De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LCD tv afstellen/calibreren

    Wie kan mij helpen aan een dvd om een lcd tv te calibreren?

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Als je THX films thuis hebt liggen

    - Indiana Jones
    - Star Wars
    - etc..

    Daarbij zit ook calibratiesoftware bij om je beeld en geluid te calibreren.

    Echter geeft dit niet het effect wat je bij een echte calibratie behaalt. (isfcalibratie.nl).

    Deze veranderen vanalles in het service menu van je TV. Hier moet je zelf niet mee gaan expirimenteren. Dit moet je aan professionals overlaten.

    Ik hoop dat je genoeg informatie hebt

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    En mocht je zo,n dvd willen voor zowel beeld als geluid optimaal af te stellen heb ik er nog één in nieuwstaat.
    Indien interesse PM me even.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    En mocht je zo,n dvd willen voor zowel beeld als geluid optimaal af te stellen heb ik er nog één in nieuwstaat.
    Indien interesse PM me even.
    thankx
    Laatst aangepast door Henkie panky : 06-07-2007 om 17:27

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard


    Hij gaat morgen op de post, ligt al klaar.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    Hij gaat morgen op de post, ligt al klaar.
    Thankx

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    En je kan hem morgen verwachten schat ik in.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan van den D.
    En je kan hem morgen verwachten schat ik in.
    Het is binnen bedankt

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Mooi, heb je overigens wel een dB meter ?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan van den D.
    Mooi, heb je overigens wel een dB meter ?
    Nee die heb ik niet maar de homecinema set (Pana setht15)geeft wel het aantal decibels aan maar daar heb ik niks aan zeker.

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Nee, voor het goed afstellen heb je een dB meter nodig, dit zal de dvd ook aangeven.

  12. #12

    Standaard dvd

    Echt moi zo'n DVD Johan,
    Ik heb de DVD Recorder toch maar gauw op de component video aangesloten van de lcd tv ,schitterend gewoon stuk beter als scart vooral de scherpe en kleur.
    Nu wat verder de DVD bekijken..

  13. #13

    Standaard kalibreren kan een stuk goedkoper

    Beste mensen, ik zeg het hier ook maar eens

    bestbios.nl calibreert alles van lcd /plasma beamer etc voor 75,00
    dat is teminste betaalbaar


    groetjes

    een tevreden klant

  14. #14

    Standaard

    Hmm ISF gecertificeerd dat bestbios.nl ?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tevreden klant Bekijk bericht
    Beste mensen, ik zeg het hier ook maar eens

    bestbios.nl calibreert alles van lcd /plasma beamer etc voor 75,00
    dat is teminste betaalbaar


    groetjes

    een tevreden klant
    En wat is de reiskostenvergoeding????
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tevreden klant Bekijk bericht
    bestbios.nl calibreert alles van lcd /plasma beamer etc voor 75,00
    dat is teminste betaalbaar

    een tevreden klant
    Zeker dat je klant bent en niet iemand van bestbios zelf ?
    Ik vind het immers gewoon verdacht dat iemand speciaal registreert op een forum om dan enkel maar 2 posts over bestbios te plaatsen... Om nog maar van de forumnaam te zwijgen.

  17. #17

    Standaard

    NIet verdacht, gewoon pure reclame!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  18. #18

    Standaard

    Als Bestbios wel ISF gecertificeerd is is het wel misschien een leuk iets. Maar dat het reclame is staat buiten kijf.

  19. #19

    Standaard

    Ruikt i.d.d. naar iemand die er voor werkt of zo.

    Even over callibreren.Heb ik zelf ook laten doen (NEE IK NOEM GEEN BEDRIJFSNAAM!!!!!) en ik moet zeggen het was de 150 euro meer dan waard.

    Philips 42 inch plasma naar 150 uur spelen laten callibreren.Kan ik iedereen aanraden
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

  20. #20

    Cool

    Ik wil dat eigenlijk ook laten doen. Heb drie weken geleden ook een nieuwe plastma in huis van 107 cm. Ben zelf een heel eind gekomen maar het is nog niet je van het.

    Kent iemand nog een bedrijf dat ook naar Leeuwarden wil komen en waarvan ik zeker weet dat de tv in goede handen is. Dat ik later niet nog verder van huis ben?

    Was ook op zoek naar zo'n dvd om beeld en geluid nog beter te krijgen. Nog niet kunnen vinden. Wat is een goede dvd hiervoor om naar te zoeken eigenlijk? Of maakt het merk niet zo veel uit.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door machiel1978 Bekijk bericht
    Wat is een goede dvd hiervoor om naar te zoeken eigenlijk? Of maakt het merk niet zo veel uit.
    Op het merk hoef je niet te letten.

    De meesten van ons gebruiken hiervoor D(igital) V(ideo) E(ssentials),
    maar je kunt ook een THX-optimizer gebruiken. Deze staat meestal op een THX gecerificeerde DVD.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #22

    Standaard

    hmm reklame maken na 2 posten
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tevreden klant Bekijk bericht
    Beste mensen, ik zeg het hier ook maar eens

    bestbios.nl calibreert alles van lcd /plasma beamer etc voor 75,00
    dat is teminste betaalbaar


    groetjes

    een tevreden klant

  23. #23

    Standaard calibreren lcd/plasma

    in de USA is het afstellen van de tv een sport.voor mijn LCDtv heb ik 100 verschillende instellingen gevonden.zoals ik dat zie werkt calibratie alleen met films(homecinema).als je kabel/satelliet kijkt zal het beeld te GEEL zijn.op AV SCIENCE in de USA zijn veel instellingen voor LCD/PLASMA modelllen te vinden-informatie over calibratie-hulp bij calibratie enz.in de USA kan jouw model een andere naam hebben.het kleur systeem in de USA is iets anders dan hier.op mijn tv is een aparte knop voor het amerikaanse kleursysteem(KLEURTINT:alleen voor amerikaanse NTCS-kleursignalen) voor de rest is ie hetzelfde.ik heb een instelling voor homecinema gevonden op AV SCIENCE die veel beter is dan de voorgeprogrammeerde instellingen en die ik al een jaar gebruik.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    in de USA is het afstellen van de tv een sport.voor mijn LCDtv heb ik 100 verschillende instellingen gevonden.zoals ik dat zie werkt calibratie alleen met films(homecinema).als je kabel/satelliet kijkt zal het beeld te GEEL zijn.op AV SCIENCE in de USA zijn veel instellingen voor LCD/PLASMA modelllen te vinden-informatie over calibratie-hulp bij calibratie enz.in de USA kan jouw model een andere naam hebben.het kleur systeem in de USA is iets anders dan hier.op mijn tv is een aparte knop voor het amerikaanse kleursysteem(KLEURTINT:alleen voor amerikaanse NTCS-kleursignalen) voor de rest is ie hetzelfde.ik heb een instelling voor homecinema gevonden op AV SCIENCE die veel beter is dan de voorgeprogrammeerde instellingen en die ik al een jaar gebruik.
    Vreemd om een oud topic omhoog te halen, maar goed. Wat jij zegt is allemaal gebaseerd op andersmans instellingen en die moet je gewoon nooit overnemen. Ja het is misschien een verbetering t.o.v. de fabrieksinstellingen, maar een echte kalibratie is echt compleet anders.

    Daarnaast is het onzin dat je zegt dat een kalibratie alleen werkt met home cinema. Als je de kleuren afstelt op de juiste manier en dit voor elk ingangskanaal doet is elk ingangskanaal van je tv gekalibreerd. Welke bron je dan bekijkt doet er niet toe...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •