Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 98 van 98 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard Nog niet ...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112 Bekijk bericht
    Bedankt allemaal voor de reacties

    Maar waar ik wel even naar benieuwd ben is of Jasper_K al geslaagd is?
    Het is verdacht stil
    Nee hoor ... ik ga mijn speakers pas na mijn verhuizing kopen. En wanneer dat wordt is nog niet precies bekend. Zal naar verwachting minimaal nog wel een paar weken duren.

    Als ik een keuze heb gemaakt of iets heb besteld laat ik het ongetwijfeld weten :wink:
    Laatst aangepast door Jasper_K : 16-06-2007 om 13:31 Reden: typ-foutje aangepast :-)
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112 Bekijk bericht
    Bedankt allemaal voor de reacties

    Maar waar ik wel even naar benieuwd ben is of Jasper_K al geslaagd is?
    Het is verdacht stil
    Ja hoor ... ik ben geslaagd.

    Binnenkort meer nieuws ...
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K Bekijk bericht
    Ja hoor ... ik ben geslaagd.

    Binnenkort meer nieuws ...
    We zijn een uur verder, binnenkort is dan wel ongeveer nu....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #79

  5. #80

    Standaard

    Hopelijk dit weekend ... met foto's. :wink:
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  6. #81

    Standaard

    Goed, het is voor mij dus Audio Physic geworden. Ze staan inmiddels in de huiskamer .
    Maar ik had foto's beloofd dus hier komen ze:

    Zo zijn ze al mooi om te zien


    De frontspeakers: Audio Physic Tempo


    De center: Audio Physic Celsius


    De rearspeakers: Audio Physic Step op Atacama Nexus 7 standaards.
    Laatst aangepast door Jasper_K : 11-09-2007 om 05:42 Reden: pffff .... mijn Step per ongeluk Tempo genoemd.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  7. #82

    Standaard

    Heel erg mooi, gefeliciteerd zul je echt geen spijt van krijgen.
    Kan je wel een tip geven voor wat betreft de plaatsing van AP.
    Op hun site staat ook het een en ander uitgelegd.
    Let op de verhouding: tussenafstand van de fronts = max 1,2x luisterafstand !!!
    Dus bij 3m luisterafstand neem dan ongeveer max 3m60 speakerafstand. De mijne staan op 3m40, en in eerste instantie lijkt het een gek gezicht zo ver uit elkaar, maar geloof me, AP heeft een echt breed spreidingsspectrum waardoor de individuele instrumenten heel goed tot hun recht komen.
    En niet teveel toe-in gebruiken.

    Plaatsing is echt lastig bij AP, gaat echt per cm nauwkeurig, maar eenmaal goed geplaatst zijn het echte juweeltjes.
    Heel veel plezier ermee en nu nog minimaal een dikke 60 uur inspelen he

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Waanzinnig mooie set man, gefeliciteerd .
    Thanks
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112 Bekijk bericht
    ... en nu nog minimaal een dikke 60 uur inspelen he
    Mijn vriendin vroeg al waarom ik steeds 'vergat' de radio uit te zetten ...
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  10. #85

    Standaard

    Gefeliciteerd Jasper, supermooie speakers.

    Waaruit bestaat de rest van je set?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Je hebt precies de combi die ook hoog op mijn shortlist staat .... Lees wel dat veel mensen de Spark verkiezen boven de Tempo. Heb je deze zelf ook vergeleken? Wat is jouw ervaring?

    En zonder wijsneuzerig te willen zijn ... Je rears zijn volgens mij Steps, geen Tempos
    Rob,

    Je vraag was dan niet voor mij maar misschien mag ik toch m'n mening geven. Deze set was namelijk samen met de SF mijn 'top drie'.

    Ik vind het verschil tussen de Sparks en de Tempo heel klein. Wellicht heeft de Spark iets meer balans dan zijn grotere broer. Als ik puur voor stereo zou gaan had de Tempo wel mijn voorkeur maar in combinatie met een goede sub zou ik voor de Sparks gaan en het prijsverschil in een betere sub stoppen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Rob,

    Je vraag was dan niet voor mij maar misschien mag ik toch m'n mening geven. Deze set was namelijk samen met de SF mijn 'top drie'.

    Ik vind het verschil tussen de Sparks en de Tempo heel klein. Wellicht heeft de Spark iets meer balans dan zijn grotere broer. Als ik puur voor stereo zou gaan had de Tempo wel mijn voorkeur maar in combinatie met een goede sub zou ik voor de Sparks gaan en het prijsverschil in een betere sub stoppen.
    Daar denk ik echt anders over, want ik heb ze allebei uitgeprobeert.
    Een sub voor de Sparks is echt niet nodig, wanneer deze zijn ingespeeld zul je echt verbaast staan te kijken hoeveel bass (en strak) deze produceren.
    Als je alleen van House houdt heb je misschien gelijk.
    De balans van de Sparks is inderdaad beter naar de Tempo's hebben wat meer "druk" in het laag.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112 Bekijk bericht
    Daar denk ik echt anders over, want ik heb ze allebei uitgeprobeert.
    Een sub voor de Sparks is echt niet nodig, wanneer deze zijn ingespeeld zul je echt verbaast staan te kijken hoeveel bass (en strak) deze produceren.
    Als je alleen van House houdt heb je misschien gelijk.
    De balans van de Sparks is inderdaad beter naar de Tempo's hebben wat meer "druk" in het laag.
    Dan zijn we het dus toch eens. De Tempo's hebben meer druk en dat is bij 2.0 wellicht heel prettig.
    De Spark gaat tot 38hz, dat is verre van diep, niet dat de Tempo met zijn 35 veel dieper gaat maar het voelt inderdaad veel voller, daarom zou die voor stereo zonder sub mijn voorkeur hebben.

    Aangezien de speakers in een 5.1 opstelling komen en je deze waarschijnlijk op small gaat zetten zie ik minder weerwaarde voor de Tempo.

    Oftewel mijn keuze zou zijn:

    2.0: Tempo
    2.1: Spark
    5.1: Spark
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Hm, ik meende juist te begrijpen dat de Spark wat meer bas heeft en wat warmer klinkt dan de Tempo. Mijn voorkeur gaat -voor stereo- sowieso uit naar een oplossing zonder sub.

    Maar uiteindelijk zal een luistersessie toch de doorslag geven . AP staat op de lijst, maar zeker niet als enige 8). Voordeel van de Spark tov de Tempo is dat ik met de Spark rondom 4x dezelfde speaker uit het geplande budget kan halen. Vraag is wel nog even of dat ook verstandig is overigens gezien de plaatsing van de rears (vlak bij de muur). Volgens mij zijn het rear-ported bassreflex speakers?
    Mijn voorkeur gaat ook uit om stereo zonder sub te beluisteren.
    En de 35 of 38Hz zegt helemaal niets hoe een speaker in z'n totaliteit klinkt.
    Waarschijnlijk heeft Alexander de Sparks nog nooit bij iemand thuis gehoord want dan zou hij toch echt verrast staan hoe diep deze gaan.
    Maar waarschijnlijk kan het ook zo zijn dat hij van veel meer bass houd dan ik. Ik hoor liever een uitgewogen systeem in stereo dan een overmatige bass.
    Daarbij speelt de aangesloten apparatuur natuurlijk ook een rol. Een HT versterker van pakweg 1000 euro zal in stereo nooit zo klinken als een echte stereo versterker.

    Wbt de Sparks als rear? Gezien de prijs voor een Step met voet ben je denk ik net zoveel kwijt als een Spark.
    De Step is een echt goede speaker die in surround z'n werk heel goed doet.

    @Alexander D: Het gaat niet alleen om de "druk" in een 2.0 systeem, het gaat erom of het systeem totaal in evenwicht is ... dus van laag naar hoog.
    Een Tempo op een "harde" ondergrond geeft werkelijk veels te veel bass en dit krijg je heel moeilijk weg.
    Dit geld ook voor de Spark. Ik gebruik de mijne op een hoogpolig tapijt wat een zeer uitgewogen geluidsbeeld geeft.
    In stereo luister ik fullrange en in surround op small.
    Maar zo heeft ieder zijn voorkeur voor muziekbelevenis (gelukkig maar anders hadden we allemaal dezelfde speaker ).

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112 Bekijk bericht
    Mijn voorkeur gaat ook uit om stereo zonder sub te beluisteren.
    Dat kan, ieder zijn voorkeur

    En de 35 of 38Hz zegt helemaal niets hoe een speaker in z'n totaliteit klinkt.
    Dat klopt, maar het zegt wel dat je een stuk niet gaat weergeven wat je met een sub wel kunt.

    Waarschijnlijk heeft Alexander de Sparks nog nooit bij iemand thuis gehoord want dan zou hij toch echt verrast staan hoe diep deze gaan.
    Ik heb ze zowel in een akoestisch uitstekende luisterruimte gehoord als in een thuissituatie maar dat doet niet ter zake. Je moet veel lage tonen weergeven niet verwarren met diep gaan. Zijn twee totaal verschillende dingen.

    Maar waarschijnlijk kan het ook zo zijn dat hij van veel meer bass houd dan ik. Ik hoor liever een uitgewogen systeem in stereo dan een overmatige bass.
    Dat hoor ik ook liever maar ik krijg uit je reacties het idee dat jij van menig bent dat je met een sub overmatige bas hoort. Als je de sub goed afstelt hoor je meer lagere tonen dus meer info. Je hoort dan niet een overmatige bas. Mijn vraag is dan: heb jij wel eens een goede 2.1 gehoord?

    Daarbij speelt de aangesloten apparatuur natuurlijk ook een rol. Een HT versterker van pakweg 1000 euro zal in stereo nooit zo klinken als een echte stereo versterker.
    Dat lijkt me in dit geval de issue niet.

    Wbt de Sparks als rear? Gezien de prijs voor een Step met voet ben je denk ik net zoveel kwijt als een Spark.
    De Step is een echt goede speaker die in surround z'n werk heel goed doet.
    De Step doet zijn werk zeker heel goed. Zou zelfs een goede front zijn. Maar gelijke speakers rondom wordt toch als het optimale gezien.

    @Alexander D: Het gaat niet alleen om de "druk" in een 2.0 systeem, het gaat erom of het systeem totaal in evenwicht is ... dus van laag naar hoog.
    Ben ik volledig met je eens, volgens mij heb ik ook niet gezegd dat het anders is.

    Een Tempo op een "harde" ondergrond geeft werkelijk veels te veel bass en dit krijg je heel moeilijk weg.
    Dit geld ook voor de Spark. Ik gebruik de mijne op een hoogpolig tapijt wat een zeer uitgewogen geluidsbeeld geeft.
    De akoestiek is van zeer groot belang om een speaker optimaal te laten presteren. Enkel een harde ondergrond is nooit goed. Helaas wordt daar vaak te weinig aandacht aan besteed. Je kunt een set van 100.000 euro kopen maar als de akoestiek slecht is haal je er nooit het optimale uit.

    Maar zo heeft ieder zijn voorkeur voor muziekbelevenis (gelukkig maar anders hadden we allemaal dezelfde speaker ).
    En weinig discussie!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Alexander heeft net als ik een Arcam AVR350, en die is uiterst capabel in stereo . Zijn set klinkt overigens prima gebalanceerd, en beslist niet bass-heavy 8).
    Dank u!

    Ter info voor Kingpin: Overigens gebruik ik nu mijn sub in stereo om juist minder lage tonen te hebben! Doordat mijn luistergedeelte kort en breed is heb ik veel last van staande golven/een staande golf. Dan heb ik dus enorm veel 'laag'. Althans het is niet superlaag maar het klinkt volledig uit balans. Met mijn sub is dat weg.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Alexander heeft net als ik een Arcam AVR350, en die is uiterst capabel in stereo . Zijn set klinkt overigens prima gebalanceerd, en beslist niet bass-heavy 8).
    Zolang jij tevreden bent over je bass in stereo weergave dan is het ja goed ja :wink:

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Gefeliciteerd Jasper, supermooie speakers.

    Waaruit bestaat de rest van je set?
    bronnen:
    DVD-rec: Sony DVD-recorder
    DVD-speler: Panasonic DVD-A7
    CD-speler: Luxman D-105u

    versterking:
    Sony STR-VA333ES

    bekabeling is van QED, Supra, PureSonic, Cable Talk en Van den Hul.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Je hebt precies de combi die ook hoog op mijn shortlist staat .... Lees wel dat veel mensen de Spark verkiezen boven de Tempo. Heb je deze zelf ook vergeleken? Wat is jouw ervaring?

    En zonder wijsneuzerig te willen zijn ... Je rears zijn volgens mij Steps, geen Tempos
    Ik heb ze inderdaad vergeleken en heb voor de Tempo gekozen omdat ik deze een breder en gedetailleerder stereobeeld vond hebben.

    De Spark heb ik nog overwogen als rear-speaker maar als je de Tempo en de Spark naast elkaar hoort merk je dat er meer verschil in zit dan alleen het laag. Wat betreft klankkleur vond ik de Step beter bij de Tempo passen dan de Spark. Waarschijnlijk een gevolg van het gebruik van dezelfde drivers.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Rob,

    Je vraag was dan niet voor mij maar misschien mag ik toch m'n mening geven. Deze set was namelijk samen met de SF mijn 'top drie'.
    Grappig. De Sonus Faber stond uiteindelijk ook in mijn top 3. Om precies te zijn de Cremona Auditor. De top 3 werd gecompleteerd door de Revel M22.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  21. #96

    Standaard

    Ik luister overigens ook 2.1 hoor. Maar niet om meer bas te krijgen. Een strakke bas vind ik veel belangrijker dan veel bas.

    Zo vond ik de Cremona Auditor (SF) vooral in het laag beter klinken dan de Grand Piano uit de Domus serie. Maar dat kan natuurlijk ook weer te maken hebben met de ruimte waar ik ze geluisterd heb en natuurlijk ... persoonlijke smaak :wink:

    Met mijn vorige speakers speekde mijn sub (REL Strata 5) ook mee bij stereo. Dit moet ik met de Tempo's alleen weer helemaal opnieuw gaan testen. Eens een paar avondjes lekker met de instellingen klooien en kijken wat ik lekkerder vind klinken.
    Laatst aangepast door Jasper_K : 11-09-2007 om 06:01
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K Bekijk bericht
    bronnen:
    DVD-rec: Sony DVD-recorder
    DVD-speler: Panasonic DVD-A7
    CD-speler: Luxman D-105u

    versterking:
    Sony STR-VA333ES

    bekabeling is van QED, Supra, PureSonic, Cable Talk en Van den Hul.
    Nog plannen op dit vlak?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Nog plannen op dit vlak?
    Net aardig wat update's achter de rug (in een maand). Komt een berichtje over in een andere thread ... moet nog wat foto's maken.

    Volgende stap zou denk ik versterking zijn ... maar dat zal nog wel even op zich laten wachten hoor. Voorlopig eerst genieten van de huidige set-up.

    Het enige wat ik nog overweeg is nieuwe speakerkabel voor het front en center. En er is een Isol8 Cleanline2 besteld, die komt binnenkort.
    Laatst aangepast door Jasper_K : 11-09-2007 om 15:57 Reden: Isol8 vergeten ...
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •