De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Problemen met mijn Philips 32PW9551

    Ik heb sinds enige maanden een Philips 32PW9551 en die doet het op zich best goed, maar
    Een paar problemen en ik vraag me even af of dit normaal is:

    De licht-intensiteit van het ‘actieve beeld’ is instabiel bij wisselende licht-intensiteit
    Goed voorbeeld is de intro van 24. Je krijgt dan het getal 24 in beeld, waarbij een aantal streepjes één voor één oplichten.



    Elke keer dat een streepje oplicht, licht de zwarte achtergrond grijs op, maar dat is net alsof het onderdeel van het beeld is: als ik het op bijvoorbeeld 4:3 bekijk (en dus links en rechts zwarte balken heb) valt op dat alleen het 4:3 vak grijs wordt: de zwarte balken aan de zijkant blijven wel gewoon mooi zwart.
    Als ik op mijn computer kijk, blijft het scherm echter wel continu zwart, als die streepjes oplichten zie je dat alleen daar.

    Bij het spelen van (oude) console-spellen
    Bij het spelen van oude console-games (bijvoorbeeld op de Super Nintendo) is er continu een rood-achtige verticale band van ongeveer 3 cm in beeld. De balk is een beetje “bobbelig”, niet helemaal egaal van vulling, het lijkt wel of hij is opgebouwd uit kleine, overlappende, rode cirkels van wisselende rood-intensiteit.
    Dit is continu in beeld en zit op ongeveer 1/5 van het beeld.
    De spelcomputer gebruikt de losse tulp-stekkers (geel, rood, wit)

    NTSC films / computer-spellen worden in bruin weergegeven
    Vrijwel alle kleur is eruit, alles is heel donker / bruin. Volgens de specificatie kan de TV NTSC weergeven. (terwijl ik dit schrijf twijfel ik ineens of dit toevallig aan mijn DVD-speler kan liggen).

    De films komen via SCART, de spellen via de geel, rood, wit zij-aansluiting.



    Is dit normaal, of moet ik hiermee terug?

  2. #2

    Standaard Re: Problemen met mijn Philips 32PW9551

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BratMokstrof
    1] De licht-intensiteit van het ‘actieve beeld’ is instabiel bij wisselende licht-intensiteit

    2] Bij het spelen van (oude) console-spellen

    3] NTSC films / computer-spellen worden in bruin weergegeven
    hallo enzo.

    probleempje 1] is vast iets als 'dynamisch contrast' ofzo. De zogenaamde beeldverbeteraars (ik ben daar niet zo'n fan van!) doen allerlei zaken met je beeld. Het dynamisch contrast ziet dat je beel meer licht heeft en past het beeld daaraan aan.
    Ja, wie dat verzonnen heeft weet ik ook niet, maar zijn/haar baas had toch moeten zeggen....
    Anyway. 'dynamisch contrast' geeft mooie CIJFERS voor contrast etc, maar in de praktijk lijkt het mij storend. En als ik jou zo lees jij ook.

    mijn tip: UITzetten, al die beeld-verbeteraars.

    qua 2] Heb je daar een fotootje van? Klinkt heel storend!
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  3. #3

    Standaard

    Ik heb toevallig een vergelijkbaar Philips model en ik sluit me volledig aan bij bovenstaande comment.

    Al die beeld"verbeteraars" uitzetten dus! Vooral dynamic contrast is eigenlijk alleen handig voor als je geen gordijnen hebt en er continu zonlicht in en uit je kamer valt. Heb je een redelijk stabiel belichte kamer, dan kun je die optie beter uitzetten, want dan heb je er meer last van dan baat.

    Ook noise filters, PixelPlus (als je dat hebt) en al die shit uit zetten. Ook de scherpte-instelling op 0 zetten voor DVD's en games, aangezien al dat soort filters enkel bedoeld zijn om slechte kabelontvangst een beetje bij te kalefateren. Voor DVD's en games heb je doorgaans niks dan last van beeldverbeteraars.

    Die klacht bij spelcomputer games heb ik niet, maar da's meer omdat ik al mijn spelcomputers via de RGB scartaansluiting op mijn TV heb aangesloten (via een RGB Scart schakelkastje).

  4. #4

    Standaard

    A3aan, Nathan, thnx voor jullie snelle reacties.

    M.b.t. punt 1: voor zover ik het me herinner, staan alle beeld-verbeteraars e.d. uit... In elk geval dat "Dynamisch contrast," staat uit en heeft vanaf het begin uitgestaan (leek me niet nodig).
    Pixel-plus staat meen ik wel aan, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik merkte bij DVD's wel dat bepaalde instellingen tot een stabieler beeld leidden, maar dat weet ik niet helemaal meer precies, zal ik vanmiddag nakijken.

    Scherpte staat zonder twijfel hoger dan 0, ik kijk ook normale kabel-tv-uitzendingen. Kan in elk geval even vogelen met die instelling, maar wordt niet alles ontzettend "blurry" (en kan dit van invloed zijn?).

    Van punt 2 zal ik vanmiddag proberen een foto te maken, geen idee of het lukt, maar ik zal een poging doen.
    @Nathan: is het normaal dat dit optreedt bij deze manier van aansluiten, of bedoelde je dat niet te zeggen?

    Punt 3 tenslotte (eigenlijk alle punten): in hoeverre kan dit aan de DVD-speler / kabels liggen? Ik heb in elk geval zitten denken even te kijken wat hij doet met 24 als ik hem vanaf mijn laptop op de TV zet... Kan dit van (zo grote) invloed zijn?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BratMokstrof
    Scherpte staat zonder twijfel hoger dan 0, ik kijk ook normale kabel-tv-uitzendingen. Kan in elk geval even vogelen met die instelling, maar wordt niet alles ontzettend "blurry" (en kan dit van invloed zijn?).
    Ja, dat heb ik vroeger ook gedacht: dat scherpte laag instellen betekende dat hij het beeld vager maakte. En waarom zou je dat willen???!?

    De truc ligt andersom
    [spoiler:ef7c6389d6]ik heb even gezocht, maar vond geen duidelijk plaatje dus maar even zelf met PaintShop aan de gang geweest.[/spoiler:ef7c6389d6]

    Met sharpness wordt door de verschillen tussen de kleurintensiteit bij grensvlakken kunstmatig vergroot. (edge-enhancement)

    In eerste instantie lijkt dat inderdaad scherper, zeker in de winkel als je tv's met elkaar vergelijkt:

    Links zonder, rechts met.


    Zoals je ziet: rechts lijkt een stuk scherper/helderder. De TV waarbij sharpness wat hoger is ingesteld zal scherper lijken, misschien wel meer verkocht worden.
    Maar schijn bedriegt...




    We zoomen even in:

    Je moet het zelf weten natuurlijk, maar mijn voorkeur gaat uit naar het linkerbeeld (zonder die kunstmatige scherpte).



    Nu even voor de geïnteresseerden. Nog wat verder inzoomen om te kijken wat er nou eigenlijk gebeurd is:

    Zeker bij de schuine randen van de tegeltjes links en meteen naast haar kaaklijn (donker) en óp haar gezicht (licht) zie je dat ze bij overgangen tussen licht en donker het licht lichter gemaakt hebben en het donker donkerder.



    overigens denk ik niet dat deze instelling (Sharpness) te maken heeft met het door jou aangegeven probleem.

    En, overige forummers, het probleem van de rode baan bij Nintendo etc bestaat ook nog.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  6. #6

    Standaard

    Ik heb zelf ook het genoemde model 32pw9551/10.

    Klacht 1 en 3 heb ik niet, ik heb alle verbeteraars uit staan, dus ook active controle.
    Mijn DVD-speler heb ik via component aangesloten en als ik daar regio 1 dvd's mee afspeel, met NTSC als uitgang, komt het beeld correct van kleur op het scherm.

    De composite ingang van de tv gebruik ik nooit, heb ook geen apparaat wat ik daar zo snel even op kan uittesten dus daar kan ik je helaas geen antwoord opgeven, maar composite is normaal wel duidelijk minder dan scart, en zeker slechter dan component of hdmi.

  7. #7

    Standaard

    Thnx voor alle uitleg + voorbeelden!

    Punt van "alle beeldverbeteraars uit" vind ik lastig, aangezien ik ook af en toe TV kijk (niet dat er veel op TV is, maar soms...).
    Ik kan kijken of ik het per zender kan instellen, het is stomweg teveel moeite om elke keer dat je DVD kijkt de scherpte-instellingen e.d. aan te passen (of ben ik een zeikerd?).

    Wél heb ik de "Dynamisch contrast" gevonden, die op de één of andere manier 2 verschillende plekken kent in de menu's (of iig. iets soortgelijks). Eén stond aan, de ander uit, nu beide uit en het eerste probleem is opgelost (waarvoor hulde!).

    Een foto van het andere probleem is momenteel even problematisch, omdat alles i.v.m. onze verhuizing in dozen zit... Hier kom ik op terug, misschien vis ik vanmiddag even iets uit een doos en anders na de verhuizing.

    Nogmaals ontzettend dank voor de hulp, ik ben al een stuk blij-er met dat dynamisch contrast uit.

  8. #8
    Atlan
    Guest

    Standaard

    Even over de beeldverbeteraars: Voor iedere ingang (kabel, scart 1, scart 2, enz) moet je die apart instellen. Dus als je het dynamisch contrast uit zet voor kabel tv, betekent dat niet dat hij ook uit staat voor je dvd speler.
    Dit betekent dus ook dat je voor iedere uitgang de kleur, helderheid en het contrast moet instellen. Ik weet dat die heel slecht ingesteld staan in de fabriekinstellingen, dus daar zou ik ook nog even naar kijken (zet ze alledrie op 50 en de scherpte op 2 en ga daarna het beeld bijstellen).

    Je zegt dat je dat je je dvd speler via scart aansluit? Probeer dan beide scart aansluitingen achterin de tv even uit. Ik had bij scart 1 hetzelfde probleem, bij scart 2 (die geen rgb ondersteunt) had ik goed beeld.

    Voor je spelcomputers raad ik je aan rgb kabels aan te schaffen. Via de tulp aansluiting heb ik daar ook nog geen goed beeld uit gekregen, wat NTSC betreft. Dat probleem met de SNES heb ik echter niet, dus hoe dat komt is me een raadsel.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •