Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 44 van 44 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    De stukjes van de kabels en de gelijke speakers zijn intussen uit de printer komen rollen, ga ik vanmiddag in de trein mijn tanden maar eens in zetten denk ik.


    Zoals aangekondigd gisteren nog eens uitgebreid naar verschillende speakers geluisterd, ook naar andere merken. Toch ging mijn voorkeur opnieuw uit naar de Kef-iQ serie, met de Dali Ikon7 op een goeie tweede plaats (en een opvallend teleurstellende B&W CM7 speaker). Dali Ikon was echter duurder en vond het uiterlijk van de speaker nogal matig, dus de keus is nu sort-van definitief op de Kef iQ serie gevallen.

    In het verlengde daarvan nu ook de iQ7 en iQ9 even in stereo gehoord op een goede en op een mindere 2.0 versterker (overeenkomend met bijv. een Denon 2807 op 5.1) en daarbij waren de verschillen vond ik heel erg klein. De 9 gaf een wat onrustig geluid in het laag, terwijl de 7 daar wat spaarzamer in was en dus een zuiverder beeld gaf.
    De optie met 4x7 aangevuld met een mooi subje (nu of later) dringt zich bij mij dus een beetje op, maar eerst de stukjes lezen vanmiddag.

    Verder kreeg ik gisteren van de man in de winkel (die er naar eigen zeggen behoorlijk ervaring mee had) links en rechts andere adviezen...
    Hij was enerzijds eens met het voordeel van 4 gelijke speakers, maar gaf aan dat veel fabrikanten uitgingen van een optimaal geluid bij 2 sterke fronts + center en achter kleinere speakers die boven oorhoogte hangen. Filosofie: van geluid uit de rears moet niet herleidbaar zijn waar het vandaan komt, het moet niet 'puur van achteren komen.'
    Op zijn aanraden dus ook nog even naar de iQ 3 geluisterd, die eigenlijk helemaal niet slecht klonk: zat niet veel laag in, maar dat is denk ik goed op te vangen met een sub (net als de 7 ging hij niet zoals de 9 onrustig klinken in het laag). Die optie is dus ook in beeld geslopen, maar wellicht is die er na het lezen van de artikelen in mijn tas vanmiddag snel weer uit. :P


    Tenslotte is het even afwachten hoe het huis precies is opgebouwd, ik krijg stilaan het idee dat mijn vriendin een stel speakers middenin de kamer niet ervaart als 'elegant,' 'handig,' en/of 'mooi.'
    Maar daar is het laatste woord nog absoluut niet over gezegd.

  2. #27

    Standaard

    Persoonlijk vind ik de iQ7 als rears een fijne optie.
    Afhankelijk van de film is het geluid mooi en rustig uit de rears, zoals veel al ij romantische films etc. Daar kun je dan niet direct zeggen het geluid komt van links of rechts achter maar ervaar je het echt als "achtergrond" geluid.
    Bij andere films, zoals bijv Topgun, is het geluid jist heel goed en duidelijk te plaatsen. Maar een straaljager die links of rechts langs je komt dient dan ook duidelijk te plaatsen te zijn, en zo staat het nu ook eenmaal in het geluidsspoo opgeslagen.
    Bij veel films is het achter geluid dan ook voornamelijk een rustig omgevings geluid en zou bijv. de iQ3 prima zijn. Bij andere films, zoals dus Topgun, ben ik echter bang dat je daar toch snel een sub nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen als je met de iQ7 als rears hebt te bereiken.

    Maar wellicht is een extra luistersessie waar je je dan juist op dat aspect in combinatie met verschillende films op richt juist nog een leuke aanvulling om je eigen opinie te vormen.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Bij andere films, zoals dus Topgun, ben ik echter bang dat je daar toch snel een sub nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen als je met de iQ7 als rears hebt te bereiken.
    Je weet pas wat je mist als je een goede sub erbij hebt gehoord.... Bij mij volstaan de iQ1's prima als rear, kleine woonkamer en de lage tonen verzorgt de sub al snel een stuk beter dan de rears.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  4. #29
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BratMokstrof

    Verder kreeg ik gisteren van de man in de winkel (die er naar eigen zeggen behoorlijk ervaring mee had) links en rechts andere adviezen...
    Hij was enerzijds eens met het voordeel van 4 gelijke speakers, maar gaf aan dat veel fabrikanten uitgingen van een optimaal geluid bij 2 sterke fronts + center en achter kleinere speakers die boven oorhoogte hangen. Filosofie: van geluid uit de rears moet niet herleidbaar zijn waar het vandaan komt, het moet niet 'puur van achteren komen.'
    Juist hiervoor is gelijke speakers ook ideaal.....
    Het kan uiteraard wel op de manier zoals die man zeg maargoed, niet ideaal dus.



    Tenslotte is het even afwachten hoe het huis precies is opgebouwd, ik krijg stilaan het idee dat mijn vriendin een stel speakers middenin de kamer niet ervaart als 'elegant,' 'handig,' en/of 'mooi.'
    Maar daar is het laatste woord nog absoluut niet over gezegd.

  5. #30

    Standaard

    I.v.m. verhuizing even druk geweest met andere dingen (lees: al je spullen in dozen inpakken), dus even niet toegekomen aan het mezelf verlekkeren aan HT-spul.

    @Edgar: hulde voor je stuk, het is een stuk duidelijker. Enige hiaat in mijn kennis is het deel van het “ingespeeld raken van kabels:” kom de term nu en dan tegen en ik snap niet wat ze bedoelen… (Lijkt wel soort warmdraaien, maar kan me daar dan weer weinig bij voorstellen).
    Verhaal van die gelijke speakers vond ik wat minder helder, maar aangezien iedereen daar hier zo over denkt geeft mij dat voldoende vertrouwen.

    Heb intussen een tekening van het huis gemaakt, omdat ik me een klein beetje zorgen maak over de mogelijkheden binnen deze ruimte (en dus weer eens advies van jullie wil hebben).
    Vergeef mij mijn matige Paint-handigheid...


    Linkerkant (bij de keuken) is voornamelijk raam, rechts is in de 'uitbouw' een vensterbank + raam.

    We willen de rechterkant in gaan delen als de huiskamer, alleen zitten we een beetje moeilijk met waar we alles gaan neerzetten. De 0.8 meter rechts van de deur rechts-boven is te weinig voor onze TV (die is iets van 80 cm breed), laat staan dat daar nog speakers naast kunnen. Andere optie is TV voor het stuk van 1.20, speakers dan tussen de open ruimtes door, maar dan zit je met die kast-deur enzo.

    Tenslotte nog het probleem dat we 2 (toch forse) banken hebben (0.9 m x 2.40 m). Twijfels of we de tweede voor het raam of 'middenin de kamer' zetten, rekening houdend met die openslaande deur (waar dus eigenlijk ook geen speaker voor kan).

    Waar ik een beetje bang voor ben is aanvullend op het probleem dat 1 speaker voor de trap o.i.d. komt te staan (= lelijk maar vooruit) je zit met een rear-speaker die mogelijk 'achter de banken' komt te staan: De banken komen uiteraard onder een hoek van 90 graden bij elkaar te staan (met enige afstand ertussen) en de speaker zal dan in de open ruimte daartussen komen te staan:

    [code]
    _
    | |
    |_|
    ___
    o |___|
    [/code]
    (o = speaker)

    Kan dat en zo ja, hoeveel ruimte moet hij hebben zodat het geluid wel tot z'n recht komt? Of moet ik dit gewoon niet willen en is een HT-set gewoon niet handig in een woonkamer?

  6. #31

    Standaard

    Blij dat de uitleg helder is.
    Inspelen is een effect waarover veel onenigheid bestaat en wat ook niet wetenschappelijk aangetoond is en derhalve is het enige advies: zelf luisteren of het voor jou wel of niet van toepassing is.

    Vwb je paitn kwaliteity, die van mij zijn ngo veel erger, kijk maar naar mijn setup idee:

    In de uitbouw de setup (grijs met zwarte rand) met daarnaast de fronts (zwarte blokjes)
    de twee banken (grijs) met de 2 surroundspeakers (zwarte blokjes).

    een andere opstelling zou zijn om ipv de setup in de uitbouw te zetten daar de tegenoverliggende bank te zetten en de setup tegen de 5 meter lange muur. Aan beide zijden van de muur met de deur kun je dan je surrounds plaatsen, zo dus:


    Qua surroundbeleving zou IMHO de tweede optie beter zijn omdat je rears een beter diffuus geluidsbeeld kunnen creeren. De bank in de uitbouw kan dan evt ook staan op de plek waar hij in plaatje 1 staat.

  7. #32

    Standaard

    Hej Edgar,

    Ontzettend bedankt voor je snelle (en uitgebreide) antwoord!

    Stom van mij is alleen een foutje op de tekening: de kamer-breedte is geen 4.5 maar 4.0 meter, ...
    Sorry.

    Even inhoudelijk m.b.t. de tekeningen:

    Optie 1
    Ik ben beetje bang dat ik te dicht op de TV kom te zitten (zeker nu ik die halve meter extra kwijt ben):
    Deur is +/- 1 meter, tv-meubel 60 cm, dus zeg 2 meter. Dan zit je 2 meter van de TV af (met een 82 cm diagonaal). Dat lijkt me erg dichtbij, of niet? (zit nu 3 meter weg)...

    Optie 2
    Dit vind ik wel interessant, alleen staat de TV dan voor het raam. Is dat handig (i.v.m. tegenlicht). Ik kijk op zich met name 's avonds TV, maar in het weekend ook wel eens overdag. Gisteren met veel licht bleek het ook overdag lastig met licht van opzij (TV staat nu onder hoek van 90 graden op het raam), maar ik weet met computers dat dit niet wenselijk is. Hoe is dat met TV? (Denk trouwens wel dat we het raam gaan 'afplakken,' maar dan nog zal er licht vandaan komen).

    Verder zou ik dan denk ik de bank tegen de muur zetten i.p.v. middenin de kamer, of is er een reden dat je hem daar hebt geplaatst?

    Nogmaals heel veel dank!

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BratMokstrof
    Hej Edgar,

    Ontzettend bedankt voor je snelle (en uitgebreide) antwoord!

    Stom van mij is alleen een foutje op de tekening: de kamer-breedte is geen 4.5 maar 4.0 meter, ...
    Sorry.

    Even inhoudelijk m.b.t. de tekeningen:

    Optie 1
    Ik ben beetje bang dat ik te dicht op de TV kom te zitten (zeker nu ik die halve meter extra kwijt ben):
    Deur is +/- 1 meter, tv-meubel 60 cm, dus zeg 2 meter. Dan zit je 2 meter van de TV af (met een 82 cm diagonaal). Dat lijkt me erg dichtbij, of niet? (zit nu 3 meter weg)...

    Optie 2
    Dit vind ik wel interessant, alleen staat de TV dan voor het raam. Is dat handig (i.v.m. tegenlicht). Ik kijk op zich met name 's avonds TV, maar in het weekend ook wel eens overdag. Gisteren met veel licht bleek het ook overdag lastig met licht van opzij (TV staat nu onder hoek van 90 graden op het raam), maar ik weet met computers dat dit niet wenselijk is. Hoe is dat met TV? (Denk trouwens wel dat we het raam gaan 'afplakken,' maar dan nog zal er licht vandaan komen).

    Verder zou ik dan denk ik de bank tegen de muur zetten i.p.v. middenin de kamer, of is er een reden dat je hem daar hebt geplaatst?

    Nogmaals heel veel dank!
    Geen dank hoor, de nota heb je nog niet gezien :wink: .

    Optie 1 lijkt me duidelijk, 82cm op 2 meter is bij HDgeen probleem, maar dat is nog niet zoveel beschikbaar dus die valt (voorlopig) af.

    Optie 2:
    lichtinval is idd een probleem voor TV kijken, maar aan de andere kant heb je overdag altijd wel directe of indirecte lichtinval. Wat erger zou kunnen zijn is als je raam de hele dag in de zon staat, dan krijgt dus ook de achterkant van de TV de hele dag zonlicht erop en vooral bij CRT schermen kan dat behoorlijk je kleuren beinvloeden is mijn ervaring.

    Het probleem met een tekening is dat alles heel eenvoudig lijkt, maar mijn ingekliederde meubels zijn natuurlijk niet op schaal. De reden waarom de bank los staat is eenvoudig:
    het creert meer optische ruimte en je HT beleving zal beter zijn omdat je rears een beter diffuus geluidsbeeld kunnen creeren, gelijke afstand voor alle speakers haal je niet op een normale manier, maar dit komt beter in de buurt dan de bank en de speakers tegen de muur.

    Wat echt een goed idee is is dit:
    teken je woonkamer op schaal.
    teken al je meubels op een apart vel ook op dezelfde schaal en knip ze uit. Zo heb je een veel betere indicatie dan op de manier zoal we het nu doen.

    Ik hoop dat je er zo wat meer aan hebt en een beetje leuke inricting kan creeren die ook nog goed te doen qua setup :wink: .

  9. #34

    Standaard

    Ik ga deze oude thread maar weer eens uit de sloot te halen (...), want er is nieuws en zoals gebruikelijk kan ik het weer eens niet alleen.

    Mijn vriendin en ik hebben besloten dat we er niet uitkwamen in de woonkamer, alle tekeningen van Edgar ten spijt, boxen waren "te lelijk" of er was te weinig ruimte of de kabels lagen in de weg bij stofzuigen, of, of, of ... :wink:

    Ik wilde echter “persé” een HT set in huis dus is besloten om een aparte kantoor-ruimte op te offeren (en voortaan maar gewoon lekker bij de konijnen te computeren).
    Gevolg: een mooie nieuwe ruimte is beschikbaar enkel en alleen voor een HT opstelling! De ruimte is inmiddels grijs geschilderd met een rood tapijt op de grond, de TV staat al (op een tijdelijk en heel oud en lelijk) ‘meubel’ en de bank staat klaar.

    De kamer is als volgt ingedeeld:



    Het meest logisch is dus om in de lengte te gaan zitten, dat spreekt voor zich. TV komt in het grijze deel te staan (het dak loopt daar schuin af, in het grijze deel kun je niet fatsoenlijk staan), de speakers er keurig naast.
    Aan de andere kant zit een aantal ramen, maar die ga ik afplakken / gordijnen plaatsen.

    Probleem is nu alleen de bekabeling en de afstanden. Ik las in een artikel (meen op deze site) dat kabels nooit boven een verhouding 4:1 uit mogen komen. Klopt dat en zo ja geldt dat voor alle kabels of alleen voor kabels naar gelijke speakers?
    Zoals blijkt in de tekening zit de deur middenin de kamer en is het dus niet handig om die rear-speaker-kabel langs die kant te leiden. Handiger is het (lijkt mij) om hem via de andere kant van de kamer te laten lopen, met als gevolg dat deze kabel 2x in de breedte de kamer door moet en verreweg de langste kabel wordt (zeker in vergelijking met de center-speaker-kabel die op hooguit 1 meter van de receiver staat).

    Mijn vraag is dus eigenlijk: wat is nou handig? Ik ga de bank en TV niet helemaal tegen de tegenovergestelde muren zetten, dan zit ik te ver van de TV af. Maar wat is wel een mooie kijkafstand (de TV heeft een beeld-diagonaal van 82 cm)? En hoe kan ik het mooi maar vooral ook correct afstemmen met de kabels? Center- en front-speaker-kabels kunstmatig langhouden, of hoe moet ik die 4:1 verhouding zien?

    Alvast dank voor de hulp!

  10. #35

    Standaard

    Als ik jou was dan zou ik eens gaan kijken naar Q11, dat is wel een oud model, maar die zijn te krijgen voor 500 euro per stuk. Dat is een heel stuk minder dan de 700 die de iq9 moeten kosten. Als je dan als reciever een uitlopend model of een demo model neemt, kun je al snel heel wat euro's besparen.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #36

    Standaard

    De 4:1 verhouding geld in principe per paar speakers. Voor velen is het bijna ondoenlijk om voor zowel fornts als rears dezelfde lengte te hanteren of onder de 4:1 verhouding te blijven. Die verhoudign is dus alleen als je bijv 1 front naast je receiver zet en de andere 6 meter verder en je kabels op die lengtes gebruikt, dan zou je verschillen kunnen horen. Voor wat betreft de zit plek, ik zou proberen zoveel mogelijk de afstand tussen fronts en luisterplek en rears en luisterplek gelijk proberen te houden, iets wat in jowu kamer volgens mij heel goed kan, als je je bank tter hoogte van je deuropening plaatst (260 naar voren, 240 naar achteren). Je creert daarmee een heel mooi surround gebied. Het enige probleem waar tegen aan gaat lopen is denk de spreiding van je geluid, je zult middels het indraaien van je speakers het beeld ideaal moeten zien te krijgen. Verder gewoon goed de afstanden meten en je receiver goed instellen, dan heb je volgens mij straks een superbios daar.

  12. #37

    Standaard

    Na lang beraadslagen en zoeken toch uitgekomen op een setting van 4x iQ7 (Q11 was niet haalbaar, de iQ9 ging ook al teveel "zwabberen" bij een versterker in de prijsklasse die ik op het oog had).

    Na mezelf ook op een projector en spanscherm te hebben getrakteerd (en ik dus toch niet heel erg "centraal" kan zitten in de kamer i.v.m. de afstand die ik toch van het scherm wil houden) ben ik nu eigenlijk alleen nog op zoek naar een mooie subwoofer en daarbij hoopte ik weer een beetje op jullie hulp.

    Ik heb zelf al even gekeken naar verschillende Kef-modellen (2500, 3500, 4000, 5000), maar ik word er niet echt wijs uit wat nou gepast zou zijn bij mijn configuratie. Sowieso weet ik niet of Kef een logische keus is (voor consistentie wel, maar geen idee of dat van invloed is?) en of ik actief of passief moet hebben (en waarom) en wat precies het verschil is.

    Hebben jullie ervaring hiermee en zo ja, wat is iig. een indicatie van de prijsklasse waarin ik een sub moet zoeken gezien mijn iQ7-set? Wil niet mijn totaalgeluid verpesten door een te goedkope sub, dan liever helemaal geen sub mocht het te duur worden...

  13. #38

    Standaard

    Een sub kun je gerust van een ander merk nemen. In het geval van Kef is dat zelfs aan te bevelen. Er is genoeg moois te koop.

    Het is lastig aan te geven in welke prijsklasse je moet gaan zoeken. Makkelijk is het om te weten:

    1 Wat je budget is.
    2 Of je de sub alleen voor ht of ook voor muziek wil gebruiken
    3 Hoe groot de ruimte is
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #39

    Standaard

    Dank voor je snelle antwoord.

    1. Ik heb niet echt een budget, maar ik denk vooralsnog aan een grove € 1.000,00. Afwijken kan, in beide richtingen, voorwaarde is alleen: het moet er wel echt beter van worden. Mocht daar het dubbele voor nodig zijn prima, moet ik nog even sparen, maar ik ga niet tegen betaling de kwaliteit omlaag helpen. :wink:

    2. Het is eigenlijk volledig voor film. Incidenteel keer een muziek DVD of CD-tje, maar ik wil het richten op film.

    3. De ruimte is als volgt:

    Het scherm hangt op voor het grijze deel,

  15. #40

    Standaard

    Er zijn voor dat bedrag genoeg uitstekende subs te vinden

    Wat voorbeelden:

    1. SVS PB12NSD € 949,-
    2. BK Monolith € 750,- (nu met dealer in Nederland)
    3. Velodyne CHT-12R € 730,-

    Wat kleiner van formaat (gesloten) en ook leuk: SVS SB12Plus voor € 999,-

    Verder is er genoeg te vinden op de tweedehands markt. Op Htforum bijvoorbeeld staat deze:

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61076.0

    Een prachtsub voor het geld.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #41

    Standaard

    De Velodyne CHT-12R rocks 8)
    Hoop over een tijd de mogelijkheid te hebben om hem goed te plaatsen, maar zelfs in mijn huidige brakke opstelling is te merken dat dat een sub met potentie is. Gaat diep, is vlot met muziek, en is volgens mij best aardig af te stellen.
    Een NADEEL is dat je met alleen de ab, of met + en - knopjes het volume kunt aanpassen zonder dat er een knop daadwerkelijk rondgaat. Kan erg lastig zijn als je een beetje aan het experimenteren bent.
    Maar voor de rest: aanradertje.
    (al moet ik nog steeds nakijken waarom ik sinds 2 weken geen werkende sub meer heb in een stereo opstelling waarbij de speakers als small aangegeven staan, en als large aangestuurd worden )

  17. #42

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties, maar mag ik toch nog even doorvragen?

    - Je noemt nu 3 subs, volgens mij allemaal actief: dat is volgens mij het meest logisch omdat deze meer power heeft (toch?).
    - Niet gehinderd door enige kennis verwachtte ik wel ergens een Rel tussen: zijn dit betere subs, of is/zijn Rel's ook goed?
    - Je noemt de CHT-12. Waarom niet de 15?
    - Op basis waarvan noem je deze 3? Zijn dit momenteel de 3 meest toonaangevende, of is dit ook gebasseerd op een stukje smaak?

    Sorry dat ik zo lastig ben hoor, mijn dank is echter uitermate groot voor alle hulp en het feit dat jullie me nog altijd vriendelijk te woord staan!

    Experimenteren doe ik 1x, dan staat hij goed en blijf ik er verder van af, dus het feit dat je met de afstandsbediening niet verder kan goochelen houdt mij niet tegen verder.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BratMokstrof Bekijk bericht
    Bedankt voor jullie reacties, maar mag ik toch nog even doorvragen?

    - Je noemt nu 3 subs, volgens mij allemaal actief: dat is volgens mij het meest logisch omdat deze meer power heeft (toch?).
    Ja en nee. Subs hebben vaak wel potente versterkers maar een passieve sub aan een zware versterker/receiver kan natuurlijk ook. Maar 99% van de subs zijn actief....

    - Niet gehinderd door enige kennis verwachtte ik wel ergens een Rel tussen: zijn dit betere subs, of is/zijn Rel's ook goed?
    Ik heb een REL en ben erg tevreden. Je geeft aan dat een sub zoekt voor ht. Om die reden zou ik geen REL nemen. Ik vind REL supermuzikaal maar mis een stukje diepgaan die voor htgebruik wenselijk is. Daarbij ben ik niet erg onder de indruk van de nieuwere series van REL. Zeker niet voor het budget dat je hebt.


    - Je noemt de CHT-12. Waarom niet de 15?
    Omdat de 15 niet boven je budget zit. Daarbij is je ruimte niet zo groot en zou een 12 al voldoende moeten zijn. Dat zou je zeker kunnen testen als je contact opneemt met beterbeeldengeluid.nl. Die kunne je daarin uitstekend adviseren.

    - Op basis waarvan noem je deze 3? Zijn dit momenteel de 3 meest toonaangevende, of is dit ook gebasseerd op een stukje smaak?
    Advies is de mening van een ander en dus altijd subjectief. Ik Heb deze subs echter gehoord en vind het goede subs voor het geld, vandaar. Van deze drie zou mijn persoonlijke voorkeur liggen bij de Monolith. Die is goedkoper dan de SVS en afgewerkt in hout ipv zwart.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BratMokstrof Bekijk bericht
    Sorry dat ik zo lastig ben hoor, mijn dank is echter uitermate groot voor alle hulp en het feit dat jullie me nog altijd vriendelijk te woord staan!

    Experimenteren doe ik 1x, dan staat hij goed en blijf ik er verder van af, dus het feit dat je met de afstandsbediening niet verder kan goochelen houdt mij niet tegen verder.
    Je bent helemaal niet lastig, dit forum is juist voor zulke vragen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #44

    Standaard

    Nu snel eens naar de geopperde subs gaan luisteren.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •