Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 28 van 28 worden weergegeven.
  1. #26
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Er word vaak gepraat over dat de capiciteit van hd-dvd lager is dan blu-ray maar een tijdje geleden hebben ze 51 gig op 1 hd-dvd schijf gekregen dat is 1 gig meer dan blu-ray.
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hellboy Bekijk bericht
    Mijn vraag is eigelijk: Als je een dvdtje afspeelt in een HD-DVD of een Blu-ray speler, word het beeld dan beter?

    Waarschijnlijk weet ik het antwoord al: nee, niet mogelijk. Maar misschien zit ik er naast en doen ze dat dan toch.
    Het beeld wordt er niet beter van. Eea hangt af van de scaler die in de (HD)DVD cq Blu-Ray-speler zit.

    Lees maar eens een recensie van de Toshiba EX-1 HD-DVD speler. Die wordt geroemd om zijn upscale kwaliteiten. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt door de Silicon Optix REON scaler die oa ook in de Denon 2930 zit. Hieraan kan nog geen enkele Blu-Ray speler tippen volgens de reviews.

    Als je dus een grote DVD-collectie hebt zou ik gaan voor de Toshiba EX-1. Je hebt dan een topkwaliteit (HD)DVD-speler die ook nog eens HD-DVD's kan afspelen.

  3. #28

    Standaard

    Sorry maximus, er zijn een paar opmerkingen.

    1. Toshiba, degene die die 51Gb schijfjes heeft weten te maken, heeft zelf al laten weten dat mogelijk niet alle huidige spelers correct overweg kunnen met de 3 laags (want daar gaat het over, schijfjes van 51 Gb.

    2. Gaan we naar de 3 laags schijfjes kijken, even dus buiten beschouwing latende of ze wel of niet met de huidige generatie spelers werken, dan komt dit 51 Gb schijfje ongeveer 48Gb te kort om groter te zijn dan de concurent Blu-ray.TDK weet namelijk al 100Gb (wat eigenlijk 99Gb is, maar dat 100 vonden ze mooier klinken) op 1 Blu-ray schijfje van 3 lagen te krijgen. Ze hebben ook al een zeslaags (enkelzijdige !) schijf weten te maken waar men 198Gb, wat ze doodleuk 200Gb noemen, weet te krijgen.

    Ook voor deze Blu-ray schijven geldt dat de mogelijk niet alle huidige generatie spelers er mee weten om te gaan.

    Dus op het vlak van capaciteit is en blijft het Blu-ray die van beide de boven toon voert, maar dat was dan ook een groot deel van de opzet waarom ze bij het ontwerpen alles van dvd van tafel gegooid hadden en kaal begonnen waren.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •