De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard horrorfilms enger op video?

    misschien verklaren jullie me wel voor gek als je dit gelezen hebt, maar op een of andere manier vind ik horrorfilms iets engers hebben(dan op dvd's) als ze op een oude videoband staan.
    laat het me uitleggen. kijk, ik dook laatst hellraiser op op video, die ik (toen)niet als dvd had. ik dacht, laat ik hem weereens bekijken. nu heb ik em net op dvd gezien en op een of andere manier vind ik het spookier op video. met zo'n beetje onstabiel geluid, beetje wazig, oud beeld, ik kan het niet helemaal omschrijven. snappen jullie wat ik bedoel of ben ik nou gek ( hetzelfde heb ik ook bij bijv. halloween, nightmare on elm street, friday the 13th, the dentist enzovoorts... en alleen bij OUDE videos!!) raar he
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  2. #2

    Standaard

    Ik kijk nooit video's
    Vind horror in de bios wel stuk beter overkomen dan op dvd, maar video kan ik niet over oordelen.

  3. #3

    Standaard

    ook niet vroegah?
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  4. #4

    Standaard

    Eigenlijk niet nee
    Ben pas sinds een paar jaar echt geinteresseerd geraakt in films en dus dvd's.
    Op video heb ik alleen disney's gezien :wink:

  5. #5

    Standaard

    oh
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hugo20
    Eigenlijk niet nee
    Ben pas sinds een paar jaar echt geinteresseerd geraakt in films en dus dvd's.
    Op video heb ik alleen disney's gezien :wink:
    haha, ja dat heb ik ook, keek in de tijd van de video nog weinig films, kijk de laatste 3-4 jaar pas echt veel.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #7

    Standaard

    vind het wel een coole theorie, en ergens kan ik me er wel in vinden
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  8. #8

    Standaard

    Zou het niet zo kunnen zijn dat je de betreffende film voor de 2e keer ziet? En dat ie daardoor juist minder spannend/eng is?
    Ik zou me kunnen voorstellen dat dit een reden zou kunnen zijn, en dus niet door het verschil in video of DVD.....
    Maar goed...wie ben ik, haha.....
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

  9. #9

    Standaard

    Wat ik heb, is dat ik het sfeervoller vind om een B-horror (of een horror met een laag budget) te zien in VHS-kwaliteit. Er zijn namelijk DVD's zat te noemen die dit soort films bevatten in een kwaliteit die niet echt geweldig te noemen is. Maar of dit nou precies is wat je bedoelt....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hugo20
    Eigenlijk niet nee
    Ben pas sinds een paar jaar echt geinteresseerd geraakt in films en dus dvd's.
    Op video heb ik alleen disney's gezien :wink:
    Ja die vond ik ook eng vooral bambi haha.

    Ik ben het wel met je eens..ik heb vandaag evil dead1 nog weer eens gezien..ja het lijkt wel enger..

  11. #11

    Standaard

    Ik vind Horror's echt veel enger op DVD als in de bios! Als je de bios uit komt lopne met al die mensen... dan ist weer klaar! Maar als je 'savonds in bed zo'n film ligt te kijken en hij is afglopen, dan blijf je in de sfeer hangen!

  12. #12

    Standaard

    Op video vind ik het ook enger dan op dvd. Zeker bij Hellraiser inderdaad en Blair Witch Project heb ik dit gevoel. Maar dit weerhoud mij er toch niet van deze film niet op dvd aan te schaffen... Ik bekijk ze alleen nooit. Op dvd, that is...
    **** me gently with a chainsaw.

  13. #13

    Standaard

    ja, idd wat jij zegt heb ik nou ook... ik heb ze ook wel op dvd maar dan is het allemaal zo scherp en mooi enzo... ik vind special effects van vroeger ook altijd wel iets hebben, als het zo'n plastic nephand met bloed was ofzo... ik heb het ook heeel erg bij de halloween films..
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  14. #14

    Standaard

    Toen ik de titel van deze topic las moest ik even heel hard lachen, om een paar seconden te realiseren dat er toch nog iets van aan is ook Het minder scherpe beeld enz. kan idd bevorderend zijn voor sommige horror, maar bij mij hangt het toch eerder af van andere omstandigheden (aantal personen waarmee je kijkt, grootte van de ruimte waarin je kijkt, volume v/h geluid).

  15. #15

    Standaard

    Ik vind ze enger op DVD. Alles is veel duidelijker.

    Kan het niet te maken hebben met opgroeien
    Als je "volwassen wordt, dat je minder in de film komt.

    Daarom word ik nooit volwassen !!!
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  16. #16

    Standaard

    Ik heb volgens mij al teveel films gezien in dat genre. Ik kan films namelijk niet meer eng vinden. En dat is best jammer eigenlijk. Ik kan me nog wel herinneren dat ik het vroeger geweldig vond om een enge horrorfilm te kijken die ik eigenlijk helemaal niet mocht zien. Fijn hoor zo'n afgestompte geest :wink:
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  17. #17

    Standaard

    ja dat begin ik ook te krijgen... op me 7e zag ik halloween voor het eerst en sindsdien heb ik alle halloweens, hellraisers, freddy's, jasons, dentists, en al dat soort ongein gezien schrikken doe ik al helemaal nooit meer
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  18. #18

    Standaard

    Een interessante theorie en had er eigenlijk nog nooit over nagedacht.
    Toch kan het wel kloppen denk maar dan vooral met de oudere films. Hier zijn de effecten wat nepper en door het goede beeld van dvd zie je sneller dat iets nep is, mits de betreffende dvd een goede beeldkwaliteit heeft.
    Het is ook meer een gevoelskwestie denk ik. Een mooi schoon beeld bij een enge horror kan misschien minder eng overkomen dan een wazig, korrelig beeld dat het geheel net iets meer rauwheid meegeeft. Niet voor niks gebruiken veel regisseurs veel grain en dergelijke om een bepaalde sfeer op te roepen.

  19. #19

    Standaard

    Ik vond Day of the Dead net enger op DVD omdat daar de gore veel duidelijker was. Als de gore echt goed is, dan kan je niet zien dat het nep is.

    Mijn geest is nog altijd vrij goed geconserveerd. Een film als Kingdom of Spiders geeft me nog altijd de kriebels en zie ik liefst overdag als er geen twijfel is dat het spinnenvrij is.

    Hellraiser heb ik vroeger op te jonge leeftijd gezien en die sporen draga ik nog mee. Het was één van mijn 1e horrorfilms en nu is het effect wel wat minder. Maar toch de maden blijven het nog steeds doen
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  20. #20

    Standaard

    Ik heb het ook, maar het is vooral gevoelsmatig.
    Net zoiets als verschil tussen een LP en CD (of MP3).

  21. #21

    Standaard

    Grappig dit dat sommigen dit zo ervaren....

    Persoonlijk vind ik juist dat met de komst van dvd en zeker met hd je de film eindelijk kan zien zoals de regiseur het bedoelde en zag. Tja, dat daardoor je eigen illusie van vroeger in rook op gaat is jammer natuurlijk.

    Een tip misschien:

    Zet tijdens het dvd of hd kijken de tv / projector onscherp 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Grappig dit dat sommigen dit zo ervaren....

    Persoonlijk vind ik juist dat met de komst van dvd en zeker met hd je de film eindelijk kan zien zoals de regiseur het bedoelde en zag. Tja, dat daardoor je eigen illusie van vroeger in rook op gaat is jammer natuurlijk.

    Een tip misschien:

    Zet tijdens het dvd of hd kijken de tv / projector onscherp 8)


    Ik denk ook dat met het verstrijken van de jaren de smaak verschilt: wat je vroeger eng vond is nu heel gewoon. Ook de resolutie van dvd is vele malen hoger waardoor je alles beter ziet!

    De techniek heeft mijns inziens geen invloed op de kwaliteit van een film: zo zijn er ook veel zwart/wit films die op dvd ook nog steeds erg goed zijn! of juist beter worden met de toegenomen resolutie.

    kan zijn dat doordat het beeld en geluid zo slecht is op band dat alles meer creepy overkomt. 8)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •