Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 96 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Ik heb de nieuwsbrief van Ro-Disc net ook gelezen. Warner Bros. is van mening dat binnen 4 tot 6 jaar de DVD vervangen is door HD. Volgens Warner zal de consument wel moeten overstappen, omdat ze dan géén DVD's meer zullen uitbrengen.

    Ook proberen de grote studios de prijzen zo hoog mogelijk te houden en import tegen te gaan. De studios zijn van mening dat zij bepalen wat de consument in huis haalt en niet de consument zelf.
    wat een onzin zeg.. daarom zijn sinds kort veel BR-discs ook drastisch in prijs gedaald omdat de grote studios de prijzen zo hoog mogelijk willen houden... yeah right... en dat laatste zinnetje is natuurlijk al helemaal pure onzin..

  2. #27

    Standaard

    Als het pure onzin is, waarom zijn er dan regiocodes?

  3. #28

    Standaard

    Zolang er een markt blijft bestaan voor DVD, gaan de maatschapijen die echt niet verbannen.
    De verwachting is dat de komende 5 jaar de DVD nog altijd marktleider blijft, en persoonlijk denk ik dat dit nog wel een paar jaar langer zal zijn.

    Leuk artikel van Rodisc, maar wel erg overdreven.
    Het lijkt wel dat ze bang zijn dat ze straks met een gigantische voorraad DVD's blijven zitten, net als dat met LaserDisc het geval is.
    Maar waarschijnlijk vinden ze het gewoon leuk om ergens tegen aan te schoppen, en aangeziein er nu dus een nieuw medium is ,is dit een mooie kans.
    Over een paar jaar staat ook hun winkel vol HD, en staan ze met vrijvende handjes de klanten op te wachten die hun DVD's komen dubbeldippen

  4. #29

    Standaard prijs br/hd-discs

    Beetje raar verhaaltje......
    Ik zit een beetje dicht bij de handel, maar ik kan je vertellen dat zelfs een "fox"-br plaatje niet boven de €30 uit komt.
    Ze hebben weliswaar een star prijsbeleid, maar zelfs zover (boven €50)
    komen ze echt niet,dus graag geen indianenverhalen.
    En....ja de br zal overwinnen op termijn, gezien de huidige verhoudingen qua aanbod en wat komen gaat (90:10), waarin dus alleen universal
    100% voor HD gaat.

  5. #30

    Standaard

    Kijk naar Amerika, daar waren de schijfjes van beide eerst ook enorm duur. Nu is BD gemiddeld genomen iets goedkoper en zijn ze op Amazon zelfs te vinden voor minder dan 15 dollar. Gewoon rustig afwachten, dan wordt alles vanzelf goedkoper. Eind 2007 verwacht Sony met een speler te komen die $299 moet gaan kosten, als die begin 2008 in Nederland te krijgen is zullen er vast meer mensen gaan beginnen aan HD.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zoolander
    Wat mij betreft voldoet de dvd nog heel aardig. Normaal gesproken loop ik voorop met het aanschaffen van nieuwe techniek, maar nu zal ik nog wel even afwachten. Dvds zijn spotgoedkoop, en pas als er een winnaar is in de HD strijd, en de hardware enorm in prijs is gezakt,ga ik om. Ik kan anders wel aan de gang blijven!
    Dat vind ik ook. De prijs is erg bepalend voor het gedrag van de consument. Zolang deze prijzen zo hoog blijven zullen alleen de liefhebbers BR of HD kopen. Ik denk persoonlijk ook dat HD en BR niet goed genoeg zijn om de DVD te verdrijven. Om SACD er even weer bij te halen, de verbetering was ook niet groot genoeg om de consument over te halen.
    Ik snap ook niets van mensen die nu al een deel van hun DVD's verkopen en weer vervangen door HD of BR schijfjes. Er zijn zoveel formaten in het verleden geflopt dus afwachten lijkt me echt het beste.
    Maar dat moet iedereen natuurlijk ook zelf weten :wink:

  7. #32

    Standaard

    @Brian en Vampire:

    Dat schijfjes goedkoper worden komt niet omdat men heeft afgewacht, dat heb je aan al die early adoptors te danken....wees blij en geniet er van, je leeft nu tenslotte.

    Ga dat hd thuis maar eens proberen op een lekkere grote lcd, of beter, projectiescherm en vind zelf uit waarom mensen dvd's bij bosjes inruilen.... Als je nu instapt betaal je geen spat meer dan een goede dvd speler of gewone dvd kost en dat wordt alleen maar beter dit jaar :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #33

    Standaard

    @Albert: Ik heb al een HD TV, Samsung HD decoder en binnenkort komt de PS3 er ook in, dus ik ben het al volop aan het proberen Ik volg het HD gebeuren al sinds 2005 dus ben blij dat het nu eindelijk in Nederland begint te komen, het werd hoog tijd. Nou nog veel meer films (en series) uitbrengen op Blu-ray en dan ben ik blij.

    Voor wie interesse heeft, seizoen 1 van 'Weeds' komt in 29 Mei uit in Amerika op Blu-ray en heeft een adviesprijs van 29,95. Hij is echter al te vinden voor 20,99 bij DVD Empire. Dat zijn de betere prijzen!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2
    @Albert: Ik heb al een HD TV, Samsung HD decoder en binnenkort komt de PS3 er ook in, dus ik ben het al volop aan het proberen Ik volg het HD gebeuren al sinds 2005 dus ben blij dat het nu eindelijk in Nederland begint te komen, het werd hoog tijd. Nou nog veel meer films (en series) uitbrengen op Blu-ray en dan ben ik blij.

    Voor wie interesse heeft, seizoen 1 van 'Weeds' komt in 29 Mei uit in Amerika op Blu-ray en heeft een adviesprijs van 29,95. Hij is echter al te vinden voor 20,99 bij DVD Empire. Dat zijn de betere prijzen!
    Leuk te horen! jij mag je dus met recht een early early adoptor noemen haha!.... :wink:

    Ikzelf had niet kunnen denken dat het bijna 30 jaar heeft geduurd voordat we eindelijk commerciele films op hd kunnen kopen.....Destijds bij de Firato zag ik het voor het eerst en was toen al verkocht.... (wie kan zich die uitleg met Ron Brandsteder op het grote doek nog herrinneren en die demo met die mooi cadillac en rondhuppelende meiden in korte rokjes op de Sony hd crt?? Hmmmm )
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2
    @Albert: Ik heb al een HD TV, Samsung HD decoder en binnenkort komt de PS3 er ook in, dus ik ben het al volop aan het proberen Ik volg het HD gebeuren al sinds 2005 dus ben blij dat het nu eindelijk in Nederland begint te komen, het werd hoog tijd. Nou nog veel meer films (en series) uitbrengen op Blu-ray en dan ben ik blij.

    Voor wie interesse heeft, seizoen 1 van 'Weeds' komt in 29 Mei uit in Amerika op Blu-ray en heeft een adviesprijs van 29,95. Hij is echter al te vinden voor 20,99 bij DVD Empire. Dat zijn de betere prijzen!
    Leuk te horen! jij mag je dus met recht een early early adoptor noemen haha!.... :wink:

    Ikzelf had niet kunnen denken dat het bijna 30 jaar heeft geduurd voordat we eindelijk commerciele films op hd kunnen kopen.....Destijds bij de Firato zag ik het voor het eerst en was toen al verkocht.... (wie kan zich die uitleg met Ron Brandsteder op het grote doek nog herrinneren en die demo met die mooi cadillac en rondhuppelende meiden in korte rokjes op de Sony hd crt?? Hmmmm )
    Jammer, overigens dat de firato er niet meer is.

  11. #36

    Standaard

    Ik kopieer deze post van mij vanuit een andere thread, waar hij eigenlijk wat ongepast was, aangezien het onderwerp van die thread - dat was meer een vraag naar de Early Adopters toe - dus sorry voor mijn ietwat verkeerd geplaatste reactie, maar in dit artikel past het veel beter:

    Ik wacht nog een tijdje met de hele HD hype.

    Ik ga akkoord met wat iemand hier eerder zei: de revolutie van DVD naar HD-DVD of BlueRay is nog niet half zo groots als de revolutie indertijd van VHS naar DVD.
    Dvd ging niet alleen om betere kwaliteit (beeld, geluid), maar ook meer gebruiksgemak en meer opties (scene selectie, digitale media, extra features, ...). Daarom werd het een succes.
    En daarbij vergeleken zijn de betere punten van HD nogal schaars in aantal, het draait voornamelijk om betere resolutie. (Oké, misschien is het geluid ook een stukje beter, en kan je alles nu op 1 schijfje krammen, maar dat vind ik vrij schaars).

    Vind ik daarom HD een misser? Nee, natuurlijk niet, het is ongetwijfeld de weg van de toekomst, maar ik snap het als mensen nu nog willen wachten:

    1. Nog geen vaste standaard.

    2. Ik vind het echt onzinnig om 2 spelers in huis te halen door die 2 verschillende media, en geloof me, de gewone consument - niet zoals enkele super dvd freaks hier, met alle respect, ik ben er ook een kleintje - zal dat al zeker niet zien zitten.

    3. De prijzen zijn nog erg duur, wat normaal is voor nieuwe technologie. Ik vind dan nog de prijzen voor de schijfjes zelf vrij goed meevallen, ik had erger verwacht. Maar de prijzen van de spelers, de televisies etcetera, zijn nog vrij duur - en hoewel de PS3 wel een stap in de goeie richting is, blijft het vrij duur. DVD is pas écht populair beginnen worden toen het een stuk goedkoper werd.
    Hoe ga je de gewone consument overtuigen? Yep, u hebt 2 dure spelers nodig, een grote televisie en dat omdat u dan wat scherper beeld hebt met meer detail... voor sommigen zal het werken, voor de meesten niet.

    4. HD is nog echt niet zo ingeburgerd als sommige firma's ons willen doen geloven. Hoeveel mensen hebben al HD televisies? Hoe duur is de technologie nog om zelf schijfjes te maken? (dit zeg ik niet met de bedoeling om dingen te gaan kopiëren, maar als iemand die zelf ook filmpjes maakt).
    Hoe duur zullen de lege schijfjes zijn, als je al weet dat zelfs nu nog gewone DVD DL schijfjes vrij duur zijn?

    5. Ik heb al enkele recensies gelezen over nieuwe BR schijfjes en blijkt dat velen er toch nog niet denderend uitzien - of toch niet zo goed als zou moeten, en bij sommige releases (Reservoir Dogs) is er dan gewoon plots bijna niets van extra's te vinden... HUH?

    Conclusie: laat de prijzen eerst goedkoper worden, de kinderziektes weg zijn, alles goed ondersteund is, en dan zal ik met plezier HD omarmen.
    Nu vind ik het nog te vroeg.

    BTW: mensen mogen het gerust met me oneens zijn. En ik denk ook dat als je het geld hebt, je zeker je gang mag gaan en meteen al peperdure spelers en televisies aankopen en ervan genieten!
    Maar (ik weet niet of het in deze thread was, of ergens anders) zeggen tegen iemand dat als hij het geld heeft om over de loop van jaren 1200 dvd's te kopen, dat hij dan ook wel het geld zal hebben om in 1 keer een nieuwe televisie, duurdere schijfjes en dure spelers aan te schaffen, vind ik vrij lomp.
    Aan de andere kant: als jullie wél het geld hebben om al meteen zo'n early adopters te zijn, dan ben ik blij voor jullie, echt waar.
    Maar voor mij persoonlijk is het nog wat te vroeg.
    Het eerste HD-toestel die ik mij aanschaf zal waarschijnlijk een HD of HDV camera zijn, maar de enigste reden daarom is dat de resolutie beter is om op een groot scherm (lees: filmfestivals etcetera) af te spelen.
    (daarbij natuurlijk ook kijkende naar manuele functies, kleurreproductie, 'filmlook', etcetera...)
    Maar nu ga ik enorm off topic.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Maar (ik weet niet of het in deze thread was, of ergens anders) zeggen tegen iemand dat als hij het geld heeft om over de loop van jaren 1200 dvd's te kopen, dat hij dan ook wel het geld zal hebben om in 1 keer een nieuwe televisie, duurdere schijfjes en dure spelers aan te schaffen, vind ik vrij lomp.
    Ik vind het vrij lomp dat je niet goed leest wat er stond. Ik stelde dat wanneer je geld overhebt en in 1200 dvd's stopt, je er ook voor kunt kiezen minder dvd's te kopen zodat je wel nu hd kunt kopen. Wat daar lomp aan is ontgaat mij...

    Maar goed, on topic:

    Elke nieuwe techniek kost eerst veel geld. Dit was zo met de langspeelplaat, cd speler, dvd spelers enz. enz. enz. en is nu niet anders. Heb het idee dat veel mensen veel te snel willen. Dvd was ook niet meteen groots. Ik begrijp dit gezeur dan ook niet zo over hd.

    Ik denk dat veel mensen die projecteren de overgang van dvd naar hd het wel als een grotere stap ervaren dan destijds van video naar dvd op een gem. televisie. Daarom is hierin denk ik een tweedeling. Met een lcd ga je er minder op vooruit lijkt het dan met een metersgroot scherm...
    :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #38

    Standaard

    Ik denk persoonlijk ook dat HD en BR niet goed genoeg zijn om de DVD te verdrijven. Om SACD er even weer bij te halen, de verbetering was ook niet groot genoeg om de consument over te halen.

    Er is wel een heel groot verschil tussen geluid en beeld. Veel mensen hebben inmiddels wel een HD-ready TV, maar nog steeds geen 5.1 Digital geluid (ofwel geluid nog steeds via de speakers van de tv), en het verschil tussen een normale CD en SACD is echt eigenlijk alleen te horen door audiofielen (ik hoor het verschil in iedergeval niet (ja ik heb een speler van philips die ook SACD kan, kwam een SACD van Bluf bij, en voor mij klinkt die dus precies hetzelfde op die speler als op mijn normale speler).
    Maar beeld kan men meteen zien, omdat als je switched tussen een SD-beeld en een HD-beeld het verschil op een gemiddelde HD-ready TV zo'n enorm verschil is..

  14. #39

    Standaard

    Wat is veel mensen, ik schat dat momenteel minder dan 5% van de huishoudens over een hd-ready locd of plasma beschikken. En nog eens 5% hebben vermoedelijk een niet -hd-ready lcd of plasma. Tegen de 90% heeft dan nog een crt.
    Uitgaande van een vervangingsratio van 1 toestel per 10 jaar (en ik ken mensen die er veel langer over gedaan hebben en doen), zal het nog wel even duur voordat iedereen een full hd toestel heeft. En zolang houdt de dvd het ook nog wel uit, is mijn voorspelling. Overigens zitten veel mensen niet eens zitten te wachten op hd ready, laat staan full hd. Die zullen pas 'noodgedwongen' overstappen.
    Hier zit een belangrijke beperking in voor de introductie van hd-dvd en BR. Bij de introductie van de dvd kon op een zeker moment het grote publiek ook de overstap maken, want elk tv toestel kon dvd weergeven. De vraag is hoeveel mensen zullen bereid zijn alleen voor de nieuwe formaten een nieuwe tv aan te schaffen, terwijl de oude tv nog niet eens is afgeschreven. En dan moet je ook nog denken aan een nieuwe receiver, wil je de nieuwe geluidsformaten optimaal kunnen afspelen. Tel daar ook nog op de onzekerheid over welk formaat het overleven.
    De hd en BR markt is uiterst onzeker en zal in elk geval op korte termijn geen bedreiging vormen voor de dvd.
    En kijk inderdaad naar het sacd voorbeeld. Inderdaad geen succes, en vermoedelijk op korte termijn ook ten dode opgeschreven. Maar hier kan een verschil uitmaken dat er een groot softwareaanbod komt.

    Zie ook: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/, doorrollen naar het SKO rapport.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #40

    Standaard

    Voordat het echt zal gaan lopen moeten er eerst hdmi 1.3 apparaten op de markt komen die het mogelijk maken om uberhaupt hd geluid te kunnen afspelen. Dit jaar zal er een begin gemaakt worden maar het grote gros zal wel in 2008 komen. Pas dan is hd content interessant en kan men beginnen met het gebruiken van hd sporen. Als de hardware er eindelijk is, zullen vanzelf schijfjes komen die meer gebruik zullen maken van de mogelijkheden van HD content.

    Ik wacht nog even op een mooie vol uitgeruste speler en op schijfjes die ook echt HD content hebben. Anders ben ik weer bezig, net zoals met dvd, om meer schijfjes te vervangen voor beter beeld en geluid dan met de uiteindelijke aanschaf van nieuwe films! Dit zal ook ongetwijfeld gebeuren met hd dvd en blu-ray...eerst standaard hd en later full hd met max. beeld en geluid...de zogenaamde special editions. 8)

  16. #41

    Standaard

    En dan moet je ook nog denken aan een nieuwe receiver, wil je de nieuwe geluidsformaten optimaal kunnen afspelen. Tel daar ook nog op de onzekerheid over welk formaat het overleven.

    Uhm... De meeste mensen die dvd hebben, hebben niet eens een dd5.1 set, en doen geluid gewoon via de tv. dus een nieuwe receiver is voor de meeste mensen ook niet nodig. En wat is optimaal? een beetje fatsoenlijke dd5.1 (dolby of dts) track is voor veel mensen toch al niet meer te onderscheiden van een doorsnee dd5.1 track, mede omdat mensen daar toch niet de set voor hebben of omdat ze het geluid toch niet op een lekker niveau kunnen zetten ivm buren.. en daar ligt nou net het verschil met beeld, beeld is meteen te zien, maar geluid is niet meteen te horen. En vaak is het ook zo met geluid dat mensen denken dat het veeeeel beter klinkt omdat ze een paar duizend euro uitgegeven hebben aan een geluidset, terwijl het verschil met een setje van een paar honderd euro bijna niet te horen is.. (tuurlijk is er wel mogelijk verschil te horen, maar niet door een gemiddelde consument op een normaal geluidsniveau)..

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Voordat het echt zal gaan lopen moeten er eerst hdmi 1.3 apparaten op de markt komen die het mogelijk maken om uberhaupt hd geluid te kunnen afspelen. Dit jaar zal er een begin gemaakt worden maar het grote gros zal wel in 2008 komen. Pas dan is hd content interessant en kan men beginnen met het gebruiken van hd sporen. Als de hardware er eindelijk is, zullen vanzelf schijfjes komen die meer gebruik zullen maken van de mogelijkheden van HD content.

    Ik wacht nog even op een mooie vol uitgeruste speler en op schijfjes die ook echt HD content hebben. Anders ben ik weer bezig, net zoals met dvd, om meer schijfjes te vervangen voor beter beeld en geluid dan met de uiteindelijke aanschaf van nieuwe films! Dit zal ook ongetwijfeld gebeuren met hd dvd en blu-ray...eerst standaard hd en later full hd met max. beeld en geluid...de zogenaamde special editions. 8)
    Klaarblijkelijk is het bij jou niet bekend dat je helemaal geen hdmi 1.3 versterker nodig bent om hd geluid te kunnen krijgen en dat je dus nu al het kunt gebruiken? Als je bv een xe1 koopt (al voor rond de 750) kun je die op elke versterker met 5.1 analoog in aansluiten en dolbythrue Hd beluisteren. De ps3 geeft straks DTS HD en daar heb je wel een hdmi versterker voor nodig......maar jij denk alleen aan blu ray is mij al duidelijk haha Wat betreft films: 99,9% van de films zijn gewoon full hd hoor 1080p, dus waar jij op wachten wil ontgaat mij enigzins...

    Vind het jammer dat je verkeerd beeld geeft van hd waardoor veel mensen denken dat je een nieuwe tv, versterker, luidsprekers moet kopen terwijl ik wel zeker weet dat 95% van de tv gebruikers gewoon met hd los kan en ondanks dat niet iedereen een hd ready toestel zal hebben, verbetering waarnemen. Zelfs via optical op je bestaande set en via s-video op je crt is er verbetering in beeld en geluid zij het natuurlijk marginaal. Dit geld voor de gehele, reeds bestaande dvd collectie. hdmi 1.3 en 1080p is het neusje van de zalm, maar afgaande dat de meeste mensen een gemiddelde diagonaal zal hebben van rond de 1 meter niet eens echt nodig. Simpel gezegd, hdmi 1.3 en 1080p is het sacd van de hd en voor de echte mierenn*&kers.... :wink:

    Edit:

    Misschien handig dat men hier eens gaat kijken op deze amerikaanse site met gebruikers. http://www.avsforum.com/avs-vb/forum...prune=30&f=148 :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2
    @Albert: Ik heb al een HD TV, Samsung HD decoder en binnenkort komt de PS3 er ook in, dus ik ben het al volop aan het proberen Ik volg het HD gebeuren al sinds 2005 dus ben blij dat het nu eindelijk in Nederland begint te komen, het werd hoog tijd. Nou nog veel meer films (en series) uitbrengen op Blu-ray en dan ben ik blij.

    Voor wie interesse heeft, seizoen 1 van 'Weeds' komt in 29 Mei uit in Amerika op Blu-ray en heeft een adviesprijs van 29,95. Hij is echter al te vinden voor 20,99 bij DVD Empire. Dat zijn de betere prijzen!
    Leuk te horen! jij mag je dus met recht een early early adoptor noemen haha!.... :wink:

    Ikzelf had niet kunnen denken dat het bijna 30 jaar heeft geduurd voordat we eindelijk commerciele films op hd kunnen kopen.....Destijds bij de Firato zag ik het voor het eerst en was toen al verkocht.... (wie kan zich die uitleg met Ron Brandsteder op het grote doek nog herrinneren en die demo met die mooi cadillac en rondhuppelende meiden in korte rokjes op de Sony hd crt?? Hmmmm )
    ja, toen leek HD nog echt SF :wink: . De firato, dat was echt leuk en genieten!
    Overigens over het rodisc verhaal, er zijn al een aantal zeer duidelijke zaken aangedragen hier waaruit blijkt dat het verhaal nogal overtrokken is. Waar het op neer komt is dat de consument het liefst zo veel mogelijk voor minder wil. BR heeft dan de PS3 en alles achter zich, maar die regiocodering zou ze best eens de kop kunnen gaan kosten, tenzij HD-DVD er ook mee begint (want dat is nog steeds niet zeker, lees ik niets over trouwens).

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2
    @Albert: Ik heb al een HD TV, Samsung HD decoder en binnenkort komt de PS3 er ook in, dus ik ben het al volop aan het proberen Ik volg het HD gebeuren al sinds 2005 dus ben blij dat het nu eindelijk in Nederland begint te komen, het werd hoog tijd. Nou nog veel meer films (en series) uitbrengen op Blu-ray en dan ben ik blij.

    Voor wie interesse heeft, seizoen 1 van 'Weeds' komt in 29 Mei uit in Amerika op Blu-ray en heeft een adviesprijs van 29,95. Hij is echter al te vinden voor 20,99 bij DVD Empire. Dat zijn de betere prijzen!
    Leuk te horen! jij mag je dus met recht een early early adoptor noemen haha!.... :wink:

    Ikzelf had niet kunnen denken dat het bijna 30 jaar heeft geduurd voordat we eindelijk commerciele films op hd kunnen kopen.....Destijds bij de Firato zag ik het voor het eerst en was toen al verkocht.... (wie kan zich die uitleg met Ron Brandsteder op het grote doek nog herrinneren en die demo met die mooi cadillac en rondhuppelende meiden in korte rokjes op de Sony hd crt?? Hmmmm )
    ja, toen leek HD nog echt SF :wink: . De firato, dat was echt leuk en genieten!
    Overigens over het rodisc verhaal, er zijn al een aantal zeer duidelijke zaken aangedragen hier waaruit blijkt dat het verhaal nogal overtrokken is. Waar het op neer komt is dat de consument het liefst zo veel mogelijk voor minder wil. BR heeft dan de PS3 en alles achter zich, maar die regiocodering zou ze best eens de kop kunnen gaan kosten, tenzij HD-DVD er ook mee begint (want dat is nog steeds niet zeker, lees ik niets over trouwens).
    Toevallig lees ik dit op avs http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=816783 en elders zie ik dat Toshiba volgende maand een nieuwe hd dvd speler op de indiase markt zet. Hurray voor Bollywood. Slim.. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #45

    Standaard

    BR heeft dan de PS3 en alles achter zich, maar die regiocodering zou ze best eens de kop kunnen gaan kosten, tenzij HD-DVD er ook mee begint (want dat is nog steeds niet zeker, lees ik niets over trouwens).

    dat regiocodering de verkoop in de weg zou zitten is natuurlijk pure onzin behalve voor die paar mensen die hun disks in het buitenland aanschaffen, maar juist de grote meute die voor het werkelijke succes moeten zorgen hebben daar geen last van omdat die hun disks gewoon in de winkel zullen kopen of via sites als bol.com... En ook met dvd is het al wel gebleken dat het helemaal geen probleem is (ikzelf bv heb ook nog nooit een dvdspeler regiovrij hoeven te maken, en ik heb een zeeer grote collectie orginele dvd's inclusief een zwikkie imports)..

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    BR heeft dan de PS3 en alles achter zich, maar die regiocodering zou ze best eens de kop kunnen gaan kosten, tenzij HD-DVD er ook mee begint (want dat is nog steeds niet zeker, lees ik niets over trouwens).

    dat regiocodering de verkoop in de weg zou zitten is natuurlijk pure onzin behalve voor die paar mensen die hun disks in het buitenland aanschaffen, maar juist de grote meute die voor het werkelijke succes moeten zorgen hebben daar geen last van omdat die hun disks gewoon in de winkel zullen kopen of via sites als bol.com... En ook met dvd is het al wel gebleken dat het helemaal geen probleem is (ikzelf bv heb ook nog nooit een dvdspeler regiovrij hoeven te maken, en ik heb een zeeer grote collectie orginele dvd's inclusief een zwikkie imports)..
    ja maar dan heb je het wel over 1 standaard en alleen films. De PS3 doet ook games en denk eens aan import daarvan die dan niet meer zou werken. Daarnaast hebben we het over 2 standaarden die elkaar beconcureren, waarbij er 1 wel en 1 (nog) geen regiocodering heeft. Ik heb zelf ook geen import DVD's en ook geen regiovrijespeler, maar internetaankopen groeien nog steeds in Nederland en derhalve kan het dus BR in de weg gaan zitten, ook al is het alleen maar psychologisch (hoeveel mensen willen niet perse een regiovrije DVD speler terwijl ze niets importeren, ik ken er genoeg :wink: .)

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Hurray voor Bollywood. Slim.. :wink:
    Jammer voor hen dat ze daar over het algemeen geen cent te makken hebben....

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Hurray voor Bollywood. Slim.. :wink:
    Jammer voor hen dat ze daar over het algemeen geen cent te makken hebben....
    In Bollywood zelf wel, de rest van India niet :wink: .
    Maar gezien het enorme aantal films wat daar uit komt en ook wereldwijd verkocht worden, is Bollywood een zeer goede graadmeter denk ik.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Voordat het echt zal gaan lopen moeten er eerst hdmi 1.3 apparaten op de markt komen die het mogelijk maken om uberhaupt hd geluid te kunnen afspelen. Dit jaar zal er een begin gemaakt worden maar het grote gros zal wel in 2008 komen. Pas dan is hd content interessant en kan men beginnen met het gebruiken van hd sporen. Als de hardware er eindelijk is, zullen vanzelf schijfjes komen die meer gebruik zullen maken van de mogelijkheden van HD content.

    Ik wacht nog even op een mooie vol uitgeruste speler en op schijfjes die ook echt HD content hebben. Anders ben ik weer bezig, net zoals met dvd, om meer schijfjes te vervangen voor beter beeld en geluid dan met de uiteindelijke aanschaf van nieuwe films! Dit zal ook ongetwijfeld gebeuren met hd dvd en blu-ray...eerst standaard hd en later full hd met max. beeld en geluid...de zogenaamde special editions. 8)
    Klaarblijkelijk is het bij jou niet bekend dat je helemaal geen hdmi 1.3 versterker nodig bent om hd geluid te kunnen krijgen en dat je dus nu al het kunt gebruiken? Als je bv een xe1 koopt (al voor rond de 750) kun je die op elke versterker met 5.1 analoog in aansluiten en dolbythrue Hd beluisteren. De ps3 geeft straks DTS HD en daar heb je wel een hdmi versterker voor nodig......maar jij denk alleen aan blu ray is mij al duidelijk haha Wat betreft films: 99,9% van de films zijn gewoon full hd hoor 1080p, dus waar jij op wachten wil ontgaat mij enigzins...

    Vind het jammer dat je verkeerd beeld geeft van hd waardoor veel mensen denken dat je een nieuwe tv, versterker, luidsprekers moet kopen terwijl ik wel zeker weet dat 95% van de tv gebruikers gewoon met hd los kan en ondanks dat niet iedereen een hd ready toestel zal hebben, verbetering waarnemen. Zelfs via optical op je bestaande set en via s-video op je crt is er verbetering in beeld en geluid zij het natuurlijk marginaal. Dit geld voor de gehele, reeds bestaande dvd collectie. hdmi 1.3 en 1080p is het neusje van de zalm, maar afgaande dat de meeste mensen een gemiddelde diagonaal zal hebben van rond de 1 meter niet eens echt nodig. Simpel gezegd, hdmi 1.3 en 1080p is het sacd van de hd en voor de echte mierenn*&kers.... :wink:

    Edit:

    Misschien handig dat men hier eens gaat kijken op deze amerikaanse site met gebruikers. http://www.avsforum.com/avs-vb/forum...prune=30&f=148 :wink:
    leuk verhaal albert maar het geluis IS niet true HD. Daarvoor heb je de hdmi 1.3 standaard nodig die dubbel zoveel doorvoer aankan! Ik heb de revieuws bekeken van zowel hd dvd's alsook blu-ray en alle sporen zijn op dit moment gewoon nog dts of DD, geen hd dus!

    Wil je alles optimaal heben, dus de schermen met meer kleuren, auto synchroon van je (hd)geluid en alle nieuwe features, dan heb je inderdaad een compleet nieuwe set nodig, it's that simple. :wink:

    Als je toch aan vervanging toe bent, is dat dan meteen de beste keuze.
    Kun je meteen kiezen(hoop ik) tussen hdmi 1.3 tv's met meer kleuren, sed tv of laser tv. Dit verhoogt ook meteen de standaard.

    Ik zeg niet dat je het moet doen, ik zeg dat je hdmi 1.3 nodig hebt om alles optimaal te kunnen afspelen, anders krijg je straks weer van die verhalen dat het niet eens zoveel beter is terwijl alles niet optimaal is aangesloten! 8) :wink:

    Via s-video, right!!!!!!! 8)

    Jij blijft dus lekker in de marges knoeien, bij 1.3 hdmi heb meteen alles optimaal. :wink:

    Nadeel van early adopters is dat vaak in de 2de of derde generatie meer features en minder kuren zitten. Ik wacht persoonlijk tot de nieuwe tv's op de markt zijn, de nieuwe versterkers en de 2de of 3de generatie spelers. Dan kun je er redelijk van opaan dat je een redelijk goed doorontwikkeld apparaat hebt.

    Je moet zelf weten wat je wilt of doet, ik ga maar een keer mijn geld uitgeven en dan wil ik wel zoveel mogelijk waar voor mijn geld en niet na 2 jaar weer moeten vervangen. :wink:

    De eerste generatie had niet eens hdmi 1.3, geen hd dus, mochten er later wel schijfjes met hd geluid uitkomen heb je nu dus al een probleem....zonde van je 1200 euro speler! 8)

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ik heb de revieuws bekeken van zowel hd dvd's alsook blu-ray en alle sporen zijn op dit moment gewoon nog dts of DD, geen hd dus!
    Kijk even hier, daar staan zo'n 30 titels die TrueHD geluid hebben. Niet goed je huiswerk gedaan dit keer

    En ook:

    Q: Do I need v1.3 HDMI to hear the new Dolby TrueHD and DTS Master HD audio content on HD-DVD or BluRay players?

    No. HDMI has the flexibility to transport these new high definition, lossless audio formats in either an uncompressed PCM stream, or as an encoded stream. PCM stands for Pulse-code modulation and it is a standard way to encode digital audio in computers, consumer electronics, CDs, DVDs, etc. Both Dolby Digital Plus and Dolby TrueHD, as well as DTS Master HD bitstreams are transportable over all versions of HDMI as decoded PCM. HDMI supports the highest quality uncompressed PCM audio at 192kHz, 24 bits per sample.

    bron

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •