De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 4 luidsprekers ipv 6

    Is het mogelijk om bij ruimtegebrek de center en de subwoofer weg te laten? Wat voor eisen stelt dit aan de fronts en wat heeft het voor gevolgen voor het geluid? Is heb niet direct een gerelateerde thread kunnen vinden, maar heb ook niet intensief gezocht. Als het al een oplossing is, is het dan bugettair gunstiger of juist ongunstiger dan inclusief center en sub-woofer.

  2. #2

    Standaard

    Het is altijd mogelijk iets weg te laten maar je mist dan ook wat aan geluid. En natuurlijk is het goedkoper om iets weg te laten... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Als je van een goed en strak laag wilt genieten zonder sub zal je een stuk knappere fronts moeten aanschaffen die ook een betere en gecontroleerdere versterking nodig hebben. Niet 123 goedkoper dus.

    Met goede fronts kun je wel zonder center spelen, maar dan is het wel noodzakelijker dat je goed in de sweetspot zit lijkt me.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  4. #4

    Standaard

    Met goede fronts zou je zonder centre kunnen spelen, geen twijfel over mogelijk. Ook zonder sub kun je zeer goed afspelen, alleen bij HT gebruik wordt een juist gebruikt om de LFE goed weer te geven, iets waar je je fronts niet mee wil belasten aangezien deze signalen soms onder de 16Hz liggen. Er zijn maar weinig fronts die dat kunnen weergeven zonder in te boeten op andere frequenties.
    Wat je wel kunt overwegen zijn fronts met een apart ingebouwde sub, dan kom je meestal wel behoorlijk laag en mist niet belachelijk veel LFE.

  5. #5

    Standaard

    Dank, dit is wel duidelijk. Ik ga toch maar voor de volledige set. Vooral voor de sub zal het wel even zoeken naar de juiste plek worden. Heeft iemand ervaring met Anthony Gallo micros? Wat is daarbij een goede center? Heeft het toegevoegde waarde om voor de fronts TIs te nemen ipv de gewone Micros?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •