Pagina 2 van 42 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 1044 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    En voor de mensen (ik) die een TV hebben die wel 720p ondersteunt, maar geen 1080i/p, is het natuurlijk ook pech. Als ik straks een Blu-ray afspeel kan ik dus alleen maar naar een 480p versie kijken (als ik het goed snap) en dat is flink balen. Mijn TV ondersteunt volgens de specs trouwens wel 1080i, maar dan ziet het beeld er zo uit:

    Da's idd ook balen... wel bizar dat 1080i wel ondersteund is maar er dan zo uit ziet.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Da's idd ook balen... wel bizar dat 1080i wel ondersteund is maar er dan zo uit ziet.
    Ik vond het nooit zo'n probleem, ik gebruik gewoon 720p als output. De native resolution van de TV is 1280*720 dus dat past mooi bij elkaar. Maar nu blijkt dat de PS3 niet aan 720p output doet bij films, heb ik toch maar even de fabrikant gemaild om te vragen hoe dit op te lossen.

  3. #28

    Standaard

    bedoel je blu ray films of dvd's?

    heb nog geen gewone dvd geprobeerd maar bij blu ray speelt ie gewoon in 720p af hoor. bij mij althans wel
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    bedoel je blu ray films of dvd's?

    heb nog geen gewone dvd geprobeerd maar bij blu ray speelt ie gewoon in 720p af hoor. bij mij althans wel
    Weet je zeker dat je TV/beamer niet de conversie doet? want zoals ik heb gelezen doet de PS3 BR niet scalen naar 720p... Maar ik hoop dat ik het fout heb natuurlijk en dat de PS3 wel netjes fatsoenlijk scaled naar 720p...

  5. #30

    Standaard

    ik weet vrij zeker dat me tv het niet doet want als ik in me receiver de signaalbron oproep geeft hij ook 720p input weer

    zal vanavond als ik thuis ben nog eens voor 2e keer kijken

    maar dacht idd dat het scale probleem opgelost was na de update van afgelopen week
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  6. #31

    Standaard

    hij geef idd geen 720p weer....achja dan maar op 1080i laten staan

    maar hopelijk komt er wel een firmware update die dat oplost
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #32

    Standaard

    grrrrrr... ik hoop ook dat er een firmware update komt, want ik was voorlopig niet van plan om een 1080p projector te gaan aanschaffen.. Ik vindt het behoorlijk dom van Sony dat ze hier totaal niet aan gedacht hebben, de huidige tv's die verkocht zijn, zijn allemaal 720p, nu begint pas langzaam 1080p in te komen (en betaalbaar te worden).. Ik denk dat ze zich daar behoorlijk in vergist hebben..

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    grrrrrr... ik hoop ook dat er een firmware update komt, want ik was voorlopig niet van plan om een 1080p projector te gaan aanschaffen.. Ik vindt het behoorlijk dom van Sony dat ze hier totaal niet aan gedacht hebben, de huidige tv's die verkocht zijn, zijn allemaal 720p, nu begint pas langzaam 1080p in te komen (en betaalbaar te worden).. Ik denk dat ze zich daar behoorlijk in vergist hebben..
    Voor alle duidelijkheid, de PS3 kan 1080p wel als 1080i uitsturen, waardoor de beelden wél op de meeste huidige TV's afgespeeld kunnen worden. Het is enkel een probleem voor weergevers die geen 1080p en geen 1080i ondersteunen.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Voor alle duidelijkheid, de PS3 kan 1080p wel als 1080i uitsturen, waardoor de beelden wél op de meeste huidige TV's afgespeeld kunnen worden. Het is enkel een probleem voor weergevers die geen 1080p en geen 1080i ondersteunen.
    Dat kan wel zijn, maar als een projector/tv 1280x720 is dan moet de projector/tv het 1080i beeld alsnog scalen.. De meeste HD-ready tv's kunnen perfect een 1080p/1080i signaal aan, maar die wordt wel gescaled naar de native resolutie van de tv.. Dus het is beter als de PS3 de scaling doet (indien die dit natuurlijk beter kan dan een gemiddelde tv), want hou er rekening mee dat de reden dat veel LCD tv's goedkoop zijn een deel te maken heeft met o.a. de scaler die erin zit, en die is bij de goedkopere versies vaak knudde..

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Dat kan wel zijn, maar als een projector/tv 1280x720 is dan moet de projector/tv het 1080i beeld alsnog scalen.. De meeste HD-ready tv's kunnen perfect een 1080p/1080i signaal aan, maar die wordt wel gescaled naar de native resolutie van de tv.. Dus het is beter als de PS3 de scaling doet (indien die dit natuurlijk beter kan dan een gemiddelde tv), want hou er rekening mee dat de reden dat veel LCD tv's goedkoop zijn een deel te maken heeft met o.a. de scaler die erin zit, en die is bij de goedkopere versies vaak knudde..
    Ivm TVs heb ik nog nooit een TV gezien die 1280x720 native heeft (wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze niet bestaan). De meeste hebben iets raar als 1366x768 bij LCD of 1024x768 bij plasma. Die moeten dus allemaal sowieso scalen, of je ze nu 720p geeft of 1080i.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Ivm TVs heb ik nog nooit een TV gezien die 1280x720 native heeft (wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze niet bestaan). De meeste hebben iets raar als 1366x768 bij LCD of 1024x768 bij plasma. Die moeten dus allemaal sowieso scalen, of je ze nu 720p geeft of 1080i.

    Ze bestaan inderdaad, ik heb de LTV27C van Video Seven en die heeft een native resolution van 1280*720.

  12. #37

    Standaard

    De optoma H79 (TI Darkchip) schijnt ook echt native 1280x720 te zijn (dus alle TI DC gebasseerde projectoren zullen dan ook native 1280x720 zijn)..

  13. #38

    Standaard

    Welke tv of beamer je ook hebt, als je GEEN 1080p hebt, zoals waarschijnlijk 98 % van ons.... dan wordt er sowieso gescaled. Hetzij naar 1080i (door PS3) en vervolgens door de beamer naar het aantal pixels dat je hebt. Zo versta ik het tenminste.

    En ja, de 1080p beamer zal inderdaad nog een jaartje moeten wachten. De PS3 daarentegen werkt perfect op mijn al oudere en low resolution Infocus x1. En ondanks de 800x600 native resolutie geeft dit toch een veel beter beeld. dat is waarschijnlijk het i-tje van de 1080 die zijn werk doet.
    Denon AVR 3806, Infocus X1, HTPC with X15e case, B&W 604 front, B&W 603 rear, B&W cc60 center, SVS PB 12Plus sub, Projecta screen, Buttkicker, Blu-ray collection played by PS3. Visiosat G4 with Alps Quad to Topfield 7700HSCI (HD player) NEW : Samsung PS50-Q91H
    http://bluray.ligfietsers.be/phpdvdprofiler/index.php

  14. #39

    Standaard

    Heb gisteren voor het eerst een blu-ray gekocht om eens te zien of het de moeite was.
    Ik zette dus mijn ps3 op 1080i,want 720p ondersteunt ie niet vor blu-rays(hopelijk vlug verholpen), en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld was. De film was"click" met asam sandler,iemand die al gezien op blu-ray? Het beeld was beter, maar om nu te zeggen wow,...nee. Mijn ps3 is aangesloten via hdmi op mijn le32r51b samsung.

  15. #40

    Standaard

    Heb gisteren voor het eerst een blu-ray gekocht om eens te zien of het de moeite was.
    Ik zette dus mijn ps3 op 1080i,want 720p ondersteunt ie niet vor blu-rays(hopelijk vlug verholpen), en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld was. De film was"click" met asam sandler,iemand die al gezien op blu-ray? Het beeld was beter, maar om nu te zeggen wow,...nee. Mijn ps3 is aangesloten via hdmi op mijn le32r51b samsung. voor games zie ik veel meer de revolutie. Of had ik gewoon een iets mindere blu-ray gekocht? ik vond dat als de camera veel bewoog,het beeld onrustig werd,doordat interlaced is en niet progressive denk ik. Hopelijk komt die firmware update er vlug voor 720p

  16. #41

    Standaard

    Hmm ik wil niet de M$ fanboy uithangen maar die 720P omissie vindt ik toch weer een van de zoveelste rare fratsen van SONY. Het is allang bewezen dat iedereen gebaat is bij Progressive scan beelden en al helemaal bij gamen. Dat is toch waar dit platform in eerste instantie voor is ontwikkeld. Raar dat je dan in deze wereld van HD-Ready schermen (1080i/720P) niet de keuze hebt om in Progressive scan een BD op zo'n apparaat af te spelen. Vorig jaar op de IBC een demo van de EBU gezien en iedereen was daar erg van overtuigd dat 720P het in het algemeen wint van 1080i.

    Ik zat heel even te overwegen om tzt een PS3 aan te schaffen maar samen met regiocodering voor BluRay zijn dit toch wel punten waardoor ik zeg: Ik wacht op een hybride speler en hou't voorlopig bij mijn xbox360 met HDDVD uitbreiding. (ik verwacht dat een dergelijke speler makkelijker van zijn regiocodering af te helpen zal zijn dan een gemeconsole: zie DVD regiocodering op huidige consoles waar dat ook nog erg achter loopt)
    Cheers all en heel veel (gemeend) succes met de zoveelste SONY flater.
    Jurriaan

  17. #42

    Standaard

    ik hoop echt dat er snel een update komt hiervoor, Waar kan ik sony bestoken met een vraag hierover?

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    ik hoop echt dat er snel een update komt hiervoor, Waar kan ik sony bestoken met een vraag hierover?
    Voor vragen en opmerkingen staan de Sony medewerkers u graag te woord op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur, op telefoonnummer 020-6581888. Faxen kan natuurlijk ook: 020-6585454.
    Have fun and enjoy your collection

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    Heb gisteren voor het eerst een blu-ray gekocht om eens te zien of het de moeite was.
    Ik zette dus mijn ps3 op 1080i,want 720p ondersteunt ie niet vor blu-rays(hopelijk vlug verholpen), en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld was. De film was"click" met asam sandler,iemand die al gezien op blu-ray? Het beeld was beter, maar om nu te zeggen wow,...nee. Mijn ps3 is aangesloten via hdmi op mijn le32r51b samsung.
    Ik heb de film ook op BR, heb hem gezien op 1080p en was ook niet echt onder de indruk. In de donkere delen van de film was er veel beeldruis waarneembaar, kon het niet echt mooi vinden. Heb ook Miami Vice, die was helemaal vol met beeldruis in de donkere stukken, deze is opgenomen met een digitale camera, van al die beeldruis wordt je echt niet vrolijk. Moet nog even wat meer films op BR zien om een echt oordeel te kunnen geven, maar wat ik tot nu toe heb gezien is dat ik momenteel toch een voorkeur heb voor HD DVD, en die kijk ik dan zelfs via 1080i via component op een Full HD scherm.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    ik vond dat als de camera veel bewoog,het beeld onrustig werd,doordat interlaced is en niet progressive denk ik. Hopelijk komt die firmware update er vlug voor 720p
    Ik heb dat ook wel eens bij dvd, dat als de camera teveel panned dat het onrustig wordt, maar of het aan interlaced ligt weet ik niet. Ik kan niets zeggen over de film, want ik heb em nog nooit gezien.. En ik hoop het ook dat er redelijk snel een firmware update komt die zowel BR als dvd op 720p kan afspelen, dan pas ga ik mogelijk een PS3 aanschaffen. (en dan ook hopen dat die volgende update de PS2 games compatibiliteit verhoogd, want ik ga geen 60 euro uitgeven voor een game (ben zelf niet zo'n gamer, dus PS2 spellen zijn voor mij ook nog goed genoeg))..

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik heb de film ook op BR, heb hem gezien op 1080p en was ook niet echt onder de indruk. In de donkere delen van de film was er veel beeldruis waarneembaar, kon het niet echt mooi vinden. Heb ook Miami Vice, die was helemaal vol met beeldruis in de donkere stukken, deze is opgenomen met een digitale camera, van al die beeldruis wordt je echt niet vrolijk. Moet nog even wat meer films op BR zien om een echt oordeel te kunnen geven, maar wat ik tot nu toe heb gezien is dat ik momenteel toch een voorkeur heb voor HD DVD, en die kijk ik dan zelfs via 1080i via component op een Full HD scherm.
    Kun je in de instellingen van de ps3 niet ergens iets instellen van beeldruis verbetering of zoiets? of helpt dat niet?
    Maar het is en blijft een blunder dat hun blu-ray speler geen 720p ondersteunt,progressive is gewoon de essentie van high defenition... Ik hoop echt dat dit euvel vlug verholpen is in een nieuwe update...

    Heb je de hddvd addon voor de 360 of iets anders gekocht? Je bent hierover dus meer tevreden? Wel spijtig dat veel films nog geen nederlands ondertiteling hebben...

  22. #47

    Standaard

    Miami Vice heeft digitaal ingebrachte ruis omdat director Michael Mann dat leuk vind ...
    wij HD Puristen dus niet!

    Het komt als liefhebber wel eens voor dat je denkt: ik zou dat anders doen. Overigens zou ik in een dergelijk geval heel erg overwegen om de bioscoopfilm MET ruis uit te brengen omdat je daarme echt wel een celluloid gevoel kan creeeren. De (HD-)DVD zou ik echter zonder of minder van ruis voorzien omdat je het op je klompen kan aanvoelen dat dit geheid fout gaat bij de mensen thuis

    Ik zou op een afspeel apparaat, of het nou een gameconsole of een stand alone player is, geen ruisonderdrukking verwachten. Heel misschien dat je met wat instellingen op je TV wat aan noise reduction kunt doen maar daarvan vindt ik het resultaat meestal minder.

    En wat betreft ondertitels: Probeer jezelf aan te leren deze zoveel mogelijk te negeren (uit te zetten), op termijn leer je de conversaties te volgen terwijl je ook nog eens wat van de film ziet! Wel zo leuk lijkt me. 'tuurlijk komt het voor dat er vrienden/familie bij je op de bank zitten die echt niet zonder kunnen maar dan kan jij tenminste zonder iets te missen koffie zetten

    Zo zat ik van de week bij 300 in Pathe IMAX en iedereen zat te klagen over de ondertitels ... DIE zijn inderdaad ook bereslecht en soms niet leesbaar maar ik had daar dus gelukkig weinig last van. (het lijkt wel of daar een apparaat met zeer brakke resolutie voor wordt gebruikt die de ondertitels transparant over de film heen knalt, ziet er echt niet uit!)
    GENOTEN van 300 IMAX overigens -=OVERWELDIGEND=-

    Cheers,
    Jurriaan

  23. #48

    Standaard

    op termijn leer je de conversaties volgen? je spreekt en verstaat engels of niet als je net als ons filmliefhebbers veel importeerd waarschijnlijk ben je ut gewend maar heb ut me nooit aan hoeven te leren hoor lol
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    Kun je in de instellingen van de ps3 niet ergens iets instellen van beeldruis verbetering of zoiets? of helpt dat niet?
    Maar het is en blijft een blunder dat hun blu-ray speler geen 720p ondersteunt,progressive is gewoon de essentie van high defenition... Ik hoop echt dat dit euvel vlug verholpen is in een nieuwe update...

    Heb je de hddvd addon voor de 360 of iets anders gekocht? Je bent hierover dus meer tevreden? Wel spijtig dat veel films nog geen nederlands ondertiteling hebben...
    Heb inderdaad ook de 360 add on, heeft wat mooier beeld dan de PS3 voor zover ik met mijn paar titeltjes kon beoordelen. Doch beide systemen hebben zo hun voor en nadelen.

    De PS3 speelt gewoon de content van de schijf af, met de TV kun je bergen dingen instellen, maar al die wonderdingen heb ik over het algemeen uit staan, zie liever de film zoals hij werkelijk is en niet zoals de TV het kan maken. Zo houd ik ook niet van overdreven veel kleur.

    De UK import schijfjes hebben allen Nederlandse ondertitels, de titels die ik zelf heb dan. Van mij mogen het ook engelse ondertitels zijn, als er maar ondertitels op staan, nederlands of engels, dit omdat ik bij sommige films de stemmen slecht verstaanbaar vind, dan zet ik de HT wel eens wat luider, doch dat heeft nadelen wat later op de avond, want als de audio effecten losbarsten kan het gebeuren dat je compleet wordt weggedreunt, niet echt fijn voor de buren
    Have fun and enjoy your collection

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    op termijn leer je de conversaties volgen? je spreekt en verstaat engels of niet als je net als ons filmliefhebbers veel importeerd waarschijnlijk ben je ut gewend maar heb ut me nooit aan hoeven te leren hoor lol
    Ondertitels, in een taal die je begrijpt zijn wel fijn, denk aan slecht verstaanbare stemmen in sommige films, sommige films hebben een nare verhouding tussen stemgeluid en het geluid van de effecten, het stem geluid is soms fluisterzacht, en als er dan wat gebeurt komen de effecten op een ongehoord harde wijze naar buiten toe. Ondertitels hebben zo hun voordelen , m'n buren kunnen ondertitels waarderen, een koptelefoon vind ik niet echt fijn.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 42 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •