooi set zo, geniet er van (en dat is geen problem lees ik)

  24. #74

    Standaard

    @Kingpin, gefeliciteerd met je Audio Physics. Zelf ben ik ook best gecharmeerd van dit merk en het zijn zeker 1 van de merken die ik (als ik ooit weer eens flink ga upgraden) serieus in overweging zal nemen.

  25. #75

    Standaard

    Bedankt allemaal voor de reacties

    Maar waar ik wel even naar benieuwd ben is of Jasper_K al geslaagd is?
    Het is verdacht stil

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •