Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 45 van 45 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je hebt waarschijnlijk een wat oudere beeldbuis TV, en zoals voor alles ook voor jou is er een oplossing:

    http://www.allekabels.nl/na/0/409/Scart-Schakelaar.html

    Kost niet teveel en je kunt nu 3 apparaten met scart op je TV aansluiten.
    Is idd ook een mogelijkheid. Misschien wel een betere dan de breakout-box die ik middels PM had voorgesteld.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-03-2011 om 11:49 Reden: spelfout
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #27

    Standaard Aansluiten

    Beste mensen,

    Ook ik krijg het niet voor elkaar om mijn surround zet op mijn tv aan te sluiten.
    Ik heb een Sony bravia kdl 32bx400 tv en een Phillips hts 3510 home cinema set. Ook digitale tv met decoder, waar ik overigens niets op heb aangesloten, misschien is dat het probleem?
    Verder heb ik ik mijn set aangesloten met hdmi aansluiting en een tulp op mijn tv.

    Mvg
    Jos

  3. #28

    Standaard

    Welkom op dit forum Jos.

    De set die je hebt is er één waarmee het niet mogelijk is om surround geluid van een externe bron te kunnen beluisteren. Deze heeft daarvoor nl. niet de benodigde soorten ingangen zoals optische en/coaxiale. Wel heeft deze set een stereo lijn-ingang(Aux) waarmee je het als Dolby ProLogic kunt laten weergeven.

    Wil je hiervan gebruik maken, dan moet je de analoge audio uitgang van de TV (of de ontvanger) verbinden met de Aux van de Home Cinema. Gebruik je de uitgang van de TV dan kan deze gebruikt als externe switch voor audio ofwel het geluid van de bronnen die daarop aangesloten zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door josveldhuis Bekijk bericht
    Beste mensen,

    Ook ik krijg het niet voor elkaar om mijn surround zet op mijn tv aan te sluiten.
    Ik heb een Sony bravia kdl 32bx400 tv en een Phillips hts 3510 home cinema set. Ook digitale tv met decoder, waar ik overigens niets op heb aangesloten, misschien is dat het probleem?
    Verder heb ik ik mijn set aangesloten met hdmi aansluiting en een tulp op mijn tv.

    Mvg
    Jos
    Welkom hier Jos, het kan niet moeilijk zijn...... het is een heel eenvoudig setje met maar heel weinig aansluitingen.

    Correct om de HDMI uitgang aan te sluiten op de HDMI ingang van de TV.
    Ook de decoder heb je aangesloten op de TV, waarmee vermeld je niet, maar je hebt beeld neem ik aan.

    Wat ik begrijp is dat je het geluid van de TV wilt horen op je setje, je TV is net zo eenvoudig als je setje, eigenlijk een beetje te, er zit geen audio out op, dus zul je er zelf 1 moeten aanbrengen dmv een scartbreakout, deze steek je in een scartuit/ingang van je TV, door er 1 te nemen die doorlust verlies je ook geen scartaansluiting van je TV, zo'n scartbreakout ziet er ongeveer zo uit:

    http://www.kabelsenmeer.nl/Producten...t-adapter.html

    Je hebt ze in allerlei soorten, dit is een eenvoudige en je hebt ze misschien nog wel goedkoper, maar voor 4 euro kun je er geen buil aan vallen.

    Je stopt de scartbrakout in je TV en sluit er op de rode en witte aansluiting een tulpkabeltje op aan, dat kabeltje sluit je ook aan op je setje. Het schakelaartje op de scartbreakout moet op out staan en om het geluid van je TV op je set te horen moet je hem aanzetten en op het sourceknopje van je AB van je setje de ingang van je setje even selecteren waarop het tulpkabeltje is aangesloten, een kind kan de was doen
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Heren,

    Bedankt voor de informatie hier kan ik wat mee.

    Mvg,
    Jos Veldhuis

  6. #31

    Standaard

    Hallo,

    ik heb een philps HTS 3510 Home cinema set en een samsung syncmaster B2430HD tv.

    ik wil graag het geluid van de TV op het setje kunnen beluisteren (niet alleen met dvd maar ook gewoon met tv kijken)

    ik heb nu alleen verbinding met een hdmi kabel en kan alleen het geluid via de boxen horen als ik een dvd kijk en niet met gewoon TV kijken.

    Weten jullie hier een oplossing voor?

    Groeten Michel

  7. #32

    Standaard

    Welkom op dit forum Michel.

    Je hebt ook een digitale audio-verbinding nodig tussen de TV en de HTS 3510 Beeld (en geluid) gaan via HDMI maar in één richting, tenzij beide HDMI 1.4 hebben en gebruik wordt gemaakt van het A(udio)R(eturn)C(hannel).

    Deze TV heeft nl. versie 1.3 en daarmee is dit dus niet mogelijk.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #33

    Standaard

    oke, dus het is niet mogelijk met deze combinatie om het geluid van de tv via de audioset te krijgen? of is het niet mogelijk met een hdmi kabel en wel op een andere manier?

    groeten michel

  9. #34

    Standaard

    De enige manier waarop dit nog zou kunnen is door een hoofdtelefoon-uitgang te gebruiken. De TV heeft volgens de info nl. geen analoge audio uitgang die je daarvoor zou kunnen gebruiken.

    Je moet dan wel voorzichtig zijn met de volumeregeling van de TV, omdat je anders last van oversturing kunt krijgen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #35

    Standaard

    hallo allemaal,
    ik was/ben van plan ook de philips hts 3510/20 te kopen nu ik dit lees begin ik echter te twijfelen!
    ik heb een zeer nieuwe tv: lg 26le3300 is het mogelijk deze home cinema set hier (vrij eenvoudig) op aan te sluiten?
    bij voorbaat dank!

    oscar.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door oscar93 Bekijk bericht
    hallo allemaal,
    ik was/ben van plan ook de philips hts 3510/20 te kopen nu ik dit lees begin ik echter te twijfelen!
    ik heb een zeer nieuwe tv: lg 26le3300 is het mogelijk deze home cinema set hier (vrij eenvoudig) op aan te sluiten?
    bij voorbaat dank!

    oscar.
    Niet twijfelen, gewoon niet doen, het is gewoon een berg plastic, zonde van je geld. Je kan er ook nog eens bijna helemaal niets op aansluiten.

    Spaar dan even door en neem een Logitech Z5500, kun je nog wat op aansluiten en heeft ook nog eens redelijk geluid ook voor het geld.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Welkom op dit forum Oscar.

    Zoals DVDPF ook al aangeeft, is de HTS3510 van Philips niet een set waar je lang plezier van kunt hebben. Dit heeft onder andere te maken met de mogelijkheden en de afwerking zoals het ontbreken van digitale ingangen. Deze zijn nl. nodig om bvb meer-kanaals geluid van externe bronnen via de set weer te laten geven.

    Wil je een set waar je wel lang plezier van kunt hebben, dan kun je je het beste kiezen voor losse delen of anderds een set die deze wel heeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #38

    Standaard

    bedankt!
    ik zal verder kijken.
    wat is zoal een goede hom cinema set voor een niet al te hoge prijs?
    die ik dan wel gemakkelijk op mijn tv kan aansluiten.

  14. #39

    Standaard

    Die kun je vaak het beste zelf samenstellen.

    In aanschaf kost deze wat meer, maar het geld wat je er meer aan uitgeeft verdien je vaak weer terug wanneer je gaat uitbreiden of 'upgraden' en niet te vergeten door de hogere weergave-kwaliteit. Heb je op dit moment nog niet genoeg geld voor een complete en hoogwaardige set, dan zou je kunnen kiezen voor een set zoals de HTS-6315 van Onkyo of een AV-pack van Yamaha. Je kunt dan iig compleet beginnen.

    Het is dan wel de bedoeling dat je de TV op de set aansluit en niet andersom. Anders kun je net zo goed een set als de Logitech Z5500 kopen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door oscar93 Bekijk bericht
    bedankt!
    ik zal verder kijken.
    wat is zoal een goede hom cinema set voor een niet al te hoge prijs?
    die ik dan wel gemakkelijk op mijn tv kan aansluiten.
    Je TV is net zo groot als mijn PC scherm, daarom dacht ik ook gelijk aan de Z5500, kun je later ook weer leuk verkopen. Je dient daar dan nog wel een losse speler bij te nemen.

    Wat is een niet al te hoge prijs? Oftwel wat heb je er voor over om toch nog enigzins iets knaps aan te schaffen waar je ook op de wat langere duur nog wat aan hebt....

    Begin te denken bij 400 euro..... en neem niet een allesin1xweggooigeval, zonde van je geld.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #41

    Standaard

    bedankt allemaal!
    ik ben om, de beslissing is genomen.
    ik koop een simpel setje: logitech z506
    moet deze alleen nog kopen, dit setje sluit ik via 3.5mm jack aan op mn tv
    geen geklooi. en aangezien ik in mijn tv een usb aansluiting heb heb ik eigenlijk helemaal geen dvd speler nodig!
    oscar.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door oscar93 Bekijk bericht
    bedankt allemaal!
    ik ben om, de beslissing is genomen.
    ik koop een simpel setje: logitech z506
    moet deze alleen nog kopen, dit setje sluit ik via 3.5mm jack aan op mn tv
    geen geklooi. en aangezien ik in mijn tv een usb aansluiting heb heb ik eigenlijk helemaal geen dvd speler nodig!
    oscar.
    Tuurlijk..... maar dat 5.1 kun je dan ook wel op je buik schrijven...
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Tuurlijk..... maar dat 5.1 kun je dan ook wel op je buik schrijven...
    Inderdaad.

    De 506 heeft nl. geen decoders die het geluid over de 5 luisprekers en sub kunnen verdelen. Vandaar dat we meestal de Z5500 aanraden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #44

    Standaard

    Ik heb ook zo een probleem.
    Heb namelijk gister een home cinema set van Philips gekocht HTS3560 en heb een Sony Bravia TV KDL-46D36XX. En ook een Digitene van KPN ( standaard).

    Maar ik heb de Philips met de Sony aangesloten met de 3 gekleurde kabels.En de digitene met de scart kabel in de tv. Nu kan ik namelijk geen geluid uit de cinema set krijgen als ik tv kijk, maar wel als ik een dvd speel.

    Ik ben vandaag van plan om een HDMI kabel te (weet niet precies welke), ik dacht misschien lost dat de probleem wel op, maar daar ben ik nu niet zeker van.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinay Bekijk bericht
    Ik heb ook zo een probleem.
    Heb namelijk gister een home cinema set van Philips gekocht HTS3560 en heb een Sony Bravia TV KDL-46D36XX. En ook een Digitene van KPN ( standaard).

    Maar ik heb de Philips met de Sony aangesloten met de 3 gekleurde kabels.En de digitene met de scart kabel in de tv. Nu kan ik namelijk geen geluid uit de cinema set krijgen als ik tv kijk, maar wel als ik een dvd speel.

    Ik ben vandaag van plan om een HDMI kabel te (weet niet precies welke), ik dacht misschien lost dat de probleem wel op, maar daar ben ik nu niet zeker van.
    Yep, je hebt een probleem, het is zwart en het glimt maar het blijft een in 1x weggooiding, iets waar we hier steeds voor waarschuwen.



    http://www.kieskeurig.nl/home_cinema...caties/945112/

    Op het gebied van aansluitingen is het helemaal triest gesteld, maar wat mag je voor dat geld verwachten....

    Je had nog geen HDMI kabel aangeschaft? Je kijkt nu via composiet(de 3 gekleurde kabels rood/wit en geel )... zou me gaan schamen, gauw naar de Action, heb je voor een paar euro een goede HDMI kabel.

    Op blz9 van je gebruiksaanwijzing staat hoe je je TV kan aansluiten op de set. Met 2 tulpjes, op aansluiting nr 7 te zien op blz8 van je gebruiksaanwijzing. Nu barst KPN Digitenne van de decoders, dus met deze info ken ik helemaal niets, maar je kan het geluid uit je TV halen met behulp van een scartbreakout als er geen audio uitgang op je TV zit, kan helaas de gebruiksaanwijzing van je TV niet vinden, model is onbekent bij Sony

    Scartbreakout in je TV:



    Je digitenne scart achterin de scartbreakout en het schakelaartje op out, rode en witte tulp in de daarvoor bestemde in/uitgangen stoppen en klaar ben je.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •