De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Harddisk Recorder + Laptop

    Hallo,

    ik heb een laptop met een harde schijf van 80GB en een DVD Speler. Nou had ik het idee om er een externe harde schijf bij te kopen voor meer ruimte voor muziek en film.
    Dan mijn laptop aan de tv te linken en zo films te kunnen kijken, gedownload via internet of op dvd.

    Echter een combo met DVD speler lijkt me stukken beter ivm audio output via de dvdspeler ipv via mijn laptop. Dan hoef ik ook niet iedere keer mijn laptop aan de tv te hangen als ik een dvdtje wil kijken.

    Kan ik echter de harde schijf die dan in het kastje van de dvdspeler zit aan mijn laptop linken? Ik neem aan dat dat gaat? (Bij ouputs heb ik al enkele keren USB zien staan bij verschillende merken).
    Belangrijker is dan of ik dan .avi bestanden op de harde schijf kan zetten via mijn laptop --> laptop los kopelen van de dvd speler --> via de tv het .avi bestand selecteren op de harde schijf van de dvd speler en afspelen op de tv.

    Is dit mogelijk? Zijn er harddisk recorders die .avi en andere extensies ondersteunen en dat zelfstandig om scalen en op de tv zichtbaar maken? Plus nog een keer de mogelijkheid om er een laptop/destkop aan te hangen?

  2. #2

    Standaard

    Riekt naar niet officiele filmpjes kijken........

  3. #3

    Standaard Re: Harddisk Recorder + Laptop

    Om te beginnen neem ik aan dat je HDD-recorders bedoelt ipv DVD-speler. DVD-spelers hebben geen harde schijf.
    Ik betwijfel het of er HDD-recorders zijn waarvan je de HD kunt accessen. De oplossing voor je vraag lijkt me echter poepsimpel : gewoon een DVD-writer in je PC. Dan zet je je films op DVD en die kun je dan afspelen via een DVD-speler. Met een beetje geluk leest die DVD-speler zelfs Divx bestanden, dan moet je zelfs niet eens gaan converteren naar DVD-formaat.

    En uiteraard zijn al je gedownloade films legaal, nietwaar ?

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reply.

    Uiteraard is het legaal .

    Ik bedoel idd een HDD recorder met dvd speler (--> is standaard?).

    Ik heb een dvdwriter in mijn laptop maar om iedere keer kleine filmpjes op dvd te zetten om ze te bekijken gaat me iets te ver. Kan ik beter de laptop direct aan de tv hangen wat ik juist wil omzeilen.

    Het leek me wel ideal als ik harde schijf op de hdd recorder kon accessen. Kan ik er ook andere dingen op zetten zoals muziek, etc.

    Helemaal mooi zou zijn als de hdd recorder ook de muziek kon lezen... Maar dan neig je wel erg ver naar een mulimedia pc.

    HDD recorder is dus enkel te gebruiken om programma's op te nemen?

  5. #5

    Standaard

    Wat je wel hebt zijn HDD-recorders met memory-card of USB inputs (geen outputs). Daar kun je dan kaartjes of externe harddisk aanhangen met avi (of dergelijke) filmkes en ze zo afspelen. Da's dan wellicht wat je wil. Wel goed uitkijken welke formaten ondersteund worden.

  6. #6

    Standaard

    Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn maar dat is wel een beetje dubbel op. 250gb op de hdd recorder en dan nog een harde schijf erbij kopen + nog een keer de laptop. Erg vreemd als er geen enkele hdd recorder is die je kan accessen via een computer.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door [url=http://www.kieskeurig.nl/review/4CCAE5DB3792D0CBC125713100310C1E.htm
    Bron Kieskeurig.nl[/url]]
    Het enige minpuntje wat ik jammer vind, maar geen ramp, is dat je geen divx en mp3 naar de HDD kan kopieëren, maar dat schijnt bij de meeste recorders niet te kunnen, divx en mp3 speelt hij verder wel prima af van DVD.
    Kortom een prima apparaat waar ik erg blij mee ben! (een kwartaal in bezit)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timp Daddy
    Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn maar dat is wel een beetje dubbel op. 250gb op de hdd recorder en dan nog een harde schijf erbij kopen + nog een keer de laptop. Erg vreemd als er geen enkele hdd recorder is die je kan accessen via een computer.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door [url=http://www.kieskeurig.nl/review/4CCAE5DB3792D0CBC125713100310C1E.htm
    Bron Kieskeurig.nl[/url]]
    Het enige minpuntje wat ik jammer vind, maar geen ramp, is dat je geen divx en mp3 naar de HDD kan kopieëren, maar dat schijnt bij de meeste recorders niet te kunnen, divx en mp3 speelt hij verder wel prima af van DVD.
    Kortom een prima apparaat waar ik erg blij mee ben! (een kwartaal in bezit)
    Je bent gewoon de boel in de maling aan het nemen lijkt het wel

    Je wilt gewoon simpel een externe hardeschijf aan je TV koppelen en die afspelen, maar dat gaat nu eenmaal niet , daar heb je je notebook voor nodig

    Multimedia geval bouwen of kopen en je problemen zijn opgelost 8)
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Je wilt gewoon simpel een externe hardeschijf aan je TV koppelen en die afspelen, maar dat gaat nu eenmaal niet , daar heb je je notebook voor nodig

    Multimedia geval bouwen of kopen en je problemen zijn opgelost 8)
    Dat is niet helemaal waar, er zijn meerdere externe HD's welke AV uitgangen bieden zodat je direct vanaf je HD op je TV en Hifi kunt afspelen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Je wilt gewoon simpel een externe hardeschijf aan je TV koppelen en die afspelen, maar dat gaat nu eenmaal niet , daar heb je je notebook voor nodig

    Multimedia geval bouwen of kopen en je problemen zijn opgelost 8)
    Dat is niet helemaal waar, er zijn meerdere externe HD's welke AV uitgangen bieden zodat je direct vanaf je HD op je TV en Hifi kunt afspelen.
    Yep, ik heb gisteren ook zoiets zien liggen bij de MM in Amsterdam, zijn broertje is gisteren aangeschaft(zie de aanbieding MM arena) en dat is dus een gewone externe harde schijf, kostte rond de 88 euro.
    Daar waar jij nu naar wijst wordt geen externe harde schijf genoemd maar een MP3 speler of multispeler, of geef het maar een gooi, deze was 199 euro, en inderdaad beschikt zo'n multispeler over uitgangen om hem te kunnen koppelen aan de diverse apparaten. Er zit in die multispeler dan wel een HDD , doch die HDD kan niets zonder het kastje waarin hij is ingebouwd. Het kastje dat ik gisteren zag was niet in staat om video af te spelen, deze kon enkel audio afspelen.
    Er zijn ook apparaten met een HDD erin die video en audio kunnen afspelen, een voorbeeld hiervan is de DVDrecorder met HDD :wink:

    Wat TS wil gaat niet zonder hulpmiddelen, je hebt nu eenmaal hardware en software nodig om de data op de HDD te kunnen benaderen/bedienen en je hebt de diverse aansluitingen nodig, met andere woorden, het wordt een multispeler of een dvdrecorder, en als de TS daarin niet wil investeren, dan moet hij zijn kleine filmpjes maar branden op een DVD RW, dat is dan een kleine prijs die moet worden betaald voor het bekijken van materiaal dat daar eigenlijk niet voor is bedoeld, om het maar eens vriendelijk te zeggen 8)
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Je bent gewoon de boel in de maling aan het nemen lijkt het wel
    Ik weet er niet zoveel vanaf. Maar in de maling nemen toch hoop ik niet. Misschien leg ik het niet duidelijk genoeg uit...

    Je wilt gewoon simpel een externe hardeschijf aan je TV koppelen en die afspelen, maar dat gaat nu eenmaal niet , daar heb je je notebook voor nodig
    Dat wil ik niet. Ik wil een Harddisk Recorder met DVD. Ik weet dat je dan TV op kan nemen op die harddisk en dan later terug kan kijken. Daar heb je geen computer of laptop voor nodig.
    Mijn vraag is echter of deze wel te connecten is aan een laptop/computer zodat er filmpjes opgezet kunnen worden.
    Ik heb geen idee in wat voor format televisie op een HD recorder wordt opgenomen. Dus daarbij ook de vraag dat als het mogelijk is om een laptop/computer aan een HD recorder te hangen of deze ook .avi of andere extensie ondersteund.

    Multimedia geval bouwen of kopen en je problemen zijn opgelost 8)
    Een multimedia PC is nog altijd iets prijziger als een HD Recorder. Dus daarom dit topic.

    [quote]Dat is niet helemaal waar, er zijn meerdere externe HD's welke AV uitgangen bieden zodat je direct vanaf je HD op je TV en Hifi kunt afspelen.[/quoe]

    Dat zou helemaal mooi zijn. Daar zit dan neem ik aan geen DVD speler in en deze kan je ook niet gebruiken om TV op te nemen? Eventueel een link naar zo een HD?

    Wat TS wil gaat niet zonder hulpmiddelen, je hebt nu eenmaal hardware en software nodig om de data op de HDD te kunnen benaderen/bedienen en je hebt de diverse aansluitingen nodig,
    Dat lijkt me logisch. HDD recorders zijn hiervoor uitermate geschikt lijkt me. Het zou alleen optimaal zijn als deze HDD recorders ook aan een computer te verbinden zijn zodat ik de harde schijf die in een HDD recorder zit kan accessen en er niet alleen op kan opnemen via de TV.

    met andere woorden, het wordt een multispeler of een dvdrecorder
    Kunnen deze dan wat ik in de openingspost heb gezet?

    en als de TS daarin niet wil investeren
    En daarom open ik ook een nieuw topic...

    dan moet hij zijn kleine filmpjes maar branden op een DVD RW, dat is dan een kleine prijs die moet worden betaald voor het bekijken van materiaal dat daar eigenlijk niet voor is bedoeld, om het maar eens vriendelijk te zeggen
    Sinds wanneer kan je filmpjes niet legaal van internet halen? Het is trouwens ook niet waarvoor ik het topic heb geopend.


    De harde schijf op een HDD recorder is dus niet te accessen met een computer? De ruimte op die schijf is dus enkel te gebruiken om televisie mee op te nemen?

  11. #11

    Standaard

    Een HDD in een DVD recorder(en ja die heeft standaard ook een DVD speler/recorder aan boord)direct benaderen op die manier die je waarschijnlijk voor ogen hebt, dat kun je wel vergeten.

    Legale filmpjes downloaden, ja dat kan, was dat niet zo dan had hier al een slotje opgehangen, je zit daar in de buurt mee met dit soort vragen :wink:

    Ik had er al wat over geschreven, hier een voorbeeld van zo'n >>HDD 3,5 audio video player<<(gebruik dat eens als een zoekopdracht in google ) en dan krijg je bijvoorbeeld dit:

    http://cooldrives.com/portable-divx-...mpeg4-avi.html

    of deze, is ook nog wat dichter bij huis:

    http://www.pearl.de/p/PE3482-auvisio...-7-200rpm.html

    en misschien was het deze die bij MM Arena lag:

    http://www.conceptronic.net/site/des...PLUS&subid=550

    je kunt even kijken bij de specificaties etc etc, ik denk dat dat is wat je zoekt 199 euro en je bent de man bij MM, anders effe verder zoeken op dit geweldige internet
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Een HDD in een DVD recorder(en ja die heeft standaard ook een DVD speler/recorder aan boord)direct benaderen op die manier die je waarschijnlijk voor ogen hebt, dat kun je wel vergeten.

    Legale filmpjes downloaden, ja dat kan, was dat niet zo dan had hier al een slotje opgehangen, je zit daar in de buurt mee met dit soort vragen :wink:

    Ik had er al wat over geschreven, hier een voorbeeld van zo'n >>HDD 3,5 audio video player<<(gebruik dat eens als een zoekopdracht in google ) en dan krijg je bijvoorbeeld dit:

    http://cooldrives.com/portable-divx-...mpeg4-avi.html

    of deze, is ook nog wat dichter bij huis:

    http://www.pearl.de/p/PE3482-auvisio...-7-200rpm.html

    en misschien was het deze die bij MM Arena lag:

    http://www.conceptronic.net/site/des...PLUS&subid=550

    je kunt even kijken bij de specificaties etc etc, ik denk dat dat is wat je zoekt 199 euro en je bent de man bij MM, anders effe verder zoeken op dit geweldige internet
    Bedankt voor je reply. Ik was zelf al verder gaan zoeken en kwam toevallig ook hierop uit. Komt idd erg in de buurt naar wat ik zoek, zit alleen geen dvd speler op en ze ondersteunen alleen PAL/NTSC.

    Edit: Neem ik terug, de tweede ondersteund ook: HD component(Progressive-720p/480i/480p, 1080i)

    Bedankt voor het geduld en de reply's. Ik weet er gewoon niet zoveel vanaf :P.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timp Daddy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Een HDD in een DVD recorder(en ja die heeft standaard ook een DVD speler/recorder aan boord)direct benaderen op die manier die je waarschijnlijk voor ogen hebt, dat kun je wel vergeten.

    Legale filmpjes downloaden, ja dat kan, was dat niet zo dan had hier al een slotje opgehangen, je zit daar in de buurt mee met dit soort vragen :wink:

    Ik had er al wat over geschreven, hier een voorbeeld van zo'n >>HDD 3,5 audio video player<<(gebruik dat eens als een zoekopdracht in google ) en dan krijg je bijvoorbeeld dit:

    http://cooldrives.com/portable-divx-...mpeg4-avi.html

    of deze, is ook nog wat dichter bij huis:

    http://www.pearl.de/p/PE3482-auvisio...-7-200rpm.html

    en misschien was het deze die bij MM Arena lag:

    http://www.conceptronic.net/site/des...PLUS&subid=550

    je kunt even kijken bij de specificaties etc etc, ik denk dat dat is wat je zoekt 199 euro en je bent de man bij MM, anders effe verder zoeken op dit geweldige internet
    Bedankt voor je reply. Ik was zelf al verder gaan zoeken en kwam toevallig ook hierop uit. Komt idd erg in de buurt naar wat ik zoek, zit alleen geen dvd speler op en ze ondersteunen alleen PAL/NTSC.

    Edit: Neem ik terug, de tweede ondersteund ook: HD component(Progressive-720p/480i/480p, 1080i)

    Bedankt voor het geduld en de reply's. Ik weet er gewoon niet zoveel vanaf :P.
    Ik ben zelf wel eens een beetje ongeduldig, zeker als de TS een beetje onduidelijk is, ik begrijp nu wel dat dat vaak komt doordat men niet weet hoe men de spullen moet benoemen, en dat geeft wel eens een beetje verwarring :wink:

    Het genoemde apparaat en de verwijzing naar de technische details heeft inderdaad geen DVDspeler aan boord, maar ik dacht dat dat geen bezwaar was, je zocht een apparaat dat simpel aan de PC gekoppeld kon worden en snel aan een TV gekoppeld kon worden, dan is dit ideaal. De meeste mensen hebben toch wel tenminste een DVD speler aan hun TV gekoppeld.....mmmmm denk ik :wink: of een DVD recorder.

    Je bent slim genoeg om hier wat te vragen, je komt er wel :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Je kunt ook een Xbox (ouwe versie) 2e hands kopen, kun je ook alles mee, na wat modificatie's (behalve opnemen dan natuurlijk....)

  15. #15

    Standaard

    Hallo,

    ik heb nog even zitten nadenken en bij lezen wat er nou allemaal mogelijk is voor een home theater system en wat ik er nou precies mee wil.

    Ik heb een iPod die ik graag aan zou willen sluiten op een surround boxen systeempje.
    Daarbij heb ik mijn laptop met te weinig schijfruimte die ik zou willen linken naar de tv.
    Ook wil ik in de nabije toekomst een Wii gaan kopen.

    Nou leek mij zo een Media Player Box een perfect alternatief om aan vraag twee te voldoen.
    Ik kan hier echter niet mee internetten of words of whatever (kortom beeld van de laptop) mee door linken van mijn laptop naar de tv. Die zou ik direct aan de tv moet verbinden.
    Daarbij heb ik ook sterk mijn twijfels over wat die media player box nou allemaal kan afspelen. Ze waarschuwen al dat ze niet alle codecs ondersteunen. Daarbij is ook maar de vraag hoe ze het omscalen naar een 32" lcd scherm.
    Ook heb je het audio aspect wat hier de hoek om komt kijken. Op de drie media player boxen hierboven gelinkt zit een goede audio output. Deze moet dan naar een reciever worden door gelinkt omdat ik ook de audio van mijn iPod, TV (voor als ik gewoon TV kijk) en eventueel mijn Wii door de boxen wil hebben klinken. En al zou ik de iPod en Wii weg denken, dan nog zit je met de TV audio output. Een Media Player Box alleen is niet voldoende om de boxen aan te hangen want dan gebruik ik die enkel en alleen voor de Media Player Box en niet voor het geluid van de TV (Ned1,Ned2,Ned3, etc.) Er moet dus zoiezo ook nog een reciever bij gekocht worden. Klopt dit?

    Nou heb je spot goedkope dvdspeler/reciever/boxen setjes die voor mij zeker op het begin voldoen (zo rijk ben ik nou ook weer niet).

    Maar als je de eis erbij haalt dat ik mijn laptop beeld ook op de TV zichtbaar wil kunnen maken in combo met de vraag of zo een media player box wel genoeg ondersteund en goed genoeg beeld geeft vraag ik me af of je niet beter een Windows Media Center Computer kan kopen, dan laat je deze direct functie doen als reciever voor de iPod en Wii audio output (als dit uberhaubt kan via een computer). Hele grote nadeel hiervan is weer dat iedere keer als ik uberhaubt alleen muziek wil luisteren ik die hele computer moet opstarten, dat gaat te ver en ga ik ook niet aan beginnen.

    Lekker helder en duidelijk tot nu toe he? -_-

    Kortom ik denk dat ik een goedkoop setje ga kopen (dvd speler/reciever/boxen) met een switch zodat ik ook mijn iPod en eventueel mijn Wii audio output er later aan kan hangen (of kan die ook via de TV lopen?).
    Mijn laptop kan ik direct aan de TV hangen (ook hier weer de vraag wat ik dan met het audio aspect moet doen. Het beste om die direct aan de switch te hangen of kan ik dat beter via de TV laten lopen?) met eventueel gewoon een externe losse harde schijf. Weet ik in ieder geval zeker dat ik fatsoenlijk beeld op de TV krijg (ipv het via zo een media player box te laten afhangen).
    Met een draadloos toetsenbord/muis kan ik ook gewoon internetten en misschien zelfs beetje gamen via mijn laptop op de TV.

    Is deze gedachtengang een beetje te volgen? Of is het zware onzin wat ik hier neer zet en snap ik er nog steeds geen drol van.

    Ik heb ook nog een vraag omtrent Windows Media Center Computers. Deze zijn erop gemaakt om als Media Center te voldoen (-_-). Hier zit dus meestal een erg goede geluidskaart in. Maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met het geluid van de TV zelf als je gewoon tv zenders aan het kijken bent. Heb je een TV kaart in de computer zitten dan loopt de audio output uiteraard gewoon via de geluidskaart. Maar als je de tuner van de TV zelf gebruikt komt de audio uit de audio output van de TV. Is deze ook door te linken naar de computer --> geluidskaart --> boxen? Of moet je hier dan een extra reciever voor hebben?
    Zelfde verhaal voor de audioouput van bijvoorbeeld een Wii, kan je deze door linken naar de computer --> geluidskaart --> boxen?

    Voor iedereen die het ongelofelijke geduld heeft om dit door te lezen en erop te replyen, bedankt!

  16. #16

    Standaard

    Je verhaal is wat onsamenhangend geworden... Als je nu eens begint met puntsgewijs je 'eisen' in de vorm van een lijstje te benoemen. Maar als ik zo eens kijk naar jouw eisen en budget, lijkt het me onwaarschijnlijk dat het je gaat lukken.

    Mocht je toch een Windows Media Center overwegen.... let dan op want er word veel beloofd, echter de kwalteit valt flink tegen (zeker als je geen LCD/Plasma TV bezit)

    Met jouw eisen/budget zou ik het volgende aanschaffen :

    1. 2e hands receiver (met voldoende ingangen!!!)
    2. low budget DVD-recorder (eventueel met HD)
    3. Xbox (gemod met XBox Media Center)

    XBMC is de ultieme media center, je kunt er werkelijk alles in afspelen. En het grote voordeel van de Xbox is dat het beeld er prima uitziet op een normale TV/LCD/Beamer. Ik heb er een grote HD in gezet waarop ik mijn mp3tjes en foto's heb staan, hier zou je dus ook kleine/grote filmpjes kunnen bewaren. Over codecs hoef je je niet druk te maken want ik ben tot nu toe nog niets tegen gekomen wat ik niet af kon spelen.
    Check marktplaats en je media center hoeft niet meer te kosten als €100

    Ik hoop dat je wat hebt aan bovenstaande tip......

  17. #17

    Standaard

    Wauw..... mister warhoofd, hoe krijg ik iedereen van de leg en hoe kom ik aan tips als ik het zelf niet meer weet met mijn kleine beurs :wink:

    Ik zou gaan voor dat multimedia geval dat je zelf ook al had gevonden, hij vangt voor jou het tekort aan schijfruimte van je laptop op en het ding kan van alles en nog wat afspelen, je hoeft daarvoor ook niet je laptop op te starten als je dan eens van alleen muziek wilt genieten.

    Je volgende probleem is dat je mooi geluid wilt voor een redelijke prijs en je moet je Wii en die media player erop aan kunnen sluiten en eventueel nog een DVD speler.... en je TV en je I-pod.... kan ook weet ik ook voor je, kijk hier maar even, heeft schitterende bewonderende reacties losgemaakt, klinkt als een klok en menige home theater set kan er niet tegenop:

    http://www.teufel.de/de/Multimedia/s...cfm?show=order

    Je kunt er van alles op aan sluiten en het is een oplossing compleet met speakers en sub (denk nog wel even aan bijkomende verzendkosten)

    Je kunt er altijd nog een losse DVD speler op aansluiten.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Je verhaal is wat onsamenhangend geworden... Als je nu eens begint met puntsgewijs je 'eisen' in de vorm van een lijstje te benoemen.
    Zal ik onderaan de post neer zetten.

    Maar als ik zo eens kijk naar jouw eisen en budget, lijkt het me onwaarschijnlijk dat het je gaat lukken.
    Ik heb geen budget gegeven, maar ik ben heb idd geen hoog budget

    Mocht je toch een Windows Media Center overwegen.... let dan op want er word veel beloofd, echter de kwalteit valt flink tegen (zeker als je geen LCD/Plasma TV bezit)
    Hier heb ik zoiezo mijn vraagtekens over. Alleen al de opstarttijd van zo een ding vind ik een heel stuk minder.

    Met jouw eisen/budget zou ik het volgende aanschaffen :

    1. 2e hands receiver (met voldoende ingangen!!!)
    2. low budget DVD-recorder (eventueel met HD)
    3. Xbox (gemod met XBox Media Center)

    XBMC is de ultieme media center, je kunt er werkelijk alles in afspelen. En het grote voordeel van de Xbox is dat het beeld er prima uitziet op een normale TV/LCD/Beamer. Ik heb er een grote HD in gezet waarop ik mijn mp3tjes en foto's heb staan, hier zou je dus ook kleine/grote filmpjes kunnen bewaren. Over codecs hoef je je niet druk te maken want ik ben tot nu toe nog niets tegen gekomen wat ik niet af kon spelen.
    Check marktplaats en je media center hoeft niet meer te kosten als €100
    Wo, heb even wat opgezocht. Best wel ziek wat je daar nu allemaal mee kan Maar ik ben niet zo een goede modder en dat maakt me afhankelijk van de staat van dat ding hoe ik hem van marktplaats pluk. Verder wel erg mooi.

    Ik hoop dat je wat hebt aan bovenstaande tip......
    Zeker, bedankt. Maar ik ga eerst wat kant en klare opties langs voordat ik veel tijd in een gemodde xbox ga stoppen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Wauw..... mister warhoofd, hoe krijg ik iedereen van de leg en hoe kom ik aan tips als ik het zelf niet meer weet met mijn kleine beurs :wink:
    Bedankt voor weer een reply, ik weet dat het vermoeiend is maar ik ben er heel blij mee

    Ik zou gaan voor dat multimedia geval dat je zelf ook al had gevonden, hij vangt voor jou het tekort aan schijfruimte van je laptop op en het ding kan van alles en nog wat afspelen, je hoeft daarvoor ook niet je laptop op te starten als je dan eens van alleen muziek wilt genieten.
    Klopt. Maar voor audio heb ik zoiezo mijn iPod van 60gb. Daar staat al mijn muziek op (niet de beste kwaliteit uiteraard, maar het voldoet voor mij ). De audio die ik op de harde schijf van de media player box zet is in de eerste plaats enkel voor de opslag daarvan.
    Daarbij als ik het beeld van mijn laptop voor een spelletje, internetten of iets anders op de tv wil hebben moet ik hem alsnog aan de tv aansluiten.
    Plus het risico dat ik niet weet hoe die media player box omscaled naar een lcd scherm en welke codecs die allemaal ondersteund zit er wel wat risico aan. Het beeld van mijn laptop kan ik altijd aanpassen met sofware. Maar met de software op de media player box moet ik het gewoon doen. Voldoet dat niet heb ik pech, dat schrikt me een beetje af.

    Je volgende probleem is dat je mooi geluid wilt voor een redelijke prijs en je moet je Wii en die media player erop aan kunnen sluiten en eventueel nog een DVD speler.... en je TV en je I-pod.... kan ook weet ik ook voor je, kijk hier maar even, heeft schitterende bewonderende reacties losgemaakt, klinkt als een klok en menige home theater set kan er niet tegenop:

    http://www.teufel.de/de/Multimedia/s...cfm?show=order

    Je kunt er van alles op aan sluiten en het is een oplossing compleet met speakers en sub (denk nog wel even aan bijkomende verzendkosten)
    Woei, dat ziet er erg mooi uit en Teufel is zover ik weet zeker niet het minste merk -_-. Die decoder is ook erg relax, alleen niet de meest mooie (rechtop? why?). Mja, je kan niet alles hebben .


    Lijstje:

    - iPod (dock)
    - Laptop (beeld doorsluizen naar tv)
    .............- Extra Harde Schijf
    - Wii

    - TV (Samsung 32" LCD)

    - Audio

    Dit wil ik hebben. Je hebt dus 4 audio uitgangen. Kies ik voor een media player box of xbox media center om de harde schijf op te vangen dan komt daar nog een 5de bij. Een beetje goede receiver (lees: veel uitgangen) of switch is dus wel noodzakelijk.
    Hierboven heeft DVDProfilersFilmgek daarvoor een mooie optie gegeven.
    Blijft de grote vraag wat ik met mijn laptop doe en die extra harde schijf ruimte. Een media player box of xbox media center klinkt erg leuk maar ik moet toch keer op keer mijn laptop eraan hangen om muziek/film erop te zetten (xbox werkt dan wel via draadloos netwerk ). Daarbij zou ik ook graag mijn laptop beeld soms een keer door willen sluizen naar de TV. Een externe harde schijf aan mijn laptop zou dus voldoen. En verschilt niet heel erg veel omdat als ik een nieuwe filmpje wil zien ik toch mijn laptop met of de tv of de media player box of de xbox medie center moet verbinden.
    Wil niet zeggen dat ik niet onder de indruk ben van zo een kastje. Ziet er echt relax uit en is een stuk makkelijker dan de hele tijd dingen selecteren via mijn laptop. Toch vraag ik me af of het mij op dit moment zoveel voordeel geeft.
    Ik begin maar even met een tv en audio receiver + boxen en kijk hoe me dat bevalt. Kan ik dan nog kiezen hoe ik het gebrek aan harde schijf ruimte ga opvangen.

    Als laatste mijn excuses voor dit ongelofelijk geneuzel. Ik heb dit topic geopend met de vraag of de harde schijf op een HD Recorder te accessen is en nu zit ik hier...
    Maar ik ben wel een stuk wijzer -_-

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •