Pagina 39 van 42 EersteEerste ... 293536373839404142 LaatsteLaatste
De resultaten 951 tot 975 van 1044 worden weergegeven.
  1. #951

    Standaard

    Citaat:
    Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K.
    Je zou ook meer verschil moeten horen lijkt me. Weet je zeker dat je versterker wel DTS HD aan kan? Anders schakelt de PS3 gewoon terug naar DTS namelijk.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fidelio Bekijk bericht
    Ja mijn receiver staat gewoon via HDMI aangesloten, en in me scherm staat ook gewoon DTS HD met bitrates varierend van 3 tot zo'n 5 Mbit bij de film (Kingdom Of Heaven)
    Maar ik hoor echt totaal geen verschil, en dit terwijl het verschil tussen Dolby Digital en ongecomprimeerde PCM overweldigend is !!

    Mijn ervaring:
    1. Die opmerking van Jeroen klopt niet. Jouw versterker doet niks met DTS HD. Deze wordt door de PS3 gecodeerd tot pcm en als zodanig doorgegeven. De kwaliteit van de decoder van de PS3 is dus bepalend.
    2. Het verschil is bij mij wel merkbaar, betere surrounds o.a., maar niet overweldigend.
    3. Het is overigens een DTS HD MA track, ofwel de mastertrack.

    Wat is jouw receiver overigens?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #952

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Citaat:
    Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K.
    Je zou ook meer verschil moeten horen lijkt me. Weet je zeker dat je versterker wel DTS HD aan kan? Anders schakelt de PS3 gewoon terug naar DTS namelijk.





    Mijn ervaring:
    1. Die opmerking van Jeroen klopt niet. Jouw versterker doet niks met DTS HD. Deze wordt door de PS3 gecodeerd tot pcm en als zodanig doorgegeven. De kwaliteit van de decoder van de PS3 is dus bepalend.
    2. Het verschil is bij mij wel merkbaar, betere surrounds o.a., maar niet overweldigend.
    3. Het is overigens een DTS HD MA track, ofwel de mastertrack.

    Wat is jouw receiver overigens?
    Maar als de PS3 de DTS HD MA track als PCM doorstuurt naar mijn receiver dan hoor ik toch gewoon een DTS HD MA geluidsspoor uit me speakers :S
    Epson TW-3200
    Onkyo TX-SR 605 Receiver
    Onkyo BD 606 Blu Ray Speler

  3. #953

    Standaard

    De PS3 decodeert de DTS HD MA tot pcm, en stuurt de pcm naar de receiver. Je hoort dan over de speakers de pcm. Terug naar jouw observatie van geen verschil tussen DTS en DTS HD MA kan het inderdaad zo zijn dat er geen verschil is op KoH blu-ray. Het kan ook zijn dat de oorzaak zit in de decoders. DTS zul je vermoedelijk laten decoderen door de receiver en DTS HD MA moet door die van de PS worden gedecodeeerd. Mogelijk dus dat jouw receiver een betere decoder heeft.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #954

    Standaard

    Onlangs de ps3 aangeschaft, gunstige prijs en enigszins impulsief.
    Ik zal hem enkel gebruiken voor Blu-ray weergave en zie het écht als een soort van noodoplossing voordat er mooie profile 2.0 stand alones op de markt komen, want de ps3 vind ik uitzonderlijk lelijk en gaat ook gelijk weg als er een beter alternatief te verkrijgen is.
    Waarom ik hem dan toch gekocht heb, tja, door HD-DVD ben ik wel heel erg gewend geraakt aan top-kwaliteit beeld en geluid, om erna weer dvd's te blijven kopen vind ik serieus zonde van het geld, zeker als ik weet dat er een HD alternatief in de schappen ligt.
    Hij's stiller dan m'n xbox360 maar een stuk luidruchtiger dan m'n EP10 en EP30, ben gelukkig wel wat gewend maar het kan voor een ander storend zijn.
    Verder mis ik een display en is het jammer dat ik het apparaat niet kan bedienen met m'n Harmony remote-control, aangezien hij geen infrarood sensor heeft.

    Qua vergelijk met HD-DVD scoort het media Blu-ray zelf ook een stuk minder, dan heb ik het niet over beeld en geluid want da's gelijk en op hetzelfde niveau maar meer het ontbreken van de ontzettend gave extra's, mooie menu's en interactieve pop-ups. Daarin loopt Blu-ray toch écht achter jammergenoeg. Misschien ben ik wel té verwend geraakt door HD-DVD en stel ik daar iets meer eisen aan dan een ander die daar nooit van geproeft heeft. Maar mogelijk door de komst van profile 2.0 en Universal dat Blu-ray in de toekomst dat soort randzaken ook gaat gebruiken, het geeft toch meer het gevoel van next-gen dat zo'n schermpje mooi het beeld in glijd met bijpassende geluidseffects dan dat het een zielig statisch schermpje is dat over het beeld wordt geprojecteert.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  5. #955

    Standaard

    Hoe los ik het volgende op:

    Bij bepaalde films heb ik boven en onderaan het beeld een zwarte balk..
    Dit in 16:9 mode..
    Wanneer ik het scherm opvul via het aspect ratio menu van mijn tv dan rekt hij het beel dt e fel uit.. en dan zie ik de onderste ondertiteling niet..

    Heeft de ps3 geen "screen fit" optie ofzo..?

    Waarom zetten ze die zwarte balken er uberhaut...
    Mijn ht-opstelling: Panasonic TH-50PX8E, Playstation 3, Onkyo 605, Jamo A 102 H 5

  6. #956

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sephirothsnake Bekijk bericht
    Hoe los ik het volgende op:

    Bij bepaalde films heb ik boven en onderaan het beeld een zwarte balk..
    Dit in 16:9 mode..
    Wanneer ik het scherm opvul via het aspect ratio menu van mijn tv dan rekt hij het beel dt e fel uit.. en dan zie ik de onderste ondertiteling niet..

    Heeft de ps3 geen "screen fit" optie ofzo..?

    Waarom zetten ze die zwarte balken er uberhaut...
    heeft ermee te maken in welk beeldformaat de film geschoten.. met balken klooien is automatisch film verpeste (imho).. gewoon nemen zoals het is. Als je beeldvullende films wil moet je 1:85 titels aanschaffen en de 2:35 releases laten staan.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  7. #957

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    De PS3 decodeert de DTS HD MA tot pcm, en stuurt de pcm naar de receiver. Je hoort dan over de speakers de pcm. Terug naar jouw observatie van geen verschil tussen DTS en DTS HD MA kan het inderdaad zo zijn dat er geen verschil is op KoH blu-ray. Het kan ook zijn dat de oorzaak zit in de decoders. DTS zul je vermoedelijk laten decoderen door de receiver en DTS HD MA moet door die van de PS worden gedecodeeerd. Mogelijk dus dat jouw receiver een betere decoder heeft.
    Pcm is toch gelimiteerd tot 16 bits 48/96 khz geluid??? terwijl full HD geluid op kan lopen tot 24 bits 192 khz.

    Zie ook: http://www.mpeg.org/MPEG/DVD/Book_B/Audio.html of http://www.pctechguide.com/34DVD_DVD-Audio.htm

    Dus, pcm dvd audio is voor stereokanalen maximaal 24 bits/192khz en voor multikanaals maximaal 24 bits/96khz
    Laatst aangepast door hstadman : 20-04-2008 om 16:36

  8. #958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    heeft ermee te maken in welk beeldformaat de film geschoten.. met balken klooien is automatisch film verpeste (imho).. gewoon nemen zoals het is. Als je beeldvullende films wil moet je 1:85 titels aanschaffen en de 2:35 releases laten staan.
    Ben ik het helemaal mee eens.. Juist die idioten die daar zo over klagen zijn verantwoordelijk dat wij als filmliefhebbers van die butchered versies hier krijgen (ook een openmatte versie is eigenlijk een butchered versie aangezien het niet de visie van de makers was wat soms ook duidelijk dan te merken is aan de compositie)..
    Wat ik wel graag zie bij 2.35:1 films is de ondertiteling gewoon netjes in beeld en niet half in beeld, half in de zwarte balk (in de bios krijg je toch ook niet de ondertiteling ONDER de film te zien)... Dat is dan ook 1 ding die ik graag aangepast zou zien aan de PS3, de mogelijkheid om de ondertiteling te kunnen verplaatsen (is ook totaal niet moeilijk aangezien het niets anders is dan een extra offset doorgeven aan de routines die de ondertiteling moeten plaatsen), nu moet ik hiervoor soms de film rippen en de ondertiteling verhogen (en werkelijk dan zie je dus ook dat de verticale positie niets anders is dan een waarde in de 'stream')..

  9. #959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    heeft ermee te maken in welk beeldformaat de film geschoten.. met balken klooien is automatisch film verpeste (imho).. gewoon nemen zoals het is. Als je beeldvullende films wil moet je 1:85 titels aanschaffen en de 2:35 releases laten staan.
    K thnx
    Mijn ht-opstelling: Panasonic TH-50PX8E, Playstation 3, Onkyo 605, Jamo A 102 H 5

  10. #960

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Inderdaad, heel goed gezien

    Bovendien sta ik daar zelf niet geregistreerd, maar betaal wel de rekening
    Des te vreemder dat dat bericht hier dan staat, vind je ook niet?
    Maar, heb je ondertussen wel de PS3 voor de aanbiedingsprijs gehad van Whekamp eigenlijk?

  11. #961

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Des te vreemder dat dat bericht hier dan staat, vind je ook niet?
    Maar, heb je ondertussen wel de PS3 voor de aanbiedingsprijs gehad van Whekamp eigenlijk?
    Vreemd..... ja eigenlijk wel een beetje, maar ik weet niet hoeveel mensen er in die Kortingsvierdaagse een PS3 besteld hebben. Ik heb hier en op een andere plek op het forum de mensen attent gemaakt op die aktie. Zelf waren we heel vroeg bij die aktie, hij was nog geen 20 minuten oud en toen was hij al besteld

    Ik heb vrijdagnacht nog een email gestuurd naar dat email adres, maar nog geen reactie mogen ontvangen, ik denk dat zij daar in het weekend niet werken. Verwacht toch wel vandaag een antwoord, ben benieuwd, houd je hier op de hoogte
    Have fun and enjoy your collection

  12. #962

    Standaard Kassa

    Wehkamp medewerker is zeker vrij op maandag, nog geen reactie gehad.

    Wel een belletje gehad van Saturn uit Tilburg, bij hen wat besteld uit de openingsaanbieding en ben daar keurig over opgebeld.... morgen naar Tilburg.

    Kassa gezien?


    Dat was triest, gaat je PS3 al na 3 weken defect en dan moet je weken wachten voordat je iemand anders zijn apparaat weer terugkrijgt

    Ook gehoord dat er mensen waren die een 60GB versie hadden opgestuurd maar een 40GB versie terugkregen.... en Sony was niet bereikbaar voor commentaar.

    Heb hier op het forum nog niet gelezen over defecte spelers, de mijne is nu ruim een jaar oud, maar wordt maar weinig gebruikt...afkloppen en hopen dat ie heel blijft.

    Al iemand minder prettige ervaringen gehad met zijn PS3?
    Have fun and enjoy your collection

  13. #963

    Standaard

    Ik heb één keer gehad dat hij bleef vastzitten en kon 'm niet meer op de normale manier uitzetten. Schakelaar achter even omgezet en toen geen problemen meer gehad.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Wehkamp medewerker is zeker vrij op maandag, nog geen reactie gehad.

    Wel een belletje gehad van Saturn uit Tilburg, bij hen wat besteld uit de openingsaanbieding en ben daar keurig over opgebeld.... morgen naar Tilburg.

    Kassa gezien?


    Dat was triest, gaat je PS3 al na 3 weken defect en dan moet je weken wachten voordat je iemand anders zijn apparaat weer terugkrijgt

    Ook gehoord dat er mensen waren die een 60GB versie hadden opgestuurd maar een 40GB versie terugkregen.... en Sony was niet bereikbaar voor commentaar.

    Heb hier op het forum nog niet gelezen over defecte spelers, de mijne is nu ruim een jaar oud, maar wordt maar weinig gebruikt...afkloppen en hopen dat ie heel blijft.

    Al iemand minder prettige ervaringen gehad met zijn PS3?
    Met de PS2 was de service ook al ver te zoeken dus waarom veranderen
    Panasonic TH46PZ80-Panasonic BD30-Canton 5.1 speakerset-X360 Elite-HTC Desire HD-Sony Vaio NW.
    DVD.nl---4 Startrader | dvdforum----goldtrader

  15. #965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Des te vreemder dat dat bericht hier dan staat, vind je ook niet?
    Maar, heb je ondertussen wel de PS3 voor de aanbiedingsprijs gehad van Whekamp eigenlijk?
    Vandaag een aantal malen email contact gehad met Dennis van Wehkamp. Ook nog een brief in de bus gehad van Wehkamp, in deze brief werd er op gewezen dat klanten een alternatief konden bestellen, dit was een algemene brief, ik denk dat er meer teleurgestelde klanten waren die het spel van de Kortingsvierdaagse correct gespeeld hebben maar dat er toch bij Wehkamp iets niet goed was gegaan. Ze hebben het boetekleed aangetrokken en zijn nu bezig een correctie te maken lijkt het mij toe.

    Ook mijn probleem wordt naar ik hoop keurig opgelost, ik heb in ieder geval een keurig voorstel gekregen, iets wat ik zelf ook als alternatief zag, de PS3 met de 2 spellen, deze ook met 10% korting. Deze mag ik eind volgende week verwachten is mij beloofd, en als pleister op de wonde neemt Wehkamp de verzendkosten voor zijn rekening, dat vind ik een prima oplossing en daar kan ik mij heel goed in vinden.

    De administratie in het besteloverzicht is wel even van slag, zo had ik de aanbieding als uitverkocht staan en daarboven stond hetzelfde produkt zonder korting als niet zijnde uitverkocht. Dennis heeft mij beloofd dat ook dit wordt opgelost bij Wehkamp, de administratie verloopt wat traag, maar ook daarin beloven zij beterschap.

    Ik houd jullie op de hoogte van het verloop, een belofte gekregen, nu nog waarmaken.

    Ik hoop dat ook andere klanten die teleurgesteld zijn netjes worden geholpen, ik heb wel de indruk gekregen dat Wehkamp er alles aan gelegen is om tevreden klanten te houden. Bedenk wel dat ik kon aantonen met mijn bestelbevestiging dat het artikel nog niet was uitverkocht, ook stond daar de tijd van de bestelling op, dat was gebeurt in de 1e 20 minuten van de aktie.

    Wordt vervolgd8)
    Have fun and enjoy your collection

  16. #966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sharky Bekijk bericht
    Met de PS2 was de service ook al ver te zoeken dus waarom veranderen
    Je zou toch zeggen dat een bedrijf leert van zijn fouten?

    Ik heb een TV van Sony gekocht ( 1 van de velen, er staan er hier 3 van Sony ) met in totaal 5 jaar garantie en reparatie aan huis mocht het voorkomen dat hij stuk gaat. Deze garantie kon voor een redelijk bedrag bijgekocht worden, in het slechtste geval kan dat Sony een projectielamp kosten daar ik wel wat uurtjes voor het beestje doorbreng en ook niet de enige gebruiker ben Deze garantie werd gegeven(nou ja...gegeven, je kon hem kopen) om te laten zien dat Sony achter zijn produkten staat. Ik weet zeker dat als er wat mijn TV gebeurt, Sony hem direct en zonder aarzelen zal maken, heb wel het idee dat ze zich aan hun woord houden. (zit nog te wachten op een AB van die 3 BD kopen actie )

    Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen noemenswaardige narigheden heb gehad met Sony produkten, al vond ik het wel heel vervelend dat de HDD van een Vaio het 4 maanden na de garantie begaf.

    Hier staat nog een PS2 uit de allereerste lichting (koste toen wel even FL1000,--) maar ook deze speelt nog immer.

    Ik zou ook niet blij zijn als mijn PS3 60GB defect raakt en men splitst mij een 40GB versie in de maag, dat is effe 200 euro achteruit en het missen van wat extra mogelijkheden waar toch vorstelijk voor betaald is. Ik zou geen enkele smoes als excuus accepteren, zo'n bedrijf kan makkelijk zorgen dat er onderdelen voor komen, en geen lulsmoes vertellen;... ja maar hij wordt niet meer gemaakt, NIKS MEE TE MAKEN, gaan ze maar lekker reserve onderdelen maken
    Have fun and enjoy your collection

  17. #967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je zou toch zeggen dat een bedrijf leert van zijn fouten?

    Ik heb een TV van Sony gekocht ( 1 van de velen, er staan er hier 3 van Sony ) met in totaal 5 jaar garantie en reparatie aan huis mocht het voorkomen dat hij stuk gaat. Deze garantie kon voor een redelijk bedrag bijgekocht worden, in het slechtste geval kan dat Sony een projectielamp kosten daar ik wel wat uurtjes voor het beestje doorbreng en ook niet de enige gebruiker ben Deze garantie werd gegeven(nou ja...gegeven, je kon hem kopen) om te laten zien dat Sony achter zijn produkten staat. Ik weet zeker dat als er wat mijn TV gebeurt, Sony hem direct en zonder aarzelen zal maken, heb wel het idee dat ze zich aan hun woord houden. (zit nog te wachten op een AB van die 3 BD kopen actie )

    Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen noemenswaardige narigheden heb gehad met Sony produkten, al vond ik het wel heel vervelend dat de HDD van een Vaio het 4 maanden na de garantie begaf.

    Hier staat nog een PS2 uit de allereerste lichting (koste toen wel even FL1000,--) maar ook deze speelt nog immer.

    Ik zou ook niet blij zijn als mijn PS3 60GB defect raakt en men splitst mij een 40GB versie in de maag, dat is effe 200 euro achteruit en het missen van wat extra mogelijkheden waar toch vorstelijk voor betaald is. Ik zou geen enkele smoes als excuus accepteren, zo'n bedrijf kan makkelijk zorgen dat er onderdelen voor komen, en geen lulsmoes vertellen;... ja maar hij wordt niet meer gemaakt, NIKS MEE TE MAKEN, gaan ze maar lekker reserve onderdelen maken
    Leuk verhaal,

    echter IS de 60 gb al een tijdje vervangen door de 40gb variant. Dus, je krijgt een vervanger die op dat moment beschikbaar is. Jammer van je 200 euro extra maar zo wrkt het helaas wel. wat ze wel kunnen doen is je een rstitutie van geld aanbieden of waardebonnen voor games ofzo...:wink:

  18. #968

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Leuk verhaal,

    echter IS de 60 gb al een tijdje vervangen door de 40gb variant. Dus, je krijgt een vervanger die op dat moment beschikbaar is. Jammer van je 200 euro extra maar zo wrkt het helaas wel. wat ze wel kunnen doen is je een rstitutie van geld aanbieden of waardebonnen voor games ofzo...:wink:
    Zo werkt het niet! iig niet voor mij en voor vele anderen die een PS3 60GB hebben!

    Waar je je jezelf mee laat afschepen is niet mijn probleem, je laat je waarschijnlijk ook met andere zaken gemakkelijk afschepen.

    Een fabrikant dient produktondersteuning te leveren en te zorgen voor onderdelen van zijn geleverde produkten, doet een fabrikant dat niet dan is hij snel zijn geloofwaardigheid kwijt en kan hij inpakken, de Europese wetgeving beschermd de consumenten en fabrikanten als Sony zijn zich daar als het goed is van bewust.

    Je geeft weer een mening die eigenlijk kant nog wal raakt, maar dat waren we hier al van je gewend

    Ik mag dan wel aardig wat Sony produkten hebben, maar dat is nog geen reden dat Sony mij denkt te kunnen n@@ien
    Have fun and enjoy your collection

  19. #969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zo werkt het niet! iig niet voor mij en voor vele anderen die een PS3 60GB hebben!

    Waar je je jezelf mee laat afschepen is niet mijn probleem, je laat je waarschijnlijk ook met andere zaken gemakkelijk afschepen.

    Een fabrikant dient produktondersteuning te leveren en te zorgen voor onderdelen van zijn geleverde produkten, doet een fabrikant dat niet dan is hij snel zijn geloofwaardigheid kwijt en kan hij inpakken, de Europese wetgeving beschermd de consumenten en fabrikanten als Sony zijn zich daar als het goed is van bewust.

    Je geeft weer een mening die eigenlijk kant nog wal raakt, maar dat waren we hier al van je gewend

    Ik mag dan wel aardig wat Sony produkten hebben, maar dat is nog geen reden dat Sony mij denkt te kunnen n@@ien
    Kom je nog wel achter hoe het werkt bij sony. Die zich echt niet gek laat maken door jou.
    Volgens de wet moeten ze een vervangend product leveren en dat is de 40gb versie.

    Je gebral raakt kant nog wal, maar dat zijn velen hier op het forum al van je gewend.

    Het is trouwens algemeen bekend dat sony niet zo'n goede service biedt!

    Ik wens je veel succes.
    Laatst aangepast door hstadman : 22-04-2008 om 22:39

  20. #970

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik mag dan wel aardig wat Sony produkten hebben, maar dat is nog geen reden dat Sony mij denkt te kunnen n@@ien
    Ik had aardig wat apparaten van Sony maar een aantal jaar vrijwel niets meer (alleen nog een PSP) vanwege hun 'service'. Heb inmiddels al tientallen duizenden euro's elders besteed. Niet dat Sony dat merkt natuurlijk maar 't gaat om 't principe.:wink:
    Laatst aangepast door Edwin V : 23-04-2008 om 06:57
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  21. #971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je geeft weer een mening die eigenlijk kant nog wal raakt, maar dat waren we hier al van je gewend
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Je gebral raakt kant nog wal, maar dat zijn velen hier op het forum al van je gewend.
    Ik hoor een echo .

    Maarre, volgens mij ging het hier om een hypothetisch geval, en is er van een daadwerkelijke garantieclaim geen sprake? Het lijkt me dus puur speculeren hoe dit zou worden opgelost door Sony.

  22. #972

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Deze garantie kon voor een redelijk bedrag bijgekocht worden, in het slechtste geval kan dat Sony een projectielamp kosten daar ik wel wat uurtjes voor het beestje doorbreng en ook niet de enige gebruiker ben Deze garantie werd gegeven(nou ja...gegeven, je kon hem kopen) om te laten zien dat Sony achter zijn produkten staat. Ik weet zeker dat als er wat mijn TV gebeurt, Sony hem direct en zonder aarzelen zal maken, heb wel het idee dat ze zich aan hun woord houden. (zit nog te wachten op een AB van die 3 BD kopen actie )
    Ik neem aan dat je dus een RPTV hebt, laat ik je dan maar mooi even uit je droom helpen, de projectielamp valt NIET onder de garantie (op de lamp zit maar echt een beperkte garantie, namelijk vaak of 3 maanden, of een paar 100 branduren).. gaat er verder iets kapot dan valt het wel onder de garantie.. En dit is altijd zo met projectors/RPTV's en echt niet anders in jouw geval... Lees de garantie voorwaarden maar eens heel goed...

    Enuh, op het moment dat jouw 60GB versie kapot gaat binnen de garantie termijn dan moet Sony deze vervangen met een vergelijkbaar exemplaar, de 40GB is NIET een vergelijkbaar exemplaar, indien ze deze wel zouden geven dan zijn ze verplicht een extra compensatie verplicht.. Pff zou wat zijn als dit werkelijk zo was, tja sorry uw porsche is niet meer leverbaar dus geven we u een golfje (beide van dezelfde fabrikant).

  23. #973

    Standaard

    Lijkt wel DATZO reclame, je rijdt in een oranje Ford Focus sport uitvoering en als je schade hebt krijg je een oranje oude fiat 500, tis toch dezelfde kleur??

    Maar zonder dollen, superdre heeft daar wel een goed punt, alleen soms, ik weet niet of dat bij sony ook gebeurd (is), stuurt men een op dat moment gangbaar exemplaat zonder te vermelden dat het een ander is (bijv 40gb ipv 60gb). Pas als jou dat opvalt en je trekt aan de bel zul je eventueel misschien wat spellen of finaciele compensatie krijgen oid maar ook dan moet je vaak eerst gaan dreigen met Kassa, radar of rechtszaken.
    Wie gelijk heeft krijgt dat niet altijd, wie gelijk krijgt heeft het niet altijd, zelfs ondanks onze redelijk goede wettelijke consumentenbeschermende wetgeving.
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 23-04-2008 om 08:44 Reden: typo's

  24. #974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Ik neem aan dat je dus een RPTV hebt, laat ik je dan maar mooi even uit je droom helpen, de projectielamp valt NIET onder de garantie (op de lamp zit maar echt een beperkte garantie, namelijk vaak of 3 maanden, of een paar 100 branduren).. gaat er verder iets kapot dan valt het wel onder de garantie.. En dit is altijd zo met projectors/RPTV's en echt niet anders in jouw geval... Lees de garantie voorwaarden maar eens heel goed...

    Enuh, op het moment dat jouw 60GB versie kapot gaat binnen de garantie termijn dan moet Sony deze vervangen met een vergelijkbaar exemplaar, de 40GB is NIET een vergelijkbaar exemplaar, indien ze deze wel zouden geven dan zijn ze verplicht een extra compensatie verplicht.. Pff zou wat zijn als dit werkelijk zo was, tja sorry uw porsche is niet meer leverbaar dus geven we u een golfje (beide van dezelfde fabrikant).
    De lamp is volgens de extra garantie niet buitengesloten en zou een levensduur kunnen hebben tot wel 8000 uur mits hij normaal gebruikt. (TV niet op Demo stand etc etc) TV draait nu al meer dan een jaar naar volle tevredenheid en wordt vrij intensief gebruikt. Bij de extra garantie wordt alleen de AB en accessoires van de garantie uitgesloten. Bij de garantie op het toestel wordt de lamp ook niet buitengesloten en nergens vermeld alsof hij niet gedekt wordt door de garantie, zodoende zie ik niet in dat de lamp buiten de garantie valt.
    Ik denk niet dat Sony zo bang is voor zijn lampen, er staat nog een 2e RPTV dat is dan wel een HD Ready en niet een Full HD, maar die draait nu ook al meer dan 2 jaar zonder problemen, al wordt deze minder intensief gebruikt. Bij die TV was de lamp volgens mij overigens ook niet uitgesloten van garantie. (al zal ik die nu wel zelf moeten betalen daar de TV nu al weer even uit zijn garantie is)

    De eerste paar generaties van Sony RPTV's waren een drama, daar heb ik bergen klachten over gehoord, maar de laatste generaties zijn zo goed als probleemloos, helaas zijn ze er mee gestopt, maar dat is nu minder erg, grootbeeld schermen zijn tegenwoordig heel betaalbaar geworden Ook heb ik bij kennissen RPTV's gezien die al jaren (meer dan 4 jaar) met de 1e lamp doen en deze spelen nog steeds door, goed dat terzijde, ik ben dus niet zo bang voor de lamp8)

    Met je andere vergelijking kan ik mij wel aardig vinden als voorbeeld, je passaat gaat stuk en dan krijg je een golf terug om het dan maar even bij hetzelfde merk te houden.
    Duur model inleveren en dan een goedkoop model teruggeven, zo werkt dat inderdaad niet. Ik dacht dat fabriekanten verplicht zijn om een produkt een aantal jaren te kunnen herstellen, en zo niet dat zij dan een vergelijkbaar produkt moeten terug leveren, ik ben met je eens dat de 60GB versie niet een vergelijkbaar produkt is met de 40GB versie die toch een stuk uitgekleder is en daardoor 200 euro goedkoper op de markt werd gezet.
    De 60GB versie werd nog geleverd afgelopen December bij die aktie van Full HD TV's van Sony, dus het model is nog niet eens zolang geleden pas gestopt met leveren.

    Kassa zal wel ondersteunen als er veel klachten zouden optreden en Sony bij dit toch wel populaire produkt zijn klanten in de kou zou laten staan. Veel klanten hebben veel macht en dat heeft de Xbox360 ook ondervonden met die serie die de schijven bekrastte, het even even geduurd, maar de consument heeft uiteindelijk gewonnen. Nog een voorbeeld was de Logitech Z5500 PC speakerset, de eerste series konden behoorlijke plof geluiden maken als er ergens een lamp of koelkast of ander apparaat werd ingeschakeld, door een gezamenlijke aktie van gebruikers hebben de gebruikers hun gelijk gekregen en Logitech heeft daarna een oplossing voor het ploffen gemaakt en de klant kon kostenloos zijn set omruilen.

    Nee.... ik zou ook vechten als ze mij in een golf zouden persen nadat ze mijn passaat hebben ingepikt
    Have fun and enjoy your collection

  25. #975

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Kom je nog wel achter hoe het werkt bij sony. Die zich echt niet gek laat maken door jou.
    Volgens de wet moeten ze een vervangend product leveren en dat is de 40gb versie.

    Je gebral raakt kant nog wal, maar dat zijn velen hier op het forum al van je gewend.

    Het is trouwens algemeen bekend dat sony niet zo'n goede service biedt!

    Ik wens je veel succes.
    1:0
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

Pagina 39 van 42 EersteEerste ... 293536373839404142 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •